Kirjoittaja Aihe: Vartalovoiteet  (Luettu 215832 kertaa)

tigger

• Vieras
Vs: Vartalovoiteet
« Vastaus #450 : 16.09.07 - klo:09:55 »
Uudeksi suosikiksi on (toisessakin ketjussa hehkutettu) nyt noussut Dermosilin After Sauna Lotion. Kevyt, erittäin miellyttävä tuoksu, imeytyy hetkessä ja pehmentää ihon.

Poissa Lorena

• HAIRahtanut
« Vastaus #451 : 16.09.07 - klo:14:57 »
Tällä hetkellä rasvailen kroppaa Body Shopin mansikkavartalovoiteella, jossa on ihan mielettömän herkullinen tuoksu! Olen kuin iso mansikka käytön jälkeen  :-*. Tätä käytän lähinnä ylävartaloon ja tavallista Doven rasvaa jalkoihin.

mansikka08

• Vieras
« Vastaus #452 : 16.09.07 - klo:15:43 »

OT, mutta ajattelin vääntää tällaisen halpisjäljitelmän TBS:n Cocoa Body Butterista. Alkuperäisessä oli kaakaovoin lisäksi mm. karitevoita ja noitahan olen nyt itsekin tilannut netistä. Voisin sitten tännekin kirjoitella että miten 'tee-se-itse'-rasva onnistui.
Ihan kiva olisi saada jotain kunnollista aikaan, kun ihanuudestaan huolimatta mua hyytää maksaa niitä summia mitä noista rasvoista pyydetään.

Oletko mahdollisesti ennättänyt kokeilemaan itsetehtyä voideseosta? Tahtoisin tehdä juurikin karitevoista ja kaakaovoista (plus öljyistä) oman rasvan, joka ei olisi sellaista kiinteää massaa, jota tarvitsisi sulatella ensin hieromalla kämmenissä. Nopeutuisi huomattavasti rasvaus kun mömmöt olisi voidemaisessa muodossa.
Mitähän ainetta sulaseokseen pitäisi lisätä, jotta mömmö olisi jäähtyneenäkin voidemaista? Riittäisikö pelkät öljyt - esimerkiksi oliivi- ja jojobaöljy - pitämään seoksen notkeena?

Poissa Beatrix

• HAIRahtanut
  • Off to never-never land...
« Vastaus #453 : 16.09.07 - klo:17:35 »
^Minä olen tehnyt sekoitusta karitevoista, kaakaovoista ja jojobaöljystä. Karitea ja kaakaovoita laitoin suunnillen yhtä paljon, jojobaa vähän vähemmän ja tuloksena oli juuri sellainen helposti levittyvä rasva. :)
2c F ii

mansikka08

• Vieras
« Vastaus #454 : 16.09.07 - klo:21:48 »
^Beatrix: Hyvä juttu! Pitää heti kokeilla kun saan lisää karite- ja kaakaovoita Pienestä tuoksukaupasta. Lisään varmaankin oliiviöljyä joukkoon, koska olen sitä tykännyt viime aikoina käyttää suihkun jälkeen. Täytyy kyllä tehdä pieni testierä ensiksi, kun olen tälläinen aloittelija kotikemistinä...

Poissa Heleena

• Tukkaguru
« Vastaus #455 : 25.09.07 - klo:21:48 »
Onko kukaan testannut Essie smoothies -voiteita? Nuuhkin (ja pääsin hieman testaamaan kädellekin) kosmetologillani ko. voiteita ja tuntuivat aivan ihanan kosteuttavilta! Niissä oli myös hyvä tuoksu. Katsoin, että HQHair myy näitä, mutta hinta näyttää olevan aika suolainen, £12,50/236 ml. HQHairissa näyttää olevan neljä eri tuoksuvaihtoehtoa noille voiteille; onkohan tuossa koko valikoima?
Meen eteepäi vaik ois pakki pääl!

Poissa Helleka

• HAIRahtanut
« Vastaus #456 : 25.09.07 - klo:22:48 »
^Noita Essien voiteita kannattaa tilata ennemmin tästä paikasta:
http://uk.beverlybeaute.com/good.php?code=02-03

Hinta on huomattavasti mukavampi (8 oz. pitäisi mielestäni olla se 236 ml), ja postikulutkaan eivät ole kovin pahat, £5.00 tilauksen koosta riippumatta. Ja jos haluaa useampaa tuoksua kokeilla niin tuo tarjolla oleva 2 oz. koko on aika hyvä.

Itse en ole noita testannut, mutta samasta paikasta olen tilannut pieniä OPIn Avojuice-pulloja. Niitä uskallan ainakin suositella, uppoavat ihoon nopeasti, kosteuttavat hyvin ja tuoksuvatkin vielä hyviltä.  :) Essietäkin tekisi mieli kokeilla, joten jos päädyt tilamaan niin kerrothan sitten kokemuksia?
"I think I am, therefore, I am. I think."

Poissa Heleena

• Tukkaguru
« Vastaus #457 : 25.09.07 - klo:22:52 »
^ Kiitos vinkistä! Siis nuohan on puolet halvempia kuin HQHairissa!  :o Ja kuten muistelinkin, tuoksuvaihtoehtoja oli enemmän kuin neljä. Täytyy varmaan jossain vaiheessa tilata tuolta noita kokeeksi, vaikkapa juuri tuossa pienemmässä koossa. Ja voisihan sitä OPIakin testata... ::)
Meen eteepäi vaik ois pakki pääl!

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #458 : 26.09.07 - klo:19:57 »
Helleka: Voisitko kertoa noista Avojuiceista enemmän, lähinnä tuoksuista ja koostumuksesta.

Mitä kaikkia tuoksuja olet kokeillut? Osaatko kuvailla? :)

Oletko käyttänyt niitä käsivoiteina vai? Imeytyvätkö nopeasti?
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
« Vastaus #459 : 26.09.07 - klo:21:16 »
Mulla on OPI Avojuiceista joku kookosjuttu ja mustikka. Jälkimmäisen olen jemmannut johonkin niin tarkasti, että en ole löytänyt sitä enkä siis ole testaillutkaan. ;D

Itse oon käyttänyt ihan käsivoiteena, mutta vartalovoiteenakin olis tosi ihana, jos vain raskis tuhlata sitä niin paljon. ;) Imeytyy aivan älyttömän nopeasti ja jättää ihon tosi silkkiseksi. Kuivalle iholle luultavasti ihan turhia, mutta normaalille iholle kivoja kevytkosteuttajia ja silottajia. Tuoksut on tosi hedelmäiset ja makeat, oikein ihanat! Koostumusta on tosi vaikea verrata mihinkään aiemmin kokeilemaani, koska nämä Avojuicet ei tunnu yhtään rasvaisilta tai tahmaavilta. Nimenä vois olla virkistysvoide! :D

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #460 : 26.09.07 - klo:21:22 »
Itse oon käyttänyt ihan käsivoiteena, mutta vartalovoiteenakin olis tosi ihana, jos vain raskis tuhlata sitä niin paljon. ;) Imeytyy aivan älyttömän nopeasti ja jättää ihon tosi silkkiseksi. Kuivalle iholle luultavasti ihan turhia, mutta normaalille iholle kivoja kevytkosteuttajia ja silottajia. Tuoksut on tosi hedelmäiset ja makeat, oikein ihanat! Koostumusta on tosi vaikea verrata mihinkään aiemmin kokeilemaani, koska nämä Avojuicet ei tunnu yhtään rasvaisilta tai tahmaavilta. Nimenä vois olla virkistysvoide! :D

Voisin varmaan laittaa muutaman tilaukseen. Ajattelin ainakin Coconut Melon tuoksuista, onko sulla juuri tuo? Voitko kuvailla tuoksua?

Miten riittoisia voiteet ovat? Riittääkö pieni määrä voidetta käsiin?

Ajattelin tilata muutaman pikku pullon, joita voin kuljettaa laukussa kouluun. Koulussa on hyvä olla mukana nopeasti imeytyvää käsivoidetta, joka vähän pehmittää ja imeytyy nopeasti. Käsiä tulee kuitenkin pestyä ja kasteltua jatkuvasti. Koulussa ei kuitenkaan voi käyttää paksuja rasvoja, koska ne imeytyvät niin hitaasti, vaikka ne mun kuivalle iholle olisivatkin parempia.

Öisin käytän kuitenkin puuvillahankojen alla paksuja käsivoiteita/sheavoita/öljyä. :)
« Viimeksi muokattu: 26.09.07 - klo:21:32 kirjoittanut Emi-lyn »
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
« Vastaus #461 : 26.09.07 - klo:21:37 »
Joo, mulla taitaa olla just tuo Coconut Melon. Se on sellainen aika raikas kookostuoksuksi, mutta silti makea ja tosi hedelmäinen. Ei yhtään TBS-kookoksen tyylinen (se on minun mielestä enemmän lämmin ja syvä tuoksu).

Käsiin ainakin riittää pieni määrä, koska voide on niin kosteaa ja sen takia pieni määrä riittää pitkälle. Jos laittaa liikaa, niin se märkä voide on vaikeampi saada levittymään.

Poissa Helleka

• HAIRahtanut
« Vastaus #462 : 26.09.07 - klo:21:43 »
Voisin varmaan laittaa muutaman tilaukseen. Ajattelin ainakin Coconut Melon tuoksuista, onko sulla juuri tuo? Voitko kuvailla tuoksua?

Miten riittoisia voiteet ovat? Riittääkö pieni määrä voidetta käsiin?

Mulla on myös tällä hetkellä käytössä tuo kaipaamasi Coconut Melon (tuoksuu kookokselle ja yleisesti hedelmäiselle, varsinaista melonin tuoksua en juuri huomaa, tykkään kovasti). Sitten löytyy Jasmine (nimensä mukaan jasmiinia ja hieman orvokin tuoksua myös), Berry (miedosti marjaisa, ehkä hieman liian makea odotuksiini nähden) ja Cran & Berry (selkeästi marjaisampi kuin edellinen, suosikkini).

Nämä uppoavat ihoon nopeammin kuin mikään muu koskaan käyttämäni voide, ja tuoksu on aluksi aika voimakas. Tuoksun takia en käytäkään yövoiteena. Samaa mieltä olen Tuikkulin kanssa kanssa siitä, että rasvan tai tahmaisuuden tunnetta käsiin ei jää ollenkaan, vaan tulos on nimenomaan silkkinen. Pienellä määrällä pärjää hyvin. Nämä neljä ovat olleet kesästä asti käytössä, ja ainoastaan tuo Cran & Berry on huvennut puoleen väliin, muista on kulunut vähän yli sentti.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #463 : 26.09.07 - klo:21:49 »
Kiitos kiitos molemmille vastauksista!  :-* Vaikuttavat aivan loistavilta mun tarkoitukseen käyttää niitä koulussa.

Tilasin 30ml pullot Coconut Melon ja Cran & Berry tuoksuisina. Maksoivat postimaksuineen 7.5€, eli olivathan nuo sinänsä aika kalliita. Halvemmalla pääsisi, jos ostaisi ison pullon, mutta eihän sellaista voi kuljettaa mukana.

Minkälainen tuo 30ml pullo on? Onkohan uudestaan täyttäminen mahdollista? Kuvista ei oikein ota selvää.

Poissa Helleka

• HAIRahtanut
« Vastaus #464 : 26.09.07 - klo:21:58 »
^Ihan näppärästi voi täyttää uudelleen, korkin saa irti. Pullo on pehmeää muovia, ja sen kanssa saa olla aluksi tarkkana, ettei ainetta tulvahda ulos liikaa. Se aineen... ööö... ulostuloaukko? (mä olen taas puhunut liikaa englantia tänään, sanat on ihan hukassa  ;D  ) on pieni, mutta jos puristaa pulloa vähän reippaammalla kädellä niin taatusti tulee liikaa.