Ei vaikuta olevan pidennykset kovin kuumaa keskustelukamaa täällä enää.

Onko kellään kokemuksia Mago-tekniikasta (Simply Natural)? Siinä siis puuvillalangalla solmitaan nippuja kiinni pieniin hiusosioihin. Harkitsen laittamista, koska mainostetaan hellävaraisena hennollekin tukalle. Vähän kyllä epäilyttää, vilkkuvatko nuo solmut sitten pahastikin. Mitä nyt netistä olen saanut ongittua tietoa, niin monissa kuvissa se lanka on jostain syystä melko poikkeavan väristä pidennyshiukseen nähden. Ihme juttu. Kaipa sitä sitten on helpompi saksia poikki poistovaiheessa...
Haluaisin löytää pidennyksen, jota voisin pitää kolme-neljä kuukautta ilman huoltoa, joka olisi hiusystävällinen oman tukan kasvattajalle, laadultaan tietysti erinomaista... Hinta ei ole niin oleellinen - maksan mieluummin hyvästä hiustenpidennyksestä enemmän, kuin säästän pari satasta ja pilaan oman tukkani projektissa. Huoltoon en aiemmin pääse, sillä oleskelen pääsääntöisesti ulkomailla. Kyseisessä maassa ei oikein löydy sellaista ammattimaista pidennyskulttuuria, joten huolto tai laitatus siellä ei tule kyseeseen. Hätätapauksessa minun pitäisi myös itse pystyä poistamaan pidennys (kaverin avustuksella).
Ensin kylmäkeratiinipidennys vaikutti lupaavalta, mutta olen löytänyt hiusten laadusta aika kehnoja arvioita, vaikka kiinnitystapa olisikin ihan ok. Ei hyvä siis? Lisäksi ongelmaksi muodostuu kampaamon löytäminen, kun en asu missään isossa kaupungissa. Helsinki lienee paras vaihtoehto, mutta mieluummin matkustaisin vaikkapa Loviisaan tai Porvooseen, jos jommasta kummasta löytyisi jokin osaava kampaamo. Perinteisiä sinettejä en uskalla ottaa jottei omat hiukseni turhaan kärsi liikaa, teipit vaativat huoltoa liian pian ja ompelupidennys ei varmaan toimisi, kun edessä hiukseni ovat hennommat kuin takana, ja kaipaavat eniten volyymia juuri siihen.
On tämä vertailu sitten hankalaa.