Lupasin aiemmin listata vähän että mitä vaaleita punia/kiiltoja mulla on. Tässä vaaleimmat mitä mulla on, pois olen jättänyt joitain sellaisia joista tiedän että niitä ei ainakaan ole enää myyty muutamaan vuoteen:
-Lumene Happy Reds Lipstick 203 ”Silmäpeliä”
-Lumene Super Gloss 32 ”kaipaus sateessa”
Näitäkään ei enää taida saada mutta laitan tähän siltä varalta että jos joku vielä jossain alelaarissa vaikka bongaa. Muistelen että nuo olisivat kuuluneet kausimeikkiin, en kuitenkaan ole ihan 100% varma joten laitoin noiden nimet varalta tuohon. Veikkaan että Lumenelta jotain vaaleita punia/kiiltoja löytyisi jokatapauksessa, koska yleensä olen Lumenelta aina jotain vaaleaa löytänyt kun olen etsinyt.
-Anytime Caramel Kisser huulipuna 25 ”Heijastus”. Tämä on ainakin todella vaalea, hyvin saman sävyinen kuin se Lumenen puna sävyssä 174 joka oli aikoinaan mm. Nylon Beatin tyttöjen suosikki vaalean huulimeikin tekoon, nuo molemmat ovat suosikkipuniani todella vaaleiden huulten tekoon.
-Diorin huulipunahylsyssä oleva Addict-kiilto. Sävy 054 Rose Reflex. Läpikuultava vaalea ja hohtava jotenkin ”tyylikäs” sävy, tykkään!
-Elizabeth Ardenilta mulla on ollut High Shine huulikiilto joka oli tosi vaalea myös, mutta ei valkoinen tai pinkki vaan sellainen kiva nude/ehkä hieman beige sävy. Sävynumerosta tai nimestä ei valitettavasti ole mitään muistikuvaa.
-Maybelline WaterShine Liquid Diamonds kiilto sävy 04 “Rose Diamond”. (Tuo on putkilossa tummemman näköistä kuin kädelle kokeiltuna ja huulilla)
-Arkisin tulee käytettyä välillä ihan Deborahin Hydracolor Volume huulirasvaa sävyssä 37. Tuota saa ainakin Anttilasta ja Stoccalta, putkilon päässä oleva merkki on aika vaaleanpunainen mutta itse kiilto on huulilla sangen vaaleaa. Peittääkin suht hyvin.
-Loreal Glam Shine 45 ”White Chalk”. Tuo näyttää hyvin valkoiselta putkilossa mutta heijastaa vähän viileää pinkkiä/lilaa huulilla, hyvin kylmäsävyinen. Tästäkään en valitettavasti osaa sanoa että saako tätä enää, omani olen ostanut viime vuonna.
-Hennesistä löytyy yleensä aina tosi vaaleita kiiltoja, mulla on paria Hennesin vaaleaa kiiltoa mutta kumpaakaan ei enää saa. Tänään kun kävin Hennesin meikkiosastolla niin olin näkevinäni siellä kyllä jotain vaaleita kiiltoja, kannattaa tosiaan testata testeristä kädelle jos näkee jotain suht vaaleaa kun usein ne tuntuvat putkilossa näyttävän tummemmilta kuin ovatkaan.
Onnea ”punan” etsintään!

Olen testannut kaupassa jotain Anytimen punaa vaalenpunaisessa putilossa, siinä vain oli aika paljon hilettä.Kerran myyjän kanssa etsiskeltiin nudea niin ne mitä löytyi oli aika paljon hileistä. Myyjä sanoikin, että usein meikkikuvissa saatetaan sekoitella eri sävyjä keskenään ja käyttää niitä pohjustustuotteita saamaan kyseinen lopputulos. Hileestä en älyttömästi välitä, tavallinen kiilto riittäisi. Onko sulla siis kokemusta tuosta Hennesin? Kymmeniä euroja en ole laittamassa punaan, niin tuntuu vaihtoehdot olevan vähissä... 
Se Anytime mikä mulla on ei ole yhtään hileinen vaan ihan hohtava kiilto, Caramel Kisser sarjaa, sävynumero siis 25 kuten tuossa ylempänä tässä viestissä kirjoitinkin. Caramel Kisser punat on niissä valkeissa hylsyissä. Tuollaista vaaleanpunaista putkiloa en itse ole huomannutkaan kun hirveän tarkkaan en Anytimea seuraa. Hennesin puniin olen ollut ihan tyytyväinen, mulla on jotain vanhaa F.O.B sarjaa ollut ihan vaalea ja sitten hyvin vaalea vaaleanpunainen ja ne oli hyviä, noitahan ei enää myydä mutta varmaan jotain samantyylistä on tullut tilalle. Ja ihan huulikiiltoja vaaleita mulla on ollut pariakin Hennesiltä ja ne on ollut kans ok, juuri niitä ei siis enää myydä mutta tosiaan Hennesissä on melkeinpä aina jotain vaaleita kiiltoja myynnissä joten sinne vain etsiskelemään!

Olen huomannut että vaaleita punia ja kiiltoja tuntuu usein löytyvät just "teinimerkeiltä" kuten hennes, maybelline, anytime...
Kuuluiskohan nää viestit muuten paremmin tuonne huulikiilto tai -puna ketjuun...? Jos modet katsovat tarpeelliseksi niin siirtäkööt sinne.