Ynf. Miten voin selvittää, minkä sävyiset huulipunat sopii mulle? Tällä hetkellä mulla on Lorealin Colour Riche sävyssä 297 "Red Passion", ja hylsy ilmoittaa sävyn sopivan blondeille. No moi mä en oo blondi, tukka on kylmän(?) tummanruskea ja iho kelta/neutraalipohjainen. Luomiväreissä käytän lämpimiä sävyjä; ruskeita, pronsseja, puuterivärisiä, kulta sopii ja samoin runsas vihreä (silmät vihreät ruskealla vivahteella).
Huulipunia katsellessa mua alkaa ärsyttää se pinkin meri. Ainakin näissä Lorealin punissa, joissa lukee hylsyssä mikä sävy sopii millekin värille, bruneteille on pelkkiä pinkkejä sävyjä.
Minä en halua pinkkiä huulipunaa.

Ei ole mun juttu eikä sovi tyyliini. Tahtoisin juuri tällaisen leiskuvan, rajun punaisen, jonkun ruskeampaan taittavan sekä ehkäpä jonkun nuden vielä, mutten millään löydä itselleni sopivia. Onko ruskeasävyiset punat vaan niin out?
Tämän 297:n kanssa olen huomannut, että kasvojen saatua väriä auringosta, alan huomata miksi tämä sävy on suunnattu vaaleille. Jos levitän tätä iholle ohuelti, näen kyllä että tämä puna taittaa voimakkaasti pinkkiin, mikä ehkä juuri aiheuttaa sen, ettei tämä sovi mulle mitenkään täydellisesti. Tahtoisin taiton olevan lämpimämpi punainen tai ruskea.
Osaako joku auttaa? Kuinka löydän oikeasti väreihini sopivan punan ja mistä alkaisin etsiä?