Kirjoittaja Aihe: Luonnollinen/vähäinen ihon hoito  (Luettu 76375 kertaa)

Poissa candyqueen

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Luonnollinen/vähäinen ihon hoito
« Vastaus #285 : 01.03.13 - klo:08:54 »
Minuakin kiinnostaisi tämä luonnollinen ihonhoito. Ärsyttää vain, kun kaikissa kauneuslehdissä tms.puhutaan siitä, miten ihoa pitäisi aina pestä ja kuoria ja kasvovedet ja yövoiteet.. Ketä sitten uskoa?  ???
Mitä mieltä ootte siitä Dr Hauschan filosofiasta ihonhoidossa, että ihonhoidon pitäis tukea ihon omaa työtä, ja esim. yöksi ei kannattaisi jättää mitään voiteita naamalle, kun se vaan häiritsee sitä ihon omaa uusiutumista jne.?  :) Tulipa sekavaa..  :D Itse uskon tuohon, mutta ää kuitenkin vaikea uskoa  ;D
Hiustenkasvatusprojekti: vetyperoksikäsitellyt hiukset naps- ja puhtaalta pöydältä aloitetaan!

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #286 : 01.03.13 - klo:13:20 »
^ Niitä lehtiä ei kannata uskoa, jos haluaa vähentää ihonhoitoa. Ihonhoidossa kun ei ole yhtä ainoaa oikeaa tapaa. Luulen, että Suomessakin suurin osa naisista hoitaa ihoaan lähinnä saippualla ja ehkä lumenen kosteusvoiteella (sen kun saa kätevästi sieltä lähimarketista  ;)). Jos Dr Hauschkan ihonhoitofilosofia kiinnostaa, niin kannattaa sitäkin kokeilla.

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #287 : 01.03.13 - klo:15:18 »
Mitä mieltä ootte siitä Dr Hauschan filosofiasta ihonhoidossa, että ihonhoidon pitäis tukea ihon omaa työtä, ja esim. yöksi ei kannattaisi jättää mitään voiteita naamalle, kun se vaan häiritsee sitä ihon omaa uusiutumista jne.?  :) Tulipa sekavaa..  :D Itse uskon tuohon, mutta ää kuitenkin vaikea uskoa  ;D

Sanotaan, että Dr. Hauschkan tuotteissa on paljon ihoa ärsyttäviä aineita. Luonnonmukainen ei tarkoita sitä, etteikö se voisi allergisoida. Kokeilin yhteen aikaan näitä tuotteita, eikä silloin ilmennyt mitään ongelmia, mutta ei iho ollut yhtään sen paremmassa kunnossa kuin tavallisella puhdistusgeelillä ja Humektanilla hoitaessa. Korresin kasvovoiteesta taas olen saanut allergisen reaktion.

Lehtien kosmetiikkajuttuja lukiessa kannattaa muistaa, että niiden tarkoitus on markkinoida tuotteita kuluttajille. Luultavasti toimitukseen annetaan tuotteita kokeiltavaksi ja niistä täytyy kirjoittaa jotain positiivista.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa candyqueen

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #288 : 01.03.13 - klo:15:54 »

Sanotaan, että Dr. Hauschkan tuotteissa on paljon ihoa ärsyttäviä aineita. Luonnonmukainen ei tarkoita sitä, etteikö se voisi allergisoida. Kokeilin yhteen aikaan näitä tuotteita, eikä silloin ilmennyt mitään ongelmia, mutta ei iho ollut yhtään sen paremmassa kunnossa kuin tavallisella puhdistusgeelillä ja Humektanilla hoitaessa. Korresin kasvovoiteesta taas olen saanut allergisen reaktion.

Niin, meinasinkin, että mitä mieltä ootte siitä niiden ideologiasta, että iho uudistaa itseään jne. Itse en ole kertaakaan Hauschan tuotteita käyttänyt..
Hiustenkasvatusprojekti: vetyperoksikäsitellyt hiukset naps- ja puhtaalta pöydältä aloitetaan!

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #289 : 07.03.13 - klo:08:59 »
Rakeellinen kuorinta ja kaikenlainen ihon hankaaminen on kyllä täysin turhaa, ja todennäköisesti pitkällä aikavälillä vahingoittavaa puuhaa (ja tästä kommentista ei kannata välittää, jos silloin tällöin käyttelee jotain lempeää raekuorintaa eikä iho siitä suuremmin pillastu).

Lehtien artikkelit eivät todellakaan ole kovin tieteellisiä. En ehkä itse lukeudu tähän luonnollisesti ihoa hoitavien joukkoon, mutta pyrin tekemään järkeviä asioita ja eräällä tavalla minimiperiaatteella.

Ihon kannalta raskain operaatio on puhdistus ja putsarin / puhdistustavan valinta on mielestäni paljon keskeisemmässä roolissa kun annetaan ymmärtää. Jos meikkiä ei käytä, myös puhdistamista kannattaa reilusti vähentää. Iholle paras kosteuttaja on oma ihotali, ja säännöllinen puhdistusrutiini vaan poistaa sitä.

Ihosolut uusiutuvat kyllä sekä päivällä että yöllä, mutta ei tätä prosessia voiteet erityisesti häiritse - joillain antioksidanteilla ja esim. retinolijohdannaisilla voi olla ihan päinvastaisiakin vaikutuksia. Mutta ihon talintuotannon normalisoimiseksi yövoiteettomuutta kannattaa kyllä testata. Itselläni yövoiteettomuus toimii erityisen hyvin tuon BHA:n kanssa yhteen - BHA pitää ihohuokoset avoimina ja iho kosteuttaa itse itsensä yön aikana. Aamulla herään tasavärisen, kiiltelemättömän ja kiristelemättömän ihon kanssa. Toimii myös hyvin nykyisen putsarini jälkeen, SebaMedin vaahtoputsarin maitohappo toiminee vähän samaan tapaan.

Omatkin yövoiteeni ovat nimenomaan ihon kosteutta lisääviä, kevyitä, hyaluronihappo on aivan mahtavaa tavaraa. Päiväksi sitten tarvittaessa rasvaisempaa jos on tarpeen, jopa silikonipitoista, suojaamaan liialta haihtumiselta, sään ja kuivan huoneilman rasituksilta. Toinen käyttämäni yötuote on tretinoiini (n. 3 kertaa viikossa) - mutta minä olenkin melkein neljäkymmentä.

Panisin itse ihonhoidon tärkeysjärjestyksen näin:

1) Omalle ihotyypille ja meikkaustavalle sopiva puhdistusrutiini - mukaanlukien kasvovesi, jos se on tarpeen.

2) Tukkiutuvalle iholle ja iholle, joka ei tunnu poistavan kuollutta ihosolukkoa kovin tehokkaasti (samea ihonsävy, hilseilyä) kemiallinen kuorinta, joka sopii omalle iholle. Kannattaa kokeilla sekä AHA että BHA-tuotteita - ja näiden yhdistelmiä. Voi liittyä suoraan puhdistusrutiiniin  ja / tai erillisenä tuotteena. iHerbistä ja Paula's Choicelta löytyy hyviä erillistuotteita. Putsareissa ja kasvovesissä valikoimaa löytyy marketista ja apteekistakin.

3) Kosteutus - pidän itse erillistä kevyttä hyaluronikosteuttajaa (tällä hetkellä SebaMedin edullinen geeli ja välillä lahjaksi saamani Malu WIlzin vitamiinigeeli) ja erillistä öljyä, jota seikoittelen geeliin tipan pari, kun on tarvis.

4) Erikoistuotteet. Näissä en edes noteeraa mitään kalliita kosmetiikkahömpötyksiä. Todistettua näyttöä toimivuudesta on retinolijohdannaisilla (ihon vanhenemisen hidastaminen, aurinkovauriot, epäpuhdas iho) ja antioksidanteilla (ihon uusiutumisen tuki) jossain määrin. Halvin tapa testata antioksidanttihoitoa on kokeilla askorbiinihappoa "seerumina" - siitä on täällä oma ketjunsa. Niin joo, jos meikin pysyvyys on ongelma, kofeiinipitoisesta pohjustajasta voi olla iloa. Se vähentää ihon hikoilua paikallisesti käytettynä. Ja akneen on muitakin toimivia paikallistuotteita.
« Viimeksi muokattu: 07.03.13 - klo:09:18 kirjoittanut Lila »
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa Jekku

• HAIRahtanut
« Vastaus #290 : 21.04.13 - klo:20:21 »
Niin joo, jos meikin pysyvyys on ongelma, kofeiinipitoisesta pohjustajasta voi olla iloa. Se vähentää ihon hikoilua paikallisesti käytettynä. Ja akneen on muitakin toimivia paikallistuotteita.

Oho! Kofeiinihan kiihdyttää kehossa kaikkea, mutta jännä jos sillä voi olla hikoilua vähentävä vaikutus. Mistähän tälläisiä tuotteita voisi saada? Mä tuppaan kesäisin hikoilemaan herkästi naamasta, niin olisi kiva jos saisi meikin pysymään paikoillaan paremmin...

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #291 : 21.04.13 - klo:20:46 »
Sisäisesti nautittuna kyllä ja hikoiluttaa monia  :D - ulkoisesti käytettynä se supistaa hiusverisuonia ja voi jonkin verran vähentää tuota kautta hikoilua, turvotusta ja punoitusta. Kofeiinia on monissa "anti-age"-tuotteissa.

2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa Punapää

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #292 : 11.07.13 - klo:23:02 »
Nyt kun on hoitanut ihoa luonnollisemmin pidemmän aikaa, huomaa kyllä jo eron... Naamaan tulee enää harvoin kipeitä finnejä, ja nykyään ne osaavat aika nopeasti kuivattaa itse itsensä. Basiron-geeli jää nyt ehdottomasti käyttämättä. :l

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #293 : 24.08.13 - klo:13:13 »
Kokeilin käytettyjä kahvinporoja vartalon kuorinnassa ja tykkäsin! Porojen koko on juuri sopiva, tuntuma oli todella mukava, olisin voinut kuoria itseäni niillä vaikka kuinka kauan. ;D Lisäksi porot pysyivät iholla kivasti eivätkä karkailleet ja valuneet, joten jalkojen ja selän kuorintaan riitti yllättävän pieni määrä. Tuloksena oli pehmeä iho. Laitoin loput porot jääkaappiin kelmulla suojatussa juomalasissa seuraavaa käyttökertaa varten.

Mutta eiväthän nuo kahvinporot tuki viemäriä?
Vyötärö-alaselkämitassa.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa funkylala

• Hiushörhö
« Vastaus #294 : 09.09.13 - klo:11:51 »
Mun kauneudenhoidon perusta on tällä hetkellä kookosöljy.  :D Sitä menee kasvojen pesuun ja kosteutukseen, kropan kosteuttamiseen ja tukkanaamiona.
Toinen on askorbiinihappo eli c-vitamiini. Käytän veteen liuotettuna kasvoveden tavoin, myös silmien alle (kuten kookosöljyäkin). Lisäksi olen kasvojumpannut.

Tulos: kirkas, kaunis iho.  Mustapäät pienentyneet.  Pandasilmät huomattavasti vaalentuneet. Ja parasta, kasvot eivät ole enää joka päivä turvoksissa.

Tavoitteena jättää meikin käyttö kokonaan pois ja jättää kaikki kosmetiikkateollisuuden tuotteet vekka. Lushin AoBS-putsari on kiireisiin iltoihin mutta onkin hyvä tuote myös. :) Full of gracen käytän loppuun mutta en tiedä ostanko enää lisää, kun halvemmallakin pärjää.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #295 : 11.09.13 - klo:18:23 »
^^
Mä en ainakaan ole huomannut, että olisi tukkinut. Jos viemäri on muuten kunnossa, niin tuskin ne sinne kasaantuvat. Muuta sotkua niistä kyllä tulee  ::) Ainoa minkä epäilen viemäriä tukkineen on Lushin BB Seaweed naamio, johon on nykyään lisätty paljon isoja merilevän palasia (jolla ei ole tuotteessa mitään virkaa) ja muutenkin aika paksua savimössöä. Tuskin tulee ostettua uudestaan kun Aqua Marinalla saa muutenkin saman tuloksen eikä mene vanhaksi niin nopeaksi (tai tuki viemäriä  ;D ).

Poissa candyqueen

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #296 : 27.09.13 - klo:12:55 »
Hmm.. mistäs aloittaisin päivityksen..

Viime kevättalvena minullahan todettiin ikävä suunympärysihottuma. Heivasin tällöin kaikki pohdistusaineet ja kasvovoiteet, sekä "normimeikit". Sen sijaan (mitä seuraavaksi sanon, ei olla opetettu missään, keksin keinoni itse, joten jos kokeilet tätä, se on omalla vastuullasi :D) aloin pestä kasvoni ja hiukseni marseille-saippualla. Ostin lily lolon mineraalimeikkejä. Näpyt lähtivät.Iholle ei kuitenkaan mitään rasvoja tai öljyjä voinut laittaa (varsinkaan öljyjä!) Pari viikkoa sitten näin apteekissa Vichyn Aqualia Thermalin näytepakkauksen. Tuoteselosteessa on verraten vähän aineita, eikä yhtään öljyjä, joten päätin antaa voiteelle mahdollisuuden. Ja toimii.Ihosta tuli tosi pehmeä, ja mikä parasta, ei ärsyynny! Huomasin, että jos käytän tuotetta liikaa (aamuin illoin), naamaani saattaa ilmestyä yksi kaksi näppylää, mutta käytettyäni vain aamuisin näppylöitä ei tullut.

Ihonhoitorutiinini siis lyhyesti:
Aamulla huuhtelen kasvot vedellä ja levitän kosteusgeeliä naamalle. Mineraalimeikkiä jos olen lähdössä jonnekin (se ei tuki). Illalla pesen kasvot marseille-saippualla ja menen ilman rasvaa nukkumaan.

Ihmettelen ihoni kykyä sietää voidetta. Epäilen siihen liittyvän kaksikin asiaa: a)stressitaso vähentynyt huimasti b)tuote ei sisällä öljyjä

Mutta en ole ollut tyytyväisempi ihooni vuosiin! Eli viimeksi siis lapsena varmaan. Ei. Nyt se on parempi.

Poissa syreeni

• Haiven
  • *
« Vastaus #297 : 21.03.15 - klo:00:54 »
Mulla iho pysyy todella hyvässä kunnossa nykyään, kun vaan pesen vedellä ja rasvaan iltaisin ja joskus harvoin ehkä kerran kuukaudessa kuorin ihon. Silmämeikit poistan kyllä puhdistus maidolla silloin kun tulee meikattua. Huomaan kyllä heti eron jos käytän puhdistusainetta säännöllisesti, ihosta tulee pintakuiva ja saan myös useita pieniä finnejä :P

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #298 : 07.06.15 - klo:20:16 »
Tekisi mieli kokeilla mahdollisimman vähäistä ihonhoitoa jonkin aikaa. Ainakin toistaiseksi olen käyttänyt nyt meikkiä niin harvoin, ettei sekään häiritsisi kokeilua. En oikein tiedä, mikä ihonhoitotapa sopisi minulle parhaiten enkä oikein osaa kovin pitkäjänteisestikään kokeilla eri tyylejä. Jos koitan vaikka vaihteeksi käyttää pelkkää öljyä tai/ja Aqualan L:ää iltaisin..

Poissa Vuhi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #299 : 08.06.15 - klo:13:56 »
Joskus laitin jokapäivä aamulla ja illalla kosteusvoidetta = näppyjä tuli (Erisan). Jos taas harvemmin pari kertaa viikossa = ei mitään näppyjä. Voi paremmin, kun ei oikeastaan mitään tee. Pari kertaa viikossa käyn suihkussa ja laitan suolasaippuaa, kosteuttaa näköjään sekin.

Tammikuussa naama oli niiiiiin korppu kun olla ja voi! Hilseili ja vähän raavin, niin verta. Huhhuh! Mikään tummeli ei auttanut, ei manteliöljy, Urtekramin aloevera vartalovoide, ei sekään. Laitin sitten jokapäivä karitevoita kuivimpiin kohtiin, niin alkoi pikkuhiljaa parantumaan. Minun pitäisi karitevoille olla allerginen, kun minulla on kumiallergia ja sellaisista rasvoista, joissa sitä on, niin aluksi on näppyjä tullut. Ei enää.