Kirjoittaja Aihe: Vartalovoiteet  (Luettu 212267 kertaa)

Webekhet

• Vieras
Vs: Vartalovoiteet
« Vastaus #330 : 25.04.07 - klo:14:09 »
Vaihdoin tuon silikonipommin mistä yllä kirjoittelinkin toiseen silikonipommiin, mikä toimii huomattavasti paremmin kuin tuo aikaisempi. Nyt on ollut käytössä Bio Richin Aloe vera vartalovoide, ja olen tykännyt siitä paljon. On tosi kevyt ja helposti levittyvä, mutta silti tuntuu kosteuttavalta. Kuivuu tosi nopeasti, eikä turhan vahva tuoksukaan jää iholle sen jälkeen pahasti.

Cerise

• Vieras
« Vastaus #331 : 25.04.07 - klo:17:29 »
Apteekista saatava Essex kosteuttaa ihanasti, levittyy hyvin ja imeytyy nopsaan.
Olen kaytellyt sita muutaman paivan kun olen kloorivedessa pulikoinut, ja se kylla
palauttaa kosteuden hyvin.

Poissa Satine

• HAIRahtanut
« Vastaus #332 : 25.04.07 - klo:19:11 »
^ Mäkin koitin kaverilta tota Essexiä, ja se vaikutti tosi hyvältä.  :) Mutta jos oikein muistan niin siinä on mineraaliöljyä aika korkealla?
Only a vampire can love you forever

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #333 : 25.04.07 - klo:19:17 »
Tässä on Essexeistä tietoa ja niiden incit myös:

Essex hydrogeeli lotion
Ihoa pehmentävä kosteusemulsio päivittäiseen käyttöön koko keholle, myös kasvoihin.
Helposti levittyvä lotion kosteuttaa pintakuivan ihon tukkimatta kuitenkaan ihohuokosia.
Tuote sopii käytettäväksi erityisesti suihkun ja kylvyn jälkeen sekä valohoidon jälkeen. Se
imeytyy välittömästi eikä tahraa. Sopii kaikenikäisille.
Pakkauskoot 50 ml, 150 ml, 300 ml ja 500 ml (kellertävä pakkaus) pH n. 6,5
Ainesosat: Aqua, Petrolatum, Glycerin, Methyl glucose sesquistearate, Dimethicone, PEG-20 methyl
glucose sesquistearate, Benzyl alcohol Cyclomethicone, Glyceryl monostearate, Stearic acid, Palmitic
acid, Cetyl alcohol, Xanthan gum, Magnesium aluminum silicate, Carbomer, Sodium hydroxide.

Essex plus emulsiovoide
Essex plus emulsiovoide sopii käytettäväksi päivittäin kuivalle ja erittäin kuivalle - myös
atooppiselle - iholle. Palauttaa ja ylläpitää ihon luonnollisen kosteuden ja pehmentää ihoa
pitkään. Voide levittyy helposti ja imeytyy nopeasti hoidettaessa laajojakin ihoalueita. Se
ei tahraa. Sopii kaikenikäisille.
Pakkauskoot 100 g ja 500 g (lila pakkaus) pH n. 5,8
Ainesosat: Aqua, Petrolatum, Propylene glycol dioctanoate, Glyceryl stearate, Glycerin, Stearic acid,
DEA-cetyl phosphate, Panthenol, Benzyl alcohol, PVP/Eicosene copolymer, Dimethicone, PEG-100
stearate, Cetyl alcohol, Silica, Disodium EDTA, Magnesium aluminum silicate, Carbomer, Triethanolamine.

Essex emulsiovoide
Essex emulsiovoidetta voidaan käyttää kuivan tai atooppisen ihon hoitoon sekä
paikallishoitoa vaativissa ihotaudeissa. Sillä on ihoa suojaava ja pehmentävä vaikutus.
Sopii aralle ja ärtyvälle iholle päivittäiseen tai jatkuvaan käyttöön. Se on käyttökelpoinen
esimerkiksi vaippaihottuman hoidossa tai lääkevoiteiden ohella ja hoitotaukojen aikana.
Sopii myös voidepohjaksi voideseoksiin.
Pakkauskoot 100 g ja 500 g (valkoinen pakkaus tummansinisellä tekstillä) pH n. 5
Ainesosat: Aqua, Petrolatum, Cetearyl Alcohol, Paraffinum Liquidum, Ceteth-20, Sodium Phosphate,
p-Chloro-m-Cresol, Phosphoric Acid.

Essex voide
Essex voide on tarkoitettu hyvin kuivan ja hilseilevän ihon hoitoon. Vedettömänä
rasvavoiteena soveltuu myös rohtuneiden ja halkeilevien ihoalueiden kuten käsien ja
jalkaterien hoitoon. Tuotetta voi käyttää myös huulirasvana, pakkasvoiteena tai
pikkulasten vaippaihottumien hoitoon. Sopii myös voidepohjaksi kroonisia, kuivia ja
karstaisia ihottumia hoidettaessa.
Pakkauskoko 100 g (valkoinen pakkaus vihreällä tekstillä)
Ainesosat: Petrolatum, Paraffinum Liquidum.

Tiedot Scheringin sivuilta, suora linkki essexin kuvailuihin on http://www.schering-plough.fi/pdf/essex.pdf
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Cerise

• Vieras
« Vastaus #334 : 25.04.07 - klo:23:38 »
Kiitos Hunis noista Essex-tiedoista  :) Mulla on tuo Hydrogeeli lotion, voisi kokeilla
myos plus emulsiovoidetta, se voisi olla talvella hyva.

Kultamarja

• Vieras
« Vastaus #335 : 26.04.07 - klo:09:41 »
Kuin myös kannatan Natusaneja, mulla on tosin Baby Oil Aloe Vera jossa on mukavan mieto, luonnollinen tuoksu. Etenkin kesää vasten vaihdan mielelläni öljyihin kosteutuksen puolesta. Muutoin käytössä myös iänikuiset nivean purkkiklassikot Face&Body Cream ja Q10-purkki, ovat perushyvää kamaa hyvään hintaan jo todella riittoisia ja levittyviä. Pahimpaan kuivatusaikaan sitten käytän hevimpää apteekkikamaa, kuten Apo Baseja ja Bevitaa oheella. Koitan muutenkin vaihdella siten, että käytän esim 3-4 eri rasvaa viikossa, ei iho pääse tottumaan samalla tavalla.

Poissa Seela

• HAIRahtanut
« Vastaus #336 : 26.04.07 - klo:10:04 »
Sain näytepurkin Eucerin Sensitive Skin pH5 Lotionia ja vaikka olen hyvinkin kriittinen vartalovoiteiden suhteen niin tätä aion ostaa ison purkin kesäksi. Kevyt, levittyy hyvin, imeytyy nopeasti mutta kosteuttaa silti tosi hyvin. Löytyy myös hajusteeton versio. Sisältää sekä mineraaliöljyä että silikonia mutta minun vartalon iho ei ainakaan toistaiseksi ole siitä häiriintynyt *kop kop*.

Kiitos Hunis noista inceistä, mä olen usein harkinnut noita essexejä mutta nytpä huomasin että jokainen sisältää alumiinisuoloja niin onpahan yksi vaihtoehto vähemmän mietittävänä  :)

On silkkaa ajan ja sielunvoimien tuhlausta kuvitella, mihin kykenisi, jos asiat olisivat toisin.

Ne eivät ole toisin.

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #337 : 26.04.07 - klo:10:10 »
Hyvä että tiedoista oli hyötyä, Cerise ja Seela. :) Joskus olen koettanut käyttää tuota Essexin perus lotionia mutta oli minun nenääni jotenkin oudon tuoksuista eikä koostumuskaan ollut kaikista parhain, joten ei ole Essexit sen jälkeen kiinnostaneet. Onneksi vartaloni iho ei yleensä ole hilseilevän kuiva, joten ihan perus kaupan vartalovoiteet riittävät kosteutusteholtaan. Aika moni voide vain on ikävän tahmainen koostumukseltaan, Lorealin Nutrisoft ja Nutrilift ovat tällä hetkellä suosikit kaikista kokeilemistani vartalovoiteista. Nutriliftille lisäplussaa pumppupullosta.

Garnierin valkeassa tuubissa oleva Body Repair voide sopii hyvin jos iho kuivuu enemmän. Garnierin punaisessa pullossa olevaa vartalovoidetta on tullut myös käytettyä useampi purkki.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Kultamarja

• Vieras
« Vastaus #338 : 26.04.07 - klo:12:29 »
Vitsi ku on niin tottunut siihen että iho melkeen halkeilee jos sitä ei rasvaa niin tuntuu aina yhtä oudota lukea, että joku ei tarvitse miljoonaa superkosteuttavaa apteekkikermaa ja -öljyä... ;)

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #339 : 26.04.07 - klo:12:59 »
^No mulla on sitten vastaavasti talvisaikaan kämmenselät pahassa kunnossa, usein sellaisilla pienillä haavoilla kun ovat niin kuivat. Kauhean tuntuista kun kaikki kosteusvoiteet kirvelevät käsissä kun ovat niin hajalla.  :( Onneksi vartalon iho ei mene tuohon kuntoon, tosin talvella joskus saattaa sääret olla sellaiset karheat ja hieman hilseilevät jollei ole muistanut rasvata ihoa. Kunhan taas muistaa rasvailla, vaikka ihan tuollaisella kaupan perus vartalovoiteella, niin ovat taas hetken päästä kunnossa.

Poissa viceversa

• Tukkaguru
« Vastaus #340 : 26.04.07 - klo:18:22 »
Hunajapupu, onko Nutrisoftilla ja -liftillä jotain perustavanlaatuisia eroja?
Ajattelin jos tuota liftiä kokeilisin seuraavaksi, Nutrisoft on mun HG-tuote. Nutrisoftin tuoksu ja koostumus ovat markettivartalovoiteeksi täydellisiä ja ei pieni kiinteyttävä efektikään olisi kesän tullessa pahitteeksi  :P
"One snap of my fingers and I can raise hemlines so high the whole world’s your gynaecologist."

Donatella Versace

iHerb -5 $:QUN674

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #341 : 26.04.07 - klo:18:29 »
^Nyt täytyy sanoa että en ihan tarkkaan enää muista millainen Nutrilift on, koska mulla on ollut sitä viimeksi n. vuosi sitten ja Nutrisoftkin loppui jo alkuvuodesta. Olen koettanut käytellä muita vartalovoiteita pois niin en ole ostanut noita vähään aikaan. Olisikohan tuo Nutrilift ollut hieman voidemaisempaa koostumukseltaan, ainakin edellinen Nutrisoft pullo mitä mulla oli niin oli sangen ohutta koostumukseltaan. Tuoksu on molemmissa sen verran mieto etten ole koskaan kiinnittänyt niihin erityisesti huomiota. Jos oot Nutrisoftista tykännyt niin kannattanee kokeilla purkillinen Nutriliftiäkin.

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
« Vastaus #342 : 26.04.07 - klo:19:12 »
Tuo kuivan ihon Nutrilift, josta Hunajapupu postasi kuvan, on tosi hyvää! Oon käyttänyt sitä talvisin, kun säärien iho alkaa muistuttaa käärmettä tai jotain muuta suomueläintä... Se on minun iholle tosi tuhtia ja kosteuttaa pitkävaikutteisesti. Niin, ja tykkään siitä siis kosteutustehon enkä kiinteytyksen takia... ;)

Nutrisoftista oon kokeillut sitä normaalin ihon versiota, joten ihan ei ole nämä kokemukset vertailukelpoisia. Normaalin ihon Nutrisoft oli kuitenkin miellyttävän kevyttä ja raikasta ja taisinkin käyttää sitä kesällä tai ainakin muulloin kuin talvella.

Molempia voisin ostaa uudelleen, mutta siis eri vuodenaikoina.

Tosi hyvää on nyt ollut myös Doven kuivan ihon kosteusvoide! En tiedä, ovatko ne nyt uusineet voiteensa, mutta tämä on kuitenkin vanhan mallista. Siinä luvataan 24 tunnin kosteutusteho ja se sisältää aprikoosinsiemenöljyä tms. Se kosteuttaa ja hoitaa tosi tehokkaasti (tuntuu parantavan ihoa), mutta imeytyy kuitenkin myös. Nutrilift ei mulla kauhean hyvin imeytynyt...

Cerise

• Vieras
« Vastaus #343 : 26.04.07 - klo:20:54 »
Kuin myös kannatan Natusaneja, mulla on tosin Baby Oil Aloe Vera jossa on mukavan mieto, luonnollinen tuoksu. Etenkin kesää vasten vaihdan mielelläni öljyihin kosteutuksen puolesta.

Mulla kans tämä, kesällä tykkään käyttää :) Imeytyy vaan tooosi hitaasti, joka on ainoa miinus
tässä tuotteessa.

Poissa Viivi

• HAIRahtanut
« Vastaus #344 : 26.04.07 - klo:21:27 »
Mun kaikkien aikojen suosikki on kans tuo L´Orealin Nutrilift, erityisesti se kuivan ihon versio. Kosteuttaa todella hyvin ja imeytyy hetkessä ihoon kohtuullisen tuhdista koostumuksesta huolimatta. Ja niinkuin Hunis jo tuossa aikaisemmin totesi, tuoksu on todella mieto ja häipyy hetkessä iholta. Love it  :-*! Kaiken kukkuraksi tuo voide on mielettömän edullista. Anttilasta sitä saattaa välillä löytyä n. 5 €/400 ml. En sitten tiedä tuosta kiinteyttävästä ominaisuudesta, mutta ihan niinkuin se saisi ihon hieman napakamman tuntuiseksi  ::).

Harmi vaan, että Nutriliftiä löytää enää aika harvoista paikoista. Suurimmissa osissa kaupoissa näyttää siltä, että Nutrisoft on "syrjäyttänyt" Nutriliftin. Viimeksikin jouduin tyytymään siihen normaalin ihon versioon ja se ei kosteuta mun sääriä tarpeeksi.

Niin, tuosta Nutrisoftista en niin välitä. Mielestäni se jättää hieman lähmäisen tai tahmean fiiliksen ihoon.
Hiukset: 1cMii, pitkät ja kevyesti latvoista kerrostetut. Väri: tummanvaaleat+paljon kirkkaan vaaleita raitoja.