Kirjoittaja Aihe: Luonnollinen/vähäinen ihon hoito  (Luettu 76367 kertaa)

Poissa si3nna

• HAIRahtanut
Vs: Luonnollinen/vähäinen ihon hoito
« Vastaus #60 : 14.06.06 - klo:21:27 »
Mulla on kyllä luonnollinen ihonhoito tuottanut selvästi tulosta pidemmällä aikavälillä. Syksystä vaihdoin tuotteet herkän ihon juttuihin, muutamama kuukausi sitten vähensin pesutiheyttä (pesu aina illalla, aamulla vain satunnaisesti). Kosteusvoidettakin käytän nyt vain tarvittaessa, käytännössä ainoastaan meikkivoiteen alla (parisen kertaa viikossa). Iho tuntuu tasapainoisemmalta; ei kuivu hilseileväksi, muttei pukkaa liikoja rasvojakaan (aiemmin siis tällaista). Kunnollisia finnejä ei oikeastaan ole, mustapäitä ja sellaisia ihan pieniä näppyjä kyllä edelleen. Mutta kaiken kaikkiaan iho tuntuu paremmalta kuin aikoihin. :)

Käytössä siis nyt Erisanin puhd.geeli ja Humektan/Aqualan L. Pari kertaa kuussa kuorin ja naamioin Lumenen tuotteilla.

Euphoria

• Vieras
« Vastaus #61 : 14.06.06 - klo:22:21 »
En ole ihan ihonhoidosta luopunut, mutta olen korjannut jotain tapojani. Edelleen käytän aamulla puhdistusgeeliä, mutta illalla yritän käyttää mahdollisimman usein jotain hellävaraisempaa, kuten Weledan mantelipuhdistusainetta tai Humektania. Kosteutan Humektanilla, Erisanilla tai Weledan tuotteilla. Kasvovettä käytän harvemmin. Nyt olen käyttänyt puhdistusgeeliä illallakin, koska olen käyttänyt aurinkovoidetta. Kuorinta ja naamio tarvittaessa, yleensä kerran viikossa.

~vail~

• Vieras
« Vastaus #62 : 15.06.06 - klo:11:57 »
Noista Mustikan kasvovesipohdinnoista mieleen: jääkaappiviileä vihreä tee on hyvää vanulla tupsuteltuna ;) Viilentää kivasti ihoa esim. auringosta tultua, mutta käytän joskus myös aamuisin (en koskaan pese aamuisin kasvoja vedellä). Aikomus on laittaa kesälomareissulle pikkusuihkepulloonkin tuota mukaan :)

Jostain luin, että Cindy Crawford käyttää sumutepullosta maitoa kasvoilleen, mutta jaiks en voisi käsittää sitä tuoksua mitä se saattaa jatkuvassa käytössä iholla lämmetessään tehdä :-X
« Viimeksi muokattu: 15.06.06 - klo:11:59 kirjoittanut ~vail~ »

Euphoria

• Vieras
« Vastaus #63 : 25.06.06 - klo:17:09 »
Onkos kukaan kokeillut Frantsilan tuotteita? Löysin ko. tuotesarjaa myyvän nettikaupan Googlella, kun kirjoitin luonnonkosmetiikka hakusanaksi. Sieltä saa ainakin tilattua ruusukasvovettä. Olen joskus kokeillutkin, mutta jotain eri valmistajan tuoetta, mutta ihanaa oli.  :-*

Millaista luonnollista käsivoidetta suositella miehelle, joka haukkui Neutrogenan käsivoiteen (en kyllä itsekään ole oikein vakuuttunut ko. aineesta) ja sanoi kehittävänsä itse jonkun käsivoiteen/kosteusvoiteen luonnon aineista? Minun neuvot eivät edes kelvanneet. Varmaan pitäisi olla nopeasti imeytyvää.
« Viimeksi muokattu: 26.06.06 - klo:21:17 kirjoittanut Euphoria »

Poissa Huuhkaja

• Tukkaguru
« Vastaus #64 : 26.06.06 - klo:13:28 »
Joillekin lähes olematon ihonhoito sopii nähtävästi täydellisesti. Ex-kämppikseni, joka on nyt 40-vuotias, lähetti minulle äsken kuvia itsestään ja nykyisestä elämänmenostaan, ja hän näyttää ihan 25-vuotiaalta! Ja nyt se shokkipaljastus: Hän ei ole ikinä hoitanut ihoaan mitenkään muuten kuin vesipesulla... Ei ole siis edes käyttänyt kosteusvoiteita, mitä ihmettelin suunnattomasti silloin kun asuimme yhdessä ja ajattelin itsekseni , että "tuo kyllä kostautuu vielä". Hän sanoi aina, että ihoa ei pidä totuttaa liikaa tuotteisiin, koska sitten se alkaa vaatia yhä lisää... Hänen kohdallaan tuo strategia on toiminut kyllä uskomattoman hyvin.

Itsekin harrastan aika minimaalista ihonhoitoa, enkä meikkaa paljoa, mutta kosteusvoiteiden pois jättäminen tekisi kyllä lopun tästä kuivahkosta naamasta... Tuolla mainitulla ex-kämppiksellä on hieman rasvaisuuteen taipuvainen iho, joten ehkä sellaisessa tapauksessa voi jättää voiteetkin pois.
« Viimeksi muokattu: 26.06.06 - klo:13:34 kirjoittanut Huuhkaja »

Poissa Annika

• HAIRahtanut
« Vastaus #65 : 28.06.06 - klo:00:08 »
Kiitos kesän ja pakollisen aurinkorasvan käytön, on mulla iho taas ihan katastrofikunnossa. Useamman kerran viikossa olen joutunut pesemään aurinkorasvan jämiä pois, ja ihoa on kirvellyt niin pahasti että on pitänyt laittaa vielä kosteusvoidetta päälle. Iho ärtyi ja alkoi punottaa, nyt otsa ja ohimot pukkaavat finnejä.

Täytyy vaan alkaa käymään suihkussa joka päivä, lämpimällä vedellä kevyesti hieromalla tuntuu myös saavan tärpätit melko hyvin irti ihosta, ilman että joutuu kauheasti käyttämään puhdistusaineita. Mä olen jo niin vieraantunut tuosta puunaamisesta, että itsestäkin tuntuu oudolta kun iltaisin pesen naamaa puhdistusaineella.
The greatest battles are fought within oneself.

Poissa Axamit

• Tukkaguru
« Vastaus #66 : 28.06.06 - klo:00:12 »
Kiitos kesän ja pakollisen aurinkorasvan käytön, on mulla iho taas ihan katastrofikunnossa. Useamman kerran viikossa olen joutunut pesemään aurinkorasvan jämiä pois, ja ihoa on kirvellyt niin pahasti että on pitänyt laittaa vielä kosteusvoidetta päälle. Iho ärtyi ja alkoi punottaa, nyt otsa ja ohimot pukkaavat finnejä.

Sama vika  :-\ . Ihan kiva että välillä on sadepäiviäkin, sen verran inhottavasti toi naama aurinkorasvan jälkeen kukkii  :(

Euphoria

• Vieras
« Vastaus #67 : 28.06.06 - klo:11:16 »

Sama vika  :-\ . Ihan kiva että välillä on sadepäiviäkin, sen verran inhottavasti toi naama aurinkorasvan jälkeen kukkii  :(

Näin on.

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #68 : 01.07.06 - klo:18:40 »
Olen miettinyt jo jonkin aikaa tätä vähäistä ihon hoitamista ja mielestäni on parempi vaihtoehto. Oma ihon hoitoni ei ehkä ole sieltä vähäisimmistä päästä, mutta vähentynyt.

Illalla puhdistan kasvot puhdistusgeelillä, jonka jälkeen alkoholiton kasvovesi ja paksumpi kasvovoide. Aamulla pyyhkäisen kasvot kasvovedellä ja silmät raikkaalla vedellä, jotta herään, sitten vain päivävoide. Kuorintaa teen kahden viikoin välein, koska huomasin ihoni pysyvän parempana. Kuorinnan jälkeen käytän savipohjaista tai kosteuttavaa naamiota.

Aamuisin en enää osaisi pestä kasvojani, tuntuu vain niin turhalta, kun ei yöllä kasvot likastu. Ihoni on taipuvainen kuivuuteen ja liika hoito rasittaa vain sitä. Puhdistusaineeni on myös melko hellävaraisia.

Tällä hetkellä käytössä Erisanin ja Nivean puhdistusgeelit, Humektan, Herbina Fresh care-voide, Dailyn yövoide, Herbinan kasvojenkuorinta-aine ja Dermosilin vadelmanaamio.

Poissa Tiusku

• HAIRahtanut
« Vastaus #69 : 01.07.06 - klo:21:43 »
Mä olen pohtinut tätä aihetta aika paljon, koska itsestäni lähinnä tuntuu, että ylihoidan ihoani. On kaikki mahdolliset puhdistusaineet, kasvovedet, kuorinnat, seerumit, yö- ja päivävoiteet ym. ja silti tuntuu, että iho voisi voida paremminkin.

Eritoten on jäänyt mietityttämään se, kun oon jo lukenut kahdesta eri kauneuden ammattilaisesta, upean näköisestä aikuisesta naisesta, jotka ovat kertoneet ihonhoitorutiiniensa sisältävän vain ja ainoastaan päivittäisen pesun merisuolalla! Eikä siis mitään muuta! :o En kuolemaksenikaan muista, kuka toinen näistä oli tai missä lehdessä, mutta toinen taisi olla Marja Putkisto Me Naisissa jokunen aika sitten. Pistää vain mietityttämään, jos aikuisempikin iho pysyy kauniina noinkin vähäisin keinoin, niin miksi suotta hölvätä ihohuokosensa täyteen kalliita aineita.

Ainut, että saan kieltämättä mielihyvää kaikista ihonhoitoaineista ja -purnukoista...  ::)
Ever tried. Ever failed. No Matter. Try again. Fail again. Fail better. ~Samuel Beckett

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
« Vastaus #70 : 01.07.06 - klo:21:45 »
Tiuskun kirjoituksesta tuli mieleen, että itsekin kyllä varmasti pärjäisin ihan hyvin paaaljon vähemmällä puunaamisella, mutta kun se vain on niin ihanaa. Mielihyvä tulee siis siitä tekemisestä enemmän kuin lopputuloksesta.
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Euphoria

• Vieras
« Vastaus #71 : 01.07.06 - klo:22:10 »
Joku ulkomaalainen alan ammattilainen haukkui taannoin Iltalehdessä kalliit ryppyvoiteet ja sanoi, että ne ovat yhtä tyhjän kanssa. Käski käyttämään apteekin perusvoiteita sekä suojata ihon auringolta. Järkevä tyyppi!

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #72 : 02.07.06 - klo:02:31 »
Joku ulkomaalainen alan ammattilainen haukkui taannoin Iltalehdessä kalliit ryppyvoiteet ja sanoi, että ne ovat yhtä tyhjän kanssa. Käski käyttämään apteekin perusvoiteita sekä suojata ihon auringolta. Järkevä tyyppi!
Tähän mäkin luotan. Ennaltaehkäisyhän se tärkeintä on, en mäkään oikein usko että rypyille voi muutakun leikkelemällä tehdä enää jälkikäteen mitään..
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa Tiusku

• HAIRahtanut
« Vastaus #73 : 02.07.06 - klo:09:05 »
Äidin kanssa ollaan harmiteltu, kun ei hän tajunnut nuorena ihonhoidon aloittaessaan jättää toista puolta kasvoista hoitamatta; näkisi nyt eron hoidettuun puoleen, onko niissä mitään eroa.  ;D

Sekin ollaan moneen kertaan todettu, että todennäköisesti juuri joku perusvoide tai Tummeli ajaisi ihan saman asian kuin luksusvoiteet, mutta taas se mielhyväaspekti - ei niistä vain tule yhtä fyvää fiilistä kuin luksustuotteista. Mulle ihonhoito on pitkälti myös mielenhoitoa, ja jospa se hyvä fiilis vaikka näkyisi kasvoillakin, ken tietää! :)
Ever tried. Ever failed. No Matter. Try again. Fail again. Fail better. ~Samuel Beckett

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
« Vastaus #74 : 02.07.06 - klo:09:50 »
Tähän mäkin luotan. Ennaltaehkäisyhän se tärkeintä on, en mäkään oikein usko että rypyille voi muutakun leikkelemällä tehdä enää jälkikäteen mitään..

Enpä minäkään kyllä usko, että millään ryppyvoiteilla noita ryppjä pois saataisiin, siksi uskonkin tuohon ennaltaehkäisyyn. Toki hyvällä kosteutuksella iho voi oehmentyä ja hienot rypyt hieman madaltua, mutta muuhun en kyllä usko.
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.