Kirjoittaja Aihe: Luonnollinen/vähäinen ihon hoito  (Luettu 76362 kertaa)

Poissa Anissa

• Tukkaguru
Vs: Luonnollinen/vähäinen ihon hoito
« Vastaus #150 : 07.02.07 - klo:22:15 »
Mä en myöskään koskaan pese naamaani aamuisin.Tuntuu iho paljon paremmalta.Ja miten se muka ehtisi edes likaantua yön aikana,kun se ei rasvoitukkaan.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa Mariatar

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #151 : 14.02.07 - klo:12:25 »
En olisi uskonut, että voisin irtautua orjallisista ihonhoitorutiineistani. Nyt olen kuitenkin jo kolmisen viikkoa ollut hoitamatta ihoa mitenkään kummemmin. Jos meikkaan, niin ennen sitä käytän kasvovettä ja kosteusvoidetta sekä silmänympärysvoidetta, ja illalla sitten pesen meikit pois puhdistusaineella, käytän kasvovettä ja kosteusvoidetta sekä silmänympärysvoidetta.

Olen vähentänyt meikkaamista ihan todella paljon, en enää meikkaa kouluun oikeastaan lainkaan (paitsi joskus huonoina naamapäivinä laitan peiteainetta ja silloin tällöin myös huulimeikit/ripsarin). En enää myöskään käytä naamioita/kuorintaa kerran viikossa, vaan tarpeen mukaan. Sama juttu ennen kahdesti viikossa tekemäni kasvohöyrytyksen (johon sekoitin eteerisiä öljyjä) kanssa.

Nykyään teen noita erikoisjuttuja lähinnä tarpeen mukaan. Esim. jos iho tuntuu kuivalta, niin kuorin kasvot rakeettomalla kuorinnalla, höyrytän kasvot ja laitan veden sekaan laventelia ja sen jälkeen kosteuttava naamio. Jos taas ihossa on epäpuhtauksia, niin käytän rakeellista kuorintaa, höyrytän kasvot ja laitan veden sekaan eteeristä öljyä (eukalyptusta/piparminttua/tea treetä) ja laitan noiden jälkeen turvenaamion. Niin ja suihkun jälkeen kyllä edelleen käytän kasvovettä ja laitan kosteusvoiteet.

Iho voi ihan yllättävän hyvin. Tosin tuossa oli pillereiden taukoviikko välissä, jolloin oli vähän finnejä. Mutta muuten iho voi aika hyvin, mitä nyt välillä on vähän kuiva. Ja kiiltää kyllä aika paljon. Mutta toisaalta niin kiilsi myös hoidettuna.

Jotenkin motiivina oli vain kyllästyminen. Ja ajan puute. Kun en ollut koulussa eikä ollut kavereita, oli aikaa aina hoitaa ihoa ihan rauhassa, mutta nyt mieluummin nukun ne ylimääräiset vartit aamulla ja illalla. Pitää nyt katsella, mihin kuntoon iho menee tämän kokeilun myötä. Vaihdoin myös pillerimerkkiä tässä, ja iho on sen jälkeen voinut senkin puolesta paremmin, vaikka vaikutus näkyneekin vasta muutaman kuukauden päästä.
1bMiii. What we call the secret of happiness is no more a secret than our willingness to choose life.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #152 : 04.03.07 - klo:10:48 »
Joku on jossakin ketjussa sanonut käyttävänsä kasvojensa kosteutukseen kookosöljyä. Onko tässä vähän samanlainen periaate kuin Dr. Hauschkassa, että rasvaiselle iholle annetaan öljyä vai toimiiko kookosöljy kosteuttajana? Onko kellään kokemusta muista öljyistä käytettynä kasvojen kosteutukseen?

Luin erästä aromaterapiakirjaa ja siinä sanottiin rypälesiemenöljyn käyvän hyvin rasvaisen ja finnisen ihon hoitoon. Mietin vain, että löytyykö tällaisia aromaterapiassa käytettäviä perusöljyjä luontaistuotekaupoista vai mistä? Haluaisin myös löytää makeaa manteliöljyä vartaloni kuvalle iholle. Onko nää ihan peruskamaa luontaistuotekaupoissa vai minne pitäisi suunnistaa öljyostoksille  ???

Poissa Lauris

• Hiushörhö
« Vastaus #153 : 06.03.07 - klo:11:24 »
Mun oikeastaan tekisi mieli myös lopettaa arkisin ihon meikkaaminen. Mielelläni käyttäisin ripsiväriä ja kulmaväriä, mutta meikkivoiteen ja puuterin voisin jättää pois. Huolehdin ihan turhan paljon siitä, miltä ihoni näyttää, kun se on kuitenkin hyvässä kunnossa. Kunto varmaan vielä paranisikin siitä, kun ei aina olisi tukkimassa huokosia meikillä.

BonQi

• Vieras
« Vastaus #154 : 08.03.07 - klo:17:04 »
Joku on jossakin ketjussa sanonut käyttävänsä kasvojensa kosteutukseen kookosöljyä. Onko tässä vähän samanlainen periaate kuin Dr. Hauschkassa, että rasvaiselle iholle annetaan öljyä vai toimiiko kookosöljy kosteuttajana? Onko kellään kokemusta muista öljyistä käytettynä kasvojen kosteutukseen?

Luin erästä aromaterapiakirjaa ja siinä sanottiin rypälesiemenöljyn käyvän hyvin rasvaisen ja finnisen ihon hoitoon.Mietin vain, että löytyykö tällaisia aromaterapiassa käytettäviä perusöljyjä luontaistuotekaupoista vai mistä? Haluaisin myös löytää makeaa manteliöljyä vartaloni kuvalle iholle. Onko nää ihan peruskamaa luontaistuotekaupoissa vai minne pitäisi suunnistaa öljyostoksille  ???

Viinirypäleensiemenöljy sopii hyvin rasvaiselle iholle, ja on suht edullistakin. Pohjaöljyjä saa useimmista luontaistuotekaupoista ja yleensä luontaiskosmetiikkaa myyvistä liikkeistä. Manteliöljy ainakin on sellaista peruskamaa, jota pitäisi löytyä helposti. Alla lainaus Primavera-sarjaa maahantuovan Ruusupuun nettisivuilta öljyjen sopivuudesta ihotyypeittäin.

Normaali & rasvainen iho:
macadamiapähkinäöljy, helokkiöljy, ruusunkiulukansiemenöljy, cameliansiemenöljy
Kuiva iho:
avocadoöljy, jojobaöljy, manteliöljy, helokkiöljy, vehnänalkioöljy
Sekaiho:
macadamiapähkinäöljy, helokkiöljy, ruusunkiulukansiemenöljy
Herkkä iho:
jojobaöljy, manteliöljy, seesamiöljy, ruusunkiulukansiemenöljy, calendulaöljy, johannesöljy, cameliansiemenöljy

Näissä öljyissähän on se hyvä puoli, että ne eivät sisällä mitään "ylimääräistä", vain puhdasta luonnollista öljyä. Vieläkin hauskempaa öljyillä läträämisestä saa sekoittelemalla joukkoon pari tippaa eteeristä öljyä. Kunhan ensin ottaa selville minkälaiset vaikutukset kullakin eteerisellä on! Monilla luontaiskosmetiikkasarjoilla on myös valmiita kasvoöljyjä, joissa on yhdistelty eri laatuisia pohjaöljyjä ja eteerisiä öljyjä. Suosittelen!

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #155 : 08.03.07 - klo:17:33 »
^ Ostin pari päivää sitten manteliöljyä vartalolle, rypälesiemenöljyä kasvoille ja kookosöljyä hiuksille. Ostin myös manteliöljyyn lisättäväksi mandariiniöljyä jo pelkästään sen kukkaisen tuoksun takia sekä mandariinin eteerisen öljyn vaikutusten takia. Pelkkä manteliöljy on jo itsessään ihan kivan tuoksuinen ja aivan älyttömän ihanan tuntuinen iholla.

Käytin ennen Weledan ruusuöljyä ja ihastuin sen vaikutuksiin iholla: iho oli sileä ja kunnolla kosteutetun tuntuinen, mieskin huomasi saman  ;) Edullisempi manteliöljy tuntuu tekevän ihan samalla tavalla hyvää kuivalle iholle kuin tuo kalliimpi ruusuöljy.

Poissa Lauris

• Hiushörhö
« Vastaus #156 : 09.03.07 - klo:09:43 »
Voin suositella myös aprikoosinkiviöljyä ihonhoitoon. Pullon kyljessä lukee muistaakseni, että soveltuu hyvin sekaiholle kasvoöljyksi. Laitan tätä usein kasvoille yöksi, ja aamulla iho on aivan uskomattoman hyvän näköinen. Voi myös sekoittaa perusvoiteisiin ja kasvovoiteeseen antamaan "lisäpotkua". 

Poissa Bembo

• HAIRahtanut
« Vastaus #157 : 09.03.07 - klo:09:52 »
^ Lauris, mistä löydät aprikoosinkiviöljyä? Itse olen löytänyt vain rypäleenkiviöljyä tms. Onko sitten yhtä hyvää, en tiedä. se jäi aikoinaan käyttämättä ja pilaantui :(. Aprikoosinkiviöljyähän on esimerkiksi Humektanissa joten tuo ei varmasti ärsyttäisi finnejäkään. Imeytyykö nopeasti? Manteliöljy on kanssa hyvää, parempaa mielestäni kuin jojoba joka on paksumpaa ja imeytyy huonosti. Manteliöljyä olen käyttänyt silmänympäryksillä ja siinä se ainakin imeytyy hyvin.

Poissa Lauris

• Hiushörhö
« Vastaus #158 : 09.03.07 - klo:09:55 »
Olen ostanut aprikoosinkiviöljyä luontaistuotekaupasta (Sinun kaupat -ketjuun kuuluvasta). Imeytyy ainakin mulla tosi nopeasti ja helposti. 

Poissa Bembo

• HAIRahtanut
« Vastaus #159 : 09.03.07 - klo:10:12 »
^ Ahaa, se on varmasti sitten eri sarjaa, itse olen pyöriny lähinnä Sokoksen ja Stoccan luontaistuoteosastoilla ja joskus satunnaisesti luontaistuotekaupoista...itselle jäi kerran erääästä Sinun Kaupat-liikkeestä huono maku (myyjä vihamielinen) niin olen karttanut kyseistä ketjua. Hassua sinänsä että myyjän kopeus saa koko kauppaketjun näyttämään huonolta ;) No mutta ehkä uskaltaudun johonkin toiseen ketjun liikkeeseen joskus katsomaan tuota öljyä. Jotenkin siitä rypäleensiemenöljystä jäänyt mielikuva, että imeytyi pikkuisen kehnonlaisesti, mutta taisin käyttää sitä hieronnassa, jolloin sitä tuli myös käytettyä reilummin. Onkohan tuo pullo kovin iso, siis tuo aprikoosinkiviöljy? Multa tuppaa jäämään aina osa käyttämättä kun sorrun ostelemaan aina liian usein uusia juttuja ja vanhat sitten jää...tyhmä tapa, pitäs päästä eroon :(

Poissa Lauris

• Hiushörhö
« Vastaus #160 : 09.03.07 - klo:10:39 »
^Öljy on Julia Lawless Aqua Oleum -sarjaa, 100 ml pullo. En oikein tiedä kauanko säilyy hyvänä, mulla on ollut tuo vuoden ja pullosta on kulunut ehkä kolmasosa. On siis todella riittoisaa. Saattaa olla että menee jossain vaiheessa loput huonoksi. Hinta ei ole paha, ehkä n. 8 €.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #161 : 10.03.07 - klo:21:53 »
Mun vasta löytämä manteliöljy on silläkin tavalla hauska, että se tuntuu kosteuttavan/suojaavan vähän pidempään ihoa kuin tavallinen kosteusvoide: en jaksanu tänään rasvailla ihoa, mutta siltikin iho on pehmeä ja kosteutetun tuntuinen. Mukava huomata, ettei tarvi koko ajan olla rasvaamassa vartaloa manteliöljyllä niin kuin tavallisilla kosteusvoiteilla pitäisi.

Poissa Keltainen

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #162 : 11.03.07 - klo:12:45 »
Otin käyttöön Hauschkan periaatteet muutama päivä sitten, ennen kun sain hauschkat kotiin. Aloin pestä meikin oliiviöljyllä, joka toimii kuin unelma! Kosteutukseen käytin kuitenkin jotain markettirasvaa päivisin. Iltarasvauksen lopetin. Iho näytti aamulla ihanalta. Mustapäitä alkoi hävitä saman tien ja finnitkin hävis. Nyt kun käytän Dr.Hauschkaa, iho on parantunut päivä päivältä koko ajan enemmän. Verrattuna aiempaan, hoidan ihoa nyt tosi vähän ja luonnollisesti. Ennen käytin kaiken maailman finniaineita ja silti vaan iho oli huonossa kunnossa. Mulla ei oo aikoihin ollut näin hyvää ihoa ja vastoin aikaisempaa käsitystäni, vähäinen hoito on saanut sen aikaan. :)

Poissa Luppa

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #163 : 17.03.07 - klo:17:05 »
Ostin tänään Cutrinin hajusteettomat, silikonittomat ja allergia- ja astmaliiton hyväksymät värjättyjen hiusten shampoon ja hoitsin. Aion hoitaa hiuksiani pari kertaa viikossa näillä tuotteilla ja laittaa omatekoisen öljynaamion kerran viikossa. Iho on muuttunut todella hyväksi lopetettuani ainaisen puunaamisen, joten aion kokeilla samaa hiuksillekin. Käytän Tigin hoito- ja muotoilutuotteita ja luulen, että säännöllinen puhdistautuminen "puhtailla" tuotteilla tekee hyvää.

Olen juonut viime viikot kaksi litraa vettä päivässä ja pitänyt iholla pelkkää aurinkosuojavoidetta (sk 30) meikin sijasta mahdollisimman usein. Ripsari ja huulikiilto riittävät vapaapäivinä ihan hyvin. Tämä nasu tykkää. :) 
Vaaleat, ohuet hiukset. Herkkä ja pintakuiva iho, jolla taipumus couperosaan.

Suosikkituotteet: Erisan puhdistusgeeli, Dermalogica Skin hydrating mask, Aqualan L ja mineraalimeikit.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #164 : 02.04.07 - klo:12:44 »
Avomiehenikin huomasi ihossa tapahtuneen positiivisen muutoksen: ihoni ei kuki enää yhtä paljon kuin se teki pari kuukautta sitten. Ja jos kerran hänkin huomasi muutoksen, niin muutoksen täytyy olla merkittävä, sillä ei hän tavallisesti mitään huomaa ;D Vaikka aurinko on jo paistellut mukavasti, en siltikään usko auringon olevan pääsyy tähän ihanaan muutokseen.

Oon käytellyt pois Dr. Hauschka -puteleitani ja ostanut uusia tuotteita noiden Hauschkojen tilalle. Esim. putsaus on sujunut jo useamman kuukauden Humektanilla ja Erisanilla: Humektania aamuisin, Erisania iltaisin meikinpoistoon. Spezial-kasvovesi on vaihtunut ruusunkukkavedeksi. Kasvoöljyä mulla on vielä, en osaa vielä sanoa vaihdanko sen kokonaan pois ihan tavalliseen ihonhoitoöljyyn, kuten rypälesiemenöljyyn, vaan ostanko uuden kasvoöljyn. Saa nähdä tuon pullon loputtua miten iho alkaa reagoida ihan tavalliseen öljyyn.

Meikkini vaihdoin mineraalimeikkeihin n. kuukausi sitten ja selvästikin suurin muutos tapahtui näiden ansiosta. Ennen käytin Hauschkan meikkivoidetta ja Anytimen peitepuikkoa, ja tuo peitepuikko taisi olla suurin syy finneihin. Peitin finnejä mineraaliöljypitoisella peitepuikolla, joka lisäsi finnejä niillä alueilla, johon peitepuikkoa käytin. Tuostahan seurasi vain ikävä noidankehä. Nyt peitän peittoa tarvitsevat paikat Lily Lolon peitepuuterilla, johon lisää hiukan vettä saadakseni voidemaisen koostumuksen, eikä ihoni ole koskaan ollut näin hyvässä kunnossa :D

Joskus muistaessani oon kuorinut ihoni ja jättänyt Hauschkan naamion (ruusu- tai voide-) yöksi vaikuttamaan, mutta en ole säännöllisesti kuorinut ihoani enää pitkään aikaan.

Oikeasti hassua kuinka vähäisellä ihonhoidolla ja sopivilla tuotteilla oon saanut ihoni parempaan kuntoon. Ihanaa, ei voi muuta sanoa :-*