Kirjoittaja Aihe: Vartalovoiteet  (Luettu 223344 kertaa)

iitu

• Vieras
Vs: Vartalovoiteet
« Vastaus #255 : 14.02.07 - klo:15:00 »
Mainoksen uhrina ostin Doven uutta (?) Beauty Body Milk vartalovoidetta, mutta taisi olla hutiostos. Imeytyy hitaasti ja iho jää rasvaisen tuntuiseksi ja tuoksu on ihan liian voimakas.

Poissa Bembo

• HAIRahtanut
« Vastaus #256 : 14.02.07 - klo:15:30 »
Mä oon ihan vallan ihastunut Urtekramin hajusteettomaan body lotioniin.  :D Kerrankin vartalovoide, joka ensinnäkin imeytyy tosi hyvin eikä ärsytä ollenkaan. Kaiken lisäksi vielä hajusteeton, väriaineeton ja säilöntäaineeton.Mulla on varsinkin dekolteen alue jotenkin tosi näppyläherkkä ja kaikki voiteet tuntuu olevan jotenkin epäsopivia, mutta tämä voide käy sinnekin....ainoo miinus siitä että kuluu aika nopeaan tahtiin ja kovin kuivaa ihoa ei ehkä kosteuta tarpeeksi..silloin kun mulla meni ihan korppukuivaksi jalat, piti laittaa paksumpaa rasvaa.

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #257 : 14.02.07 - klo:19:09 »
Minä tarttisin jotain ultrakosteuttavaa vartalovoidetta/öljyä tai vastaavaa,edes vauvaöljy ei auta enää näillä pakkasilla,vaan iho kutisee ja on täynnä kuivia läikkiä.En kohta uskalla käydä suihkussakaan. :'( Kellään hyviä suosituksia?
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #258 : 14.02.07 - klo:19:40 »
Minä tarttisin jotain ultrakosteuttavaa vartalovoidetta/öljyä tai vastaavaa,edes vauvaöljy ei auta enää näillä pakkasilla,vaan iho kutisee ja on täynnä kuivia läikkiä.En kohta uskalla käydä suihkussakaan. :'( Kellään hyviä suosituksia?

Erittäin kuiva iho tarvitsee kosteutuksen (veden) lisäksi myös rasvaa.
Kannattaa katsastaa Apteekin valikoima. Orion:lla on erittäin rasvaisiakin perusvoiteita. Hydran ja Ambilan ovat rasvaisimmat Orion:n voiteet. http://www.itsehoitoapteekki.fi/perusvoiteet/index.shtml/a04 Myös Alpharma Apobase oily creme on todella rasvaista, ja auttanut mua erittäin kuivan vartalon ihon hoidossa. 200ml Apobase maksaa n. 10€.

Myös 100% Sheavoi on erinomaista kuivan ihon hoidossa. Kannattaa myös kokeilla oliiviöljyä!
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #259 : 14.02.07 - klo:21:37 »
 Jes, äänestän minäkin oliiviöljyn - ja yleensä öljyjen - puolesta! Kannattaa kokeilla rohkeasti eri vaihtoehtoja, luontaistuotekaupoista löytyy useita kylmäpuristettuja öljyjä.
Shea butter samaten on  "perusvoide" kuivimmille kehonkohdille ja kynsinauhoille.

Myös kookosrasva on loistava kehon (ja hiusten!!) kosteuttaja, ja säilyy myös erinomaisesti ilman jääkaappeja.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Furtiva

• Vieras
« Vastaus #260 : 14.02.07 - klo:21:52 »
Myös kookosrasva on loistava kehon (ja hiusten!!) kosteuttaja, ja säilyy myös erinomaisesti ilman jääkaappeja.

Siveletkö rasvaa suoraan iholle? Jotkuthan kuulemma pesevät sillä naamansakin. Multa löytyy jääkaapista puolikas rasia kookosrasvaa. Olen käyttänyt sitä hiuksiin, mutta en ole kovin vakuuttunut. Minusta nutri-gloss naamio toimii paremmin, eikä ole niin sottaista  ;D
Mutta olisi kyllä mukava keksiä tuolle rasvalla jotain käyttöä ennen kuin menee vanhaksi.

Furtiva

• Vieras
« Vastaus #261 : 14.02.07 - klo:21:55 »
Mikähän mahtaisi olla edullisin mineraaliöljytön ja silikoniton vartalovoide? Tai edes sellainen, jossa olisi korkeintaan vähän silikonia.

Korresia haluaisin, mutta ovat kuitenkin liian kallita. Mun mielestä passeli hinta vartalovoiteelle on yksi-kolme euroa  ;D
Muuten tulee ajan kuluessa turhan kalliiksi.

Tietenkin Humektan ja Aqualan (L) perusvoiteet. Hintakin on edullinen!

Minusta Aqualan L ei ole hirveän halpaa  ??? Sellainen isompi pumppupullo sitä maksoi 15 euroa. Eikä se nyt kuitenkaan kovin hirveän kauaa kestä, eikä oikein kostutakaan tarpeeksi.
Vai olenko minä vaan niin köyhä  ;D

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #262 : 14.02.07 - klo:22:36 »
Siveletkö rasvaa suoraan iholle? Jotkuthan kuulemma pesevät sillä naamansakin. Multa löytyy jääkaapista puolikas rasia kookosrasvaa. Olen käyttänyt sitä hiuksiin, mutta en ole kovin vakuuttunut. Minusta nutri-gloss naamio toimii paremmin, eikä ole niin sottaista  ;D
Mutta olisi kyllä mukava keksiä tuolle rasvalla jotain käyttöä ennen kuin menee vanhaksi.

Totta ihmeessä sivelen, niin pää-kuin muuhunkin nahkaan  :D
En tiedä, minkämerkkistä kookosrasvaa sinulla on, mutta sen säilyvyys yleensä on aivan huippuluokkaa, eikä siis tarvitse jääkaappia. Erinomainen siis myös tropiikissa, missä sitä käytetään paljon ruokarasvana.
Minulla on käytössä sekä Briteistä ostettua kookosöljyä että Virilo-merkkiä, mitä löytyy mm. luontaistuotekaupoista, ja kumpikin on huonelämpötavaraa. Prosessoitu kookosrasva on vielä pitkäikäisempää, miltei ikuista...

Lisätietoa mm. täällä: www.kookosravinto.com 
Valaiseva suomenkielinen katsaus kookosöljyn hyödyllisyydestä ja sen eri käyttömahdollisuuksista  ;)
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #263 : 15.02.07 - klo:18:48 »
Tuota kooosrasvaa täytyy kokeilla,niin hiuksiin kuin ihoonkin.Kiitokset vinkistä. :)
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa Sandaali

• HAIRahtanut
« Vastaus #264 : 15.02.07 - klo:21:04 »
Ostin Doven Fresh Touch -body lotionia ennakkoluuloistani huolimatta, ja se olikin positiivinen yllätys! :D
Joskus mulla oli jotain Dovea, joka oli samaa sarjaa kuin Niveat, eli tahmaista ja silikonisen tuntuista mönjää. Tämä olikin kivan imeytyvää ja kevyttä, ja kiva kurkun tuoksu.

Paikalla Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #265 : 16.02.07 - klo:23:05 »
Minun uusin vartalovoidekokeiluni on Garnierin BodyRepair, tarkoitettu erittäin kuivalle ja herkälle iholle. Tuo on hajusteeton sekä allergia ja astmaliiton hyväksymä. Voide on paksua mutta levittyy todella hyvin, tuoksu on samanlainen kuin apteekin perusvoiteissa koska tuo on hajusteeton. Tuntuu erittäin kosteuttavalta ja imeytyy nopeasti. Tuo on 200 ml tuubissa ja paketti on väriltään valkoinen. Tätä tulee varmasti ostettua toistekin talvikäyttöön. :)
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #266 : 16.02.07 - klo:23:52 »

Tarkoitatko kookosrasvalla sitä samaa mitä käytetään ruuanlaitossa? Täytyy kokeilla tuotakin vartalon iholle ja hiuksillekin. Olisi ainakin edullista!  Sulaako se rasva käsien välissä, ja sitten voi levittää sitä iholle sitä? Kuulostaa niin houkuttelevalta...
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #267 : 17.02.07 - klo:00:31 »
Sama öljy käy siis sekä ruoaksi että iholle  :)
Kannattaa tsekata tuo kookosravinto.com sivusto, siellä löytyy lisätietoa ja artikkeleja kookoksen eduista.
Itse syön sitä muuten joka päivä reippaasti, eikä ole mitään paino-ongelmia.

1b F/M ii

Poissa Elliotta

• HAIRahtanut
« Vastaus #268 : 17.02.07 - klo:12:27 »
Apua, nyt tulee todella hassu kysymys: olen lueskellut näitä kookosöljy ja -rasvajuttuja, ja nyt olen sekaisin; puhutaanko koko ajan öljystä, joka on pullossa? Mitä se ruokakaupan kookosrasva on? (Ja liittyykö se tähän mitenkään?)

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #269 : 17.02.07 - klo:13:00 »
OK, kerrataan pari perusasiaa sekaannusten välttämiseksi:

Kookosrasva=kookosöljy on aina kiinteää tietyssä lämpötilassa, mutta sulaa nopeasti esim. kuumassa vesihauteessa tai sormien välissä.

Kaupoissa myydään monia erilaisia kookosöljyjä, esim. ruokakauppojen paketit ovat usein paistamiseen tarkoitettuja ja aivan loistavia munkkeja varten. (mikään ei estä käyttämästä niitä iholle/hiuksiin)

Luontaistuotekaupoissa myydään kylmäpuristettua versiota, jonka on vielä laadukkaampaa, ja sopii hyvin sellaisenaan leivälle, ruoanlaittoon ja ihonhoitoon.

Eksoottisten kauppojen /nettikauppojen kookosöljyt ovat usein käsiteltyjä /hajustettuja ja niiden laadusta on vaikea sanoa mitään, mutta suuhun niitä ei ainakaan kannata laittaa  ;)

1b F/M ii