Kirjoittaja Aihe: Luonnollinen/vähäinen ihon hoito  (Luettu 76374 kertaa)

Euphoria

• Vieras
Vs: Luonnollinen/vähäinen ihon hoito
« Vastaus #75 : 02.07.06 - klo:22:45 »
Jos ryppyvoiteet todella tehoaisivat, niin tuskinpa plastiikkakirurgeilla olisi töitä.  ;) Kokeilin kyllä kerran Cliniquen uudistavaa seerumia kasvoille ja selvästi sillä oli jotain vaikutusta, koska iho alkoi hilseillä. Vaikutti solujen uusiutumiseen, mutta en huomannut mitään ryppyjä madaltavaa vaikutusta. Tosin minulla ei ole mitääh hirveitä ryppyjä vielä.

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
« Vastaus #76 : 02.07.06 - klo:22:49 »
Tuollaiset ihoa uudistavat voiteet voivat kyllä oikeastikin toimia, sillä nehän laittavat ihon pinnan hilseilemään pois, jolloin alta paljastuu uudistunut uusi iho.

20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Poissa sipe

• Tukkaguru
  • Hooray, it's Happy Bunny
« Vastaus #77 : 02.07.06 - klo:23:12 »
Mä muistelen jostain lukeneeni jostain tieteellisestä tutkimuksesta, jonka mukaan 80%-90% ihon vanhenemisesta johtuu vain ja ainoastaan UV-säteistä. Ja onhan tuo ihan uskottavaa, sillä onhan esim. vanhoilla mummuillakin melko sileä sellkä. :)

Eli kosteutusta, puhdistusta jne. tärkeämpää olisi se, ettei altista ihoaan uv-säteille. Ei mikään helppo homma siis tuo rypyttömänä pysytteleminen... :-\

Ja mitä ryppyvoiteisiin tulee, niin olen ymmärtänyt niiden tehon johtuvan lähinnä siitä, että ne aiheuttavat ihon pinnassa ärsytys/tulehdusreaktion, jonka vuoksi iho turpoaa hieman ja näyttää vähän sileämmältä. Siis samantyylinen systeemi kuin niissä huulia pullistavissa huulipunissa. ???
Hiukset: 3b iii. Luonnonkihara, paksu, värjätty ja älyttömän kuiva.
Suosikkituotteet: MOP Hydrating shampoo, Joico K-Pak-sarja kokonaisuudessaan, Joico Moisturizer, Nexxuksen Therappe, Humectress, Luxxtress ja Keraphix; Redken ASHC, sekä Tigin O&H -hoitis CO-pesuun.

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
« Vastaus #78 : 02.07.06 - klo:23:20 »
Itse olen lukenut monesta eri lähteestä, että vain 15-20% rypyistä on välttämättömiä ja loput itse aiheutettuja juuri UV-säteilyn, tupakoinnin ym. huonojen elintapojen vuoksi.
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Euphoria

• Vieras
« Vastaus #79 : 02.07.06 - klo:23:31 »
Onkohan musliminaisilla sitten vanhempana parempi iho kuin meillä, jotka emme käytä huntua?

Poissa tarhatyyli

• Tukkaguru
  • Unorganized Perfectionist
« Vastaus #80 : 03.07.06 - klo:00:13 »
En mä ainakaan ole kovin usein nähnyt ryppyistä musliminaista... Mutta ne jotkut afrikan alkuasukkaat jotka asuvat jossain tasangolla telkkarissa ovat tosi ryppyisiä.
Sisäinen kauneus on rumien huijaus.

Vapaus on porvarillis-liberaalinen sairaus johon voi kuolla.

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
« Vastaus #81 : 03.07.06 - klo:06:29 »
En mä ainakaan ole kovin usein nähnyt ryppyistä musliminaista... Mutta ne jotkut afrikan alkuasukkaat jotka asuvat jossain tasangolla telkkarissa ovat tosi ryppyisiä.

Olisi mielenkiintoista nähdä sellaisen musliminaisen, joka on käyttänyt ihan burkaa läpi elämänsä, mutta kuitenkin rasvannut ja puhdistanut ihoaan. :)

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #82 : 15.07.06 - klo:14:21 »
Taidanpa lopettaa kasvojenkuorinta-aineen käytön ainakin kesäksi. Eräässä lehdessä sanottiin ettei kannattaisi kuoria kasvoja kesällä, kun kuorimaton iho suojaa auringolta paremmin. Toiseksi, rusketuskin pysyisi kasvoissa, keväällä oli niin että kaula oli tummempi ja kasvot vaaleammat.  :P Olen kokeillut n. kaksi viikkoa niin, että iltapesun jälkeen olen laittanut kasvorasvaa vain kuiviin kohtiin, mutta taidan siirtyä takaisin koko rasvaukseen, tuntuu sellaisia kuivia kohtia... toisaalta aamulla on tuntunut ihan siloselta... pitää katsoa.  :)

Poissa Annika

• HAIRahtanut
« Vastaus #83 : 15.07.06 - klo:15:03 »
Purppura, itse en ole käyttänyt kosteusvoidetta kasvoihin lähemmäs kahteen vuoteen, mutta nuo kuivat kohdat putsauksen jälkeen (mullakin ihan vain vesipesun jälkeen) ovat aivan normaaleja. Kuten olit huomannutkin, aamulla sellaisia ei enää ole. Iho tottui mulla tosi nopeasti rasvaamattomuuteen, nykyään jos kasvoja tunnustelee tunnin kuluttua pesusta, on iho aivan sileä eikä ollenkaan kuiva. Se vaan vaatii oman aikansa tottumiseen. En yritä käännyttää pois rasvan käytöstä, ja kuivempi-ihoisille se on varmasti välttämätöntä, mutta mitkään muutokset eivät toimi lyhyellä kokeiluajalla.
The greatest battles are fought within oneself.

Poissa purppura

• Tukkaguru
« Vastaus #84 : 15.07.06 - klo:15:10 »
Voisihan sitä vielä kokeilla, että rasvaan vain kuivimmat kohdat. Koko rasvaamisesta en voi kuitenkaan luopua. Jos haluaisi muuttaa ihonhoitoa vähäisempään mm. rasvauksen vähentämistä, niin kannattaisiko aloittaa kesäisin? Tottuisiko kesällä iho paremmin muutokseen, kun talvella voisi vain kuivua ja muutos kestäisi kauemmin? 

Poissa Annika

• HAIRahtanut
« Vastaus #85 : 15.07.06 - klo:17:17 »
Muistaakseni lopetin joskus silloin aikaa sitten juuri talvella kosteusvoiteen käytön, eikä siitä nyt mitään katastrofia syntynyt, nahka on edelleen tallella. Puhun ihan vain omasta kokemuksesta, mutta iho tottuu hämmästyttävän hyvin siihen, ettei kosteusvoidetta käytetä samaa määrää/ollenkaan kuin aiemmin. Tässä pitää muistaa ero kuivuuteen ja rasvaisuuteen taipuvaisten ihojen välillä. Tämän takia tuosta tottumisesta on mun aika vaikea arvailla, vaikka oman kokemuksen pohjalta kehottaisin kokeilemaan jos siltä tuntuu.

Mä neuvoisin kuitenkin melkein aloittamaan sillä, että katsot mikä on sellaista ns. turhaa puunausta, josta voisit luopua. Ilmeisesti näin olet jo aloittanutkin, mutta vähitellen vaan jätät rutiineita vähäisemmiksi ja vaihdat vaikka puhdistusaine - kosteusvoide-rumban apteekin perusvoiteeseen, se on ihan hyväksi todettu juttu täälläkin ja hellävaraista, mutta ei kuitenkaan jätä ilman mitään puhdistusta ja kosteutusta. Tosiasiahan on, että mitä enemmän puhdistat, sitä enemmän myös tuntuu iho tarvitsevan rasvaa.

Poissa purppura

• Tukkaguru
« Vastaus #86 : 15.07.06 - klo:19:08 »
Mä neuvoisin kuitenkin melkein aloittamaan sillä, että katsot mikä on sellaista ns. turhaa puunausta, josta voisit luopua. Ilmeisesti näin olet jo aloittanutkin, mutta vähitellen vaan jätät rutiineita vähäisemmiksi ja vaihdat vaikka puhdistusaine - kosteusvoide-rumban apteekin perusvoiteeseen, se on ihan hyväksi todettu juttu täälläkin ja hellävaraista, mutta ei kuitenkaan jätä ilman mitään puhdistusta ja kosteutusta. Tosiasiahan on, että mitä enemmän puhdistat, sitä enemmän myös tuntuu iho tarvitsevan rasvaa.

Juu no kasvorasvat jo apteekin, Decubal Face Vital ja Humektan ja puhdistusaineena pääasiassa ollut Erisan. Tarkoitatko siis että meikkivoiteen voisi poistaa kasvoilta esim. Humektanilla? Oon miettinyt jo vähäsen aikaa, että eikö sellainen ihon puhdistaminen ja rasvaaminen kaikenmoisilla aineilla voi enemmän vanhentaa ihoa, kuin se että olisi ilman tai käyttäisi vain vähän? Tietysti ihmisillä on erilaiset ihot ja geenit...

Poissa Annika

• HAIRahtanut
« Vastaus #87 : 16.07.06 - klo:00:13 »
Juu no kasvorasvat jo apteekin, Decubal Face Vital ja Humektan ja puhdistusaineena pääasiassa ollut Erisan. Tarkoitatko siis että meikkivoiteen voisi poistaa kasvoilta esim. Humektanilla? Oon miettinyt jo vähäsen aikaa, että eikö sellainen ihon puhdistaminen ja rasvaaminen kaikenmoisilla aineilla voi enemmän vanhentaa ihoa, kuin se että olisi ilman tai käyttäisi vain vähän? Tietysti ihmisillä on erilaiset ihot ja geenit...

Tuosta on paljon eri mielipiteitä miten tuotteet ja eräänlainen hoitamattomuus vaikuttaisivat ihon kuntoon ja säilymiseen, geeneistä se nyt kuitenkin suurimmaksi osaksi mun mielestä on kiinni ja siihen uskon. Tosin, musta jatkuva jynssääminen ja ihon oman tasapainon häirintä heikentää sen toimintaa, jolla kyllä saattaa olla seurauksia, esim. aiheutin itselleni liian vahvoilla pesuaineilla pintakuivan ihon. Eli uskon kyllä myös siihen, että voi kuluttaa ihoaan liiaksi.

Tässäkin ketjussa vissiin löytyy noita mielipiteitä jonkin verran sivu pari taaksepäin. Mielenkiintoinen aihe mun mielestä, täytyisi koittaa etsiä jotain enemmän tutkimuksenpätkää joskus netistä omien mietteidensä tueksi/kumoajaksi jos sellaista löytyisi.

Joo, Humektania juuri ajattelin puhdistukseen. Itse en meikkivoidetta käytä säännöllisesti, mutta aika tiukkaan pysyvät ripsaritkin poistaa joten miksei meikkivoidettakin. Humektanhan kuten muutkin perusvoiteet on kivaa kamaa siitä syystä, että voi käyttää vaikka mihin. Erisan kuitenkin ajaa varmaan aika saman asian, kohtuullisen hellävaraista taitaa sekin olla.

Poissa purppura

• Tukkaguru
« Vastaus #88 : 16.07.06 - klo:11:15 »
Tuosta on paljon eri mielipiteitä miten tuotteet ja eräänlainen hoitamattomuus vaikuttaisivat ihon kuntoon ja säilymiseen, geeneistä se nyt kuitenkin suurimmaksi osaksi mun mielestä on kiinni ja siihen uskon. Tosin, musta jatkuva jynssääminen ja ihon oman tasapainon häirintä heikentää sen toimintaa, jolla kyllä saattaa olla seurauksia, esim. aiheutin itselleni liian vahvoilla pesuaineilla pintakuivan ihon. Eli uskon kyllä myös siihen, että voi kuluttaa ihoaan liiaksi.

Tässäkin ketjussa vissiin löytyy noita mielipiteitä jonkin verran sivu pari taaksepäin. Mielenkiintoinen aihe mun mielestä, täytyisi koittaa etsiä jotain enemmän tutkimuksenpätkää joskus netistä omien mietteidensä tueksi/kumoajaksi jos sellaista löytyisi.

Pitääpä katsoa nämä sivut tarkemmin ja sitten etsiä vielä netistä tietoa, kiinnostava aihe on kyllä.  :)  Eilen laitoin saunan jälkeen vain vähän muutamaan kohtaan rasvaa, ajattelin kyllä että iho kuivuu, mutta nyt aamulla on taas siliä. Taidanpa tehdä näin vastaisuudessakin.  :) 

~vail~

• Vieras
« Vastaus #89 : 16.07.06 - klo:11:54 »
Pystytin tuollaisen OCM ketjun tähän samaan lohkoon luonnollisemmasta puhdistuksesta jos Purppura sua kiinnostaa siitä lähteä ;) Siinä on öljypuhdistamisesta johon kannattaa tutustua *puffaa epätoivoisesti uutta trediään*  ;D

Niin ja sitten tuolla Beauty Bottlessa (mihin linkki tuosta vie) on keskusteluosiossa paljon juttua ja käyttäjäkokemuksia kevyemmästä ihonhoidosta, tuolla oil cleansing hakusanalla löytyy ja muutenkin cleansing sanalla joista on hyvä lähteä :)