Kirjoittaja Aihe: Huulipunat  (Luettu 116666 kertaa)

Poissa Margot

• Tukkaguru
Vs: Huulipunat
« Vastaus #630 : 13.12.15 - klo:11:06 »
Mun mielestä toi on just sellainen klassinen punainen. Itse olen kans viileäsävyinen, tosin käytän lämpimiäkin punia. Mutta toi ei mun mielestä ole oranssihtava. Ja levittyy kivasti. Mun mielestä tota on helppo lisätä, kun sen on kerran laittanut siististi, koska tosiaan jättää huulille "tahran" eli ei tartte aloittaa ihan alusta.

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #631 : 14.12.15 - klo:19:55 »
Hakusessa klassinen puna tumpelomeikkaajalle!  ;D Tai ainakin tumpelo mitä tulee huulipuniin..

En ole ihan varma täytyykö kaikki kriteerit kun en ole itse vielä kokeillut näitä, mutta mulle tuli mieleen Lumenen True Passion huulipunat. Niissä on klassisen punainen sävykin muistaakseni ja pakkaus on tuollainen samantapainen kuin tuossa Rimmelissä.

Tuota True Passionia on kovasti kehuttu, täällä foorumillakin tuosta on muistaakseni juttua joko tässä tai Lumene-ketjussa. Hinta on jotain 15 euron paikkeilla mutta Lumenen tuotteethan on usein alessa eli varmasti löytyy jostain kaupasta halvemmallakin.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa sv1

• Haiven
  • *
« Vastaus #632 : 15.12.15 - klo:19:07 »
Kiitokset Margot ja Hunajapupu! Molemmat kiinnostaa ja varmastikin lähtee testiin, kunhan pääsen itseni kanssa yhteisymmärrykseen kumpaa lähden eka koklailee (opiskelijabudjetti ja muutama hutiostos jo tehtynä... ::))

Lisääkin toki saa ehdottaa! :)

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #633 : 08.01.16 - klo:22:57 »
Oon tykästynyt vähän kirkkaamman värisiin huulituotteiseen tai huulituotteisiin ylipäänsä (kun ennen käytin lähinnä vaan jotain suht värittömiä huulikiiltoja) ja olen tullut siihen lopputulokseen, että etenkin jos haluaa käyttää jotain kirkkaamman väristä niin pitäydyn ainoastaan huultenrajauskynissä. Väritän siis niillä vaan koko huulet enkä laita mitään enää päälle. Tuntuu miellyttävältä huulissa (vertaa huulilakat vai miksi niitä kutsutaan, jotka kuivahtaa ja jämähtää huulille), pysyy todella hyvin eikä tarvitse pelätä värin leviävän tai kuluvan rumasti pois (ne huulilakat kaikki mitä olen kokeillut pysyy tiettyyn pisteeseen, mutta kun lähtee kulumaan niin kuluu tosi rumasti ja näkyvästi, eikä sitä voi lisätä vaan täytyisi poistaa koko töhnä pois ja levittää uudelleen).

No olen käyttänyt vaan Essencen Longlasting Liplinereita ja Ebaystä tilasin 2,5 eurolla 12kpl paketin huultenrajauskyniä ja molemmat tuotteet on tosi hyviä ja huulilla oikeastaan aika samanlaisia, pigmenttisiä ja pehmeästi levittyviä. En tiedä onko huultenrajauskynissä lopulta mitenkään älyttömästi eroja, kunhan ei ole liian kuivia tai vähäpigmenttisiä.  ::) Tai siis tarkoitan, että taatusti paljon helpommin löytyy tällaiseen tarkoitukseen hyvä huultenrajauskynä kuin huulipuna. Nämä molemmat pysyy tosi hyvin eikä kulu pois kun hieman huulten keskiosasta jos syö jotain, mutta ei silloinkaan siis paljoa. Selvempää kulumista huomaa vain kun on syönyt pari kertaa, hörppinyt useasti vettä ja juonut kahvit. ;D Eikä se silloinkaan näytä edes pahalta, koska siitä jää vielä huulille "tahra" niinkuin Margot tuossa ylempänä kuvaili jostain toisesta tuotteesta. Ja ainakaan nämä huultenrajauskynät ei myöskään korosta kuivia kohtia huulissa, niinkun taas on yleensä ongelmana noissa huulilakoissa tai vastaavissa ja kuluneen värin päälle voi helposti vain lisätä vähän uutta jos siltä tuntuu.

Tilasin Ebaystä siis nämä kynät:
http://m.ebay.com/itm/Girl-39-s-12-PCS-12-Colors-Professional-Waterproof-Lipliner-Lip-Liner-Pencil-15CM-/391228931878?txnId=610658768026

Alkujaan bongasin ne jostain Youtube-videosta ja ovat kyllä tosi hyviä, nätin sävyisiä ja superedullisia vielä. Värit ei ihan kyllä vastaa sitä mitä pakkauksesta voisi olettaa (ovat luonnollisempia), mutta mä tykkään kyllä oikeastaan noista kaikista! Kirkkaampia sävyjä on ainoastaan kaksi punaista, Barbie-pinkki ja oranssi.

Töhrin itse noita vähän paperiin, että näkyy minkä värisiä ne on, mutta ovat kyllä oikeasti vähän kirkkaampia kuin kuvassa.
« Viimeksi muokattu: 08.01.16 - klo:23:43 kirjoittanut Memmuuh »
3a F ii

Poissa Vivianna

• Tukkaguru
« Vastaus #634 : 10.01.16 - klo:09:55 »
Mulla on tullut myös himotus kirkkaampiin puniin. Ostin Clarinsin Tropical pink huulipunan ja piristää ilmettä kummasti.
Haluttaisi vielä Cliniquen Butter shine pink a boo, vaikka tuo tosin on aika neutraali, mutta ihana.
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #635 : 15.02.16 - klo:21:29 »
Guerlainilta on tullut uusi (halvempi) huulipuna, Guerlain La Petite Robe Noire Deliciously Shiny Lip Colour, maksaa 35 euroa kappale ja pakkaus on musta tosi tyylikäs. Oon aivan rakastunut, mulla on niitä nyt neljässä värissä.  :l :3 Mulla on herkästi kuivuvat, röpelöityvät huulet, ja tämä on ihan aidosti ensimmäinen supervärikäs huulituote, jota voin käyttää huoletta - väri ei ala missään vaiheessa kökkööntyä huulilla ja huulet pysyvät pehmeinä. Varsinkin näin talvella mun huulet ovat reagoineet kuivumalla melkein mihin tahansa mun huulipunista (joita on kyllä jo mittava kokoelma...), joten innostuin tosi paljon näistä Guerlainin punista. Niissä on lisäksi ihana tuoksu, joka ei ärsytä kurkkua, ja hedelmäiset maut. Ostin tänään vielä yhden vähän nudemmassa sävyssä. 

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #636 : 15.02.16 - klo:21:45 »
Memmuuhille suurkiitos huultenrajauskynävinkistä, minäkin tykkään kynistä enemmän kuin kestopunista!

Pakko hehkuttaa Narsin kahta kuultopunaa, joihin olen todella ihastunut. Vendanges on joku kausisävy ja sitä saa vähän etsiskellä, mutta ei ole mahdoton löytää kohtuuhintaan. On jotenkin mielettömän upea, karhunvatukka, putkilossa tumma, huulilla lempeä, muttei todellakaan kuultavuudesta huolimatta huomaamaton. Todella upea talvenkalpeaa ihoa vasten, mutta näyttää sopivan tummemmallekin. Kuultavuuden takia helppo käyttää. Hassua, että näinkin luonnollinen puna voi olla melko dramaattinen lisä meikkiin:

Toinen on tuossa minihuulipunapaketissa mukana tullut Mayflower. Kuvailisin itse tätä hillitysti hohtelevaksi mansikanpunaiseksi. Hohde ei näytä yhtään metalliselta, vaan tuo väriin vaan hieman ulottuvuutta (ja tuntuu yllättävän karhealta levittäessä). Tämä on sellainen väri, jota voi sutia vaikka ilman peiliä. En osaa kuvitella huulituotteita käyttävää ihmistä, jota tämä ei kaunistaisi.

2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #637 : 15.02.16 - klo:23:32 »
Aamua piristi paketti, jossa oli Etude House Dear My Wish Lips-talk huulipuna. Sävynä neutraali BE101.. huomenna kokeilen huulilla. Olin sävyvalinnassa tosi varovainen, ettei ainakaan horjahda mihinkään fuksianpinkin suuntaan  :D

Turha sanoakaan, että pakkaus ja hylsy ovat todella kauniita. Estetiikka lumoaa .. ei ihme, että korealaiset meikit ovat niin suosittuja. Tässä on sitä tyttömäistä söpöyttä, mitä länsimaisissa tuotteissa harvoin näkee - ainakaan tässä hintaluokassa...

Huomenna sitten alkaa huuliin sively  ;D toivottakaa rohkeutta projektiin!
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #638 : 16.05.16 - klo:08:59 »
Mun suosikkikoostumukseni huulipunissa on kiiltävä, läpikuultava ja rasvainen. Olen tykännyt Isadoran Jelly kiss-punista ja Diorin Addict-punista. Nyt on löytynyt uusi saman tason herkku, MAC Huggable lip color. Ahh, mikä väri, kiilto ja huulirasvamainen koostumus. Bongasin todella hyvän värinkin, Glamorized. Värin puolesta MACin huikean pinkki Candy Yum Yum on lähes täydellinen, mutta arkikäyttöön liian intensiivinen joten olen oikein tyytyväinen että löytyi helpommin käytettävässä muodossa yhtä raikas ja puhdas pinkki.

Vielä kun löytäisin MAC Lovelornin värin tällaisessa läpikuultavassa ja kosteuttavassa koostumuksessa.
« Viimeksi muokattu: 16.05.16 - klo:09:35 kirjoittanut naapio »
Raitoja käpälään!

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #639 : 17.05.16 - klo:14:41 »
Mäkin olisin halunnut tykätä tuosta MAC:n Huggable Lip Colorista, mutta mulla se kuivatti huulet heti. Jostain syystä MAC:n huulituotteet ei vaan sovi mulle, niissä on joku ainesosa joka ei vaan toimi mulla. Rakastan MAC:n meikkejä muuten, mutta mitkään niiden huulituotteet vaan ei jostain syystä ole ikinä toimineet mulla. :/

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #640 : 08.06.16 - klo:18:34 »
Tilasin beautybaysta dose of color matte lipstickin sävyssä kiss of fire. Aivan ihana, meni suosikkipunaksi heittämällä. Huulituntuma on tosi hyvä, sellainen tosi samettinen ja pehmeä. Ei ole ihan pomminkestävä, mutta kestävämpi kuitenkin kuin perushuulipunat ja kuluu tosi nätisti, eli ei lohkeile huulten sisäpinnoilta kuten monet nestemäiset huulipunat.

Edit: Pääsin piipahtamaan Sephoralla ja sieltä tarttui mukaan Kat von d:n liquid lipstick sävyssä mother ja sephoran oma cream lipstain sävyssä strawberry kissed.

Kat von d:n puna levittyy hyvin ja tuntuma huulilla on samettinen. Kuivattaa huulia kuitenkin parin tunnin käytön jälkeen pahasti, vaikka huulet lähtökohtaisesti levitysvaiheessa ovat olleet ihan kunnossa. Neljän tunnin jälkeen ne sitten näyttää jo rohtuneilta. Kestävyys ok, mutta ei kuitenkaan mitä tahansa kestä, eli esim syödessä vähän saa varoa ettei leviä.

Sephoran oma puna olikin sitten tosi hyvä. Levittyy tosi helposti ja samettisesti, on melko kestävä, ei kuivata ja kuluu nätisti. Oikeastaan tosi samantyyppinen puna kuin tuo dose of colorin, ehkä jopa vähän kestävämpi.

Näistä kolmesta merkistä Sephoran puna vie voiton ja tulevaisuudessa tulee varmaan niitä hankittua lisääkin. Kat von D:ta en enää ehkä ostaisi, koska on suht kallis ja kuivattava. Dose of coloria voisin ostaa ja saatan ostaakin lisää, koska sitä saa helposti beautybaysta. Sephoran punassa tuo saatavuus on vähän nihkeempi.

Edelleen kaikkein kestävin mun kokeilemista nestemäisistä huulipunista on rimmelin provocalips, se kestää ihan mitä vaan. Tuntuma huulilla on toki ahdistava, mutta se pysyy ja pysyy vaikka mitä tekisi, niin sen pahan huulituntuman kyllä sietää.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #641 : 09.06.16 - klo:08:42 »
Minä olen ihan koukussa Narsin huulikyniin, matta on suosikkini, mutta muutkin kivoja. Pigmenttiä on runsaasti ja tuntu huulilla lähes huomaamaton. Mattakaan ei ole erityisen kuivattava, mutta kannattaa toki huolehtia siitä, että huulet ovat kunnossa ennen näitä. Väripaletti on ihana minun käyttööni, mattakynistä minulla on Dragon Girl, Cruella, Walkyrie, Pop Life, Dolce Vita, Mysterious Red ja Bettina. Pop Life ja Dolce Vita ehdottomia suosikkeja ja kaikki muutkin ihania! Kynästä on myös kätevä käyttää huulituotetta, en ole juurikaan viitsinyt rajailla näihin törmättyäni.
« Viimeksi muokattu: 09.06.16 - klo:08:51 kirjoittanut Lila »

Poissa kleio

• Tukkaguru
« Vastaus #642 : 28.11.16 - klo:07:10 »
En ole käyttänyt huulipunia juuri koskaan joidenkin teinikokeilujen jälkeen. Nyt on tullut olo, että sellainen syvä tummanpunainen voisi minulle sopia. Minulla on luonnostaan täyteläiset, punaiset huulet enkä tarvitse huuliin mitään muotoilua.

Muutama asiaa mietityttää.

- Miten huulet pysyvät kosteina ja pehmeinä huulipunan alla? Minulla on kuivuuteen taipuvaiset huulet, varsinkin näin talvella. Onko huulipunien kosteuttavuuksissa eroja?

- Onko pakko käyttää huultenrajausta? Onko siitä mitään muuta hyötyä, kuin se, että sillä saa tosiaan muotoiltua huulen kaarta?

- Miten huulipuna pysyy paikallaan? Itsellä ainakin teininä muistan olleen pysyvyysongelman. Huulipuna katosi alle tunnissa.

Ja muuten, onko kellään kokemusta Bohosta, luonnonkosmetiikkamerkistä? Ruohonjuuressa oli aika herkullisia huulipunia ja melko edullisesti. http://kauppa.ruohonjuuri.fi/huulipuna-coquelicot-ral-307/BOHO-3760220170811/dp
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #643 : 28.11.16 - klo:07:53 »
Huulipunien kosteuttavuudessa todellakin on eroja. Voidemaiset, kosteuttavat punat eivät yleensä ole niitä kestävimpiä, mutta toisaalta ne myös kuluvat pois yleensä kauniisti.

Huultenrajauskynä ei ole mikään välttämättömyys, sitä tosiaan tarvitaan ensisijaisesti muotoiluun - ja kynän kanssa saa tietynlaisen, melko skarpin lookin. Kynällä voi värittää myös punan alle ja tällä tavoin väriin voi saada lisää intensiteettiä ja kestoa. Tarkkaa jälkeä saa halutessaan aikaan myös siveltimellä - mutta itse pidän kyllä paljon myös pehmeämmästä, rajaamattomastakin lopputuloksesta, joskus jopa pehmennän punan rajaa sormella tai siveltimellä. Siis halutun lopputuloksen mukaan!

Kestävimpiä punia ovat tyypillisesti runsaspigmenttiset mattapunat, mutta nämä ovat usein myös kuivattavimmasta päästä.

Tuota merkkiä en tunne, mutta jos suosittelisin jotain helppokäyttöistä tuohon sävymaailmaan, niin helppoon päiväkäyttöön kokeile esim. Nars Velvet Gloss Lip Pencil Club Mix - tai etsi samantyyppinen kosteuttava kuultopuna. Tuo väri ei ole mikään superdramaattinen, mutta erittäin helppokäyttöinen arkipäivään. Clarinsin Joli Rouge voisi olla hyvä kandidaatti ja siinä on muistaakseni kaunis tummanpunainen, IsaDoran Jelly Kiss on myös miellyttävä huulilla, mutta saakohan sitä enää ja mahtaako olla tuon tyyppisiä sävyjä.

Iltaan etsiskelisin sitten intensiivisempää, ihastuin itse ihan täysin Colourpop:in Lippie Stix:eihin - mahtava laatu, eivät ole kuivattavia, upeita värejä. Itselleni tuli viimeisessä tilauksessa sävy Dukes, joka on mattapunaksi todella miellyttävä vähän kuivillakin huulilla - ja väri on upea.

Poissa lillamilla

• Tukkaguru
« Vastaus #644 : 28.11.16 - klo:13:46 »
Käytän usein punaista tai muuten kirkasta kuten pinkkiä punaa kasvoja raikastamaan. Suosikkejani tällä hetkellä ovat ihan ehdottomasti Rimmelin Provocalipsit. Haluan että puna varmasti pysyy vaikka aamusta iltaan että minun tarvitsee sekuntiakaan pelätä sen levinneen pitkin kasvoja. Nämä pysyvät hyvin, helppoja levittää. Lisäksi näissä on upeat sävyt! Poistaminen voi olla todella hankalaa, parhaaksi olen havainnut Bio Oilin,mutta myös kookosöljyllä lähtee. Joskus ärsyttää, kun huulten sisärajalle muodostuu raja, mutta tämä olisi hoidettavissa keskipäivän seutuun ajoitetulla pienellä tuunauksella. Nämä eivät kuivata omia huuliani. Tuntuu että pikemminkin näistä tulee suojaava kalvo huuliin. Sen sijaan jos olen ilman huulipunaa, huulet kuivuvat todella paljon.

Tilasin kokeeksi hehkutettuja the Balmin Meet Matte Hugheseja, mutta nämä kuluvat ruokailun mukana pois huulilta. Aikaisemmin suosikkejani olivat  Max Factorin LipFinityt. Edelleenkin käytän näitä myös.  Näissä kuitenkaan ei ole todella pigmenttistä punaista väriä saatavilla.  Nämä ovat kuitenkin helpompia poistaa kuin Provocalipsit.

Tavallisista kynistä ja punista olen luopunut pysyvyysongelman takia.
2a /b F ii. Harmaanvaalea, olkapäille ja himpun yli yltävä tukka. MOP C-system ha, Joicot. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.