Mulla on käynyt huulipunien kanssa lukemattomia hutiostoksia, vaikka olen testannut ne kädelle kaupassa. Mun huulet on jotenkin sellaiset, että esim. persikkaiset sävyt muuttuvat vähän ajan kuluttua pinkiksi lähes poikkeuksetta, tai sitten esim. väri on liian vaalea saaden mut sairaan näköiseksi tai vaihtoehtoisesti liian tumma korostaen huulten kapeutta.
Hutiostosten takia olin lähinnä jo siirtynyt huulikiiltoihin, kunnes löysin NYXit. Kun maksaa huulipunasta 1,90 dollaria, ei se haittaa vaikka väri menisikin hutiin. Antaa sit vaikka jollekin kaverille. No, tällä hetkellä mulla on viisi eri väriä NYXin Round Lipstickeistä, joista neljä oli täysin käyttiksiä (Indian Spice, Watermelon, Iris ja Frosted Beige), viidennen saan annettua äidille kun se on aivan hänen värinsä (Sparkling Beige sitä vähän kalliimpaa Diamond Sparkle Lipstick -sarjaa, hinta 3,90 USD). Koostumuskin on ihanan kosteuttava ja keveä, tuoksu on mukavan neutraali (monen muun merkin tuoksuista en pidä) ja pigmenttiäkin riittää hyvin. Ja lämmin persikkakin tuntuu pysyvän persikkana eikä muutu pinkiksi! Kaikin puolin nappilöytö, uusi tilaus on jo matkalla.
Netistä tilatessa pitää vain löytää riittävän monta swatchia jotta pystyy päättelemään minkätyyppinen väri on kyseessä. Yhtä pieleen voi nettihankinta tietysti mennä kuin kauppahankintakin vaikka swatchitkin on katsottuna.
Kestohuulipunat ei mulla toimi lainkaan, kuivattaa tosi pahasti.