Kirjoittaja Aihe: Huulipunat  (Luettu 123231 kertaa)

Poissa calypso

• Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470
    • Haista Ite!
Vs: Huulimeikit
« Vastaus #15 : 18.05.06 - klo:00:23 »
Kuinka moni täällä rajaa huulet? Mä en ikinä jaksa, mutta en mä kyllä ole kokenut kovin tarpeelliseksikaan kun aika hailakoita huulikiiltoja käyttelen.

Silloin jos käytän suht tummaa tai mattaista huulipunaa niin rajaan huulet. Tuntuu että huulipuna on helpompi laittaa kunnolla jos on rajaukset. Aika harvoin kuitenkin käytän sellaisia punia jotka rajausta vaatii.

Yleensä käytän huulikiiltoja jotka antavat vain vähän sävyä tai huulikiiltomaisia kevyitä huulipunia, ja itse en ainakaan tarvitse rajausta niiden kanssa. Oikeastaan sääntönä voisi pitää sitä että jos voin lisätä jotain tiettyä huulipunaa/kiillettä ilman peiliä, en tarvitse sen tuotteen kanssa rajausta  ;)

En muuten pidä noista kestohuulipunista ollenkaan, joskus vuosia sitten käytin niitä, matta kun oli muutenkin in ( :D) mutta en pidä siitä että ne kuivattavat huulia ja irtoavat suikaleina. Ja ainoa millä ne saa kunnolla irtoamaan on rasva  :P

Liisukka

• Vieras
« Vastaus #16 : 18.05.06 - klo:08:02 »
Mun mielestä toi lip finity on kamalinta kuraa mitä oon ikinä huulilleni laittanu!
Kuinka moni täällä rajaa huulet? Mä en ikinä jaksa, mutta en mä kyllä ole kokenut kovin tarpeelliseksikaan kun aika hailakoita huulikiiltoja käyttelen.

Mä rajaan oikeastaan aina. Huulikiiltojen kanssa käytän usein ihan huomaamattoman väristä kynää: itse rajaus ei juuri näy, mutta kiilto pysyy siistinä. Selvästi näkyvä rajaus on kyllä hirveä, sen pitää aina matchata muuhun huulimeikkiin ja se pitää häivyttää kunnolla.

Mä en ole koskaan voinut käyttää mitään huulipunaa ilman kiiltoa päällä. Huulet vain kuivuu ja nahistuu saman tien. Teenköhän mä jotain väärin  ???

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
« Vastaus #17 : 18.05.06 - klo:08:25 »
Lumenelta tuli muuten juuri kauppoihin uudet huultenrajauskynät, todella kivoja sävyjä. Ovat sellaisia himmeästi kiiltäviä ja sopivat kiiltojen kanssa yhteen (tuli kesäkiillotkin muuten).
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

rolla

• Vieras
« Vastaus #18 : 18.05.06 - klo:10:40 »
Mä laitoin tuota lip finityä vuorokausi sitten ja olen välillä pessyt meikitkin pois ja huulipuna on ja pysyy vaan. Enpä ole koskaan nähnyt näin pysyvää. Mulla ei irtoa edes suikaleina tämä pois, kosteutta saa päälle lisäämällä välillä huulikiiltoa.

Poissa Ulpu

• Tukkaguru
« Vastaus #19 : 18.05.06 - klo:11:55 »
Kyl mäkin rajaan huulet aina, jos laitan huulipunaa. Huulikiiltoa saatan sipaista ilman rajauksiakin, mutta yleensä silloinkin on jokin neutraali rajaus. Ja monesti arkisin mä pelkästään rajaan huulet ja laitan vaan huulirasvaa.
Ken unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.   - Arvo Ylppö

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
« Vastaus #20 : 18.05.06 - klo:13:18 »
Mä laitoin tuota lip finityä vuorokausi sitten ja olen välillä pessyt meikitkin pois ja huulipuna on ja pysyy vaan. Enpä ole koskaan nähnyt näin pysyvää. Mulla ei irtoa edes suikaleina tämä pois, kosteutta saa päälle lisäämällä välillä huulikiiltoa.

Oletko siis ottanut ihan vedenkestävän silmämeikinpoistoaineella pois?
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

rolla

• Vieras
« Vastaus #21 : 18.05.06 - klo:14:30 »
En ole, mutta kiinni tarttuva huulipuna kyllä on kun ei lähtenyt tavallisella puhdistusaineella. Normaalisti ku on tottunut, että puna on huulilla max tunnin, niin tää oli vuorokauden verran  ;)

maarit

• Vieras
« Vastaus #22 : 18.05.06 - klo:16:26 »
Mäkin tykkään Lipfinitystä. Hyvä keksintö tuo, että on erikseen "maali" ja kiilto/kosteutus, jota voi aina tarvittaessa lisätä. Ei irtoa mullakaan suikaleina. Jonkin verran kuluu, ja loput otan pois silmämeikinpoistoaineella.

Rajaan huulet, jos laitan voimakkaamman väristä huulipunaa, huulikiiltojen kanssa en yleensä viitsi. Silloin kun rajaan huulet, häivytän rajat tarkkaan, koska mulla on jotenkin sen muotoiset huulet, että suu näyttää helposti liian nukkemaiselta jos huulten raja on selkeä.

Poissa Annika

• HAIRahtanut
« Vastaus #23 : 18.05.06 - klo:17:00 »
Nukkefiiliksen takia jätän mäkin usein rajaamatta huulet. Jos huulipuna on kuitenkin vähääkään tummempaa/ punaisempaa, on musta rajaukset ihan ehdottomat. Varsinkin ihan punaisen huulipunan kanssa, tulee ainakin alitajuntaisesti siistimpi tulos. Itse käytän tummempien ja rusehtavimpien punien kanssa rajauskynää, joka kylläkään ei ole kovin tumma, mutta kyllä se hieman auttaa. Harvoin sitä kuitenkaan haluaa olla maalattu, mutta on mulla siihenkin sopivat välineet.

Mitään Lipfinityjä mulla ei ole, mutta huulimaaleista tuli mieleen, että lahjaksi saamani Chanelin huulipaletti on tosiaan huulimaalia. Se on aika jännä, oli ainakin silloin kun sen sain, rasia on ihan sellainen luomaripaketti, jossa on kolme väriä. Aplikaattori on sama kuin luomareissa, ja huulimaalin koostumus on sellainen vähän kermainen. Tulee vähän väriä kerralla, mutta pigmenttiä on reippaasti ja jälki ohutta. Loistavat sävytkin vielä. Pysyvät huulilla huomattavasti paremmin kuin mun yleensä käyttämät halpikset, mutta värien voimakkuuden ja merkin takia en käytä kuin erikoisuustilanteissa, tai kun tilanne tarvitsee ohutta huulipunaa, eikä mitään kerrostunutta kiilto-tahmaa.

Mua harmittaa välillä se, että tuntuu kaikkien hyvien sävyjen vain auttamatta olevan kalliimmilla merkeillä. Esimerkiksi mun suosikkipunat ovat YSL:n kiiltopunia, mutta ei sitä kovin usein kahdenkympin huulipunaa viitsi ostaa, kun niin ihanaa sävyä kuitenkin haluaa käyttää usein, ja mä käytän huulipunaa melkeinpä koko ajan. Monta kertaa on tullut todettua tämä. Ja halpismerkit on katsottu jo moneen kertaan läpi, eikä yhtä ihania sävyjä meinaa millään löytää, varsinkin jotkin Lumenen punat on koluttu läpi ja värit osaa melkein etu-ja takaperin.
The greatest battles are fought within oneself.

Poissa calypso

• Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470
    • Haista Ite!
« Vastaus #24 : 18.05.06 - klo:17:09 »
Mä en ole koskaan voinut käyttää mitään huulipunaa ilman kiiltoa päällä. Huulet vain kuivuu ja nahistuu saman tien. Teenköhän mä jotain väärin  ???

Musta taas monesti jotkut huulikiillot päinvastoin kuivattavat huulia entisestään jos huulipunan päälle laittaa, ja huulipuna lähtee leviämään helpommin. Itse olen tuon huulten kuivumisen ratkaissut sillä että laitan aina Miramen Medilip-huulirasvaa alle, annan sen hieman imeytyä ja sitten päälle huulipuna. Käytän muutenkin hoitavia ja kiiltäviä punia koska ne kuivattavat vähiten huulia  :)

rolla

• Vieras
« Vastaus #25 : 18.05.06 - klo:17:10 »
Minusta halvemmilla merkeillä on myös kivoja punia, mutta kun ne ei kestä edes yhtä vedenjuonti kertaa ja mäkin juon sata kertaa päivässä vettä, niin lisäile siinä sitten huulipunaa  ;D

Mä haluisin nyt ostaa lip finityä pari sävyä ettei joka päivä tartte samaa käyttää, mutta hintaa tulee..

Poissa Annika

• HAIRahtanut
« Vastaus #26 : 18.05.06 - klo:17:35 »
Mä haluisin nyt ostaa lip finityä pari sävyä ettei joka päivä tartte samaa käyttää, mutta hintaa tulee..

Tämä on toinen mun ennakkoluuloista; Lipfinityllä on ainoastaan kirkkaanpunaista huulipunaa. ;D Myönnän, olen mainoksien uhri. Mites Rolla, osaatko sanoa kuinka paljon sävyvalikoimaa tosissaan löytyy? Mä en ole koskaan pahemmin osunut noita Lipfinityjä katselemaan, mielikuva onkin sitten juuri sen ansiosta sitä luokkaa ettei muuta löydy kuin vahvoja ja kirkkaita värejä. Eikös ole MaxFactorin tuote tuo?
The greatest battles are fought within oneself.

rolla

• Vieras
« Vastaus #27 : 18.05.06 - klo:17:38 »
Max Factor on kyseessä ja sittarissa oli ainakin 20 sävyä jos edes riittää. Oli ihan tummasta vaaleaan sävyjä vaikka moni olikin aika samantapainen ulkoapäin katsottuna. Siellä maksoi 15 e, anttilasta ainakin saanut jopa kympillä. Tämä mun sävy 152 on sellainen rusehtava, niitä oli monia erilaisia.

Poissa Dash

• Tukkaguru
« Vastaus #28 : 18.05.06 - klo:17:41 »
Minun lemppari huulipuna on L'Orealin Glam Shine Cream sävyssä Rose Crystal. Se on vaan niin ihana! :-* Toinen lempparihuulipunani on Rimmelin Lasting Finish sävyssä Radiance, mutta tätä ei enää valmisteta enkä ole löytänyt MILTÄÄN merkiltä samansävyistä :'( Molemmissa on todella hyvä koostumus, eivät kuivata yhtään.

Musta tuntuu että näytän huulipunan kanssa ihan pelleltä mutta nyt olen kuitenkin pistänyt itseni hankkimaan mm. kirkkaan fuksian sävyisen huulipunan, josta sain kyllä kehujakin.

Huulikiilloista sävynä lempparini on L'Orealin Glam Shine sävyssä Sand mutta siinä on liikaa hileitä. MACin Lipglassit on kivoja kyllä, mutta täytyy niitä parempiakin huulikiiltoja olla jollain merkillä! Lempparia ei siis ole, mutta Lancômen Juicy Tubeseja vihaan yli kaiken! ;D
Whatever... Slot's easy, right side's the tight side.
87 shines again.

rolla

• Vieras
« Vastaus #29 : 18.05.06 - klo:17:46 »
www.maxfactor.com löytyy kaikki sävyt. Mulla siis tuo 152 (burnished), mutta on se tummempi mitä tuossa kuvassa ..