Kirjoittaja Aihe: Luonnollinen/vähäinen ihon hoito  (Luettu 76363 kertaa)

Poissa kleio

• Tukkaguru
Vs: Luonnollinen/vähäinen ihon hoito
« Vastaus #255 : 24.08.11 - klo:10:11 »
Olen nyt vihdoinkin keksinyt itselle sopivimman tyylin hoitaa kasvojen ihoa.

Pesen illalla kasvot Dr. Woodsin Shea visions Black Soapilla. Hieron sen jälkeen iholle ruusunmarjaöljyä. Aamulla pesen kasvot vain vedellä ja ehkä sipaisen hieman kasvovedellä myös. Mitään kosteusvoidetta en tarvitse.

Ongelmana on aina ollut pintakuiva mutta helposti tukkiutuva ja näppylöityvä iho. Suurin osa kasvovoiteista on liian raskaita, tarvitsisin aivan unelmanohuen vesimäisen seerumin (Now Hyaluronic acid serum on lähinnä sitä ideaalia). Melkein minkä tahansa kosteusvoiteen kanssa iho alkaa kiillellä päivän mittaan, siihen tulee semmoinen rasvainen pinta. Tämä nykyinen ruusunmarjaöljysysteemi estää senkin! Ei näppyjä, ihanan kuulas ja kostea iho ilman kiiltelyä.

Kesä on hankalaa aikaa: mitkään kertoimelliset voiteet ei sovi minulle. Kasvot menevät tunkkaisiksi, suorastaan likaisen näköisiksi, ne tukkivat kaikki huokoset ja ihoa alkaa suorastaan kutittaa kun hiki yrittää puskea sieltä läpi. Olen käyttänyt erittäin kevytrakenteisia kertoimellisia voiteita, joita esim. mieheni voi käyttää ongelmitta, mutta itselleni en ole löytänyt sopivaa ainetta.

Joka tapauksessa: iho on raikas, heleä ja nuoren näköinen. Satunnaiset näpyt poistelen aina sitten teepuuöljyllä.
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v

Kunis

• Vieras
« Vastaus #256 : 10.09.11 - klo:12:49 »
Kyselin aiemmin epäuskoisena öljypesusta, koska minusta tuntui oudolta, että mietoa öljyä täytyisi pestä tujulla pesuaineella, vaikka toki ymmärrän, ettei se kasvoja ruvelle hankaamatta itsestään noin vain lähde. Törmäsin tällaiseen, mutten ikinä saanut koitettua, sillä tuo tapa kuulosti ihan liian vaikealta.

Nyttemmin olen tottunut pesemään kasvoni aiemmin mainitsemallani vuohenmaito-oliiviöljysaippualla, jonka alle levitän satunnaisesti tai aina meikkiä käytettyäni öljyä. Monia öljyjä en vielä ole kokeillut, jotten voi arvioida parasta, mutta manteli ainakin toimii mainiosti. Kaapissa on myös Nivean geeliputsaria, jolla öljy varmaankin lähtisi tehokkaammin, muttei ole ollut tarvetta käyttää sitä.
Luonnollisen ihonhoidon myötä ihonhoitoni on lisääntynyt. Ennen en juurikaan nassua pessyt, sillä en halunnut hankkia kaapillista tujuja litkuja. Nyt puteleiden määrä ei ole kova, koska käyttelen näitä muuhunkin. Omatunto huokaa, kun ei mene liikaa tuotteita turhuuksiin.

Poissa Mirju

• HAIRahtanut
« Vastaus #257 : 10.09.11 - klo:13:43 »
^ Itse olen nyt kokeillut tuota Oil Cleansing Methodia eli puhdasta öljypuhdistusta nyt melkein kolmen viikon ajan ja toimii! Parasta siinä on se, että pesun jälkeen iho tuntuu juuri siltä, kun olisi juuri levittänyt kosteusvoidetta puhtaalle iholle. Eli siis iltaisin en tarvitse kosteusvoidetta sekaiholleni, mikä on ihan kiva juttu.

Myöskään öljypuhdistukseen ei tarvitse aina käyttää puhdasta pyyhettä kasvojen pyyhkimiseen, itse käytän selluloosasientä (tällaista) siihen tarkoitukseen ja se toimii ihan yhtä hyvin. Kätevää on se, että tuollaisen sienen saa helposti putsattua joka käyttökerran jälkeen vaikka pesunesteellä, kun pyyhe pitää laittaa pyykkiin tai pestä käsin erikseen.

Juurikasvusta löytyy myös oma ketjunsa öljypuhdistukselle :)
« Viimeksi muokattu: 10.09.11 - klo:13:49 kirjoittanut Mirju »

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #258 : 19.01.12 - klo:21:37 »
^Ooh, tuota öljypuhdistusta pitää ehdottomasti kokeilla!

Mulla iho hiipuu koko ajan parempaan suuntaan, mitä vähemmän sitä pesen. :) Meikit on tietysti pakko pestä pois, mutta koska en meikkaa joka päivä, niin pesukaan ei ole aina tarpeellinen. Pesen siis nassun n. 3-6 kertaa viikossa, ainoastaan iltaisin. Jos nämä mun e-pillereiden lopettamisen jälkeen tulleet tukkeumat ja finnit nyt ottaisivat kadotakseen, niin eläisin niin mielelläni miltei meikitöntä elämää. Inhoan meikkivoiteita, mutta vielä niille on tarvetta, ettei naama olisi ihan mielettömän kirjava.

Ihon kuorimisen olenkin jo jättänyt täysin kuvioista. Mulla on kuitenkin sen verran ohut iho, että sitä lähtee ihan tarpeeksi kun satunnaisesti pyyhkeellä vähän hieroo. Kasvonaamiona käytän Vihreän Kosmetiikan ruususavea, ihan vain siksi, että se tuo kivasti vähän väriä nassulle. :P Muita vaikutuksia en ole tuon kanssa huomannut, paitsi ettei kannata vaalennettuihin hiuksiin osua!

Poissa Mirju

• HAIRahtanut
« Vastaus #259 : 19.01.12 - klo:22:16 »
^ Jeps, kannattaa kokeilla tuota öljypuhdistusta! Olen itse sekoittanut vielä omaan öljymixiini vähän teepuuöjyä torjumaan pahimpia finnejä. Nykyisin olen käyttänyt öljypuhdistuksessa Sensain liinaa, tulee kyllä tosi puhdasta :)

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #260 : 20.01.12 - klo:18:47 »
Tuota pitääkin kokeilla tänään saunassa :) Toimii varmaan myös hyvänä rentoutusjuttuna, jos laittaa jotain tuoksua sekaan ja sen kanssa höyryttää.

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #261 : 23.01.12 - klo:23:19 »
Ihan mielettömän hyvin lähtee meikit öljyllä! :o Yleensä joudun meikinpesuaineiden kanssa hinkkaamaan silmiä kolmesti, ennen kuin ripsari on tiessään, mutta avokadoöljyllä riittää, kun kerran hieroo. Lisäksi avokadoöljy on ihana, koska se huuhtoutuu osittain veden kanssa pois, enkä siksi koe tarvetta edes millään liinalla putsata lisäksi. :) Hitsi, että on taas tullut sinniteltyä niin monta vuotta tavallisten putsareitten kanssa, kun tällainenkin metodi löytyy! Ihokin on paljon tasaisempi, kuten myös ihon väri.

Poissa Suvivilja

• HAIRahtanut
« Vastaus #262 : 25.01.12 - klo:10:20 »
^ Minäkin olen jo vuosia käyttänyt öljyjä silmämeikin puhdistukseen, niitä kun käytän paljon muutenkin niin ei tarvitse mitään silmämeikinpoistoaineita erikseen ostella :) Siinä samalla saa silmänympärysvoiteenkin, kun ei pese öljyä pois (mitä nyt ei varmaan kukaan teekään), eli turha sanoakaan etten ostele erikseen mitään silmänympärysvoiteita ;) (Tosin välillä levitän ihan tarkoituksella jotain öljyä tai shea butter-öljysekoitusta silmänympärysiholle.)

Samoin tuota Oil Cleansing Methodia käytän aina välillä, välillä taas ihan normipuhdistusmaitoja ym.
« Viimeksi muokattu: 25.01.12 - klo:10:23 kirjoittanut Suvivilja »
* 1b F ii *

Poissa Metalliapina

• HAIRahtanut
« Vastaus #263 : 07.12.12 - klo:00:41 »
Mä hoidan aina yleensä mun ihoa öljyillä yms. mahdollisimman luonnollisilla tuotteilla.

Kokeilin nyt sitten huvikseni tavisihonhoitoa pitkästä aikaa, tein kaksoispuhdistuksen (puhdistusmaito + vaahtoputsari), ja käytin tavallista kosteusvoidetta, mä sain kasvoihin mustapäitä ihan kunnolla tällä tavalla jo parissa viikossa + mun ihon väri enää ollut tasainen, ja se alkoi muuttua jotenkin "elottoman" näköiseksi.

Vähän säkähdin miten nopeasti toi muutos tapahtui, palasin takaisin mun öljy + meine base putsaukseen, ja emuöljyyn kasvoille, pikkuhiljaa taas iho muuttuu normaaliksi.

Jotenkin vaikea uskoa, että noi tavistuotteet (ainakin mulla) pilaa ihon, mutta tulipahan taas kokeiltua. Toi läikikkyys, ja ärtyneisyys johtui mun mielestä ihon ohentumisesta, ja se näytti, ja tuntui selvästi ohuemmalta.

Tällä hetkellä olen aika vakuuttunut siitä, että noi tavistuotteet tekee peg yms. aineineen ihonpilaamiskierteen, joka johtaa sellaiseen noidankehään, jossa ne aineet, joilla yritetään korjata asioita aiheuttaa lisää ihovaurioita, joita taas korjataan ihoa huonontavilla aineilla jne. vähän kuin tavishuulirasvat, ja sen takia monilla naisilla on niin huono iho, eikä se iho ole tasapainossa.
It's just that in the Deep South, women learn at a young age that when the world is falling apart around you, it's time to take down the drapes and make a new dress

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #264 : 10.12.12 - klo:15:08 »
Selailin vähän tätä ketjua eilen illalla. Tämä aihe on alkanut kiinnostaa minua ja haluan esittää muutaman kysymyksen:
  • Millä puhdistatte ihon?
  • Käytättekö meikkiä, jos niin mitä?
  • Mitä öljyjä käytätte?
  • Miten hoidatte vartalon ihoa?

Saa suositella tuotteita.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #265 : 10.12.12 - klo:16:02 »
Lueskelin tänään tuosta meine base-puhdistuksesta jotain täältä ja kävin apteekista kysäiseen, että löytyykö sieltä tuota suolaa, mutta ei ollut. Ilmeisesti ei ihan joka paikassa myydä? Lisäksi mulle jäi epäselväksi, että meikkiä käyttäessä pitääkö käyttää jotain puhdistusemulsiotakin, ei kai ne meikit pelkästään tuolla suolalla lähde? Tai sitten mulle ei vaan hötkyissäni silmään osunut :).

Tai jos poistaa meikin kookosöljyllä (tätä ois tarkoitus kokeilla, mutta oon käytellyt vimppoja puhdistusemulsioita loppuun), niin otetaanko siihen samaan tuota suolaa, vai tehdäänkö suolapuhdistus kookosöljyn käytön jälkeen? Veri sori tyhmät kysymykset, jaksaako joku vastata  :P
« Viimeksi muokattu: 10.12.12 - klo:16:14 kirjoittanut Od3ssa »
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #266 : 10.12.12 - klo:16:23 »
^ Käyttäisin tuota öljypuhdistuksen jälkeen. Koska tuote on emäksinen, niin en käyttäisi sitä ollenkaan silmänympärysiholla.

Meine Base on turkasen kallista ja jäänyt siksi minulta kokeilematta. MB:n sivulla kerrotaan sen sisältävän:
Natriumbikarbonaatti, merisuola, natriumkarbonaatti, luonnon mineraaleja; akaatti, karneoli, sitriini, krysopraasi, kalsedoni, safiiri, vuosikristalli, onyksi.

En usko, että noilla luonnonmineraaleilla on tuotteessa mitään käytännön merkitystä ihonpuhdistoksessa / -hoidossa ja muuten tuo on lähinnä ruokasoodaa ja merisuolaa.
« Viimeksi muokattu: 10.12.12 - klo:16:26 kirjoittanut Painted Lady »

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #267 : 10.12.12 - klo:17:34 »
^Ok, kiitokset. Yritin netistä jäljitellä jälleenmyyjiä, mutta huonoin tuloksin. Mistä sinä, Metalliapina, tai joku muu tuota käyttävä ostatte sitä? Onko luontaistuotekaupoissa?

Edit. Kävin luontaistuotekaupasta kysäisemässä ja myyjän ilme oli suunnilleen tällainen  0_0. Kaikki suolat on kuulemma samanlaisia ja heillä on vuorisuolaa ja merisuolaa. No niitä löytyy jo...
« Viimeksi muokattu: 10.12.12 - klo:19:55 kirjoittanut Od3ssa »
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

Poissa Metalliapina

• HAIRahtanut
« Vastaus #268 : 10.12.12 - klo:18:17 »
^Ok, kiitokset. Yritin netistä jäljitellä jälleenmyyjiä, mutta huonoin tuloksin. Mistä sinä, Metalliapina, tai joku muu tuota käyttävä ostatte sitä? Onko luontaistuotekaupoissa?

Sitä saa joiltakin kosmetologeilta, method putkisto saleilta, ja joistakin apteekeista (kans nettiapteekeista), mutta suosittelen tilaamaan sitä esim. saksasta, se on siellä huomattavasti halvempaa. Mulla on sitä sellainen 3 kilon purkki, jolla kuorin sitten kans koko vartalon aina välillä.

Sitä kannattaa varmaan kokeilla sillä pienimmällä purkilla, koska se on niin halpa. Esim. täältä löytyy sitä (mutta toi hinta + lähetys on tosi kallis, varmaan löytyy halvemmalla muualta?)-
http://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/

Se on tosiaan lähinnä ruokasoodaa, ja merisuolaa, mutta siinä on ideana se, että se on tosi hienojakoista. Mä teen öljyputsauksen ensin meikille, ja sitten pesen sillä. Se on kans mun deodorantti.

Lainaus
Millä puhdistatte ihon?
Käytättekö meikkiä, jos niin mitä?
Mitä öljyjä käytätte?
Miten hoidatte vartalon ihoa?

Mä käytän aika monia eri meikkejä vaihdellen, välillä narsin sheer glowta, edm jojoba pohjaa jne.

Öljytkin vaihtelee, tällä hetkellä rosehip seed oilia, ja emuöljyä.

Vartalon kuorin meine basella, tai itsetehdyllä sokeri/suolakuorinnalla, nykyään on ihastunut sellaiseen itsetehtyyn whipped body butteriin, johon tulee sheaa, kaakaovoita, oliiviöljyä, kookosöljyä, ja vähän vehnänalkioöljyä, se on sellainen paksu body butter, joka tuoksuu suklaalta.

Kuivaharjaan kans vartalon joka päivä, ja huolehdin siitä, etten käy kovin kuumissa suihkuissa. Kuumat suihkut pilaa ihoa aika paljon, ja on mulla kans tietysti water filter suihkussa, se tekee tosi hyvää iholle, ja hiuksille, vaikka vaikuttaakin aika hifistelylta, eikä ne ole kovin kalliita esim. ebayssa.

Yks vinkki kans iholle mitä suosittelen, jos on ihossa sameutta, epäpuhtauksia yms. on se, että ostaa palmarosaa ja sekoittaa sitä pienen tipan ihonhoitoöljyyn, ja hieroo kasvoille, se on tosi tehokasta. Silmien ympärille sitä ei kannata laittaa.
It's just that in the Deep South, women learn at a young age that when the world is falling apart around you, it's time to take down the drapes and make a new dress

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #269 : 11.12.12 - klo:18:23 »
Mikäköhän olisi järkevin tapa yhdistää suola ja öljy ihonhoidossa. Mulla on nyt kokeilussa suolapala (meine basea en apteekista enkä paikallisesta ekokaupasta löytänyt) ja rypäleensiemenöljyä. Ajattelin liuottaa tuosta palasta suolaa käsiin ja läpsiä sitä suolavettä kasvoille. Levitänkö öljyn suolavedestä kostealle iholle vai annanko kuivahtaa ensin? Mielelläänhän öljy laitetaan kostealle iholle, mutta sotkeeko tuo suolasysteemi sitten. ???

Edit. En siis ole jättämässä suolaliuosta koko kasvoille vaan ongelmakohdille vain. Ajatus kulkee, not. ;D
« Viimeksi muokattu: 12.12.12 - klo:10:05 kirjoittanut Kathy »
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)