Kirjoittaja Aihe: Luonnollinen/vähäinen ihon hoito  (Luettu 76364 kertaa)

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
Vs: Luonnollinen/vähäinen ihon hoito
« Vastaus #240 : 13.11.10 - klo:15:37 »
^Ei minusta jokaisessa pesussa tarvitse päästä jalkoihin saippuoida. Itsenkin pesen vain ns. hikisimmät paikat. Ihoni ei muutenkaan tykkää - varsinkaan talvisin - liiasta pesusta. Iho kuivaa aivan hirmuisesti, minkä huomaa varsinkin käsistä. Asun nyt erilaisessa ilmastossa kuin aikaisemmin, ja myös käsivarret ovat hilseilevän kuivat. Kasvojen iho on ongelmallisin. Minulla on sekaiho, johon tulee finnejä. Normaalisti poskissa ei finnejä ole ollut, mutta nyt niitä tulee ja iho on aivan kirjava välillä  :#. Neuvoja otetaan vastaan.

Minulla on ollut atooppista ihottumaa parikymmentä vuotta. Aluksi ihottumaa oli kasvoissa ja reisissä. Sitten sitä alkoi tulla sääriin ja kämmenselkiin. Tänä syksynä ihottumaa on tullut myös ranteisiin  :'(.

Meikkiä käytän harvoin, koska aina sen jälkeen tulee epäpuhtauksia iholle, enkä jaksa aamuisin mitään ripsiväriä ja peiteainetta kummempaa laittaa. Kävin lukemassa aikaisemmin tässä ketjussa mainitusta Kemikaalicoctail-blogista aurinkovoidejutun, ja se pisti kyllä ajattelemaan.
« Viimeksi muokattu: 13.11.10 - klo:16:07 kirjoittanut Marie Corelli »
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Strix

• Vieras
« Vastaus #241 : 15.11.10 - klo:17:44 »
Oma iho voi hyvin kun juo tarpeeksi vettä ja hikoilee edes hieman päivittäin :)

Nykyään en aamuisin kasvopesun jälkeen laita kuin kevyesti aurinkovoidetta ja meikkipuuteria. Olen satunnaisesti käytellyt Dr. Bronnersin castille nestesaippuaa ja kokeillut välillä muita tuotteita, mutta palaan aina siihen. Pehmennä liuosta lisäämällä vähän muita öljyjä joukkoon ja se riittää sellaisenaan oikein mainiosti aamuksi ja meikkien perusteelliseen poistoon.
Kaiken hoitamisen olen sitten siirtänyt illaksi. Askorbiinihappo, MSM-jauhe, hyaluronihappo, aloe vera-geeli, kookosöljy, kaolinsavi ja ruusuvesi on pääainekset kauneuscocktailissani. En käytä kaikkia samanaikaisesti vaan tarpeen mukaan ja osaa aineksista käytän vain kun teen kotitekoisia kasvonaamioita.

Poissa octagon

• HAIRahtanut
« Vastaus #242 : 19.11.10 - klo:11:58 »
Mulla on viime aikoina tullut into yksinkertaistaa sekä ihon puhdistusta ja hoitoa että arkimeikkausta. Ja iho silminnähden tykkää, huokoset on pienentyneet ja väri on paljon kuulaampi.

Tällä hetkellä hoitorutiinini on iltaisin pesu Inkuton mustalla afrikkalaisella saippualla, ei voiteita. Aamulla pesu viileällä vedellä ja pieni määrä sheavoita kuiville ihoalueille. Meikiksikin riittää nyt ihon puolesta pelkkä punaisen neutraloija nenälle ja poskille couperosan peittoon, kun tuntuu että muuten näyttää ihon sävy nykyisin paremmalta ilman mitään meikkipohjia kuin niiden kanssa.

Poissa Horros

• Tukkaguru
« Vastaus #243 : 13.02.11 - klo:20:09 »
Näillä näkymin tuntuu siltä, että ihoni on parhaimmillaan, kun en tee sille mitään. En yleensä käytä meikkiä, joten mikään tehopuhdistuskaan ei ole tarpeen.
Olen vaan tässä n. puolen vuoden sisällä testaillut kaikenlaista - kasvovesi ei tunnu tekevän mitään hyvää, eikä ACO 24 h kosteuttava päivävoide. Nämä tosin eivät näytä tekevän mitään ihan hirveän pahaakaan, mutta parempi lienee ilman. Ostin vähän aikaa sitten Lushilta puhdistustuotteita, Angels of Bare Skin-kuorinnan, Herbalism-kuorinnan (näyte) ja Mask of Magnaminty-naamion. Kaikkia olen testannut ja tuntuu, että naamani kukkii nyt enemmän kuin pitkään aikaan. Leuassani ei yleensä ole finnejä, siis ihan keskellä leukaa, mutta nyt siinä on ollut näppylöitä viikon sisällä varmaan 5.  ::) Muutenkin ihan pieniä näppyjä näyttää ilmaantuneen eri puolille naamaa ja iho tuntuu olevan vähän epämääräisen värinen, ei niin tasaisen värinen kuin yleensä (eihän se nyt tasaisen värinen varsinaisesti ole koskaan, mutta eroa olisin huomaavinani).

Ihoni on todennäköisesti pintakuiva sekaiho, tukkeutuneita huokosia löytyy poskista ja nenästä. Sama poskien alue, jossa noita epäpuhtauksia on, on myös kuiva, joskus jopa hilseilee kunnolla. Otsa noin kulmakarvojen välin paikkeilta hilseilee jonkin verran lähes poikkeuksetta, ei kumminkaan yleensä häiritsevästi. Näköjään näiden kanssa pitää vain oppia elämään kun ihonhoitotuotteista ei tunnu olevan mitään hyötyä. Olen kasvojeni ihon kanssa ihan ok ja kohtuu tyytyväinen "luomutilanteeseen", päätin vain kokeilla noita tuotteita (ACO ja Lush) kun olen niistä hyvää kuullut ja luullut sopivan iholleni.
Kuiva 3a-kihara, mid backin ja vyötärön välissä. Vegaaniset tuotteet, pakkausmuovin vähentäminen.

Kunis

• Vieras
« Vastaus #244 : 16.02.11 - klo:17:59 »
Miepä sovin tänne kanssa. Paljon on itseäkin askarruttaneita asioita puhuttu. Vielä vähän tarkennusta kaipaisin öljypesuun.

Itsellä on tapana kastella kasvot ja hieroa öljyä niin kauan että ripsarit irtoavat ja pesen sen sitten edelleen hieroen pois. Kasvovettä käytän jos tuntuu, että kasvot jäävät kovin öljyisiksi ja perään kosteusvoidetta ja kookosöljyä.

Onko tässä ajatuksena hieroa öljy puhdistushankauksen jälkeen mekaanisesti pois esim. vanulla? Vedellä ja puhdistuslapulla? Ymmärrän öljyn vievän meikin pois, mutta en ihan heti alkaisi naamalleni kokeilemaan ilman kämmenellä onnistunutta kämmenselkätestiä. En ole vielä keksinyt jippoa. Eihän se nyt pelkällä vedellä ainekaan lähde.Liian rankka mekaaninen hankaus taas tuntuu epämiellyttävältä ja ärsyttää hipiää kovin.

Toivottavasti joku opastaa ja pääsisin kaupan purnukoista eroon.

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #245 : 19.03.11 - klo:13:21 »
^ Olet saattanut jo löytääkin kysymyksiisi vastauksen, mutta itse ainakin teen mahdollisen öljypuhdistuksen siten, että hieron jonkun aikaa öljyä kasvoilla ja sitten veden ja vaahtoavan putsarin kanssa poistan sen. Olen tehnyt myös usein niin, että olen pyyhkäissyt ylimääräiset öljyt kasvoilta ja sitten pessyt kasvot kunnon putsarilla. Itse en ole ainakaan saanut kasvojani koskaan puhtaaksi pelkällä öljyn voimalla.  :D

Oma ihon hoitoni on muuttunut kyllä aiempiin kirjoituksiini verrattuna. Olen siirtynyt käyttämään useampaa tuotetta, mutta pyrin kyllä mahdollisimman suppeaan tuotteistoon. Tärkeämpää olisi kuitenkin syödä niitä ravintoaineita. Käytän nykyisin esimerkiksi noin kerta viikkoon savinaamiota kuorintana kasvoille ja voidemaista kasvonaamiotakin olen taas käytellyt erityisesti saunan jälkeen. Olen myös kropankin hoidossa siirtynyt ihan kunnon kuorintaan kahdesti viikossa, koska kuiva ja ihottumiin taipuvainen ihoni vaikuttaa voivan paremmin kun kuollutta ihosolukkoa kuorii säännöllisesti.

Laitan myös kasvovoidetta lähes joka ilta, mutta mahdollisimman ohuelti. Seerumin olen myös todennut hyväksi suojakertoimellisten päivävoiteiden alla, mutta luonnonmukaisia seerumeja on vain vaikea löytää. Luonnonmukaisuudessakin olen varmasti mennyt takapakkia, koska moni tuote on ainakin jollain tapaa peruskemikaaleja sisältävä. Luonnonmukaisten kasvovoiteiden kanssa olen kokenut nyt pari kertaa peräkkäin punoitusta ja ärsytystä, eikä siksi ole ollut intoa kokeilla korkeahintaisia hajustettuja voiteita ja käytän tälläkin hetkellä apteekin perusvoide/öljyseerumi sekoitusta.

Yleisesti iho rasvoittuu ja punoittaa samalla tavalla kuin ennenkin, mutta pitkään aikaan ihossani ei ole ollut sitkeitä kuivia kohtia. Pintahilseilyä esiintyy edelleen, mutta sekään ei ole ollut yhtä häiritsevää kuin ennen. Ihohuokoset poskissä ovat nykyään myös pienemmät, mutta ihon muutoksiin voi tietenkin vaikuttaa niin moni asia.  :)

Soven

• Vieras
« Vastaus #246 : 22.04.11 - klo:02:54 »
Todella mielenkiintoinen aihe! Oma ihonhoitorutiini on vielä vähän hakusessa, mutta olen päässyt eroon pintakuivuudesta jättämällä yövoiteen pois. Laitan iltapesun jälkeen runsaasti kosteuttavaa kasvovettä ja siinä se.

Poissa Armada

• HAIRahtanut
« Vastaus #247 : 14.06.11 - klo:09:10 »
Ihoni on nyt näköjään herkistynyt suurin piirtein kaikelle ja nenän pieleen on tullut ihottumaläntti jolle ainoa lievittävä hoito on ollut se, että olen ollut nyt neljä päivää täysin ilman kasvojenhoitoaineita. Olen vain nopeasti pyyhkäissyt vedellä pintalian pois. Iho on nyt rauhallisemman näköinen kuin aikoihin. Meikin käytöstä en kuitenkaan haluaisi kokonaan luopua, vaan esim. juhliin haluan laittaa mineraalipohjaa. Mikä olisi mahdollisimman hellävarainen puhdistusaine kasvoille? Joku öljy? Ihanne olisi jos putsaamisen jälkeen ei tarvitsisi edes rasvata kasvoja millään.

Poissa irso

• HAIRahtanut
  • Nyrkillinen voita kattilaan ja kossu pakkaseen
« Vastaus #248 : 14.06.11 - klo:09:48 »
^ Aqualan L?

Itse olen tässä jättäny aamuiset vesipesut kanssa kokonaan pois ja pyyhin kasvovedellä tai aloe veralla. Lisäksi olen jättänyt voiteet lähes kokonaan pois, lähinnä öljyttömillä seerumeilla olen pärjäillyt.
Vyötärömittainen hennattu piikkisuora karvasto.

Poissa Mariatar

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #249 : 14.06.11 - klo:10:56 »
^^ Sanoisin, että joku öljy tosiaan voisi olla hyvä. Mulle riittää joskus meikin puhdistaminen öljyllä, joka samalla kosteuttaa ihoa, joten kasvovoidetta ei välttämättä edes tarvitse. Öljyvalikoima on niin laaja, että itselle mieluisimman öljyn löytämisessä voi mennä tovi, mutta suosittelen kuitenkin, se on sen arvoista! Olen itse tykännyt kookos- ja jojobaöljyistä.
1bMiii. What we call the secret of happiness is no more a secret than our willingness to choose life.

Poissa Armada

• HAIRahtanut
« Vastaus #250 : 14.06.11 - klo:12:46 »
Pitää vaikka tuota jojobaa ensiksi kokeilla. Aqualan L-pesuja tein joskus, mutta nykyisin ihoni ei siedä muuta kuin luonnon aineita ja näyttää ettei enää kaikkia niitäkään.

Poissa maatis

• HAIRahtanut
« Vastaus #251 : 14.06.11 - klo:15:02 »
Mun käsittääkseni avokadoöljy on niitä hellävaraisimpia. Lisäksi kosteuttaa, mutta ei tuki. Kannattaa varmaan kokeilla yhtä kerrallaan, että mikä itselle sopii. Jotkuthan pitävät ihan oliiviöljystä tuossa puhdistustarkoituksessa.

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #252 : 21.06.11 - klo:18:17 »
Olen tehnyt huomion, että vähäinen ihonhoitoni kasvaa silloin kun olen turhautuneimmillani kasvojeni kuntoon, loogista eikö? Jotenkin kait toivon, että iho löytäisi itse parannuskeinonsa.  :D

En mielestäni yleisestikään ole käyttänyt paljon eri tuotteita, mutta nyt olen ollut taas reilun viikon, ehkä enemmänkin ilman yökosteutusta. Nyt on ollut ihmeen helppoa, ihossa ei ole ilmennyt selviä kuivia länttejäkään eikä pahempaa hilseilyäkään. Kuorintaa en käytä vaan ajattelen, että pesun jälkeinen kevyt pyyhkeellä pyöritys saa riittää (tarkoituksena oikeastaan vain pyyhkäistä paremmin mahdolliset puhdistuaineiden jämät hiusrajasta). Varsinainen kuorinta saa siis siirtyä minulla taas harvinaisempaan käyttöön ja ajatuksena olisi nyt vain käyttää paria erilaista hoitavaa ja kosteuttavaa naamiota pari kertaa viikossa; savinaamiota ja voidemaista.

Kaipaan kuitenkin säännöllistä kosteutusta, mutta jollain tapaa haluaisin päästä eroon varsinaisen yövoiteen käytöstä. Naamioilla voisin siis hoitaa ihoa, mutta jättää ihon yöksi hengittämään. Ainoastaan silmän ja huultenympäryksille on tarkoitus laittaa yöksikin kunnon kosteusvoide.

Jospa mä joku päivä saisin sen täydellisen ihon. Ihoni on kuitenkin punakas ja monivärinen, enkä tiedä tarvitsisiko ihoni enemmän hoitoa vaiko vähemmän. Vähempi hoito olisi kuitenkin kivempi ajatuksena.  :)

Poissa kaksisarvi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #253 : 21.06.11 - klo:19:29 »
Mä olen todella laiska hoitamaan ihoa. Puhdistusmaitoja, kaupan kuorintoja ja kasvovesiä oon käyttänyt viimeksi varmaan vuosi sitten. Koskaan en löytänyt sopivaa tuotetta. Iho vaan kukki ja kuivui. Luulin, että mulla on rasvainen iho, vaikka se on paremminkin pintakuiva. Pääsin tuotteista irti kun ostin Vihreän kosmetiikan kasvosaippuan ja ihon kukkiminen alkoi jotenkin rauhottua. Nykyisin käytän oikeastaan vaan vettä ja myös öljyjä, jos tuntuu kuivalta. Joskus hieron naamaan vähän isomman määrän öljyä ja annan olla vähän aikaa. Iho tuntuu tykkäävän. Ehkä joka toinen tai kolmas päivä pesen marseillensaippualla, jos on tarvis. Kuorintoja en kamalasti harrasta, muistan ehkä kuukauden tai parin välein. Ja kuorintaan käytän siis ruokasoodaa.

Ja niin, meikkien poistoon öljyt on ihan parhaita! Mulla oli ennen aina vaikeuksia saada silmämeikkiä pois, vaikka aineet siihenkin oli. Nykyisin lähtee helposti pienellä määrällä melkein mitä vaan öljyä.
« Viimeksi muokattu: 21.06.11 - klo:19:34 kirjoittanut kaksisarvi »

Kunis

• Vieras
« Vastaus #254 : 04.07.11 - klo:17:19 »
Aiemmin minulla oli todella vaikeuksia löytää kuivattamaton pesuri, joten en juuri pessyt ikinä.
Mun ihonhoito on lisääntynyt määrällisesti paljon ehkä osin, koska olen löytänyt kestoltaan parempia tuotteita. Olen ihastunut iHerbistä saatavaan Canus Goat's Milk Soap with Olive Oil & Wheat Protein (CNU-00097) -saippuaan. Kovin hellävarainen aine miedolla silkkisellä vaahdolla. En ole ihan hajusteherkimmästä päästä, mutta usein aromit häiritsevät kuitenkin, eikä tässä ole sitäkään vikaa. Tällä vedän lähes joka ilta, joskus päälle Erisanin hajusteetonta kasvovettä jos muistan ja jaksan. Tuo canus ei onneksi myöskään ole hinnalla pilattu, ja taitaa tällä käytöllä kestää hyvän aikaa.

Talvella en ole tätä tuotetta vielä käyttänyt, mutta odotan innolla pääseväni kokeilemaan. Talvella iho ei onneksi ongelmoi juurikaan enempää pienen kosteutustarpeen lisäksi.