Kirjoittaja Aihe: Vartalovoiteet  (Luettu 223343 kertaa)

Poissa Hilippa

• Tukkaguru
Vs: Vartalovoiteet
« Vastaus #960 : 20.12.15 - klo:13:44 »
Itselläni on nyt käytössä vartalovoide, josta tykkään tosi paljon: Biotherm lait corporel. Viime vuonna sain tästä näytteen ja tuote jäi siitä tosi positiivisesti mieleen. Tänä syksynä sitten vihdoin Sokoksen 3+1 päiviltä ostin ison pullon. Sitrustuoksu on yhtä ihana kuin muistinkin (sellainen pehmeä) ja voide tosi miellyttävä käyttää koska imeytyy nopeasti mutta on riittävän kosteuttavakin. Iso 400 millin pullo varmasti kestää myös pitkään.

Vasta käytin myös pienen pullon L'occitane verbena vartalovoidetta, ja vaikka tuossakin tuoksu on sitrusmainen niin se on kirpeämpi ja voimakkaampi Biothermiin verrattuna. L'occitane on puolestaan paksumpaakin, mutta mun vartalolle onneksi riittää hieman kevyempikin voide. Imeytyi kuitenkin ihan hyvin paksummasta koostumuksestaan huolimatta.

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #961 : 20.12.15 - klo:17:32 »
^ Mäkin olen joskus käytellyt näytteen tuosta biothermin vartalovoiteesta ja tykkäsin myös, kiva pehmeä tuoksu ja nopeasti imeytyvää.

Mulla on tällä hetkellä käytössä ACOn body lotion moist (400ml pullossa) ja tämä on yllättävän kosteuttava näin nopeasti imeytyväksi ja kevyen tuntuiseksi voiteeksi. Tuoksu on todella mieto ja neutraali. Mulla yleensä tökkii tälläiset neutraalin tuoksuiset tuotteet pidemmässä käytössä (esim. erisanin ja lv.n tuotteet) mutta tässä on niin mieto tuoksu ettei sitä oikein edes huomaa millään tavalla.
Mä olen jotenkin tosi kärsimätön vartalovoiteiden kanssa, kun en jaksa levittää sellaista hitaasti levittyvää jankkia, ja tää on aivan täydellinen mun käyttöön kun voide levittyy tosi helposti ja imeytyy samantien. Ei ole tähän mennessä tarvinnut vielä kertaakaan laittaa uutta kerrostakaan voidetta, kun tuntuu ihan oikeasti kosteuttavalta.  :ts

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #962 : 20.12.15 - klo:18:16 »
Itse inhoan tuota Biothermin Lait Corporelin sitruunaista tuoksua eikä tuo kosteustehokaan minulle talvella riittäisi. Eau Pure vartalovoiteesta sitä vastoin tykkään vaikka sekin on siinä rajalla onko talvella liian kevyt. Mies totesi yhtenä iltana mun tuoksuvan persikkaiselle kun olin sitä laittanut, itse en kyllä mitään persikkaa siinä haista, enemmän tulee mieleen joku saunavihta & kesä tmv. :D
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #963 : 20.12.15 - klo:18:21 »
^Ostin juuri ruon Biothermin äidille lahjaksi, kelpaisi kyllä itsellekin  :D Pidin kovasti sen tuoksusta, sain sellaisen kesällä matkapakkauksen mukana... Kosteustehotkin riittävät sopivasti. Vaikka kuivakroppainen olen, inhoan pitkää imeyttämistä vaativia jankkeja, ja siksi tuo on aivan ihana.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa peachvodka

• Hiushörhö
« Vastaus #964 : 31.03.16 - klo:17:53 »
Ostin viikko sitten Nivean firming vartalovoiteen, sen normaalille iholle. Ko. tuotetta oon viimeksi käyttänyt varmaan joskus viis vuotta sitten. Muistelin, että olis ihan mukiinmenevää peruskamaa, jollaista hainkin. No, tuohan oli ihan shaissea. Tuoksu ok Nivea, mutta koostumus ihme lirua. Illalla kun suihkun jälkeen oon laittanut, niin saatan yöllä herätä aivan hikisenä ja limaisena kun ei tuo mokoma ole imeytynyt. >:(
1bMii mbl musta / l'o/p ccg 100.
hair <3 : joico IH, avalon organics syväpuhdistava sh, rekku, sheavoi

ainokainen

• Vieras
Vs: Vartalovoiteettä
« Vastaus #965 : 01.04.16 - klo:08:02 »
Hei, muistaako kukaan sellaista klassista kosteusemulsiota kuin HTH Lotion?

Kuulin jostain, että L300-sarjan pinkkiputelinen vartaloemulsio olisi täsmälleen sama tuote uudessa putelissa. Onko totta vai tarua? Ja onko tuo hajustamaton?

Edittiä: Tämä tuote siis ilmeisesti kyseessä:
http://l300.fi/tuotteet/kosteusvoiteet/l300-intensive-moisture-vartalovoide/

Ja tossa lukee että hajustamaton. Pitääkin kokeilla. Muistan että HTH oli ihan huippukamaa.
« Viimeksi muokattu: 01.04.16 - klo:08:04 kirjoittanut ainokainen »

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #966 : 01.04.16 - klo:10:03 »
Onko HTH lopetettu?  :o Tuota L300 näyttäisi saavan alle kolmella eurolla Sokoksen nettikaupasta. Joutuu ehkä tilaamaan. Onhan noissa samat ureat kyllä, mutta muuten L300:n koostumuksesta ei ole kokemusta.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #967 : 01.04.16 - klo:10:08 »
Mulla on toi ja purkin kyljessä on tarra, jossa lukee "Tunnettu HTH-koostumus". Tosi hyvä vartalovoide ja on koostumukseltaan ainakin erittäin lähellä HTH:ta, INCI:en eroista en osaa valitettavasti sanoa. Mielestäni marketin paras vartalovoide ja tuote on tosiaan hajusteeton. :)

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #968 : 01.04.16 - klo:10:15 »
Ai kappas vaan. Etsin hth:n incin ja onhan se sama kuin l300:n. Ei kun tilaamaan sitten.  ;D Mulla onkin hajusteettomalle voiteelle tarvetta.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #969 : 01.04.16 - klo:17:29 »
Mulla on nyt ollut kuukauden käytössä Family Freshin hajusteeton vartalovoide. Se on tosi kosteuttava, tykkään sen takia. Imeytyykin nopeasti, mutta iho jää silti pehmoiseksi. Mutta kunpa ois pumppupullossa! Hinnalla ei ole pilattu, 500 ml puteli :) Seuraavaksi silti taas palaan LV:n vartalavoiteen pariin, koska pumppupullo.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #970 : 23.04.16 - klo:18:26 »
^ Toi Family Fresh toimii muuten myös suihkusaippuana kuivalla kaudella. :ts

Osaisiko joku suositella jotain "keskituhtia", nopeasti imeytyvää hajusteetonta vartalovoidetta ilman silikonia?
Mulla on nyt ollut käytössä Urtekramin No perfume ja se on liian kevyttä. Urtekramin Baby vartalovoide oli jees talvella, mutta kevättä kohti kävi turhan öljyiseksi. Family Freshin hajusteetonkin tuntuu liian kevyeltä, samoin Lactoline. Välillä voitelen itseni Dermosilin Sensitive Extravoiteella mutta se on vähän turhan jankkia kun kesä on tulossa.

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #971 : 24.04.16 - klo:20:22 »
^La Roche Posay Lipikar Baume AP+ on aikalailla juurikin täydellinen. Paksua, hajusteetonta ja kosteuttaa hyvin, mutta imeytyy myös sukkelaan, eli vaatteet voi pukea heti päälle, eikä jätä tahmeaa tunnetta. Toi on mun lempparivoide tällä hetkellä. <3
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa Quutti

• Tukkaguru
  • Minä soitan, harva diggaa.
« Vastaus #972 : 24.04.16 - klo:22:51 »
Mites Laveran neutral-sarjan body lotion? Sitä oli mulla aikoinaan kahdenlaista, ja se ohuempi oli tosi hyvää. Tai olisko Dermosilillä joku?
Sinisilmäinen blondi, ohuet ja keskipitkät hiukset.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #973 : 26.04.16 - klo:10:42 »
LRP Lipikar Baume AP+ on tosiaan erinomainen kosteuttaja ja passaa hyvin esim. atooppiselle iholle, mutta mun mielestä se ei kyllä imeydy kovin hyvin. Jää selvästi aika niljaisen tahmeaksi kerrokseksi, mutta toisaalta mä olen ehkä vähän ylitarkka siitä, että voiteen pitää vartalolla imeytyä tosi hyvin. Lapsia rasvaillessa huomaa, että saa olla tarkkana ellei halua lähmäjälkiä pitkin kämppää.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #974 : 26.04.16 - klo:14:05 »
Silikoniahan tuossa LRP:ssä myös on, ja Mena halusi silikonitonta...

Mulla on ollut joitakin kuukausia käytössä Estelle & Thildin body lotion ja body butter, ja taidan nyt luovuttaa molempien kanssa. Lotionia en lopulta ole voinut käyttää yhtään mihinkään, koska ohuehkosta koostumuksesta huolimatta se tukkii ihon pahasti. Säärissä ovat karvatupet jatkuvasti ärtyneet tätä käyttäessä ja karvoja kasvaa sisään, ja ekseemaläikät eivät ole suostuneet parantumaan kortisoninkaan kanssa niin kauan kuin tämä on ollut käytössä. Jätin tämän pois ja ekseema alkoi lopulta hälvetä. Butter on ollut mukava jalkavoide, mutta kaikkialle muualle (esim. kyynärpäihin) käytettynä sekin tuntuu vain aiheuttavan ekseemaa. Olen miettinyt, olenko vain allerginen esim. aaloelle, kun E&T:n tuotteet ovat lähes poikkeuksetta huonoja iholleni, mutta tiedäpä tuota. Näiden tuoksuja jään kaipaamaan, mutta en osta enää tältä merkiltä mitään.

Kaivoin jemmoista jäljellä olevan TBS:n Virgin Mojito -voin, ja vaikka se on sen verran paksua, etten toki välitä sitä yleensä suurille alueille käyttää, se ei ainakaan ohuelti levitettynä aiheuta säärten ihollakaan mitään ikävää.
1cFii, oma väri.