Keratiiniliimasta tehdyt sinetit ovat kovia ja semmoisia tiiviitä, siis se itse aine.
Normaali kuumaliima on taas pehmeämpää, eron huomaa jo ihan puikkomuodossa vertailemalla niitä.
Keratiinilimalla sinetit kestävät kauemmin eivätkä ala niin pehmenemään.
Keratiiniliimasta tehdyt sinetit saa pois murtamalla , ja sinettien poisto aineella, kuumaliima sinetit eivät tahdo lähteä oikein millään muulla kuin tärpätillä, joka liuottaa sinetit kertakaikkiaan olemattomiin.
Mä olen tehnyt itselleni aina tavallisella kuumaliimalla, vaikka moni varmasti kauhisteleekin. Yleensä kun jotain uutta kiwaa on halunnut, on se pitänyt saada nyt heti paikalla eikä muuta liimaa ole ollut saatavana,siksi toisekseen se on sata kertaa halvempaa.
Sorminkin ne voi pyöritellä (minä teen aina niin, saa parhaimman tuloksen) mutta normaalisti siinä käytetään semmoisia valkoisia pieniä silikinilätkiä, joiden sisään sinetti suljetaan ja pyöritellään. Silikoni ei tartu liimaan kiinni eivätkä sormet pala.
Keratiinisinetit, sek irto että valmiiksi karvassa olevat kiinitetään samalla tavalla kuin kaikki valmis sinetit.
Suunta alaviistoon (oliko se nyt 45 asteen kulma, virkistäkääs joku vanhuksen muistia?) osio hieman kolmiomainen tai neliö, pääasia että osio on siisti ja tasainen eikä karvoja tule muualta kuin tarkkaan rajatulta alueelta osioon.
Oman hius osion ja kiinnitettävän hiusosion koko kannattaa olla likimain sama, tai niin että oma osio on isompi kuin kiinitettävä, mutta kokoeroa ei saa olla paljoa.
Jos kiinitettävä osio on isompi kuin omista hiuksista otettu, voi siihen kohdistua liikaa painoa ja hiukset alkavat irtoilla hiuspohjasta.
Sinetti osio laitetaan kiinni omiin hiuksiin, ja itse ainakin tykkään laittaa niin että "kouru" tulee ylöspäin, eli sinetti laitetaan hiukseen osion altapäin.
Sitten sinetti kolvin kouruun ja sulatus kunnes sinetti sulaa ja sormin pyörittely siistiksi ja uudelleen lämmitys tarpeen mukaan.
Sinetistä pitäisi tulla sukkulan muotoinen, tasainen, sileä ja molemmista päistään kiinni oleva/sulkeutunut ettei sen sisään pääse kosteutta ja ulkopuolisia aineita haurastuttamaan sitä.
Vahasinetit ovat pehmeämpiä ja kestoltaan lyhytaikaisempia kuin kovemmat keratiinisinetit, vaikka ne kiinnitetään aivan samalla tavalla.