Kirjoittaja Aihe: Huulipunat  (Luettu 116667 kertaa)

Poissa Liane

• Hiushörhö
Vs: Huulipunat
« Vastaus #435 : 10.06.09 - klo:01:06 »
Tuo Hue tosiaan näyttäisi tosi herkulta kuten niin monet muutkin MAC-tuotteet, mutta pelkään etten ainakaan kovin helposti saa sitä käsiini. Pari nettikauppaa myy sitä, mutta oli ainakin tällä hetkellä loppu kummastakin, enkä sitten tiedä olisivatko olleet aitojakaan. Laitan kuitenkin ehdottomasti korvan taakse, jos joskus pääsen katsastamaan. :)

Kiitokset Kosmetiikkakissa, hassua kyllä satuin juuri tänään näkemään kuvan tuosta Airy Fairystä huulilla - ja katsoin, että onpas nätti sävy ;) Tuo voi hyvinkin tarttua mukaan. Jostain syystä menen aina kaupoissa halpaan siihen, miltä sävyt näyttävät siellä keinovaloissa, ja varsinkin neutraalit/viileät sävyt jäävät vaille huomiota, vaikka ne voisivat hyvinkin sopia.

Poissa Herbina

• HAIRahtanut
« Vastaus #436 : 10.06.09 - klo:11:17 »
Mulla on käynyt huulipunien kanssa lukemattomia hutiostoksia, vaikka olen testannut ne kädelle kaupassa. Mun huulet on jotenkin sellaiset, että esim. persikkaiset sävyt muuttuvat vähän ajan kuluttua pinkiksi lähes poikkeuksetta, tai sitten esim. väri on liian vaalea saaden mut sairaan näköiseksi tai vaihtoehtoisesti liian tumma korostaen huulten kapeutta.

Hutiostosten takia olin lähinnä jo siirtynyt huulikiiltoihin, kunnes löysin NYXit. Kun maksaa huulipunasta 1,90 dollaria, ei se haittaa vaikka väri menisikin hutiin. Antaa sit vaikka jollekin kaverille. No, tällä hetkellä mulla on viisi eri väriä NYXin Round Lipstickeistä, joista neljä oli täysin käyttiksiä (Indian Spice, Watermelon, Iris ja Frosted Beige), viidennen saan annettua äidille kun se on aivan hänen värinsä (Sparkling Beige sitä vähän kalliimpaa Diamond Sparkle Lipstick -sarjaa, hinta 3,90 USD). Koostumuskin on ihanan kosteuttava ja keveä, tuoksu on mukavan neutraali (monen muun merkin tuoksuista en pidä) ja pigmenttiäkin riittää hyvin. Ja lämmin persikkakin tuntuu pysyvän persikkana eikä muutu pinkiksi! Kaikin puolin nappilöytö, uusi tilaus on jo matkalla.

Netistä tilatessa pitää vain löytää riittävän monta swatchia jotta pystyy päättelemään minkätyyppinen väri on kyseessä. Yhtä pieleen voi nettihankinta tietysti mennä kuin kauppahankintakin vaikka swatchitkin on katsottuna.

Kestohuulipunat ei mulla toimi lainkaan, kuivattaa tosi pahasti.

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
« Vastaus #437 : 10.06.09 - klo:14:16 »
Onko Rimmelin Moisture Renew (?) punat ihan hyviä? Siis kiiltävä lila pakkaus. Ihastuin tuohon Bronze Goddess sävyyn ja ainakin vaikutti melko tuoksuttomalta/mauttomalta.
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

Poissa Liane

• Hiushörhö
« Vastaus #438 : 10.06.09 - klo:15:20 »
Netistä tilatessa pitää vain löytää riittävän monta swatchia jotta pystyy päättelemään minkätyyppinen väri on kyseessä.

Huuh, kuinkahan monta tuntia olen googlaillut ja katsellut esim. juuri noita NYXien swatcheja! ;) Tykkään kyllä kovasti tilailla netistä, mutta oma silmä ja kokemus ei näköjään vain enää riitä. Siksi päätinkin kysyä täältä viisaammilta. Vaikka noissa hinta onkin tosi edullinen, rupeaa ärsyttämään se, että minulla on yksi sopiva huulipuna kymmentä hutiostosta kohden, noin karkeasti ottaen. Kyllä se kaksi dollariakin alkaa tuntua kymmenkertaisena. ;D

NYXeissä kyllä on kieltämättä tosi kiva koostumus, ja esim. Orange Soda on käytössä tosi usein. Tuossa tosin on se ongelma, että jos huulet ovat vähänkään kuivat, puna takertuu kuiviin kohtiin ja näyttää ällöttävältä. Mutta sävy on todella kaunis, jos levittää tarpeeksi ohuelti, ja sitä pinkimpää punaa tarvitsenkin vain viileämpien silmämeikkien seuraksi / nudemeikkiin, johon tuo Orange Soda on ohuenakin kerroksena liian vaalea.

Hassua on se, että olen yleensä vältellyt kaikkea minkä kuvauksessa lukee "mauve", mutta hankittuani puolierehdyksessä L'Orealin Color Juice Stickin sävyssä Strawberry Fields havaitsin, että ainakaan tuollaisena kiiltona ei näytä mitenkään pahalta. Joten välillä ne hutiostoksetkin voivat olla ihan valaisevia!
« Viimeksi muokattu: 10.06.09 - klo:19:26 kirjoittanut Liane »

Poissa MerGirl

• Tukkaguru
  • Glittering around.
« Vastaus #439 : 10.06.09 - klo:19:16 »
Onko Rimmelin Moisture Renew (?) punat ihan hyviä? Siis kiiltävä lila pakkaus. Ihastuin tuohon Bronze Goddess sävyyn ja ainakin vaikutti melko tuoksuttomalta/mauttomalta.

Mul on tää puna Coral Queen ja koostumus on ihan hyvä, mutta huulivoidemainen eli ei pysy normaalin punan tapaan ainakaan mulla. Se häviää ihan tasaisesti, eikä kuivata. Jos ei tarviis lisätä niin usein käyttäisin enemmän.
“Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.”

Poissa Missy

• Tukkaguru
« Vastaus #440 : 10.06.09 - klo:20:58 »
Liane, tuli mieleen että Goshin Darling-punakin saattaa olla lähellä sitä mitä etsit. On aika samansävyinen Huen kanssa, hiukan vaaleampi tosin, ja koostumuskin on samantyyppinen. Ainakin Sokoksilla myydään, mutta ainakin Helsingissä on ollut usein loppu. En muista tarkkaa hintaa, mutta alle 10€ kuitenkin.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.

Poissa armi

• Tukkaguru
« Vastaus #441 : 10.06.09 - klo:22:20 »

Mul on tää puna Coral Queen ja koostumus on ihan hyvä, mutta huulivoidemainen eli ei pysy normaalin punan tapaan ainakaan mulla. Se häviää ihan tasaisesti, eikä kuivata. Jos ei tarviis lisätä niin usein käyttäisin enemmän.

Coral Queen minullakin (ihana sävy!) ja sanoisin myös että ihan hyvä puna. Hintaansa nähden oikein kelpo ostos. Pysyvyys ei tosiaan ole parhaimmasta päästä, mutta lähes koko huulille häivytetyn rajauksen kanssa siveltimellä levitettynä pysyy kuitenkin ihan ok.
So it goes.

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
« Vastaus #442 : 11.06.09 - klo:23:16 »
Yöks, huomasin, että kaikki kesäiset "nudehkot" huulipunani ovat piloilla (tuoksu muuttunut kamalaksi  ::)). Päädyin  Lorkun uuteen, kun väri Golden Vanilla on ehkä kuitenkin varmempi minulle ja tuosta tykkään laadultaankin varmasti. Rimmelin Bronze Goddess saattaa päivän mittaan lisättynä muuttua turhankin metalliseksi huulillani.... Todella nätti tuo Golden vanilla, oikein kiva Pretty peachin seuraksi  ;D.
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

Poissa MerGirl

• Tukkaguru
  • Glittering around.
« Vastaus #443 : 18.06.09 - klo:21:25 »
Onneksi ostin! Mää en yleensä YSL:n punia osta koska ne ovat haisseet karmealle, mutta ilmeisesti nää on uusittu koska niissä on enää vieno tuoksu jäljellä.
Ostin siis kesä(?)kokoelman Paradise Pink punan ja tää on herkku! Mattainen persikkainen vaaleanpunainen, sellainen vau!-sävy, en voinut jättää hyllyyn vaikka maksoi melkein 30e.

Etsiskelin myös Lancomen kevätkokoelman punaa Rock Icon Fushia, mutta meidän Sokoksesta en löytänyt. Pitää katsoa laivalta ja Stokkalta. Lehdessä näytti todella räikeälle, just mitä haluankin.
“Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.”

Poissa Salvia

• Hiushörhö
« Vastaus #444 : 18.06.09 - klo:21:56 »
Blascon edustaja laittoi minulle Heather (Velvet?) punaa ja se raikasti ihanasti kasvojeni ilmettä. En kuitenkaan raskinut ostaa sitä Suomen hinnoilla, mutten löytänyt myöskään netistä.  :-\ Tietäisikö joku...?

Poissa Liane

• Hiushörhö
« Vastaus #445 : 21.07.09 - klo:04:07 »
Kiitokset muuten vielä Kosmetiikkakissalle ja Missylle huulipunasuosituksista!

Hankin jo pari viikkoa sitten tuon Rimmelin Lasting Finish -huulipunan sävyssä Airy Fairy. Tuo on hitusen liian tumma ja kylmäsävyinen ollakseen juuri se mitä alun perin hain (itselläni on kai loppujen lopuksi aika vaaleat huulet), mutta yllättäen tuo on silti ollut käytössä melkein joka päivä ;) Kaunis malvasävy siis, ja koostumus tuossa on ihan ykkönen. Pehmeä ja kauniisti levittyvä, huulille jää sellainen pieni kiilto. Ei myöskään korosta yhtään huulten kuivuutta, ja näiden ominaisuuksien valossa on älytöntä, että se vielä pysyykin huulilla kauemmin kuin keskivertopuna. Markettihuulipunien kermaa, ehdottomasti.

Vaikka Missy suositteli MACin Hueta, hankin kuitenkin 3N:n (koska satuin saamaan sen helposti kiertotietä) - mutta ilmeisesti nuo kaksi ovat melko samanlaiset sävyt. Ja tämä on juurikin sellainen nudevaaleanpunainen, jota olen etsinyt niin kauan! Vaalentaa omaa huulten sävyä huulia sopivasti ja jättää tämäkin hiukan kiiltävän pinnan huuliin, todella herkullinen lopputulos. Nyt loppui siis huulipunien (huti)ostelu - kun tämä loppuu, voinkin sitten varmaan hankkia tilalle tuon Huen.

Olen ikionnellinen :D

Poissa FairyTale

• Tukkaguru
« Vastaus #446 : 21.07.09 - klo:07:20 »
^Hue on tosiaan hyvin lähellä 3N:ää, mutta siinä missä 3N on sopivan neutraali-lämmin, on Hue selvästi ainakin mun huulilla viileä. Siksi laitoinkin Huen aikanaan kiertoon, koska viileät, tai edes viileähköt ei mulle sovi, vaan vie kaiken vähäisenkin värin naamasta. Joten jos tosta tosiaan tykkäät, osta ennemmin sitä varakappale ;)
1b M ii

Poissa Kronia

• Tukkaguru
  • Turpea alkuasukas
« Vastaus #447 : 11.11.09 - klo:11:49 »
Sain mieheltä lahjaksi MUS Devil-huulipunan, joka on tumma punainen. En ole tottunut käyttämään huulipunia, lähinnä kiiltoja, yleensä panostan tummahkoon silmämeikkiin.

Nyt mulla on kuitenkin ongelma. Liian vähällä silmämeikillä näytän tuon huulipunan kanssa jotenkin hullulta, kasvoista ei erotu muuta ku valtaisa verenpunainen suu  :P Mutta en halua kovin tummaa silmämeikkiä, koska en halua näyttää liian meikatulta ja "vanhanaikaiselta".

Apua!
“Another belief of mine: that everyone else my age is an adult, whereas I am merely in disguise.” -Margaret Atwood

Poissa Sylvia

• HAIRahtanut
« Vastaus #448 : 11.11.09 - klo:12:07 »
^ Mä yhdistän usein tummempaan huulipunaan vahvat silmänrajaukset eyelinerilla ja paljon ripsiväriä + tummahkot, selkeät kulmat ja jätän muuten silmämeikin aika neutraaliksi. Yleensä laitan ihan vain jotain vaaleaa luomiväriä enkä mitään varjostuksia. Jos kovasti alkaa laittaa luomiväriä yms. niin tulos on tosiaan usein aika tunkkainen ja raskas.
1c M ii

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #449 : 11.11.09 - klo:14:55 »
^

Mä teen myös noin eli eyelinerilla rajaukset yläluomelle vain (voi mennä siipimäisesti ne), alaluomella vain nuderajaus ja kunnolla ripsiväriä ja tietty kulmiin väriä. Näin näyttää kunnon punahuulet tosi kivoilta :) Punaiset huulet/tummat huulet on silloin se juju meikissä ja silti on kiva, kun silmissäkin on jotain. Joskus kokeilin tummia huulia pelkän ripsarin kanssa, mutta näytti liian valjulta, paremmalta näyttää rajausten kanssa.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos