Minulla toimii parhaiten ihan vesipesu aamuin illoin ja Humektania päälle. Tällä hetkellä käytössä on myös Herbinan herkän ihon kasvovesi, jota käytän 0-2 kertaa päivässä pesun jälkeen, vähän fiilispohjalta ja jos edes muistaa.
Käytän silloin tällöin meikkipuuteria, ja silloin aina tuota kasvovettä puhdistuksessa. Meikkivoiteen taas, jota tulee tosi harvoin käytettyä, pesen Aqualan L:llä tai Garnierin Clean&Fresh -sarjan puhdistusgeelillä, ja taas kasvovettä. Ja jos ei muuta ole, niin perussaippuatkin hoitaa kyllä hommansa. Samoin silmien rajaukset ym., tai mitä niistä on jäljellä, pyyhin kasvovedellä. Ripsari lähtee, välillä, Lumenen öljyisellä meikinpoistoaineella.
Viikonloppusuihkuoperaatioon kuuluu myös kuorintatöhnä.
Olen enemmän sellainen viikonlopun menomeikkaaja, arkisin vahvistan lähes aina huomaamattomia kulmiani ja yritän häivyttää tajuttomia silmänalusiani, mutta muuten ehostan (silmiä sekä huulia) ihan fiiliksen ja luppoajan mukaan, hieman, enemmän tai en ollenkaan. Välillä tulee myös nukuttua meikit naamassa,(kuulen jo kauhistuneita huokauksia?

) riippuen humalan asteesta.
Aamupesu omalla kohdallani ainakin tuntuu hyvältä, sillä toisinaan otsan iho suorastaa tuntuu öljyyntyneen yön aikana, ja iho muutenkin tuntuu uusiutuvan sen verran nopeasti, että vanhat alta pois
Sekaihoisena poskiani pitää huomioida talvella enemmän..Siihen sopii esim. Aqualan L ja Indiskan Neroli-kasvoöljy. Helokkiöljy taas ei mulla ole toiminut, jostain kuamman syystä, mutta äidilleni se vissiin sopi.
Nenänpäätä en yleensä rasvaa

Kroppaa taas rasvaan vkloppusuihkun yhteydessä, mutta sitä voisi rasvata enemmänkin.
Ensi kesän tavoite on käyttää kunnon suojakertoimia, kun iho on palamisessa ykkösluokkaa.