Kirjoittaja Aihe: Luonnollinen/vähäinen ihon hoito  (Luettu 76370 kertaa)

Poissa -ellis-

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Luonnollinen/vähäinen ihon hoito
« Vastaus #195 : 26.08.07 - klo:21:27 »
Tietääkö kukaan missä suhteessä eteeristä öljyä sekoitetaan pohjaöljyyn? Tippa 5 desiin vai miten? Ostin aprikoosinkiviöljyä ja tea tree-eteeristäöljyä ja nyt ois kiva tietää miten tuota voisi käyttää.
Löytyisikö tuolta:
http://www.aromacures.com/aromacures-articles/aromatherapy-skin-care-product.htm

Itse olen laittanut 5 tippaa neljää eri öljyä. Luin tuon 20 tippaa joskus jostain, en vaan löydä linkkiä enää...

Kasvovetenä olen silloin tällöin käyttänyt viinietikka/vesi seosta ja hyvin toimii. Tuntuu supistavan huokosia. Ja hajukin haihtuu aika nopeasti:)

Lilja

• Vieras
« Vastaus #196 : 28.08.07 - klo:17:43 »
Olen kaksi kertaa käyttänyt valkoista teetä kasvovetenä. Olen jättänyt teepussin jäähtymään lautasen reunalle siksi aikaa, kun juon aamuteeni. Olen pyyhkinyt kasvoja kostealla teepussilla enkä tehnyt esim. vahvaa valkoista teetä ja kostuttanut vanulappua siihen. (Onko sillä oikeasti mitään väliä? Alunperin koko juttu lähti siitä, että vanulaput pääsivät loppumaan...)

Ihan raikkaalta ja kivalta teepussi tuntui mutta kosteuden haihduttua iho tuntui pintakuivalta tai "pintakireältä". Noh, sitten vain luontaistuote-kosteusvoidetta naamaan ja kaikki oli taas hyvin. Koska valkoinen tee lienee ulkoisestikin terveellistä, saatan tulevaisuudessakin heilua kylpyhuoneessa teepussi kädessä. :D

Poissa Deadly Nightshade

• Tukkaguru
  • Omaa pääkarvastoa
« Vastaus #197 : 28.08.07 - klo:18:06 »
^ Eikös se ollut niin että valkoinen tee on sitä ihan perus vihreää teetä, mutta se on vain poimittu siihen aikaan kun niissä pensaan jossain osassa on jotain valkoista nukkaa. Noin muistan kuulleeni jostain.

Lilja

• Vieras
« Vastaus #198 : 28.08.07 - klo:20:26 »
^Juu, jotenkin noin. Ei jaksa googlettaa. ;D Sama kasvi ja teepensas on kyseessä, valkoinen tee vain saadaan poimimalla aiemmin ja kuivattamalla eri tavalla tms. Siinä on kuitenkin enemmän antioksidantteja ja vähemmän kofeiinia kuin vihreässä tai mustassa teessä.

Ja oikeassa teessähän on vain kokonaisia lehtiä eikä sellaista silppua, jota täällä lännessä juodaan. ;)

Poissa Keltainen

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #199 : 08.09.07 - klo:01:17 »
Hauschkailu on nyt jäänyt melkein kokonaan pois. Pesen meikit risiiniöljy-oliiviöljyseoksella. Hieron öljyjä naamaan yleensä aika pitkäänkin. Höyrytän kasvot sen jälkeen lämpimään veteen kastellulla harsolla, jolla lopuksi pyyhin kasvoista lian pois. Kasvovetenä olen kokeillut nyt n. viikon ajan vihreääteetä, johon olen sekoittanut muutaman tipan laventeliöljyä. Toimii hyvin. Iho tykkää selvästi tuosta öljypuhdistuksesta. Jätin sen välillä vähäksi aikaa pois, kun iho alkoi taas finneilemään. Nyt otin ihon avuksi vyöhyketerapian, joten naama alkaa pian taas kukkimaan puhdistautumisen takia. Sen aikaa ihoa täytyy hoitaa hellävaraisesti ja kosteuttamalla. Iho alkaa myöskin hilseilemään ja uusiutumaan, jolloin sitä saattaa lähteä pois jopa riekaleina!  :o Sen takia aion jatkaa tuota öljypuhdistusta. Kosteutukseen käytän Frantsilan tai Jurliquen kehäkukkavoidetta tai jojobaöljyä. Yöksi en käytä mitään voiteita. Finneille tarvittaessa teepuuöljyä. Kyllä tämä näinkin toimii enkä kyllä enää ollenkaan ikävöi entisiä ihonhoitotottumuksiani. :)

Poissa Fantti

• Tukkaguru
« Vastaus #200 : 08.09.07 - klo:09:59 »
Minulle ei vieläkään valottunut miksi moni käyttää oliiviöljyn kanssa risiiniöljyä?

Annie

• Vieras
« Vastaus #201 : 08.09.07 - klo:11:46 »
^Itse ainakin käytän joskus risiiniöljyä sen takia että sen pitäisi  "nostaa" mustapäitä enemmän pintaan puhdistuksen yhteydessä. Käytän kuitenkin ilmeisesti liian harvoin ::) En tiedä onko tämä motiivi muilla.

Poissa -ellis-

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #202 : 08.09.07 - klo:12:51 »
^Itse ainakin käytän joskus risiiniöljyä sen takia että sen pitäisi  "nostaa" mustapäitä enemmän pintaan puhdistuksen yhteydessä. Käytän kuitenkin ilmeisesti liian harvoin ::) En tiedä onko tämä motiivi muilla.

Sama syy Rahikaisella... En muista mistä luin eikä ole linkkiäkään tallella,,,

Poissa Fantti

• Tukkaguru
« Vastaus #203 : 08.09.07 - klo:14:52 »
Ok, ainut syy minkä itse keksin niin se lisää vaahtoavuutta mutta kukapa sitä ominaisuutta tarvitsee välttämättä.

Poissa Lingon

• HAIRahtanut
« Vastaus #204 : 09.09.07 - klo:20:39 »
Kesän ajan olen käyttänyt loistavin tuloksin Hauschkan kasvoöljyä mutta nyt alkaa taas iho temppuilemaan. Kiristelee ja näyttääkin jotenkin kuivalta ja melkein hilseilevältä, varmaan syynä nämä kylmenevät ilmat. Pari isoa punaista paukamaa on myös ilmaantunut. Pitäisi hommata joku kosteuttavampi öljy tilalle, osaako kukaan sanoa millaiselle iholle vehnänalkioöljy sopii? Sitä ainakin saisi ihan body shopistai, jotenkin vierastan luontaistuotekauppoja..

Poissa Keltainen

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #205 : 25.10.07 - klo:14:56 »
Minulle ei vieläkään valottunut miksi moni käyttää oliiviöljyn kanssa risiiniöljyä?
Jostain olen lukenut, että risiiniöljy on puhdistava öljy, joten sitä kun sekoittaa kosteuttavaan oliiviöljyyn saa kosteuttavaa ja puhdistavaa öljyä.  ;D Mustapäitä nostavaa vaikutusta en kyllä ole huomannut, vaikka on niitä jonkin verran hävinnyt. Tiedä sitten mistä se johtuu.

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #206 : 27.10.07 - klo:20:16 »
Ilmojen viilennyttyä olen taas joutunut palaamaan yövoiteen käyttöön. Aina en käytä koko kasvoille, usein pelkästään poskille, mutta välillä on pakko laittaa voidetta ympäri kasvoja. Yövoiteena käytän milloin mitäkin, kosteuttavampaa (Humektan) tai rasvaisempaa (Aqualan L, Dermosilin jotain vauvavoidetta). Oliiviöljyn käytön olen kokonaan lopettanut, sillä (ehkä kuvittelin, ehkä en) ihon punaiset kohdat näyttivät olevan punaisempia. Vihreän teen käyttö kasvovetenä on jäänyt myös, koska se tuntui kuivattavan. Tällä hetkellä käytän iltaisin ihonpuhdistukseen pelkästään Aqualan L perusvoidetta, aamuisin en pese ollenkaan kasvoja vaan laitan päivävoiteen suoraan "likaisille" kasvoille. Ihan hyvin tämäkin tapa tuntuu toimivan, harmittaa vain vähän etten päässyt yövoiteesta eroon. Olisi ollut kiva jos ihoni olisi enemmän oppinut pärjäämään omillaan.  ::)

Tristy

• Vieras
« Vastaus #207 : 27.10.07 - klo:21:01 »
Perinteet kunniaan!
Kurkkuviipale toimii mainiosti kasvoveden korvikkeena, ja siihen sopii mainiosti se jo avatun kurkun päästä (minulla ainakin muuten roskiin menevä) kuivahtanut kohta jonka "kurkun puoleinen" pinta on ihan hyvä tähän hommaan.

Tein joskus kurkusta myös kasvovettä murskaamalla kurkkua, ei edes tarvinnut lisätä vettä kun kurkku itsessään on niin vetistä. Jostain silloin luin, että sitä pitäisi säilyttää valolta suojattuna viileässä. Mutta toimi erittäin hyvin aamuin ja illoin käytettynä, iho tykkäsi. Satsin loputtua en jaksanut tehdä uutta ja nyt koko juttu oli unohtunut. Tällä hetkellä ei olekaan mitään kasvovettä kaapissa, eli voisin joku päivä taas tehdä. Tai sitten käytän dekon vinkkiä.

Valentine

• Vieras
« Vastaus #208 : 04.11.07 - klo:00:52 »
En tiedä onko täällä jo mainuttu, mutta jos omistaa kuivan ( mutta ei herkkän) ihon, kannattaa uhrata puolikas avokado kasvoille, kosteuttaa tehokkaasi. Jos haluaa vielä ekstra kosteutusta, voi lisätä avokodon sekaan esim. rypsiöljyä

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #209 : 05.11.07 - klo:11:44 »
^
Avokadot on niin turkasen kalliita... mutta varmasti hyvää ainetta niin iholle, kuin tukallekin.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...