Kirjoittaja Aihe: Vartalovoiteet  (Luettu 223222 kertaa)

Poissa Carietta

• HAIRahtanut
Vs: Vartalovoiteet
« Vastaus #300 : 11.03.07 - klo:17:39 »
Anttilassa eilen käydessäni huomasin, että sinne oli ilmestynyt uusia vartalovoiteita sekä saman sarjan (jonka nimeä en muista) kuorinta-aineita. Hinnat alle neljä euroa! En ehtinyt paremmin noihin vielä tutustua mutta tänään meinaan kyllä ostaa pari noista kokeiluun. Vartalovoiteissa tuoksuvaihtoehtoja oli ainakin neljä, tuoksu Mandarin&Apple kiinnostaa eniten, mansikkakin hieman houkuttelee. Voin kertoa kokemuksia enemmän kun saan testattua.

edit. No niin, nyt on voiteet ostettu (merkki Super Silk).Tuoksuina: Mandarin&Apple Blossom, Cherry&Peach, Passionfruit&Grapes ja Melon&Strawberry. Olen vasta kädelle testanut noita ja imeytyivät nopeasti ja iho jäi mukavan sileäksi. Mandarin&Apple Blossom tuoksuu aluksi voimakkaasti muovailuvahalle mutta sitten jättää lopuksi hentoisen mandariinisen tuoksun jälkeensä. Ei kuitenkaan pääse suosikkilistalle tämä. Melon&Strawberry on mustikkajugurtin väristä ja tuoksu sekoitus juuri mansikasta ja melonista. Teennäinen tuoksu, ei kovin miellyttävä mielestäni. Cherry&Peach ei tuoksu ollenkaan siltä miltä pitäisi. Tällaisesta tuoksusta saa helposti päänsäryn, ei ole vahva ollenkaan mutta muovisen oloinen. Passion fruit&Grapes on näistä ehdottomasti paras. Tuoksuu hyvin samanlaiselta Body Shopin Viinirypäle-vartalovoin ja Passionhedelmä-vartalovoin kanssa (siis jos noita sekoittaisi tulos olisi sama kuin tässä voiteessa). Vartalolle otan käyttöön tuon Passion fruit&Grapes-voiteen, muut lahjoitan pois tai käytän jalka/käsirasvana. :)

Hyvänä puolena mainitsen voiteista sen, että hinta on edullinen (3,95€/kpl) ja purkit ovat kooltaan 250ml ja ne ovat aivan täyteen pakattu.

^^taisin itsekin nähdä nuita anttilassa..samantyylisissä purkeissa kun tbs:n vartalovoit vai olenko oikeassa?

Poissa MerGirl

• Tukkaguru
  • Glittering around.
« Vastaus #301 : 11.03.07 - klo:18:02 »
Ostin MaxiMakasiinistä Chocolat nimistä vartalovoidetta ja ihan tyytyväinen tuotteeseen. Tuoksuu ihanalle suklaalle, iholla tosin enemmän kahvimainen. Puolen litran pullo alta 6 euroa, levittyy ja imeytyy hyvin.
“Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.”

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #302 : 11.03.07 - klo:18:03 »
tigger: Viitsitkö näpytellä vaikka Passion fruit&Grapes voiteen INCI:n kun kerkeät?  :)
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

tigger

• Vieras
« Vastaus #303 : 12.03.07 - klo:17:07 »
carietta: Juu, samanlaisessa purkissa ovat kuin Body Shopin. :)

Emi-lyn: Tässä inci: Aqua, Mineral Oil, Cetearyl Alcohol, Isopropyl Palmitate, Dimethicone, Glycerin, Ceteareth-20, Polyacrylamide & C13~14 Isoparaffin & Laureth-7, Stearic Acid, Propylene Glycol, Parfum, Diazolidinyl Urea, Methylparaben, Propylparaben, Limonene, Linalool, Citronellol, CI 14700, CI 19140, CI 42090.

Poissa Tiahaar

• HAIRahtanut
    • Gently Out Of Time - blog about pretty things
« Vastaus #304 : 12.03.07 - klo:18:40 »
Itse ostin tässä vähän aikaa sitten Seppälästä Mango (Shea Butter) -vartalovoin, koska se kuulosti aika hyvältä. Olen niin monta kertaa meinannut ostaa Body Shopista vartalovoin, mutta hinta on ollut liian korkea. Tämä Mango-voi levittyy kivasti, tuoksuu todella hedelmäiselle eikä jätä tahmeaa pintaa. Kovin usein en käytä, koska tuo haju on hyvin makea ja usein käytettynä alkaa varmasti hieman ällöttää.

Muuten minulla on käytössä ainoastaan HTH lotion (hajusteeton) ja Novalan (lähinnä satunnaista ihottumaa varten).
- What did you dream about?
- Lollipops and candycanes.
http://tiahaar.blogspot.com

Poissa viceversa

• Tukkaguru
« Vastaus #305 : 13.03.07 - klo:22:36 »
Vartalovoidelempparini taitaa olla L´Oréalin kuivan ihon NutriSoft, en kyllästy ikinä siihen miten pehmeä iho siitä tulee. Lisäksi voide tuoksuu hyvälle ja on koostumukseltaan huomattavasti paksumpaa kuin esimerkiksi Dovet.
Myös TBS:n vartalovoit ovat herkkuja, mutta tuppaan kyllästymään tuoksuihin nopeasti ja tuubiin pakattu tuote on jotenkin kätevämpi käyttää.
Aloe Vera-geeliä käytän ärtyneelle iholle, sillä se rauhoittaa mukavasti vaikka ei niin kosteuttavaa taida ollakaan.
"One snap of my fingers and I can raise hemlines so high the whole world’s your gynaecologist."

Donatella Versace

iHerb -5 $:QUN674

Poissa Dinky-di

• Tukkaguru
« Vastaus #306 : 14.03.07 - klo:01:12 »
Ostin pitkästä aikaa TBS:n vartalovoin, papaijan. Olen joskus aikaisemminkin testaillut niitä, enkä silloin tykännyt. Eivät imeytyneet riittävän nopeasti ja ihon pinta jäi tahmeaksi. Tuo papaija kuitenkin tuntuu toimivan. Imeytyy suht nopeasti, levittyy hyvin, koostumukseltaan ihanan paksua ja tuoksu on uskomattoman herkullinen! Aina tulee kesä mieleen ja hyvä fiilis, kun tuota levittää. Lisäksi kosteuttaa ja pehmentää ihon ihanasti, aivan kuin olisi silkkiä koko tyttö :-*
1b M ii

Poissa Twinkley

• Tukkaguru
« Vastaus #307 : 17.03.07 - klo:18:17 »
Olen yrittänyt käyttää tuota HTH lotionia, mutta en ymmärrä mikä siinä on, aina kun sivelen sitä iholle, niin ihoani pistelee, kirvelee ja polttelee aivan hirveästi. Siis ihan helvetillinen tunne.  :-X Kyllä se voi olla ihan sitäkin, että ihoni on niin kuiva, että kosteutta saadessaan tunne on aika...mielenkiintoinen, mutta eivät muut rasvat ole tuollaista tunnetta aiheuttaneet.  :-\
Käy kurkkaamassa vegaanista ruokablogiani joka sopii ihan kaikille: www.satnamnam.com

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #308 : 17.03.07 - klo:18:24 »
Mulla on ollut nyt käytössä MOPin Pear Lotion. On kyllä varsin ihana. Imeytyy aivan hetkessä ja mun iho lakkaa kutisemasta ku sitä käyttää. Tuoksu ei ole ehkä ihan niin ihana, kun tuolta voisi olettaa, mutta aikasta mainio aine.

Poissa Misato

• HAIRahtanut
  • 1cMii
« Vastaus #309 : 17.03.07 - klo:19:30 »
^ Samaa mieltä, Pear Lotion on muuten todella ihanaa, mutta se tuoksu...  Mietin pitkän aikaa että mistä se päärynäaromin haihduttua päällimmäiseksi jäävä tuoksu oikein muistuttaa, ennenkuin tajusin että sehän haisee just samalle kuin pitemmän aikaa pesemättä jäänyt Lumenen kivipuuterivippa, paitsi että voimakkaammin.  Eli ei ehkä ihan mikään ideaalituoksu...  ;)
You and me make the whole world jealous

Tristy

• Vieras
« Vastaus #310 : 17.03.07 - klo:20:19 »
Mäkin ostin tänään Anttilasta Supersilkin vartalovoin, tuoksuna melon & strawberry. Jalkarasvaksi ostin ja siihen soveltuu oikein hyvin. Mielestäni tässä ja Body shopin vastaavassa on sama pohjatuoksu ja tämä tuoksuu mielestäni melkein pelkästään sille pohjatuoksulle. TBS:n vartalovoissa on ärsyttänyt todella hidas imeytyminen, tämä imeytyi todella nopeasti. Tosin tästä voi varmaankin päätellä, että tämä ei ole yhtä kosteuttavaa :P Ekan kokeilukerran perusteella kuitenkin hintansa (3,50€) arvoinen tuote :D

Euphoria

• Vieras
« Vastaus #311 : 17.03.07 - klo:20:24 »
^Minulla on saman sarjan Cherry & Peach ja laitoin sitä äsken koko vartalolle. Helposti tulee laitettua liikaa ja jää sellainen liukas pinta. Tuoksu on kuitenkin ihana ja koostumus kermainen. Hyvä hinta-laatusuhde kuitenkin.  :P

Poissa Klaara

• Hiushörhö
« Vastaus #312 : 17.03.07 - klo:21:35 »
Olen yrittänyt käyttää tuota HTH lotionia, mutta en ymmärrä mikä siinä on, aina kun sivelen sitä iholle, niin ihoani pistelee, kirvelee ja polttelee aivan hirveästi. Siis ihan helvetillinen tunne.  :-X Kyllä se voi olla ihan sitäkin, että ihoni on niin kuiva, että kosteutta saadessaan tunne on aika...mielenkiintoinen, mutta eivät muut rasvat ole tuollaista tunnetta aiheuttaneet.  :-\

Miulla on samanlainen kokemus tästä rasvasta. Iho ei silloin ollut edes kovin kuivassa kunnossa, mutta juuri samanlaisia oireita kuin kuvailit oli minullakin. Roskiin menikin se pullo muutaman käyttökerran jälkeen.
Pitkät, karheat ja raidoitetut luonnonkiharahkot hiukset

Webekhet

• Vieras
« Vastaus #313 : 18.03.07 - klo:00:37 »
Mä ostin myös Anttilasta tuon Supersilk voiteen, taisin valkata jonkun appelsiini-omena tuoksuisen. Harmi kun en huomannut tuota cherry-peachiä, se olisi varmaan ollut vielä parempi.

Poissa Selena

• HAIRahtanut
« Vastaus #314 : 18.03.07 - klo:09:29 »

Miulla on samanlainen kokemus tästä rasvasta. Iho ei silloin ollut edes kovin kuivassa kunnossa, mutta juuri samanlaisia oireita kuin kuvailit oli minullakin. Roskiin menikin se pullo muutaman käyttökerran jälkeen.

Näin kertovat sivuillaan:
Lainaus
Kirvely on merkki ihon kuivumisesta ja osoittaa, että iho todella tarvitsee kosteutusta. Erittäin kuivassa ihossa on usein pieniä halkeamia ja matalan pH-arvon omaavan, maitohappoa sisältävän HTH:n siveleminen näille halkeamille saattaa aiheuttaa kirvely tunnetta. Kun olet käyttänyt HTH:ta muutaman kerran ja ihosi kosteustasapaino on palautunut, kirvely lakkaa. Kirvely on täysin vaaratonta – sitä voi pitää merkkinä siitä, että iho tarvitsee apua.
(http://www.hth.fi/index.asp)

Mun tietääkseni kyse on nimenomaan tuosta maitohaposta. Eli vaikka HTH:ta käyttäisi ihan terveelläkin iholla, kirvelee silti helposti.
Make it a great day