Kirjoittaja Aihe: Luonnollinen/vähäinen ihon hoito  (Luettu 76372 kertaa)

Poissa octagon

• HAIRahtanut
Vs: Luonnollinen/vähäinen ihon hoito
« Vastaus #180 : 06.08.07 - klo:13:24 »
Mulla on tällä hetkellä käytössä hyvin vähäinen ja luonnollinen ihon hoito. pesen illalla kasvot oliiviöljyllä, niin että ensin hieron öljyä ihoon ihan meikin päälle, sitten huuhdon vedellä ja vähän pyyhkeellä vielä hankaan. Ei voidetta päälle. Aamulla pesen kasvot pelkällä vedellä ja laitan meikin alle Sitrionellan kevyen laventelivoiteen http://www.sitrionella.fi/product_info.php?cPath=23&products_id=87 . Tuntuu, että tämä on hyvä ja herkkää ihoani ärsyttämätön rutiini.

Poissa Mella

• Tukkaguru
  • Butterfly effect
« Vastaus #181 : 07.08.07 - klo:18:07 »
Cericse: Ruusupuun sivuilla myyvät aprikoosinkiviöljyä. 100 ml maksaa 13.60€ ja 30ml 6.70€.
( ^^)_且~~ Green tea, Anyone?

Ensin opettele tuntemaan itsesi: ja sen jälkeen kaunistaudu sen mukaisesta -Epiktetos-

Cerise

• Vieras
« Vastaus #182 : 08.08.07 - klo:01:34 »
Cericse: Ruusupuun sivuilla myyvät aprikoosinkiviöljyä. 100 ml maksaa 13.60€ ja 30ml 6.70€.

Hienoa, kiitos!  :)

Poissa Mella

• Tukkaguru
  • Butterfly effect
« Vastaus #183 : 08.08.07 - klo:11:36 »
Kauhukseni huomasin että suosikkikasvoveteni loppui eilen illalla ja kotona ei ole muita kuin alkoholipitoisia kasvovesiä (jotka pitäisi kaikki heittää roskiin). Onneksi muistelin lukeneeni, että vihreä tee käy hyvin kasvovetenä. Toimi kuin unelma.  :-*

Ensin opettele tuntemaan itsesi: ja sen jälkeen kaunistaudu sen mukaisesta -Epiktetos-

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #184 : 10.08.07 - klo:14:48 »
Aloitin taas kokeilun ilman yövoidetta. Olen pessyt parina iltana kasvot oliiviöljy/erisan sekoituksella ja sen jälkeen vain pyyhkäissyt kasvovedellä. Katsotaan kuinka kauan toimii. Vielä en ole huomannut erityistä kuivumista kasvoissa. Olisi kyllä ihana jos voisi antaa kasvojen ihon hengittää yön yli.  :)

Poissa jeppu

• HAIRahtanut
« Vastaus #185 : 10.08.07 - klo:15:05 »
Olen ollut lähes viikon ilman yö- ja päivävoidetta ja eron parempaan suuntaan kyllä huomaa! Iho näyttää tasaiselta, eikä tulehtuneita epäpuhtauksia ole ollenkaan. Meikin alle olen silloin tällöin laittanut hieman jotakin hyvin kevyttä voidetta, mutta muuten olen ollut kokonaan ilman. Tarkoituksella tähän juttuun en ryhtynyt, vaan koska iho ei kasvoveden jälkeen tuntunut tarvitsevan enempää kosteutusta, niin jätin sen sikseen. Iho on tuntunut tykkäävän, joten samalla linjalla olen pysynyt, ja aion pysyäkin niin kauan kuin iho vain tykkää.
1c M ii BSL

Poissa purppura

• Tukkaguru
« Vastaus #186 : 10.08.07 - klo:23:06 »
Mellan viestistä kiinnostuin vihreään teehen kasvovetenä. Onko kukaan täällä käyttänyt kyseistä teetä pidemmän aikaa kasvoihin? Kestääko vesi vain pari päivää jääkaapissa vai voisiko säilyttää pidempään? Ja jos teen käyttää kasvovetenä, niin voisiko teepussin liottaa pelkkään kylmään veteen? Kovasti kiinnostaisi kokeilla kun nykyinen kasvovesi loppuu. Jos siinä vaikka säästäisi hieman...  ;)

Lilly Missy

• Vieras
« Vastaus #187 : 11.08.07 - klo:08:18 »
^Muakin kiinnostaa, koska juon vihreää teetä. Olisi aika hauska loppukäyttöidea teepusseille, joissa kuitenkin on vielä ytyä.

Poissa Cherry

• HAIRahtanut
« Vastaus #188 : 11.08.07 - klo:09:26 »
Tuo vihreä tee kasvovetenä kuulostaa kyllä aika kivalta :) Itseasiassa mulla onkin kasvovesi loppu, taidan tehdä vihreästä teestä. Tai voisikohan jotain yrttiteetä käyttää? Mulla on tuolla kaapissa jotain kamalanmakuisia yrttiteitä joita ei kyllä ikinä tule juotua. Myös kamomillaa voisin kokeilla... Valinnanvaikeus :D

Edit. Kamomillatee hautumassa :)
« Viimeksi muokattu: 11.08.07 - klo:09:50 kirjoittanut Cherry »
Kaikkein vaikeinta on luottaa, mutta ilman sitä ei mitään saa.

Poissa Mella

• Tukkaguru
  • Butterfly effect
« Vastaus #189 : 11.08.07 - klo:10:51 »
Kyllähän kylmä vihreä tee kylmänä säilyy jääkaapissa pitkään, sehän on silloin periaatteessa jääteetä.  :)
Varmasti voi käyttää myös muita teelaatuja, kannattaa vaan tarkkailla että miten iho reagoi. Hyvin kyllä toimii.

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #190 : 11.08.07 - klo:13:39 »
Perinteet kunniaan!
Kurkkuviipale toimii mainiosti kasvoveden korvikkeena, ja siihen sopii mainiosti se jo avatun kurkun päästä (minulla ainakin muuten roskiin menevä) kuivahtanut kohta jonka "kurkun puoleinen" pinta on ihan hyvä tähän hommaan.
this too shall pass.

Lilja

• Vieras
« Vastaus #191 : 11.08.07 - klo:14:18 »
Voi ei, nyt alkoi tekemään hirveästi mieli kamomillateetä. :D

Itse voisin hyötykäyttää valkoisen teen pusseja aamuteen jälkeen. Onhan valkoista teetä vaikka missä kauneudenhoitotuotteissa, varsinkin "ikääntymistä estävissä". Aika monia yrttejä on eri tuotteissa, joten kaikki vain ahkerasti kokeilemaan ja raportoimaan!

Poissa Mella

• Tukkaguru
  • Butterfly effect
« Vastaus #192 : 12.08.07 - klo:17:51 »
Tietääkö kukaan missä suhteessä eteeristä öljyä sekoitetaan pohjaöljyyn? Tippa 5 desiin vai miten? Ostin aprikoosinkiviöljyä ja tea tree-eteeristäöljyä ja nyt ois kiva tietää miten tuota voisi käyttää.

Poissa purppura

• Tukkaguru
« Vastaus #193 : 25.08.07 - klo:19:13 »
Nyt on mennyt noin kaksi viikkoa, kun lopetin yövoiteen käytön. Olen käyttänyt iltaisin puhdistukseen erisan/oliiviöljy sekoitusta enkä ole tarvinnut erityistä voidetta sen jälkeen. Huomattavaa ihon paranemista en ole huomannut, näppyjä tuntuu olen entiseen malliin. Kuivuuttakin kasvoissa hieman ilmenee, mutta minulle se on normaalia. Kasvoissani on usein joku kuivempi kohta. Jatkan tätä toimenpidettä sinne saakka kuin voin, koska pidän siitä, että iho voi hengittää yön ajan.  :) Talveksi olisi kiva löytää joku vielä hellävaraisempi puhdistustapa esim. oliiviöljyä ja jotain rasvaa. Olen miettinyt puhdistaisiko Aqualan L/oliiviöljy sekoitus meikkejä vai ei... Aqualan L puhdistaa kyllä ainakin itsestään.

Poissa Mella

• Tukkaguru
  • Butterfly effect
« Vastaus #194 : 26.08.07 - klo:17:07 »
Ha haa, tämä tyttö ei ole pitkään aikaan käyttänyt tavallista kasvovettä, ainoastaan pesun jälkeen suihkutellut teetä suihkemullosta kasvoille tai sitten käyttänyt Primaveran taikapähkinäkukkaisvettä. Muutoin pesutottumukset ovat kyllä olleet ihan normaalit, tuotteet vaan ovat olleet 'luonnollisempia'. :)