Kirjoittaja Aihe: Luonnollinen/vähäinen ihon hoito  (Luettu 76361 kertaa)

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
Vs: Luonnollinen/vähäinen ihon hoito
« Vastaus #15 : 26.03.06 - klo:15:19 »
Alkoi hieman naurattaa, kun toiset uskovat äitiensä ovat rypyttömiä koska eivät käytä mitään tai tee iholleen mitään ja oma äitini taas on aina tehnyt iholleen paljon ja hoitanut ja meikannut (ja meillä ei ole suvussa mikään erityisen hyvä iho) ja hänen ihonsa on 15-vuotta nuoremman naisen ihoa vastaava (kävi jossain ihoanalyysissä), joten minä taas uskon ihon hoidon vaikuttavan ja paljon. :)
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Poissa Penny

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #16 : 26.03.06 - klo:15:27 »
Olen herkistynyt ajan kanssa joillekin meikeille. Lumenen tuotteista en uskalla enää käyttää muuta kuin kivipuuteria ja kynsilakkoja. Kaikista muista iskee hirveä ihottuma, jopa niistä hypoallergeenisista. Eli ennakkoon on vaikea tietää, mikä alkaa jossain vaiheessa ärsyttää.

Mitä muuten tuo hypoallergeenisuus edes pohjimmiltaan tarkoittaa? Onko se yhtälailla sanahelinää kuin dermatologisesti testattu jne?

Ja tottahan se on, ettei mitenkään voi tietää etukäteen mille herkistyy, mutta yksi paha herkistäjä on varmasti juuri kaikenlaiset voimakkaat pesuaineet, jotka pesee sitä ihon normikosteutta pois. Tai ainakin oman käsityksen mukaan ovat ne pahin, kun ihotautilääkärit tosiaan kielsi kaikenlaiset pesuaineet moneen otteeseen - tosin olen siis atoopikko. Saan itse myös esim. noista Lumenen kynsilakoista hirveät kutinat (ennen pystyin käyttämään), mutta vaikkapa luomivärit, huulipunat jne sopii (ennen ei sopineet) - ja sitten taas sensitive maskara (herkille silmille) ei, mutta Star Effect-perusmaskara kyllä. Hyvin sekavaa, eikä sitä tosiaan voi tietää ennenkuin itse kokeilee.

Ja Stationery, en minä ainakaan usko että äitini on ollut rypytön pitkään sen takia ettei ole hoitanut, vaan siis vaikkei ole hoitanutkaan koskaan, oli silti niin kauan rypytön.
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #17 : 26.03.06 - klo:15:43 »
Siinä mä olen teidän kanssa samaa mieltä että peseminen ja kaikkien kemikaalejen tunkeminen iholle on kuluttavaa, mutta tota en allekirjoita että kosteuttavien aineiden poisjättäminen pitää nuoren näköisenä ::) Mulla on ainakin niin kuiva iho että pakko sitä on rasvailla. Varsinkin poikkiksen luona tulee suihkussa ravattua enemmän kun normaalisti (;D) niin kyllä iho marmattaa heti. En kyllä ikinä vois kokeilla tollasta rasvauksen poisjättämistä, en halua edes kuvitella lopputulosta.. Mutta jokainen tavallaan. Ja kun sanoitte että miehet ei kuormita ihoaan tollasilla kaikilla aineilla niin kuin me, niin kyllähän niiden iho jo kolmikybäsenä on aika erilainen kun rasvailevilla neitosilla.
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa Penny

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #18 : 26.03.06 - klo:15:59 »
Ja kun sanoitte että miehet ei kuormita ihoaan tollasilla kaikilla aineilla niin kuin me, niin kyllähän niiden iho jo kolmikybäsenä on aika erilainen kun rasvailevilla neitosilla.

Eikös miehillä ole muutenkin jotenkin erilainen iho kuin naisilla, paksumpi tms? Vai muistanko ihan väärin...? Miehillähän ei taida juurikaan olla selluliittiä tai lihomisesta johtuvia raskausarpia, ainakaan yhtälailla mitä naisilla.
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
« Vastaus #19 : 26.03.06 - klo:16:07 »
Miesten iho tosiaan on paksumpi ja rasvaprosenttihan on yleensä muutenkin pienempi, joten se selittää varmasti osittain selluliitin puutteen.
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Euphoria

• Vieras
« Vastaus #20 : 26.03.06 - klo:16:31 »
Olen nyt viimeaikoina käyttänyt mahdollisuuksien mukaan Humektania kasvojen pesuun ja muuten puhdistusgeeliä. Kasvoja on pakko rasvata, vaikka minulla sekaiho onkin. Ilman aurinkovoidetta en voisi kuvitella olevani, ainakaan kesällä. Iän myötä kasvojen iho tuntuu kuivavan talvella enemmän kuin nuorempana. Enkä voisi olla rasvaamatta vartalon ihoa. Minullakin on atooppinen iho, joka on hyvässä kunnossa - siis ilman rasvausta - vain kesällä.

Poissa Annika

• HAIRahtanut
« Vastaus #21 : 26.03.06 - klo:19:13 »
Mä olen kauhistuttanut useampaa kosmetologia sillä, että puhdistan kasvoni tavallisella suihkusaippualla. Meikit lähtevät perusrexonalla hyvin pois suihkun aikana. Aamupuhdistus ennen meikin laittoa menee myös samalla aineella.--

Onneksi en ole kosmetologin ovella pahemmin käynyt häiritsemässä, olisin varmaan toinen kauhistuttuja. Joskus, hyvin harvoin mutta silloin kun iho tuntuu vaativan putsausta, niin mä pesaisen kyllä ihan vaan tavallisella saippualla. Laimennan sitä vähän vedellä ja huuhtelen suihkussa pois. Vielä ei iho huuda Hoosiannaa, mutta jos alkaa niin pitänee miettiä uudelleen. Tällä hetkellä en edes omista mitään varsinaista puhdistusainetta, mutta en kyllä ripsaria ja luomiväriä lukuunottamatta käytä meikkiäkään.

Oikein kuivalle iholle juttu on varmaan kinkkisempi juuri kosteuttamisen kannalta. En tiedä, mutta jos rutikuivan jättää olemaan, niin se ei välttämättä ala puskea rasvoja samalla tavoin ulos kuin normaali/ rasvoittuva iho. Itselleni suurin apu on ollut juuri ihon normalisoituminen, eli kun jätti ihon rauhaan eikä pessyt talia voimakkailla aineilla pois, alkoi se hilliintyä - iho hoitaa osaltaan oman kosteuttamisensa. Eikä mullakaan naama rasvasta kiiltele, vaan talvella on joskus pakko kevyesti rasvailla nenänpäätä ja poskipäitä, ettei iho lähde irti.
The greatest battles are fought within oneself.

Poissa Syaani

• Tukkaguru
« Vastaus #22 : 26.03.06 - klo:19:34 »
^ Kuivalle iholle varsinaiset puhdistumaidot ovat varmaan tarpeen. Minulla taas on ollut äärimmäisen rasvainen iho ja hiuspohja ihan viime vuosiin saakka. Nyt tilanne on pikkuhiljaa alkanut tasoittua. Kovalla pakkasella poskipäät saattavat olla hieman pintakuivat, mutta muuten iho kyllä kosteuttaa tehokkaasti itsensä.
1a F ii

Poissa Emmi

• Hiushörhö
« Vastaus #23 : 26.03.06 - klo:20:26 »
Uskon kyllä, että ihon hoidolla on tekemistä ihon nuorekkuuden säilyttämisessä. Katsokaapa vaikka Helena Lingreniä; nainen on kohta 50-vuotias eikä rypyn ryppyä! Itse hän kuulemma ainakin vannoo hyvän hoidon nimeen...

Poissa Twinkley

• Tukkaguru
« Vastaus #24 : 26.03.06 - klo:20:41 »
Uskon kyllä, että ihon hoidolla on tekemistä ihon nuorekkuuden säilyttämisessä. Katsokaapa vaikka Helena Lingreniä; nainen on kohta 50-vuotias eikä rypyn ryppyä! Itse hän kuulemma ainakin vannoo hyvän hoidon nimeen...

Helenan ihon salaisuus kyllä taitaa olla vähän jossain muualla kuin naamarasvoissa.  ::)
Käy kurkkaamassa vegaanista ruokablogiani joka sopii ihan kaikille: www.satnamnam.com

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
« Vastaus #25 : 26.03.06 - klo:21:03 »

Helenan ihon salaisuus kyllä taitaa olla vähän jossain muualla kuin naamarasvoissa.  ::)

Heh, juu, niin täälläkin epäillään.  ::)

Ja tämä kosmetologi kyllä kirkuu täällä kuullessaan noista meikinpoistotavoista.  :o

Poissa Emmi

• Hiushörhö
« Vastaus #26 : 26.03.06 - klo:21:11 »
Helena itse väittää, ettei kirurgin käsittelyllä olisi osuutta asiaan, mutta mene ja tiedä...  ::) Menen muuten 25 vuoden päästä itsekin, jos siellä tuollaista jälkeä saa aikaan.  ;D

Poissa calypso

• Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470
    • Haista Ite!
« Vastaus #27 : 26.03.06 - klo:23:30 »
Ajatelkaapa ns normimiehen ihonhoitoa... yleensä normikörmy ei laita mitään naamaansa joten ei joudu putsailemaan sitä eikä tarvitse voiteita.

Normimiehen iho on paksumpi kuin norminaisen, mistä johtuu ettei se kuivu eikä rypisty niin helposti.

Helena itse väittää, ettei kirurgin käsittelyllä olisi osuutta asiaan, mutta mene ja tiedä...  ::) Menen muuten 25 vuoden päästä itsekin, jos siellä tuollaista jälkeä saa aikaan.  ;D

Helena Lindgren on joissain lehtijutuissa kyllä myöntänyt kauneusleikkaukset muistaakseni. Ja onhan päivänselvää ettei ihminen voi nuoremman näköiseksi aikojen saatossa muuttua niin kuin Helena, pelkällä hyvällä ihonhoidolla  :D

Alkoi hieman naurattaa, kun toiset uskovat äitiensä ovat rypyttömiä koska eivät käytä mitään tai tee iholleen mitään ja oma äitini taas on aina tehnyt iholleen paljon ja hoitanut ja meikannut (ja meillä ei ole suvussa mikään erityisen hyvä iho) ja hänen ihonsa on 15-vuotta nuoremman naisen ihoa vastaava (kävi jossain ihoanalyysissä), joten minä taas uskon ihon hoidon vaikuttavan ja paljon. :)

En ole väittänyt äitini ihon olevan hyvä _koska_ hän ei tee iholleen mitään, vaan siitä huolimatta ettei tee mitään muuta kuin käyttää perusvoidetta ja pesee saippualla. Ulkoilulla (kauppaan 5km eikä autoa) ja asuinalueen saasteettomuudella on varmasti myös vaikutusta.
Vertailun vuoksi voin kertoa että tätini asuu helsingissä, ottaa aurinkoa ja käyttää päivittäin paljon kosmetiikkaa ja hoitaa ihoaan ja hänellä on ryppyjä sitten äitinikin puolesta  ;D

Poissa alley

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #28 : 27.03.06 - klo:14:57 »
Olen herkistynyt ajan kanssa joillekin meikeille. Lumenen tuotteista en uskalla enää käyttää muuta kuin kivipuuteria ja kynsilakkoja. Kaikista muista iskee hirveä ihottuma, jopa niistä hypoallergeenisista. Eli ennakkoon on vaikea tietää, mikä alkaa jossain vaiheessa ärsyttää.

Mitä muuten tuo hypoallergeenisuus edes pohjimmiltaan tarkoittaa? Onko se yhtälailla sanahelinää kuin dermatologisesti testattu jne? .

Tämä ei varsinaisesti vastaa kysymykseen, mutta ohessa kuitenkin lainaus Kauneus&Terveys-lehdestä:

"Allergia ja Astmaliiton allergiatunnuksen saaneet tuotteet ovat ammattilaisten testaamia, eivätkä ne sisällä hajusteita tai yleisesti ärsyttäviä tai herkistävia ainesosia.
     Allergiamerkki ei ole viranomaisten määrittelemä tai valvoma, vaan suuntaa antava. Merkin käyttö vaatii kuitenkin hyväksyntää, toisin kuin esim. merkinnät "dermatologisesti testattu" tai "hypo-allergeeninen", joita ei valvota. Jokaiselle kosmetiikan raaka-aineelle voi olla allerginen, minkä vuoksi yksikään suositus tai testaus-merkintä ei takaa, ettei se aiheuttaisi jollekin allergisia oireita."

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #29 : 27.03.06 - klo:15:46 »
Minulla oli herkästi kaikkeen reagoiva pintakuiva sekaiho. Kun jätin ihoni rauhaan kyllin pitkäksi aikaa lopputuloksena on ihan huoleton sekaiho. Pintakuivuus oli siis liialla puunaamisella itseaiheutettua.

Dekon ihonhoitototuudettm jotka pätevät dekon ihonhoidossa:

- On täysin järjetöntä käyttää hajustettuja aineita ihonhoidossa. Iho ei piittaa mistään kukkaistuoksuista, päinvastoin hajusteet monesti ärsyttävät. Siedän erisanin erkeepertuoksun ihan mukisematta.
- On täysin järjetöntä pestä ihosta aamuin illoin ihon oma suojaava rasvakerros pois ja korvata se purkista otetulla vieraalla rasvalla. Miksi ihon oma rasva ei kelpaa? Jos iho saa huolehtia itse omasta kosteustasapainostaan niin epäilemättä liika rasvoittuminen tasapainottuu yllättävän nopeasti.
- Tosin en meikkaa päivittäin, En edes viikottain. Ei ole tarvetta. Rämehirviöys ei värivoiteella häviä ;D kestovärit riittää.
- Poikkeus vahvistaa säännön eli kesällä käytän niin tehokasta aurinkorasvaa kuin löydän. Ja joudun sen päivittäin pesemään pois.

Eli pesen kasvot herneenkokoisella erisan-putsarinokareella epäsäännöllisesti, saatan käyttää satunnaisesti lumenen turvenaamiota nenän päällä ja rasvaan mahdollisimman neutraalilla rasvalla jos joku kohta naamasta kiristää. Ei siis orjallista aamuinilloin -juttua. Ja yli kolmikymppisenä kiitän sitä että ihoni on luontaisesti hieman rasvainen. Ei ruttuunnu niin herkästi.
this too shall pass.