Kirjoittaja Aihe: Huulipunat  (Luettu 134912 kertaa)

Lafanque

• Vieras
Vs: Huulipunat
« Vastaus #105 : 18.10.06 - klo:23:01 »
Ninamia, sulla on muuten makea kuva avattaressa, mun on pitänyt tästä ennenkin sanoa :) Jeps ostin tuon sävyn, todella kaunis on kyllä. Just tuollasista sävyistä voisin sanoa eniten tällä hetkellä pitävän huulillai. Kultaan vivahtavat kevyet punat on ihania. Chanelin Aqualumierepunissa Ipanema ja HR:n Gold opal (en muista nyt tarkkaa numeroa) on mm. punia jotka aika hyvin vastaa tuota. Oletko kiinnostunut siis nimenomaan kultaan menevistä punista, vai mistä tahansa hyvin vaaleista helmiäispunista? Tuollasia kevyitä kultapunia on yllättävän vähän tarjolla, ostan melkein aina kun uusi hyvä sävy löytyy, ja niitä löytyy ihan liian harvoin.

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
« Vastaus #106 : 19.10.06 - klo:11:12 »
^ Minä olen hulluna kultaan meneviin puniin ja lankean aina niihin...Mutta niitä on tosiaan melko vähän tarjolla. Tykkään myös persikkaisista punista, kunhan niissä on hieman sitä kultaan menevyyttä mukana. Minulla on Joe Blascon kultainen huulikiiltonappi ja sekoittelen sitä usein monien punien kanssa saaden aikaan pienen häivähdyksen kultaa toisiin sävyihin.
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Poissa Ninamia

• HAIRahtanut
  • 1CFii
« Vastaus #107 : 19.10.06 - klo:12:38 »

Kiitos, Lafanque, kuva on oma stailaama ja muokkaama, kaveri painoi liipasinta. Valokuvausta tulee omaksi iloksi harrastettua.

Tota Chanelin Ipanemaa joskus on tullut katsottua, täytyykin katsastaa uudestaan. Tosiaan kultaan vivahtavat vaaleat punat on tosi kivoja, mutta myös muut vaaleat punat, jotka just vivahtaa johonkin persikkaan tms. kiinnostaa. Lähinnä haluan että sävy on lämmin, eikä vivahda kylmiin sävyihin.

" Everyone's a star and deserves the right to twinkle"
-Marilyn Monroe

tigger

• Vieras
« Vastaus #108 : 19.10.06 - klo:18:04 »
Olisikohan jollain joka omistaa sen L'orealin Star Secrets punan sävyssä Jane Pink Beige (nro 715) mahdollisuutta laittaa jonnekin kuvaa siitä. Olen nyt jo ainakin kaksi viikkoa etsinyt ja odotellut, että tuo tulisi kauppoihin mutta toistaiseksi en ole onnistunut löytämään mistään.  ??? Stokkaltakin viikko sitten sanoivat, että on loppu.

Kuvasta saisi edes hieman vinkkiä siitä onko sävy sellainen mitä olen etsinyt, ja jos ei ole voisin sitten hyvillä mielin lopettaa etsinnän. :)

doomsower

• Vieras
« Vastaus #109 : 19.10.06 - klo:23:54 »
Mutta siksi tykkään noista että ne ei ainakaan leviä pitkin naamaa niinkun normihuulipunat. Nimim. noloja kännikuvia kauhulla katsellut ja sen jälkeen huulipunakauppaan rynnännyt ::)

Tämä mullakin hirvittää. Usein ollaan ukon kanssa liikkeellä ja tulee toki väliin lääpittyä, huulipunan on paras pysyä! Tai ainakin olla leviämättä.

Ööh, miten normipunia käyttävät pusailee? Se punahan tarttuu ukolle ja leviää pitkin naamaa. Yök. Jos olisin mies, niin en varmaan uskaltaisi pussailla ollenkaan jos naisella on huulipunaa. Saahan noistakin pikkupusuja kestäviä huolellisella puuteroinnilla, mutta sitten rohtuu huulet, eikä se puuterikerros punan päällä ole kovin nätti.

Lafanque

• Vieras
« Vastaus #110 : 20.10.06 - klo:00:09 »
Stationery ootko löytänyt markettimerkeiltä kauniita kultaan vivahtavia kevyitä punia? Mun ei tosiaan tuu just koskaan kierrettyä markettituotteiden hyllyjä läpi kunnolla niin en oo niihin erityisen hyvin tutustunut. Mutta siis, onko sulla yhtään kokemuksia tällasista :)?

Ninamia, jep, tyylikäs kuva on :) Persikkaan vivahtava vaalea kevyt puna taitaa ainakin olla Diorin uusimman luukin Shiniest flirt. Shiniest fizz on myös ultravaalea ja kaunis helmiäinen, mutta enemmän rosaan menevä kuin persikka. Molemmat todella kauniita sävyjä, tosin fizz lienee enemminkin kylmäsävyinen, mutta ainakaan mun huulilla ei näytä kylmältä. Tosin sipaisen lähes aina punan päälle jotain helmiäiskiiltoa mikä toki tekee lopputuloksesta erilaisen ja mahdollisella rajauksellakin on osuutensa. Ootko muuten löytänyt hyviä vaaleita rajauskyniä käytettäväksi vaaleiden punien kanssa, vai käytätkö rajauksia? Mä bongasin ja ostin tänään Lancomen Countour pro sheer 207 Sweet Beige rajauskynän huulille, aivan mahtava kultaan menevä helmiäissävy! Vastaavanlaisia rajauskyniä ei kovin helpolla löydä.

Poissa tarhatyyli

• Tukkaguru
  • Unorganized Perfectionist
« Vastaus #111 : 20.10.06 - klo:02:05 »
Ööh, miten normipunia käyttävät pusailee? Se punahan tarttuu ukolle ja leviää pitkin naamaa. Yök. Jos olisin mies, niin en varmaan uskaltaisi pussailla ollenkaan jos naisella on huulipunaa. Saahan noistakin pikkupusuja kestäviä huolellisella puuteroinnilla, mutta sitten rohtuu huulet, eikä se puuterikerros punan päällä ole kovin nätti.
Mä en puuteroi huulia ja pikkupusuja pussaillaan ettei leviä. Ja sen jälkeen avo hinkkaa huuliaan, "Ei kai kimalla?"  :-*
Sisäinen kauneus on rumien huijaus.

Vapaus on porvarillis-liberaalinen sairaus johon voi kuolla.

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
« Vastaus #112 : 20.10.06 - klo:07:42 »
Nyt kun päästiin vauhtiin kultaan menevien punien kanssa, niin osaiskos joku jeesata parin sävyn kanssa?

Hakusessa on ollut jo pidemmän aikaa puhdas klassinen punainen, joka ei ole oranssi eikä kylmä. Kultaista shimmeriäkin saa olla, jos se ei dominoi pohjaväriä ja on hyvin, hyvin hienojakoista. Koostumus mieluiten satinée, mutta kyllä kiiltokin käy. Estée Lauderin Electric Intensen "Radar" ja "Hot Hot" -sävyjä olen viimeksi katsellut, mutta en tiedä oiskohan noi sittenkin hitusen viileitä. Samaan syssyyn otan mielihyvin vastaan suosituksia hyvistä rajauskynistä ja siveltimistä.

Toinen hakusessa on kultaan vivahtava, mieluiten hileetön ja läpikuultava toffeen/maitokahvin sävyinen kiilto. Ei siis ihan vaalea, kuten tuo Color Feverin 200, eikä kovin selvä ruskea, vaan sellainen naturelli juttu. Lähimpänä tätä sävyä mulla on Cliniquen Glosswear Sheer Shimmersin Sunshine, mutta siinä on ihan liiaksi shimmeriä. Aqualumièren Phuket-sävy näyttää Mansikkanetin sivuilla (ja mun monitorisäädöillä) aika lupaavalta, mutta millainen se on luonnossa? Nestemäisetkin kiillot on tervetulleita tässä sävyssä.
Ara jo estic molt bé, gràcies! :: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix

Poissa Maria

• HAIRahtanut
« Vastaus #113 : 20.10.06 - klo:11:07 »

Täällä on ainakin kehuttu Guerlainin huultenrajauskynää sävyä cupido!Vastasin nyt vaikka en ole Lafanque ;)

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
« Vastaus #114 : 20.10.06 - klo:11:52 »
Lafanque, noita aina silloin tällöin löytää, mutta valitettavan usein vain poistokoreista... Esim. Lorealin kultahylsyisitä huulipunista sävy 416 on juuri sellainen, josta pidän, eli hieman kultaan vivahtava oranssi (en osaa oikein kuvailla sävyä). Samoin Max Factorin syksyn lookissa on ihana kultainen huulikiilto, tosin ei ole ihan niin kirkkaan kultainen kuin mistä eniten pidän, mutta ihana värinen silti.

Edit. Niin siis tuo Lorealin 416 lopetettiin myös juuri.  :-\
« Viimeksi muokattu: 20.10.06 - klo:11:56 kirjoittanut Stationery »
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Lafanque

• Vieras
« Vastaus #115 : 20.10.06 - klo:13:00 »
Polina, Guerlainin Cupidon nimistä hyvin vaaleaa korostavaa sävyä olenkin täällä hehkutellut kuten Maria jo mainitsikin. Toinen loistava on tosiaan tämä mun uusin Lancome Sweet beige. Yhtäkään muuta vastaavaa sävyä en ole vielä mistään löytänyt, näiden valmistus tuntuu olevan todella olematonta. Mutta nää kaksi on ainakin tsekkaammisen arvoisia ja ihan huippusävyjä! Tietty käytän kulta/nudepunien kanssa paljon myös hyvin vaaleita helmiäisvaaleanpuna sävyjä, yhdistettynä kultapunaan tällaiset rosasävyt rajauksissa tasapainottaa kullanvivahdetta aika kivasti, tulee huulista vähän neutraalimman (tai siis luonnollisemman) väriset kun kaikki ei ole kerralla niiiiin kultaa. Vaaleita helmiäisrosa kyniä löytääkin edes vähän iisimmin kuin kultaisia vastaavia, Lancome on näissäkin katsomisen arvoinen :)

Stationery, ookoo, kiitos kumminkin :) Tuon MF:n kiillon muistankin. Vähän epäilinkin ettei näitä sen paremmin ole myynnissä markettimerkeilläkään. Kauhean paljon tarjolla vaan vahvoja näkyviä värejä, kyllähän niitäkin välillä käyttää, mutta melkein värittömät helmiäiset on vaan niin kivoja ja fressejä.

Poissa Ninamia

• HAIRahtanut
  • 1CFii
« Vastaus #116 : 20.10.06 - klo:13:14 »

Käytän harvoin  rajauskyniä noiden vaaleiden punien kanssa, kun tuntuu että kaikki on joko liian punertavia tai ruskeeseen meneviä. Joskus kun käytän niin jotain vaaleanpunertavaa, jolla saa tosiaa kiva sävyä vaaleeseen punaan. Kiitos vinkeistä, täytyy nyt siis tsekata tuo chanelin ipanema ja Diorin Shiniest flirt.
" Everyone's a star and deserves the right to twinkle"
-Marilyn Monroe

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
« Vastaus #117 : 20.10.06 - klo:19:05 »
Haa! Löysinkin jo tuon etsimäni toffeensävyn, ja ihan älyttömästä paikasta: Anttilan ale-laarista!  :o  En edes muista koska olen viimeksi Lumenea tai markettimerkkejä ylipäätään ostanut, mutta ostin nyt kokeeksi Berryfun-kiillon, kun melkein perään heittivät (2,5€). Pysyvyys ja pigmentin määrä tuntuvat yllättävän hyviltä, tuoksu sopivan miedolta ja koostumus mukavan kevyeltä ja hoitavalta, vaikka vähän tahmeaa onkin. Tämä on siis lähestulkoon hileetön kaakaonruskea, mutta huulilla tosi luonnollinen sävy.

En ole yhtään yllättynyt, ettei täällä kukaan ole osannut ehdotella mulle punaisia punia. Ties kuinka monta kempparimyyjää olen jo ajanut hermoromahduksen partaalle samalla probleemalla. ;D
Ara jo estic molt bé, gràcies! :: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix

Poissa Eiffe

• Tukkaguru
« Vastaus #118 : 20.10.06 - klo:19:25 »
Mullakin on vakikäytössä yksi lumenen alelaari huulikiilto toffeensävyisenä. Super gloss näkyy olevan putkilon nimi ja sävy nro 21(I'm yours). Harmittaa kyllä vietävästi jos tätä sävyä ei ole enää myynnissä kun saan ensimmäisen putilon kulutettua loppuun.

Ehkä berryfuneista löytyy sitten korvaava sävy  :)

Poissa Chronos

• HAIRahtanut
« Vastaus #119 : 20.10.06 - klo:20:35 »
Mä en tykkää punista joissa on kiilto,ellei sitten ole selvästi metalliväri.
Joskus Oriflamella oli sellainen sävy kuin Fiery kisses,joka oli suosikkivärini,vaikka en silloin vielä meikannut.
Nyt se olisi juuri passeli.Kirjaimellisesti tulen värinen,metallin kiilto oli kupariin ja kultaan vivahtava valosta riippuen.
Oli myös todella pysyvää.
Nyt on satunnaiskäytössä Lancasterin tummanpunainen,joka ikäväkseni poistuu suomen markkinoilta.
Eikä taida kiiltääkään paljoa.Tuota liekkihuulipunaa kaipailen.
1a M ii, classic-pituus. Hennavärjäilyä 14 vuotta. Sydäntä lähellä 70-luku, ruuanlaitto ja kosmetiikka.