Kirjoittaja Aihe: Vartalovoiteet  (Luettu 223202 kertaa)

Poissa Miracle

• Tukkaguru
Vs: Vartalovoiteet
« Vastaus #165 : 09.11.06 - klo:10:18 »
Minulle on lääkäri sanonut, että tuo aqualan L ei ole tarpeeksi kosteuttavaa kuivalle ja atooppiselle iholle. Ei oikein mullekaan riitä. Oon kyllä niin laiska, etten usein jaksa rasvaillakaan. Pitäisi kyllä ottaa nyt tavaksi, kun talvella kuivuu iho niin paljon. Imeytyykö tuo HTH kuinka hyvin? Onko kovin lähmäistä?

Poissa Seela

• HAIRahtanut
« Vastaus #166 : 09.11.06 - klo:13:45 »
Minulle on lääkäri sanonut, että tuo aqualan L ei ole tarpeeksi kosteuttavaa kuivalle ja atooppiselle iholle. Ei oikein mullekaan riitä. Oon kyllä niin laiska, etten usein jaksa rasvaillakaan. Pitäisi kyllä ottaa nyt tavaksi, kun talvella kuivuu iho niin paljon. Imeytyykö tuo HTH kuinka hyvin? Onko kovin lähmäistä?

Minulla ei HTH imeydy hyvin eli iho jää pitkäksi aikaa hyvin lähmäiseksi. Minulla on atopia ja vartalovoiteissa parhaiten toimii päivittäin rasvaus suihkun jälkeen, välipäiviä ei auta pitää tai siitä joutuu kärsimään. Kesäkäytössä Apobase Creme ja talvikäytössä Apobase Oily Creme. Jos iho räjähtää niin käytän kuuriluontoisesti Ceridal Lipolotionia.
On silkkaa ajan ja sielunvoimien tuhlausta kuvitella, mihin kykenisi, jos asiat olisivat toisin.

Ne eivät ole toisin.

Poissa Bembo

• HAIRahtanut
« Vastaus #167 : 09.11.06 - klo:14:41 »
Minulla ei HTH imeydy hyvin eli iho jää pitkäksi aikaa hyvin lähmäiseksi. Minulla on atopia ja vartalovoiteissa parhaiten toimii päivittäin rasvaus suihkun jälkeen, välipäiviä ei auta pitää tai siitä joutuu kärsimään. Kesäkäytössä Apobase Creme ja talvikäytössä Apobase Oily Creme. Jos iho räjähtää niin käytän kuuriluontoisesti Ceridal Lipolotionia.

Mulla sama tahmausilmiö. Lisäksi kirvelee ihan tuhottomasti käsissä. Mulla on ihottumaa käsissä. Tuska oli viimeksi niin kova että heitin aineen menemään. Ilman käsiä on nimittäin aika vaikea levittää.  ;D
Vartalossa ei kirvele mutta tahmeaksi jää. Kai johtuu kirvely tuosta maitohaposta ja alhaisesta ph:sta.

Ostin muuten Aqualania ja Erioilia vartalopesuun. Aqualan on mainiota, mutta aika tyyristä pesuaineeksi. Erioil toimii kanssa hyvin, mutta en tiedä olisiko tullut siitä vai tuosta Aqualanista finni jalkaan. Outoa että iho on korppukuiva mutta silti jostain jaksaa se finni nousta ???
« Viimeksi muokattu: 09.11.06 - klo:14:44 kirjoittanut Bembo »

Poissa funky_chicken

• Tukkaguru
« Vastaus #168 : 09.11.06 - klo:14:51 »

Nojoo, mulle nimenomaan lääkäri suositteli Aqualan L:ää  :-\ Kesällä se on ihan riittävä, mutta näin ilmojen kylmetessä tarvii jotain muuta.

HTH:takin on ollut, se on tosiaan jotenkin tahmaista, kuten tuossa yllä on muut sanoneetkin.

TBS vartalovoit on kanssa ihania, mutta tykkään jokapäiväisessä käytössä enemmän emulsiomaisista rasvoista, mitkä imeytyy nopsasti.

Euphoria

• Vieras
« Vastaus #169 : 09.11.06 - klo:17:07 »
Apteekista saa Locobasen Repair-voidetta, joka on todella rasvaista. Voi tosin olla vaikeampi levittää isommille ihoalueille. Laitan tähän tietoja, jotka ovat Yliopiston apteekin sivulta:

Vaikuttava aine:
Sisältää keremidi-3 ja kolesterolia.

Käyttötarkoitus:
Erikoisvoide erityisen kuivalle iholle.

Käyttöohje:
Voidetta käytetään yksin tai lisänä muiden ihovoiteiden tai aktiivihoidon kanssa. Käsittely kerran päivässä useimmiten riittää.

Koostumus:
Petrolatum, aqua, paraffin, paraffinum liquidum, glycerin, sorbitan oleate, carnauba, cholesterol, ceramide 3, oleic acid, palmitic acid, carbomer, tromethamine.

Apuaineet:
Ei sisällä hiivaa, gluteiinia, laktoosia tai glukoosia. Ei sisällä säilöntäaineita, hajusteita eikä väriaineita.

Poissa Twinkley

• Tukkaguru
« Vastaus #170 : 10.11.06 - klo:22:01 »
Kävin apteekissa ja apteekin täti suositteli Lipolania. Ostin tällaisen pienen purkin sitten. Ainakin se kirveli todella paljon kun laitoin tuohon kuivaan kohtaan, eli kai se sitten kosteuttaa sitä. Silti kutina ei ole käsivarsissa ainakaan helpottanut, ehkä kutisee jopa enemmän nyt kuin ilman rasvaa.  :-\ Tämän lisäksi tämä jättää aika tahnamaisen olon ihoon (ei ihme kun on aika vahvaa tököttiä), enkä tiedä vielä auttaako kamalasti. Tämän pitäisi kyllä käydä atooppiselle iholle, muttamutta...saa nähdä nyt saanko tästä apua.
Käy kurkkaamassa vegaanista ruokablogiani joka sopii ihan kaikille: www.satnamnam.com

Poissa funky_chicken

• Tukkaguru
« Vastaus #171 : 10.11.06 - klo:22:44 »
Tuo Lipolan on kyllä jotenkin klähmäistä. Siksi liputankin sen Aderman Exomega Milkin puolesta, kun se on emulsiomaista, mutta siinä on tehoa kutinaihollekin. Samasta sarjasta löytyy rasvaisempi Cream, mitä apteekin täti suositteli käytettävän pahimpiin kohtiin ja Milkiä päälle. Sain siitä Creamista näytteitä ja se kyllä on sellaista tooosi paksua. Koko kroppaan sitä jaksaisi hinkata. Ceralania olen kyllä ajatellut yhtenä vaihtoehtona.

Äh, alkaa iho kutista kun tätä kirjottaa :D
« Viimeksi muokattu: 10.11.06 - klo:23:24 kirjoittanut funky_chicken »

Poissa Bembo

• HAIRahtanut
« Vastaus #172 : 15.11.06 - klo:22:22 »
Sokoksella käydessäni huomasin tyhjän aukon Urtekramin hajusteettoman vartalovoiteen kohdalla ja ihan kuin täälläkin joku olisi maininnut ettei kyseistä ainetta löydy nyt. Etsin haualla ja löysin incinkin eli joku on onnistunut hankkimaan sen käsiinsä. Voisiko tota voidetta saada vaikka jostain luontaistuotekaupasta tai jostain? Alkoi vaan yhtäkkiä kovasti kiinnostamaan.

Poissa Vivi

• Tukkaguru
« Vastaus #173 : 15.11.06 - klo:22:31 »
Sokoksella käydessäni huomasin tyhjän aukon Urtekramin hajusteettoman vartalovoiteen kohdalla ja ihan kuin täälläkin joku olisi maininnut ettei kyseistä ainetta löydy nyt.
Turun Sokoksella kävin viime viikolla ja noita oli useampi rivillinen. Pakkaus oli hiukan muuttunut ja molempia versioita oli hyllyssä, uutta ja vanhaa. Tuskin siis Sokoksien valikoimasta poistuu. Ehkä sun katsomasta kaupasta oli vaan loppu.
Oma väri takaisin.

Poissa Bembo

• HAIRahtanut
« Vastaus #174 : 15.11.06 - klo:22:35 »
Okei. Kiitti tiedosta. Oottelen sitten että milloin täydentävät hyllyjä tai koitan kattoo toisesta sokoksesta. Aattelin vaan että jos ovat menneet vaikka lopettamaan. Toi purkin vaihdos varmaan vaikuttaa asiaan.

Poissa Vivi

• Tukkaguru
« Vastaus #175 : 15.11.06 - klo:22:36 »
^Toivotaan näin. Tuo on tosi hyvä voide.
Oma väri takaisin.

Poissa Marielle

• Hiushörhö
« Vastaus #176 : 17.11.06 - klo:12:59 »
Tällä hetkellä käytössä Garnierin Body Repair voide, Body Shopin piparminttu voide ja Freemanin Cookies and Cream voide. Näistä tuo Body Repair on kosteuttavin, tykkään kyllä, ainoastaan tuoksu voisi olla vähän parempi.

Poissa Fii

• Tukkaguru
  • It's only work if somebody makes you do it!
« Vastaus #177 : 18.11.06 - klo:12:57 »
osaisikohan kukaan sanoe sellaista vartalovoidetta joissa ei ole mineraaliöljyjä... minulle tulee niistä vartaloonkin kaikkea  :-\ bodyshopillahan on ilmeisesti jotakin mutta eivät ole mielestäni kovin kummoisia ja hintaakin kuitenkin on....
hiukset: 2a Fii
"I know that you believe you understand what you think i said, but i'm not sure you realize that what you heard is not what i meant"
-Robert McCloskey

Euphoria

• Vieras
« Vastaus #178 : 18.11.06 - klo:13:22 »
Aqualan L:ssä ei ole mineraaliöljyjä. Muita en kyllä tiedäkään sitten noiden Body Shopin tuotteiden lisäksi. Weleda ehkä? Minulle sentään vartalon iho vielä kestää mineraaliöljyt.

Poissa Vivi

• Tukkaguru
« Vastaus #179 : 18.11.06 - klo:13:58 »
osaisikohan kukaan sanoe sellaista vartalovoidetta joissa ei ole mineraaliöljyjä...
Ainakin Urtekramin vartalovoide, Weledan ja Dermosilin voiteet. Noiron perusvoiteissa on myös ainakin Humektan ja Aqualan L.

Varmasti vaikka mitä muitakin löytyy.
Oma väri takaisin.