Kirjoittaja Aihe: Luonnollinen/vähäinen ihon hoito  (Luettu 76368 kertaa)

Poissa Serena-82

• HAIRahtanut
Vs: Luonnollinen/vähäinen ihon hoito
« Vastaus #135 : 23.01.07 - klo:15:36 »
Ok, itsellä varsinkin näin talviaikaan iho on melkein viikon päästä kuorinnasta pinnaltaan kevyesti hilseilevä eikä siihen voi laittaa meikkiä eikä kaikki rasvatkaan tunnu imeytyvän vaan jää päälle kellumaan. Varsinkin toi pintaiho kuivaa, jos en HETI suihkun/kasvopesun jälkeen laita kosteusvoidetta. Esim. kerran juoksin suoraan suihkusta puhelimeen ja kun lopetin sen niin iho oli hilseilevän kuiva.

Ehkä tuokin ajan kanssa muuttuu, jos vaan sitkeästi jättää kuorimatta. Toisaalta onko kuorinta rankempaa kuin pyyhkeellä hankaaminen?

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #136 : 23.01.07 - klo:15:39 »
Ehkä tuokin ajan kanssa muuttuu, jos vaan sitkeästi jättää kuorimatta. Toisaalta onko kuorinta rankempaa kuin pyyhkeellä hankaaminen?

Tuota aloin miettimään itsekkin, mutta käytän niin harvoin tuota pyyhekuorintaa niin siksi pidän parempana.  :) 
Jos joku muu osaisi sanoa paremmin kumpi paremmin.

Poissa Maria

• HAIRahtanut
« Vastaus #137 : 23.01.07 - klo:16:21 »

Oletteko tutustunut sellaisiin voidemaisiin kuorintoihin,jossa näitä rakeita ei ole?
 Eli ovat pehmeitä voidemaisia,levitetään kasvoille ja pestään pois.
 Itse olen kokonaan jättänyt rakeelliset kuorinnat ja siirtynyt näihin  rakeettomiin
ja herkkä ihooni tykkää!
Minulla on itsellä Nanoelin ja Lumenen rakeettomat...

Poissa calypso

• Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470
    • Haista Ite!
« Vastaus #138 : 23.01.07 - klo:19:31 »
Minä luotan ennemmin rakeellisiin kuorintoihin vaikka ihoni herkkä ja couperoottinen onkin (käytän vain t-alueelle lähinnä). kerran kokeilin sellaista rakeetonta kuorintaa ja sain siitä niin kamalat ihoärsytykset etten toiste kokeile  :(

Tykkään siis sellaisista paksuista voidemaisista kuorintavoiteista joissa on pyöreitä ja pieniä rakeita. Ei mitään isoja murkuloita eikä geeliä. Joskus kuorin ihoa myös pehmeällä froteepyyhkeellä, mutta ainakin minun kasvoilleni on parempaa joku "kosteuttava" kuorinta. Tällä hetkellä käytössä on Dermosilin Primo kuorintavoide  :-*
En kuitenkaan kamalan usein kuori ihoa, vaan vasta sitten kun voiteet ei enää imeydy kun ihon pinnalla on niin paljon tuota kuollutta ja kuivunutta ihosolukkoa. Eli keskimäärin kerran kuussa ehkä?

Poissa Deadly Nightshade

• Tukkaguru
  • Omaa pääkarvastoa
« Vastaus #139 : 23.01.07 - klo:19:36 »
Tällä hetkellä käytössä on Dermosilin Primo kuorintavoide  :-*

Joka on minulla täällä myynnissä, kun itselle liian pienet rakeet. ;)

Poissa calypso

• Tukkaguru
    • Haista Ite!
« Vastaus #140 : 23.01.07 - klo:21:32 »
Tällä hetkellä käytössä on Dermosilin Primo kuorintavoide  :-*

Joka on minulla täällä myynnissä, kun itselle liian pienet rakeet. ;)

"Harmi" kun tuo tuubi on niin iso ja riittoisa ettei taida loppua tällä kulutuksella koskaan. Ostin omani noin vuosi sitten ja se on vajennut vasta siihen ovaalin kuvion kohdalle missä lukee Facial Peeling Cream. Eikä nuo taida kovin montaa vuotta säilyä että viitsis varastoon ostaa  :D Käytän kuorintoja niin harvoin ja vain t-alueelle niin eihän tuo mihinkään kulu..

Poissa Deadly Nightshade

• Tukkaguru
  • Omaa pääkarvastoa
« Vastaus #141 : 23.01.07 - klo:21:42 »
^ Joo, harmittaa vaan kun on itsellä tosiaan kerääntynyt paljon kaikkea mistä monet täällä pitää ja itse kun ei tykkää.. Ei viitsisi ihan roskiinkaan heittää.. :-\

Euphoria

• Vieras
« Vastaus #142 : 23.01.07 - klo:21:44 »
Tulipa luonnollisesta mieleeni... Näin Terveysaseman sivuilla uusia, Sante- tuotteita. Onko kukaan kokeillut? Ne kaakaovoivartalovoit kiinnostaisivat? Eikö kaakaovoi ole hyväksi iholle?

Poissa calypso

• Tukkaguru
    • Haista Ite!
« Vastaus #143 : 23.01.07 - klo:23:01 »
^ Joo, harmittaa vaan kun on itsellä tosiaan kerääntynyt paljon kaikkea mistä monet täällä pitää ja itse kun ei tykkää.. Ei viitsisi ihan roskiinkaan heittää.. :-\

Nooo.. eiköhän se kaupaksi mene. Laita vaikka huuto.nettiin tai vastaavaan ellei täällä ole kysyntää  :)  Tai käytä vartalokuorintana ellet kasvoille käytettynä siitä pidä  :D

Cerise

• Vieras
« Vastaus #144 : 04.02.07 - klo:22:52 »
Olen tässä pari päivää ollut kipeänä enkä ole jaksanut panostaa ihonhoitoon,
iho näyttää nyt oikein hyväkuntoiselta. Väri on tasainen ja kuulas ja runsaan vedenjuonnin
seurauksena epäpuhtauksia on hävinnyt roimasti. Ei näytä edes rasvoittuvan  :)

Furtiva

• Vieras
« Vastaus #145 : 07.02.07 - klo:12:54 »
Minä olin reilun kuukauden ajan "Aqualan L -dieetillä", kun sitä olin kuullut monen kehuva. Elikkä pesin kasvoni aqualanilla aamuin illoin ja käytin sitä myös meikinpoistoon ja kosteusvoiteeksi. Mun iho ei vaan tästä tykännyt, vaan se pukkasi jatkuvasti finnejä ja näppylöitä. Mistään puhdistautumisesta tuskin oli kyse, sillä olin juuri lopettanut Hauschkan käytön, jossa olin jo käynyt tämän puhdistautumisen läpi, ja se oli kyllä erilaista. Ilmeisesti mun ihoni on sen verran rasvainen, että on tarpeen, että se rasva poistetaan säännöllisesti ihan oikeasti rasvaa poistavilla aineilla. Meikithän tuo Aqualan L poistaa kuin unelma, ja vieläkin käytän sitä silmämeikin poistoon, mutta ihon omaa rasvaa se ei kyllä vie. Tämä on tietysti oikein kuivaihoisille hyvä juttu.
Aqualan L ei myöskään ollut kosteusvoiteena kovin hyvä, sillä se ei tuntunut kosteuttavan lainkaan tarpeeksi, ja toiseksi se jätti ihon pinnan tuntikausiksi todella tahmeaksi. Tällöin en vielä käyttänyt mineraalimeikkejä, mutta se olisikin kyllä ollutkin mahdotonta näin tahmean ihon kanssa.

Vaihdoin aqualan L:n erisanin puhdistusgeeliin ja iho alkoi parantua. Kun en enää käyttänyt aqualania kosteusvoiteenakaan, vaan vaihdoin senkin erisaniin, niin iho tykkäsi taas. Ja kun vielä otin käyttöön Favoran kosteuttavan kasvosuihkeen, niin johan muuttui ihon kunto.

Silti, vaikka nyt ihoni on parempi kuin vuosikausiin, saan edelleen näppyjä ja joskus finnejäkin. Tämän ketjun innoittamana aloin miettimään, että josko jättäisin aamupuhdistuksen väliin, ja käyttäisin vain kasvovettä. Kun minunkin mielestä iho on aamuisin aina niin hyvän näköinen, kunnes sen pesee ja se muuttuu kammottavaksi laikukkaaksi ja punaisia näppyjä täynnä olevaksi hirvitykseksi. Tänä aamuna sitten pyyhin ihon vain eucerinin kasvovedellä ja laitoin siihen kasvosuihkeen ja korresin jogurttivoidetta, jonka sain toissapäivänä. Iho kyllä alkoi punottaa tästäkin toimenpiteestä melkein samalla tavalla kuin pesunkin jälkeen, joten en nyt sitten tiedä, oliko tästä oikeasti mitään hyötyä.
Illalla iho kuitenkin on taas pakko pestä erisanilla ja mikrokuituliinalla, sillä meikkaan ihon joka päivä. Tosin mietin kyllä sitäkin, että onko mikrokuituliinan käyttö iholle hyväksi vai huonoksi? Sehän kuorii ihoa todella, todella kevyesti. Mun ihoni on kyllä pintakuiva, joten on ihan hyvä, että kuiva iho kuoritaan välillä pois, jotta kosteus pääsee läpäisemään pinnan. Silti mietin, että pitäisikö tuon liinan käyttöä varmuuden vuoksi harventaa...? Mulla on käytössä Kanebon liina.

Oikeastaan tämä on aika huono ajankohta kokeilla mitään uutta ihonhoitometodia, kun just sain tuon jogurttivoiteen, niin ei sitten oikein tiedä, miten se ihoon vaikuttaa, jos samanaikaisesti alan hoitamaan ihoa muutenkin eri tavalla.

Mutta nyt pitää kyllä juosta luennoille...! Tää juurikasvu on vähän turhan koukuttava paikka  ::)

Euphoria

• Vieras
« Vastaus #146 : 07.02.07 - klo:16:16 »
^Minäkin olen huomannut kasvojen ihon olevan aamulla sileät ja tasaisen väriset, mutta aamupesun jälkeen ne ovat jälleen kirjavat ja finnitkin oikein pistävät silmään silloin kun niitä sattuu olemaan. Olen käyttänyt puhdistukseen Korresin Milk Proteins- puhdistusemulsiota, jonka huudon vedellä pois. Sitten Korresin villiruusuvoidetta päiväksi. Iltapuhdistuksen teen Lumenen puhdistusmaidolla ja kasvovedellä (herkän ihon) ja kosteutan Erisanin kasvovoiteella.

Poissa Miracle

• Tukkaguru
« Vastaus #147 : 07.02.07 - klo:18:07 »
^Jos iho tuntuu aamulla hyvältä ja näyttää hyvältä, niin miksi sitä pitäisi sitten pestä? Mä oon luopunut aamupesuista kokonaan, kun tuntui että iho vaan rasittuu niistä. Nykyään pyyhin vaan varovasti kasvovedellä ja laitan päälle kosteusvoidetta. Ja iho on tykännyt, näppyjä tms. ei ole tullut.
Iltaisin kyllä pesen ihan puhdistusgeelillä, jotta kaikki meikit lähtee varmasti pois.
Sunkin kannattaa Euphoria kokeilla tuota aamupesun pois jättöä, jos tuntuu että iho on sen jälkeen kovin kirjava ja ärtynyt.

Euphoria

• Vieras
« Vastaus #148 : 07.02.07 - klo:18:53 »
^Sitä minäkin tänä aamuna ihmettelin, että miksi pitäisi pestä. Se on vaan sellainen tottumus/tapa. Vaan eihän siitä haittaakaan ole, jos kokeilee olla ilman pesua aamulla. Kesällä pesu on ok, mutta näin talvella ja kun ikää tulee lisää, tuntuu iho rasittuvan siitä.

Poissa Eläimellisyys

• Tukkaguru
« Vastaus #149 : 07.02.07 - klo:21:54 »
Mä en ikinä pese naamani aamuisin, ellen ole mennyt meikit päässä nukkumaan ;) Jos menen suihkuun, pesen sen voidemaisella puhdistusaineella joka ei kuivata (eikä pese meikkejä).

Mä olin viimeiset 1,5 v ihan olemattomalla ihonhoidolla. Meikit pesin silloin kun meikkaan (n. 2-4 krt viikossa), ja laitoin sen jälkeen kosteusvoidetta, mutta muuten en hoitanut ihoa. Aikaisemmin olin aktiivisempi (lähinnä lumenen aineilla), mutta koska ihoni ei tulltu hullua hurskaammaksi hoitamattomuusesta tai hoitamisella, olin sitten hoitamatta. Noh, tämä johtui vain huonoista meikeistä ja hoitotuotteista.

Nyt kuitenkin kun aloin käyttämään mineraalimeikkejä ja korreseja, olen myös ruvennut hoitamaan ihoa enemmän. Teen jälkkeen syväpuhdistavan Lumenen turvenaamion kerran viikossa, ja sen perään kosteuttavan jugurttinaamion. Silti pyrin siihen että viikossa on vähintään yksi päivä jolloin en tee kasvoilleni mitään, en meikkaa, en pese enkä rasvaa. Kuorintaa en tee koskaan, koska en usko sen tekevän mitään hyvää iholle. Muulloin aina iltaisin putsaan ja rasvaan naamani, ja laitan myös aina kevyttä päivävoidetta meikin alle. Nyt on kyllä hyvä iho.