INCI-inhokit ja suosikit

<< < (5/11) > >>

Ippa:
Täällä on kyllä ihmisillä  ihailtavaa sisälmystietoutta :)

Itse koetan tutkia, ettei silikoni ole aivan listan kärjessä, jos shampoota tai hoitista olen ostamassa. Mieheni käyttämissä tuotteissa en halua olevan silikonia mielellään lainkaan, koska hänellä on niin kuiva päänahka. Kosmetiikassa yritän vältellä mineraaliöljyjä. En siksi, että niin kuuluu tehdä, vaan koska ne oikeasti tukkii meitsin posket ja leuan.

Sitten tunnustus. Mulla urea-merkintä hiusjutuissa/kosmetiikassa saa putelin nykyään jäämään hyllylle. Mua ajatus virtsa-aineesta puhdistautumis/hemmottelutuotteissani etoo. Joku kiltti voisi kertoa, että mitä se kosmetiikassa käytetty urea oikeasti on ja mistä se on  peräisin?

Neurootikko mikä neurootikko...

rolla:
Urean pitäisi säilyttää ihon kosteutta. Tarkempaa tarinaa en muista kyseiselle ainesosalle, mutta ei muistaakseni ollut niin paha miltä kuullostaa  ;)

Hanna:
Se urea on tosiaan ihan hyvä juttu  :D
Tässä olisi tälläinen linkki, voisi selventää hieman asiaa:

http://www.pirkka.fi/koti/kysy-maijalta/arkisto/kodinhoito/hammastyttava-urea.aspx

Ishamael:
Synteettisestihän sitä tosiaan duunataan, se olisikin näky kun vaikka lorealin tehtaassa työntekijät lorottelisivat sammioon joka lisättäisiin kosmetiikka massaan  ;D
Sen muistan, että kun käsiteltyä ja rakennevauroitunutta hiusta käsitellään urealla, sen vetolujuus lisääntyy.
Eli vahvistaa heikentyneitä/katkeilevia hiuksia.

-kata-:
Lainaus käyttäjältä: Todia - 27.03.06 - klo:13:29

Lainaus käyttäjältä: Rihkamatyttö - 25.03.06 - klo:22:19

Lainaus käyttäjältä: shivaree - 24.03.06 - klo:14:30

Lainaus käyttäjältä: Todia - 23.03.06 - klo:20:11

Toivottavasti ei nyt taas ole ihnan turha aihe...  ;) :-\
Ajattelin vain, että voisi kerätä yhteen niitä inci-ainesosia, mitä eri ihmiset putiloista hakee, arvostaa ja mitkä tuntuu toimivan, samoin kuin niitä, jotka saavat eri ihmiset heti hylkäämään jonkun tuotteen.
Minulla inhokit:
1. alcohol denat
2. dimethicone + jotkut muut ei-vesiliukoset silarit
3. propylene glykol
nämä kolme siis niin hiusten- kuin ihonhoidossakin.

Mitä tämä on ja mitä haittaa siitä on? Ei ole turha vaan mielenkiintoinen aihe ;)

Niin just: Mitä haittaa propyleeniglykolista on?? Korresin tuotteissakaan ei sitä ole. MIKSI?

korresissa mulle selitettiin tuon propylene glykolin olevan joku "liuotinaine", jolla ei ole kosmeettisesti muuta merkitystä kuin mahdollistaa esim. erilaisten kasviuutteiden säilymisen tuotteessa.
sen jälkeen, kun jätin tämän pois ihonhoidosta, olen saanut pieniä näppyjä tuotteista, jotka tätä sisältää. olen ehkä vaan yliherkkä, ei tämä monille varmaan tuota mitään ongelmia.

Edit: muokkailin lainauksen, oli livahtanut teksti väärään kohtaan. =) T:Penny

Siis mitä ...  ::) "liuotinaine" ... Onko tästä jotain haittaa esim. värjätyille hiuksille  ::) . Se ainesosa oli muutamalla inhokkilistalla, miksi, mitä se aiheuttaa ?

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu