Kirjoittaja Aihe: Luonnollinen/vähäinen ihon hoito  (Luettu 76378 kertaa)

Poissa Punapää

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Luonnollinen/vähäinen ihon hoito
« Vastaus #270 : 11.12.12 - klo:21:25 »
Mulla on ihanasti kukkiva akneiho ja samalla pintakuiva. Toisaalta tuntuu ettei mun iho pärjää ilman Humektan - kosteusvoidetta ja jäätävän kokosia näppyjä kuivattavaa Basiron - voidetta (samalla ihoa kemiallisesti kuorivaa.) Varsinki ko finneihi ilmestyy valkoset päät, ilman niitte kuivatusta riski niitten puhkasemiseen vahingossa hankaamalla on suuri. Toisaalta meikkien pesun jälkeen ilmestynyt kasvojen kiristely on hävinnyt pikkuhiljaa, vaikka en ole Humektania naamaan laittanutkaan.

Arvon kahden vaihtoehdon välillä: Pärjääkö mun iho ilman tätä ylenpalttista hoitoa (ehkä silti kosteusvoide ennen meikkiä) Kai mun iho oppis hoitamaan itteään paremmin ja akne vois taas hellentyä? Tai sitten mun iho ei pärjäis ja villiintyis... Voisin kokeilla vähäsempää ihonhoitoa vaikka kuukauden ajan ja todeta sitten tulokset.

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #271 : 12.12.12 - klo:15:27 »
Jes, löysin meine basea Stockalta, parista apteekistakin kävin kysymässä tänään. Ja mähän en tunne sanaa kohtuus tai käsitettä kokeilu pienemällä pakkauksella, joten ostin 750g:n pönikän :-D
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #272 : 14.12.12 - klo:15:17 »
^^Kokeilemallahan tuo selviää. Ei kuitenkaan kannata pettyä, jos ei pääsekään niin vähällä hoidolla mitä toivoisi, akneihon tasapainon kanssa kun joutuu vähän kikkailemaan nimim. kokemusta on. Ensiksi kannattaa kuitenkin löytää omalle iholle sopiva puhdistustuote, joka ei kuivata ja sen jälkeen vasta pystyy kartoittamaan, mitä iho vielä tarvitsee ja mitkä tuotteet voi jättää pois.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #273 : 17.12.12 - klo:23:54 »

Se on tosiaan lähinnä ruokasoodaa, ja merisuolaa, mutta siinä on ideana se, että se on tosi hienojakoista. Mä teen öljyputsauksen ensin meikille, ja sitten pesen sillä. Se on kans mun deodorantti.

Miten käytät tuota deodoranttina, teetkö suolaliuoksen ja sivelet kainaloihin..?

Edit. Onko jossain netissä hyvää linkkiä tuosta suolan käytöstä? Mulla aiheuttaa nyt hieman hämmennystä, kun jostain luin, että suolapesun jälkeen ei saisi käyttää ilmeisestikään mitään voiteita kasvoille ja mulla kiristelee ikävästi ihoa. Ja miten naamioiden käyttäminen? Oon nyt tehnyt niin, että putsaan kasvot ensin jollain puhdistusaineella (tänään kookosöljyllä), laitan naamion, pesen sen pois ja sitten teen sen suolapuhdistuksen. Meneeköhän tuo jo ihan överiksi  ??? Mulla kun on kuitenkin rasvainen ja pintakuivuuteen taipuvainen näppyläherkkä vanheneva iho, ei huvittais enää lisää ongelmia haalia. Pitääpä taas olla vaikeeta 0_0
« Viimeksi muokattu: 19.12.12 - klo:23:11 kirjoittanut Od3ssa »
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #274 : 20.12.12 - klo:03:18 »
^ mulla ei ole vastausta ongelmaan, mutta samanlainen iho löytyy! rasvoittuva pintakuiva, herkkä(?) ja epäpuhtauksiin taipuvainen +30 iho. ja pirulauta et on vaikeaa löytää sopivaa hoitoa iholle.
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa Punapää

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #275 : 28.12.12 - klo:21:59 »
Hämmentävää... Mun akneiho tuntuu rauhoittuneen. Ei tätä "äkkiparantumista" kai voi e-pillereiden kunniaksi täysin laittaa, kun vähän aikaa sitten tuli vielä kipeitä, isompia finnejä ja ylipäätään useammin finnejä. Aloin siis pesemään meikit pois kookosöljyllä ja laitoin Humektan - kosteusvoidetta vain aamuisin naamaan ennen meikin laittoa. (Vain silmämeikkien kohdalla käytin välillä normaalia meikinpoistoainetta). Mulle ei ole enää vähään aikaan tullut kauheasti finnejä, ja jos on, ne on parantuneet suht nopeasti eivätkä ole enää niin kipeitä kuin ennen. Jos tämä on ihonhoitorutiinien muutoksen ansiota niin huhhuh, olen pirun onnellinen. Toivottavasti en silti iloitse liian aikaisin, tästä naamasta koskaan tiedä. :P

Edit//: Ei ollutkaan ihmeparannukseksi, poskiin tulee taas yks kerrallaan kipeitä finnejä kuten ennenkin. En kuitenkaan syyttäisi kookosöljyä kyseisestä asiasta.
« Viimeksi muokattu: 11.07.13 - klo:23:01 kirjoittanut Punapää »

Ponpon

• Vieras
« Vastaus #276 : 02.01.13 - klo:23:05 »
Pakko mainostaa tänne  :D

Ennen käytin kaikenlaisia rasvaiselle ja näppyläiselle iholle tarkoitettuja puhdistusaineita jotka vei ihosta mukanaan kaiken muun paitsi finnit ja mustapäät.. Lopulta meni hermo naamaan joka tuli päivä päivältä pahemmaksi mitä enemmän yritin sitä parantaa. Otsa oli täynnä isoja ja kipeitä finnejä ja häpesin naamaani niin paljon että leikkasin tasaotsiksen..

Sitten kesälomalla päätin kokeilla päinvastaista keinoa  ;) Pesin kasvot vedellä vain kerran päivässä ja sen jälkeen rasvasin naaman vielä kookosöljyllä. Minulla kun on vielä rasvoittuva ihotyyppi niin näytin siltä kun olisin vedellyt purkillisen vaseliinia naamaan  :D

Mutta kyllä se iho siitä parani ja PALJON, minun ei tarvitse käyttää koulussa ihomeikkiä tai hävetä naamaani.
Olen huomannut että ihoni "suuttuu" jos kuorin sen kuorintavoiteella enkä sokerilla/suolalla tai käytän vähänkään tujumpaa puhdistusainetta kuin erisan  :) Minulla on nyt siis hyvä iho varsinkin minun ikäisekseni.

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #277 : 13.01.13 - klo:11:32 »
Aloin n. viikko sitten käyttämään meine basea aamuin illoin, puhdistan ensin kookosöljyllä meikin ja sitten teen suolapuhdistuksen. Mitään rasvoja en ole enää laittanut yöksi tai meikin alle. Iho tuntuu kuivalta ja kiristelee, mutta näppyjä ei ole tullut ja näyttää ihan oklta. Pitää nyt jatkella tätä kokeilua, kuitenkin luin niin hyviä suosituksia netistä tuosta suolasta, että en hevillä luovuta.

Ihon kuorinnat ja naamiot olen tehnyt öljypuhdistuksen jälkeen ja sitten vasta käsitellyt suolalla. Eikös tuossa ideana ollut ihon pH-tason muuttaminen, joten päättelin tuota käytettävän  viimeisenä  :). Deodoranttina en ole vielä kokeillut, mutta vois ens viikolla sitäkin testata, kun kotona oleilen, eikä tarvitse pelätä haisuliefektiä  :D

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #278 : 14.01.13 - klo:20:02 »
^
Onko meine base hienojakoista? Merisuolaa olen kokeillut ihonhoidossa, mutta oli liian rakeista mun iholle... Joku todella hienojakoinen suola olisi parempi. Suolanaamio on ihan kiva hunajan kanssa rasvoittuvalle iholle - kosteuttaa, vaikka aluksi hieman kirvelee.

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #279 : 14.01.13 - klo:20:39 »
^ merisuolaakin saa sekä karkeana että hienojakoisena, vai onko hienojakoinenkin liian karkeaa?  Suolaa voi myös hienontaa helposti morttelissa tai pippurimyllyssä. Jos tuolle linjalle ei halau lähteä, niin kannattaa kokeilla suolan liuottamista pieneen vesimäärään.

Bristow

• Vieras
« Vastaus #280 : 15.01.13 - klo:09:46 »
Mää oon tehny kuoleenmeren suolasta lioksen ja sitä käyttänyt kasvoille suolakylpytyylillä mutta.. ensin se toimi hyvin, sitten mun iho alko rasvottuun niin paljon että palasin takaisin entisiin rutiineihin

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #281 : 16.01.13 - klo:11:14 »
^
Onko meine base hienojakoista? Merisuolaa olen kokeillut ihonhoidossa, mutta oli liian rakeista mun iholle... Joku todella hienojakoinen suola olisi parempi. Suolanaamio on ihan kiva hunajan kanssa rasvoittuvalle iholle - kosteuttaa, vaikka aluksi hieman kirvelee.

Onhan siinä pieni raekoko, ihan kuin kuorinta-ainetta olisi, mutta sulaa tosi nopeaa, kun pyörittelee iholle. Meine basessahan oli jotain muitakin aineita kuin pelkkää suolaa.

Täällähän Metalliapina kirjoittaakin:

Se on tosiaan lähinnä ruokasoodaa, ja merisuolaa, mutta siinä on ideana se, että se on tosi hienojakoista. Mä teen öljyputsauksen ensin meikille, ja sitten pesen sillä. Se on kans mun deodorantti.

Poissa Taistelukonna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #282 : 07.02.13 - klo:07:49 »
Huomasin tänään että finnit ja näpyt yläselässä ovat melkein poissa! Käytän Afrikkalaista mustaa saippuaa, mutta en pese koko kroppaa joka kerta. Sauna on kerran viikossa ja silloin pesen koko kropan. Talvisin raajat kutisee joten en pese niitä.

En käytä enää kasvovettä ja kasvovoiteen tilalla käytän jojoba-öljyä. Pari kertaa viikossa teen kuorinnan oliiviöljy-suolaseoksella. Kosteuttaa, kuorii ja desinfioi. Kuorin myös samaisella seoksella raajat saunan jälkeen. Jalat jäävät ihanan pehmoisiksi ja kiiltäviksi  :l Oliiviöljy imeytyy hyvin.

Ostin joskus avokadoöljyä, joka haisee ihan hirveälle... Käytän sitä pääosin hiusnaamioissa, mutta voisihan sitä koittaa kasvoihin.

Kasvojen sävy on hieman tasoittunut ja pehmentynyt jojoba-öljyn ansiosta. Olen saanut pienen kemikaalikammon joten ihana lutrata öljyillä  :-* Olen myös kokeillut pari kertaa OCM, mutta alan käyttämään vasta kun edellinen pesuaine loppunut. Mustapäät vaan on ja pysyy, mutta toivoa on vielä  ;D
Oman värin ja pituuden kasvattaminen aloitettu 11/12. Tällä hetkellä BSL-pituus ja vaalennetut latvat.

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #283 : 08.02.13 - klo:12:18 »
Oon nyt ilmeisestikin jotain kuukauden verram käyttänyt meine basea kasvojen pesuun ja jättänyt laittamatta mitään kosteutuksia iholle. Näppyjä ei ole tullut, siinä mielessä ihan hyvä iho ollut, mutta alkoi leuka toissa päivänä hilseilemään ja oon kahdeksi yöksi laittanut kookosöljyä ja aamulla on kivemman tuntuinen iho. Taidan jatkaa näin jonkin aikaa, aamuisin en laita kosteutuksia, mutta yöksi kookosöljyä. Sehän tässä on huolettanut, että jos mun otsakurtutkin pahenee, kun ei mitään laita niihin ja jos muuallakin iho huononee kuivuuden takia  :-\. En ole kyllä huomannut, että ihon rasvantuotanto ois kasvanut näillä pesuilla ja eikös sen aikaa myöten pitänyt lisääntyä ns. normaaliksi (olisiko omatuotanteiseksi oikea sana?)), kun ei saa enää ulkoisia rasvoja.

Poissa Mimi

• HAIRahtanut
« Vastaus #284 : 16.02.13 - klo:12:54 »
Itse olen ollut nyt parisen vuotta vähemmällä ihonhoidolla ja kyllä on naama parempi kuin ennen (siihen saattaa myös vaikuttaa että en ole enää teini, 25v, syön paremmin ja monipuolisemmin ja takana on yksi raskaus jonka jälkeen iho ei ole enää niin kukkinut pahasti :D ) mutta kuiteskin. Jos meikkaan (ehkä 3krt/viikko) pesen naamani oliiviöljypalasaippualla, vuohenmatoturvepalasaippualla tai Flow kosmetiikan kasvosaippualla (hieman kuivattava) oliiviöljy ja maitoturve palasaippuat ovat tosi hellävaraisia ja pesevät hyvin pois mineraalimeikit. Flowin kasvosaippua (en muista mikä niistä) taas kuivattaa ja pesen sillä harvoin ja silloin semmoisen "harjan" kanssa (kuorii ehkä kevyesti) Kosteutukseen ja silmämeikin poistoon käytän öljyjä. Lempparit on kookos-, ruusunmarja ja jojobaöljy. Seesaminsiemenöljyäkin olen kokeillut mutta e haisee hirveältä ja on jotenkin paksua.. Jos en ole meikannut saatan josku pyyhkiä naaman illalla öljyllä kostutetulla lapulla, muuten annan vain olla.

Vartaloa en oikeastaan pese kuin ne tärkeimmät paikat. Yleensä vuohenmaitoturvepalasaippualla (mikä nimi  :D ) Sen siis pitäisi olla hellävarainen kuivalla iholle. Joskus innostun kuorimaan koko kehon ja naaman ja siihen käytän käytettyjä kahvinporoja  ;D Niihin saatan sekoittaa joko jotain vanhaa perussuihkusaippuaa (vaahtoaa ja tulee puhdasta, mutta kahvinporoista jää kevyt öljyisyys ihoon mikä kosteuttaa kivasti) tai sitten superkosteuttava kuorinta eli kookosöljy ja kahvinporo yhdistelmä. Kuiva ihoni jää ihanan öljytyksi! Pitää vain varoa luikasta suihkun lattiaa joka tuosta yhdistelmästä jää  :-\
1cMii oma väri: 5-6 tummuinen lämmin ruskea, nyt päässä lila punertava suoraväri omalla tyvellä ja pituus kainalossa