Kirjoittaja Aihe: Luonnollinen/vähäinen ihon hoito  (Luettu 76366 kertaa)

Poissa Angora

• HAIRahtanut
Vs: Luonnollinen/vähäinen ihon hoito
« Vastaus #300 : 11.06.15 - klo:11:40 »
Hei te, jotka käytätte kookosöljyä putsarina, vetelettekö tavaraa purkista käsin vaan nassulle ja "huuhtelette" vedellä vai mitenkäs toimitte? Mä olen nyt kolme päivää toiminut näin + päälle kasvovettä, kasvorasvaa vain meikin alle. Alkuun ihon kunto parani, finnit tuntuivan alkavan rauhoittua pois ja ihon sävy tasoittui, mutta pääsin juuri työpaikan vessan raa'an valon alle ja voi hyvänen aika tätä mustapäämerta. En tiedä ovatko lisääntyneet varsinaisesti, mutta aiemmin Neutrogena tuntui pitävän ne suht huomaamattomina.

Entäs miten urheilevat juurekset toteuttavat vähäisen ihon hoidon? Riittääkö tuo kookosöljypuhdistus treenin jälkeen vai lukitseekohan hien vaan "ihoon"? Pahoittelut hölmöistä kysymyksistä. T. keltanokka luonnollisessa/vähäisessä ihon hoidossa  ::)
Sometimes I'm terrified of my heart; of its constant hunger for whatever it is it wants. The way it stops and starts. -Edgar Allan Poe

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #301 : 11.06.15 - klo:13:17 »
Harvoin poistan meikkiä öljyllä, mutta vain kaksoispuhdistuksessa. Luulenpa, että jos käyttää meikkipohjaa, niin kookosöljy+vedellä huuhtelu ei riitä mihinkään. Aivan varmasti iho tukkeutuu, koska vesi ei huuhtee kookosöljyä ja meikkiä pois. Ei ainakaan mulla: misellaarivedellä kostutettuun vanulappuun jää ihan jäätävästi tavaraa vedellä huuhtelun jälkeen. Öjyt on tosiaan tehokkaita kaksoispuhdistuksen ekassa vaiheessa, jos ihotyypille sopii, mutta yksinään ei toimi kovin hyvin. Jollain se öljy ja meikki pitäisi pestä huolellisesti iholta pois. Mä en muuten koskaan vetele kookosöljyä suoraan käsin purkista, koska koen, että se öljykin on ihan hyvä pitää hygieenisenä, varsinkin kun mun iho on herkkä tulehtumaan. Säilytän jääkaapissa avaamisen jälkeen ja vuolen palasia puhtaalla veitsellä :D.
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

Poissa Angora

• HAIRahtanut
« Vastaus #302 : 11.06.15 - klo:13:31 »
^Aa juu, olisi ehkä voinut tarkentaa, että tänään ensimmäinen päivä meikkiä nassussa, joten siitä ei ole aiempina päivinä ollut huolta. Mitä tipson käytät kaksoispuhdistuksen toisessa vaiheessa?
Sometimes I'm terrified of my heart; of its constant hunger for whatever it is it wants. The way it stops and starts. -Edgar Allan Poe

Poissa Anita

• Tukkaguru
« Vastaus #303 : 11.06.15 - klo:18:41 »
Kookosöljy on komedogeeninen, joten kannattaa vaihtaa se toiseen öljyyn.
iHerbin tilauksiin koodi ALA782 http://eu.iherb.com/?rcode=ala782

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #304 : 11.06.15 - klo:18:52 »
^^ Käytän Lactolinea ja viimeistelen kasvovedellä tai misellaarivedellä. Harvoin tulee tosiaan öljyä enää käytettyä, kun hyvin lähtee meikit pelkällä Lactolinella eikä se kuivata mulla. Öljyä, jos nykyyän käytän niin ripsareiden tai silmämeikin poistoon tarpeen mukaan :)
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

Poissa Aivina

• HAIRahtanut
« Vastaus #305 : 12.06.15 - klo:19:18 »

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #306 : 12.06.15 - klo:19:57 »
^Tukkii ihoa, aiheuttaa mustapäitä.

Poissa Aivina

• HAIRahtanut
« Vastaus #307 : 12.06.15 - klo:23:04 »
Mikä sitten on parempi öljy iholle?

Poissa helmikuu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #308 : 14.06.15 - klo:13:48 »
Minulla ei ole tullut näppyjä tai mustapäitä kookosöljystä, mutta jojobaöljystä kyllä iho alkoi kukkimaan. Kookoksen lisäksi iholleni on sopinut arganöljy ja kaktusviikunaöljy. Ihoni on pintakuiva ja herkkä.

Poissa Vuhi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #309 : 20.06.15 - klo:13:39 »
Jojobaöljy kiinnostaa, mutta jos se ei sovikaan, niin mitäs sitten? Saako mitään näytettä siitä mukaan?

Poissa Aivina

• HAIRahtanut
« Vastaus #310 : 20.06.15 - klo:16:28 »
Jojobaöljy kiinnostaa, mutta jos se ei sovikaan, niin mitäs sitten? Saako mitään näytettä siitä mukaan?
IHerbistä saa ainakin aika pieniä pulloja jojobaöljyä. Jos ei sovi naamaan, niin hiuksille on hyvä.

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #311 : 17.11.19 - klo:16:00 »
Iltalehdessä oli taas juttu kosteusvoiteen välttelystä: https://www.iltalehti.fi/kauneus/a/169d1ba8-87b2-4ba4-ba6e-ba85c2c1381a

Minua ärsyttää joka kerta tällaiset jutut, mutta nyt testasin tuota kasvoille niin, etten laittanut yöksi kosteusvoidetta. Pesin vain kasvot illalla ja aamulla huuhtelin vedellä ja laitoin kosteusvoiteen. Ei minulla iho kuivanut lisää tällä tavalla ja tuntui, että hilseilykin helpotti poskessa. En käyttänyt mitään kuorintaa. Muutama finni on kyllä asettunut sitten poskille, eikä iho näytä paremmalta, vaan poskien iho on melko kirjava. Yöllä iho oli rasvoittunut. Vartalolle voiteettomus ei kyllä toimi, sillä heti sään kylmettyä alkaa kuivuus ja kutina, joten on pakko käyttää kosteusvoidetta. En usko, että tuo toimisi kasvoillekaan, vaikka minulla on sekaiho.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)