^Minäkin olen huomannut ihoni kutiavan toisinaan, kun käytän The Body Shopin voiteita. Minulla oli papaija vartalovoi ja se kutitti. Se meni kyllä ohi sitten vähän ajan päästä.
Mullakin tuo on aiheuttanut jaloille ihan hirveätä kutinaa. Nyt vasta tajusin yhteyden tuohon tbs:n vartalovoihin, kun luin näitä kommentteja.
Minulla tulee TBS:n hamppu vartalovoista jokin allerginen reaktio. Tai en tiedä mistä johtuu, mutta jalkojen ihoa alkaa kutista ja kirvellä, iho menee punapilkulliseksi ja turpoaa hieman. Ei mikään mukava reaktio..
Kommentti edelliseen: Luonnollisen ihonhoidon puolestapuhuja minäkin, MUTTa kaikki luonnosta saatava ei automaattisesti ole iholle hyväksi. eteeriset öljyt, mm. luontaissarjojen suosimat laventeli, ruusu, neroli, sitrusöljyistä puhumattakaan, ovat vahvoja ihoa ärsyttäviä aineita, jotka ajan kanssa saattavat aiheuttaa kosketusihottumaa sekä ihon immuniteetin häiriintymistä.
Omakohtaisesti koettu tämä mm. laventelissa 
Minä epäilen että olen laventelille allerginen, en varma siitä tosin voi olla koska inhoan laventelin hajua (ja jopa väriä) niin paljon etten halua edes kokeilla

Päättelin siitä olevani allerginen koska samanlainen inho minulla on ananasta kohtaan jolle olen pahasti allerginen. Ensin tuli siis syvä inho ananasta kohtaan ja sen jälkeen huomasin olevani sille allerginen

( jo ihan minimaalinen määrä ananasmehua porkkanaraasteen seassa saa huulet turpoamaan ja menemään tunnottomaksi, kurkkua alkaa kirvelemään ja se turpoaa, iho menee laikukkaaksi ja kutisee, ..)
Ei kovin tieteellisellä pohjalla tämä, mutta niin kauan kun voin laventelia välttää niin todellakin aion sen tehdä..