Kirjoittaja Aihe: Luonnollinen/vähäinen ihon hoito  (Luettu 76357 kertaa)

rolla

• Vieras
Vs: Luonnollinen/vähäinen ihon hoito
« Vastaus #45 : 14.04.06 - klo:11:31 »
Mulla toimi vedellä pyyhkiminen just joku viikon verran kunnes iho alkoi liikaa kuivua, mutta silloin olikin talvi.

Poissa Sarita

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #46 : 12.06.06 - klo:17:50 »
Onkohan minulla Suomen vähiten hoidettu iho  ;)   Käyn suihkussa 3-4 krt viikossa ja samalla pesen tietysti hiukset ja vauvanpesuaineella ( Natusan) kasvot . Muuten en pese kasvojani . Laitan suihkun jälkeen Providan tosi paksun yövoiteen kasvoihin.  Toisaalta joskus tulee juhlia tms jolloin joutuu meikkaamaan ja tietysti meikit aina poistan illalla , mutta nämä ovat satunnaisia kertoja , muutama kerta vuodessa. Tämä erittäin vähäinen ja luonnollinen ihonhoito on mahdollista , koska en käy kodin ulkopuolella töissä.  Aiemmin kärsin todella epäpuhtaasta ihosta ( meikkasin päivittäin ja pesin kasvot 2 krt päivässä) . Nyt ihoni ei ole enää rasvainen ja näppyinen juuri koskaan  .

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #47 : 13.06.06 - klo:13:12 »
Saattaa kuulostaa ällöltä, mutta en käytä edes suihkusaippuaa suihkussa käydessä. Ehkä silloin, jos on ollu oikein hikinen päivä. :-[  Mulla tulee kaikista saippuoista joitain patteja iholle, joten päätin lopettaa kokonaan niiden käytön.
Meikit pesen pois pelkällä vedellä. Joskus jos tuntuu, ettei meinaa siististi lähteä (esim silloin kun on rajaukset silmissä), käytän silmämeikin poistoainetta ja sen jälkeen pyyhkäsen kasvot kasvovedellä. Rasvaa laitan satunnaisesti otsaan ja nenälle.
Kouluaikana meikkasin viitenä päivänä viikossa ja iho pysyi hyvänä. Tosin jatkuvasta niistämisestä (allerginen nuha) nenän iho on kuiva. Pitäisi rasvata useammin.

Olen huomannut, että jos pesen kasvosaippualla tmv. naama alkaa kukkia. Esim. Viimeksi näin kävi ennen yo-juhlia. Pesin kasvot saunassa kuorinta-aineella, pyyhkäsin saunan jälkeen kasvovedellä ja laitoin rasvaa. Seuraavana päivänä minun nenä ja poskipäät olivat täynnä punaisia näppyjä.

Minusta kuitenkin tuntuu, että jotain kevyttä puhdistusta pitäisi olla. Minun kasvot näyttää joskus kamalan sameilta. Kirkastusta kaipaisivat.
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #48 : 13.06.06 - klo:13:25 »
Mullakin kuorinta jotenkin pullauttaa hetkessä kaikki pikkunäpyt pintaan. Saunominen tekee joskus samoin. Naama on hyvä pestä ennen saunaan menoa, jos on meikkiä tai on pyörinyt ulkona keräämässä pölyä.

Mustikka, kuulostaa nokkosihottumalta. Oletko kokeillut jotain allergisten suihkusaippuoita (LV, Erisan)?

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #49 : 13.06.06 - klo:14:11 »
Mustikka, kuulostaa nokkosihottumalta. Oletko kokeillut jotain allergisten suihkusaippuoita (LV, Erisan)?

Olen kokeillut Erisania(?). En kyllä muista, että oliko se mitenkään erilainen. Lopetin sen käytön ällöttävän hajun vuoksi. ::) Pitäisi kokeilla uudestaan, ja jos toimii ostan jotain toista merkkiä.

Poissa Penny

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #50 : 13.06.06 - klo:14:25 »
En mäkään ole käyttänyt koskaan suihkussa mitään saippuaa, paitsi joskus ihan satunnaisesti Lactolinen sinistä hajustamatonta, mutta sitäkin ihan muualle kun naamaan. Nuo Erisanit ja muut ei ole sopineet mulle yhtään, kutinaa ja punoitusta seurauksena jos erehtyy naamaan laittamaan. Perusvoide Aqualan L:lläkin voi pestä meikkiä pois, ja mulla kirkastaa ihoa Eucerinin kasvovedellä pyyhkiminen silloin tällöin.
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.

Poissa EVS

• HAIRahtanut
« Vastaus #51 : 14.06.06 - klo:08:51 »
Ihotautilääkärin vinkki mulle: perusvoidetta saippuan sijaan. Aqualan L toimii tosi hyvin suihkusaippuan sijasta, sopii myös naaman pesuun. Käytän sitä myös sheivauksen apuna. Matkalla Aqualan L on tosi kätevä, ei tarvitse ottaa mukaan kuin yksi purkki, ja siinä on saippua, naamaputsari, vartalorasva ja kasvorasva samassa. Mulle käy pesuaineena myös Eucerinin ja L'Occitanen suihkuöljyt, saippuoista tulee patteja ja ihottumaa.
1a F ii

Poissa Melisande

• HAIRahtanut
« Vastaus #52 : 14.06.06 - klo:11:45 »
Kuinka tuo Aqualan L toimii naamaputsarina, eli riittääkö levitys ja huuhtelu vai pyyhitkö vanulla? Mitä luulet, toimisiko Humektan yhtälailla?

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #53 : 14.06.06 - klo:11:53 »
Ite ainakin aikoinaan pesin Aqualan L:n ihan vaan vedellä pois. Siinä tosin on rasvaa sen verran että, se ei lähde täydellisesti pois. Vähän sama kuin käyttäisi kuivan ihon puhdistusemulsiota.
Humektania voi käyttää ihan samalla tavoin. Itse tykkään enemmän siitä kun on kevyempi.

Poissa Penny

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #54 : 14.06.06 - klo:12:00 »
Meitsi taas levitti Aqualan L:ää naamalle ja pyyhki vanulla (meikkivoiteet jne tuntui lähtevän paremmin pyyhkimällä), sitten vielä pesu päälle, ja tietty rasvaus jälkikäteen. Humektanilla ei ole tullut kokeiltuakaan, varmaan tosiaan ihan yhtä hyvää.
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #55 : 14.06.06 - klo:12:23 »
Eikö tuo Aqualan L ole liian rasvanen, kun sitä käyttää kasvorasvana ja suihkusaippuana? Pitääpä koittaa. Lisäksi voisin ostaa Eucerinin kasvovettä. Onko se kuinka pesevä? Mie en tarvi kuin ihan kevyttä puhdistusta. Esim. Clerasililla pyyhkiessä tuntuu, että koko naama kuivuu rusinaksi ja seuraavana päivänä on punasia näppyjä.

KaroL

• Vieras
« Vastaus #56 : 14.06.06 - klo:12:31 »
ainakin mulle Aqualan L on ihan liian rasvainen. Humektan on parasta meikin putsaamiseen silloin harvoin kun meikkaan, en sitten tiedä miten toimisi päivittäisessä käytössä. putsaan meikit rasvalla ja huuhdon viileällä vedellä, en käytä mitään kasvovettä koska se kuivattaisi liikaa.

Poissa EVS

• HAIRahtanut
« Vastaus #57 : 14.06.06 - klo:14:08 »
Mulle taas A L on liian kevyt kasvorasvana. Jos sen levittää pestäessä kostutetulle iholle, se huuhtoutuu pois ihan loistavasti ilman mitään jäämiä, mutta kuivalle iholle laitettuna efekti on vähän sama kuin jollain puhdistusemulsiolla. Mustikka, jos sulla ei ole Aqualan L:ää tai Humektania, kannattaa testata sellaisilla pienillä parin euron purkeilla kumpi sopii paremmin.
1a F ii

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #58 : 14.06.06 - klo:14:26 »
Mustikka, jos sulla ei ole Aqualan L:ää tai Humektania, kannattaa testata sellaisilla pienillä parin euron purkeilla kumpi sopii paremmin.

Meiltä taitaa löytyä molempia. Pitää kokeilla miten toimivat. :)

Poissa Penny

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #59 : 14.06.06 - klo:14:46 »
Eikö tuo Aqualan L ole liian rasvanen, kun sitä käyttää kasvorasvana ja suihkusaippuana? Pitääpä koittaa. Lisäksi voisin ostaa Eucerinin kasvovettä. Onko se kuinka pesevä? Mie en tarvi kuin ihan kevyttä puhdistusta. Esim. Clerasililla pyyhkiessä tuntuu, että koko naama kuivuu rusinaksi ja seuraavana päivänä on punasia näppyjä.

Aqualan L:ää en tykännyt käyttää muuten, siitä jäi ihme "kalvo" naamaan, mutta meikkien pesussa se tosiaan oli hyvää. Ja hui, Clearasililla tosiaan kuivui iho rusinaksi, eikös siinä ole alkoholiakin tai ainakin ennen oli? En pystynyt käyttämään sitä koskaan kuin satunnaisesti. Eucerin on paljon hellempää, sillä kun pyyhkäisee ja laittaa lopuksi kevyesti Humektania tai muuta kevyttä rasvaa, tulee ainakin mulla kivan pehmeä iho (ja iho on siis todella herkkä). Riippuu tietty ihan ihotyypistä miten sopii.