Kirjoittaja Aihe: Luonnollinen/vähäinen ihon hoito  (Luettu 76365 kertaa)

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
Vs: Luonnollinen/vähäinen ihon hoito
« Vastaus #90 : 16.07.06 - klo:15:50 »
Kiitoksia, minäpä katselen sivusi.  :)

rolla

• Vieras
« Vastaus #91 : 16.07.06 - klo:23:57 »
Mä tuossa kevät talvella olin rasvaamatta ihoa lainkaan eikä siitä pidemmän päälle mitään tullut. Aluksi iho kuivui entisestään, sitten tuli ihan jees fiilis ja sitten se taas kuivui. Uskon, että kerrran ku naamaa alkanut jynssäämään niin jää kierteeseen ja paluuta ei ole. Siksi en tykkää, että miehetkään aloittaa ihonhoidon. Eipä ne ennenkään ole tarvinnut mitään.

Enkä mä usko mihkää voiteisiin paitsi, että ne kosteuttaa. Kaikenlaista on tullut kokeiltua ja aina sama vanha iho mulla on, joka menee koko ajan pahempaan suuntaan kun vanhenee. Ryppyjä ihon kuivuudesta johtuen mulla tulee varmaan paljon ja aika pian mikäli sukuunkin katsoo.

Nythän on muuten jotakin 400 euron ruiskeitakin ihon alle ja vaikutus kestää muutamia viikkoja hyvänä. Joku ihan nopea toimenpide.

Poissa tarhatyyli

• Tukkaguru
  • Unorganized Perfectionist
« Vastaus #92 : 17.07.06 - klo:21:08 »
Nythän on muuten jotakin 400 euron ruiskeitakin ihon alle ja vaikutus kestää muutamia viikkoja hyvänä. Joku ihan nopea toimenpide.
Noihan on jo vanha juttu. Botoxit, Restylanet ym. vastaavat.
Sisäinen kauneus on rumien huijaus.

Vapaus on porvarillis-liberaalinen sairaus johon voi kuolla.

rolla

• Vieras
« Vastaus #93 : 17.07.06 - klo:21:17 »
Niin, mutta jostain luin, että vasta nyt suomeen tullut tavallisillekin tallaajille erittäin nopeana toimenpiteenä.

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
« Vastaus #94 : 17.07.06 - klo:22:40 »
Kuka tavallinen tallaaja maksaa 400€ parin viikon ihmeestä kun Botoxia saa tavallinen tallaaja samaan hintaan ja vaikututs kestää pidempään. :)
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Poissa Tiusku

• HAIRahtanut
« Vastaus #95 : 08.08.06 - klo:22:27 »
Onkos kukaan oikeasti kuivaihoinen koittanut sitä Dr. Hauschkan suosittelemaa ei-yövoidetta-metodia? Mä olen vaan niin kovin skeptinen sitä ohjetta kohtaa, kun tietää, miten iho kiristää ja suorastaan huutaa rasvaa iltapesun jälkeen... Mutta kiinnostaisi kyllä, koska toisaalta se kuullostaa ihan loogiselta, että juuri yöllä ihon tulisi antaa uusiutua ihan omillaan, ilman raskaita tököttejä.
Ever tried. Ever failed. No Matter. Try again. Fail again. Fail better. ~Samuel Beckett

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #96 : 09.08.06 - klo:16:32 »
Ei toi varmaan kovin kuivaihoisella toimisi. Jos pienestä saakka olisi ilman voiteita, niin silloinhan varmaan onnistuisikin. Luulisin. Minulla on ainakin ollut ihan pehmeä iho aamulla, vaikka en olisikaan laittanut voidetta. Nyt käytän kyllä taas yölläkin voidetta, kun minulla herkästi kuivettui. Jos jaksaisi odottaa niin varmaan iho olisi alkanut tottumaan, ettei iltaisin voidetta tule, mutta minä en jaksanut. Ja jos ihoa ei rasvaisi puhdistuksen jälkeen, niin oma ihon rasvahan tulisi siihen, kun huomaisi sen rasvaa tarvitsevan. Jos oma iho kestää, niin minusta olisi ihan hyvä jos olisi ilman rasvakerrosta öisin. Päivisin en itse ainakaan voisi olla ilman voidetta, kun ilmasto nykyisin on mitä on...

Poissa Fii

• Tukkaguru
  • It's only work if somebody makes you do it!
« Vastaus #97 : 09.08.06 - klo:22:43 »

olen jo pidemmän aikaa tehyt niin että aamulla vain pyyhin kasvot kasvovedellä ja sitten vain hiukan rasvaa. Käyn kuitenkin jokailta suihkussa niin en viitsi sitten enää aamulla läträtä sen veden kanssa.
En muuten minäkään aina käytä suihkussa mitään suihkugeelejä koska niistä tosiaan tulee kaikenmaailman pahkuroita ja läiskiä... mutta niissähän onkin monessa mineraaliöljyjä ja silikoneja ja ties mitä... olen varma että olen herkkä kymmenille aineille... en vain ole vielä tajunnut mille kaikille :) Apteekin perusvoiteet kuten humektan ja agualan eivät käy... ihoon tulee näppylöitä parissa päivässä... niistä olen siis kokonaan luopunut. Näitä perusvoiteita en oikein myöskään voi laittaa vartalolle koska sekin kasvojen lailla reagoi heti ja jo on paise valmiina. Tuotteet alkavat myös helposti kutittaa aivan tajuttomasti.  Siksipä en luovakaan niistä muutamista voiteista jotka takuuvarmasti käyvät :)   Vartalovoide on kylläkin vielä täysin hakusessa...
Meikkaan melkein päivittäin ja putsaan sitten vain illalla... aamulla aika kevyesti enkä ole huomannut ihoni siitä pahaa tykkäävään. Tietenkin tekisi varmaan hyvä olla jonkin aikaa ilman meikkiäkin mutta säikyttäisin varmasti muut ihmiset aika pahasti ;D
Olenkin ajatellut testailla joitakin luontaistuotekauppojen voiteita vartaloniholle mutta en ole saanut vielä aikaiseksi ja toisaalta olen niin väsynyt testailuun...
hiukset: 2a Fii
"I know that you believe you understand what you think i said, but i'm not sure you realize that what you heard is not what i meant"
-Robert McCloskey

Poissa Vivi

• Tukkaguru
« Vastaus #98 : 10.08.06 - klo:01:25 »
Fii, jollei mikään tunnu sopivan niin yksi vaihtoehto vartalovoiteen korvaajaksi on öljy. Sivele sitä suihkun jälkeen kostealle iholle. Esim. oliivi-, manteli-, tai kookosöljy. Imeytyy kuitenkin aika nopeasti, kun kostealle iholle levittää, mutta sotkee silti kieltämättä hiukan enemmän kuin kevyet vartalovoiteet.
Oma väri takaisin.

Poissa tarhatyyli

• Tukkaguru
  • Unorganized Perfectionist
« Vastaus #99 : 10.08.06 - klo:17:23 »
Humektan ja Aqualan eivät ainakaan mineraaliöljyjä tai silikoneja sisällä. Niissä paksummissa voiteissa on mineraaliöljyjä, mutta niitä nyt ei akneiholle ole kyllä tarkoitettukaan. Mutta en kyllä osaa sanoa miksi atooppista ihoa ärsyttäisivät?
Sisäinen kauneus on rumien huijaus.

Vapaus on porvarillis-liberaalinen sairaus johon voi kuolla.

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
« Vastaus #100 : 10.08.06 - klo:20:07 »
Monissa apteekin perusvoiteissa on kyllä mineraaliöljyä ja ne kyllä aiheuttaa sellaisen suojaavan kalvon, jonka alla atooppinen iho saattaa hermostua, kun ei pääse hengittämään. Kuivan ja hilseilevän ihon kohdalla mineraaliöljyt saattaa ainakin vain pahentaa entisestään sitä hilseilyä just sen suojaavan kalvon alla. Jospa Letun kohdalla oli kyse tästä? Nooh, kunhan arvailen... ;)

Poissa Deadly Nightshade

• Tukkaguru
  • Omaa pääkarvastoa
« Vastaus #101 : 14.08.06 - klo:12:11 »
Aloin tutkimaan nyt hiukan enemmänkin noita luonnonmukaisia ihonhoitomerkkejä, ja Providan lisäksi myös ainakin Santella ja Santaverdellä on ihania tuotteita.  :-* Ja Santen tuotteet on ihmeen edullisia vaikka sisältää todella hyviä ainesosia.

Onkos jollain kokemuksia kyseisten sarjojen tuotteista? :)

Euphoria

• Vieras
« Vastaus #102 : 14.08.06 - klo:12:53 »
Ei ole kokemusta. Santea kyllä huomasin viimeksi luontaistuotekaupassa asioidessani. Täytynee katsella tarkemmin, kun on tekemässä seuraavan kerran hankintoja.

Lilly Missy

• Vieras
« Vastaus #103 : 14.08.06 - klo:15:09 »
Lukaisin vähän tätä ketjua ja huomasin, että jotkut eivät käytä mitään rasvoja kasvoille. Mulla on rasvoittuva iho kasvoilla, vartalolla suht normaali, kädet ja jalat on kuivuuteen taipuvaisia. Jos mä laitan vartalovoidetta, se on ok, ihosta tulee pehmeämpi. Parin päivän käytön jälkeen saan huomata mustapäitä mitä erikoisemmissa paikoissa... Joten en käytä vartalovoiteita, paikallisesti vain jos on tarvetta. Kädet ja jalat(nilkoista alaspäin) rasvaan joka ilta dermosilin extravoiteella joka on sopivan tuhtia tavaraa.

Ongelma onkin lähinnä kasvojen iho, joka rasvoittuu päivän aikana mielettömästi. Ihohuokoset ovat häiritsevän laajentuneita :-\ Mustapäitä on yhtäkkiä alkanut pukkaamaan kuin sieniä sateella. Lopetin kyllä pillereiden syönnin muutamia kuukausia sitten(4kk?), voisi olla osuutta asiassa. Koulun alettua viikko sitten vähensin meikkaamisen pelkkään ripsariin, vaikutuksia odotellessa. Ajattelin jatkaa meikittömällä linjalla jonkin aikaa, jos ei tapahdu muutosta parempaan, täytyy alkaa karsia jostain muustakin jo. Tuli muuten mieleen tuosta rasvaamattomuudesta vielä, mä en ennen käyttänyt ollenkaan öisin rasvaa ja kärsin pintakuivuudesta. Nyt kun oon jo pari vuotta rasvaillut öisinkin, ei pintakuivuutta enää ilmaannu.

Euphoria

• Vieras
« Vastaus #104 : 18.08.06 - klo:18:52 »
Jonkun viestistä innostuneena ostin rhasoul (kirjoitetaanko noin?) savea ja kokeilin sitä yhtenä iltana naamion tapaan. Ne palat ovat aivan järkyttävän kovia. Laitoin niitä tyhjään jogurttipurkkiin ja lisäsin vettä sekaan. Sain hämmennellä sormella todella kauan, että sain siitä levittyvää massaa. Laitoin niitä savipaloja liikaa. Täytynee harjoitella käyttöä lisää.