Kirjoittaja Aihe: Sulfaatittomat shampoot  (Luettu 134273 kertaa)

Poissa Marylee

• HAIRahtanut
Sulfaatittomat shampoot
« : 11.04.06 - klo:14:43 »
Sulfaatittomien shampoiden ja alkoholittomien muotoilutuotteiden ystäville muistutukseksi Mastey-sarja.

www.finkat.fi (maahantuojan sivut)
www.maffi.com (klikkaa ylärauhassa numeroa 5 ja sitten Mastey-sarjaa, erittäin hyvä esittely)
www.mastey.com

Sarjassa pH-arvot ovat kautta linjan 4,5 - 5.5.

LISTA SULFAATITTOMISTA SHAMPOISTA (täydennyksistä voi infota modeja, niin lisäämme uudet tuotteet listaan)
ABBAn kaikki sampoot
ACO Baby Mousse Shampoo
A'kin kaikki sampoot
Aubrey Organicsin kaikki sampoot
Bonacure Color Save Sulphate Free
Chagrin Valleyn palasampoot
Curl Harmony Hair Cleanser
Giovannin jotkut sampoot
I & M:n kaikki sampoot
Kevin.Murphyn kaikki sampoot
Kiehl's Amino Acid Shampoo
L'anza Healing Colorcare Colorpreserving Shampoo
L'anza Healing Moisture Tamanu Cream Shampoo
L'anza Healing Strength White Tea Shampoo
L'anza Healing Volume Thickening Shampoo
Laveran jotkut sampoot
MOP C-Curl Curl Enhancing Shampoo
MOP C-Straight Smoothing Shampoo
MOP C-System Clean Shampoo
MOP C-System Hydrating Shampoo
Pure & Basic, Natural Moisturizing Shampoo, Cherry Almond
Tigi Love Peace and the Planet Eco Awesome Moisturizing Shampoo
TIGI Rockaholic Livin´ The Dream Sulfate Free Shampoo
Tigi Superstar Shampoo
Tigi S-factor Color Savvy -shampoo
Tigi S-Factor Health Factor Daily Dose -shampoo
Urtekram No Perfume Shampoo
Urtekram No Perfume Baby Shampoo
Weledan kaikki sampoot

« Viimeksi muokattu: 13.08.10 - klo:23:27 kirjoittanut Realicer »

Poissa Annika

• HAIRahtanut
Vs: Sulfaatittomat shampoot
« Vastaus #1 : 11.04.06 - klo:17:11 »
Oletko itse kokeillut sarjan tuotteita? Voisi kiinnostaa parikin tuotetta ko. sarjasta, kosteuttava shampoo sekä jätettävä kiharanvirkistäjä. Näytetään näitä myyvän Hesassakin, aika huimaan hintaan kanssa varmaan paikoista päätellen.
The greatest battles are fought within oneself.

Poissa sipe

• Tukkaguru
  • Hooray, it's Happy Bunny
« Vastaus #2 : 11.04.06 - klo:21:08 »
Mä olen kokeillut kosteuttavaa shampoota (tosin kys. shampoo oli ilmeisesti jotain vanhempaa sarjaa, sillä purkki oli erilainen) ja se ainakin oli aika huono. Itse en nimittäin huomannut mitäään kosteuttavaa vaikutusta, päinvastoin shampoo tuntui olevan liiankin pesevä.

Riittoisa se kyllä oli ja vaahtosi ihan hulluna. Mutta yksi pullo kyllä riitti tuosta aineesta. Eikä kyllä kokemus innostanut muidenkaan masteyiden kokeilemiseen, vaikka aikanaanhan niitä sai storen poistoista puoli-ilmaiseksi.
Hiukset: 3b iii. Luonnonkihara, paksu, värjätty ja älyttömän kuiva.
Suosikkituotteet: MOP Hydrating shampoo, Joico K-Pak-sarja kokonaisuudessaan, Joico Moisturizer, Nexxuksen Therappe, Humectress, Luxxtress ja Keraphix; Redken ASHC, sekä Tigin O&H -hoitis CO-pesuun.

Poissa Ishamael

• Parturi-Kampaaja
  • HAIRahtanut
« Vastaus #3 : 11.04.06 - klo:21:33 »
Mulla oli myös sarjan enove ja moisturee, eli rakennepaikaava ja kosteuttava sulfaatiton shampoo.
Koulullahan noita oli kaikkia, ja tuli lutrattua kaikki mahdolliset aineet ja niiden yhdistelmät läpi.

jotenkin vaikutti aika mitäänsanomattomalta sarjalta. Shampoot olivat aika perus kamaa, eivätkä mitenkään erityisiä sulfaatittomuudesta huolimatta. Hoitojen piti olla mullistavia ja tehokkaita, mutta en kyllä saanut aineista koskaan irti erityisen hyviä hoitotehoja, vaikka en kauhean huonojakaan.

Nykyään en kyllä ostaisi kun on kaikkea muuta ja tähän päähän taatusti toimivampaa.
Ainoa mistä pidin enemmän oli sarjan jätettävä hoitosuihke, vaikka sitä kyllä saikin suihkuttaa puoli pulloa aina kerralla.
Dark nights, silvery moon in the frozen sky.
Black cape over the world where nobody waits the dawn, thats where i live.
-Ishamael, betraitor of hope-

Poissa Annika

• HAIRahtanut
« Vastaus #4 : 11.04.06 - klo:23:17 »
Jahs, eli juurikin kosteuttava shampoo saa huonot palautteet. Se ei kyllä kieltämättä kuulosta kovin hyvältä, jos sulfaatiton shampoo tuntuu liian pesevältä.
The greatest battles are fought within oneself.

Poissa Marylee

• HAIRahtanut
« Vastaus #5 : 12.04.06 - klo:08:42 »
Ostin tuon kosteuttavan Traite-shampoon ja yksi pesukerta (eilen aamulla) on takana. Tuoksu oli mieto ja hyvä, mutta sulfaatittomien shampoiden tapaan shampoo ei juurikaan vaahdonnut vaan oli aika voidemainen. Pesin hiukset shampoolla kahteen kertaan myyjän ohjeen mukaan. Hoitoaineeksi laitoin Redkenin Al Soft Addictivea. Jo iltapäivällä hiukset näyttivät hieman rasvaisilta, mitä ihmettelin. Minulla on todella rasvoittuva hiuspohja, joten ehkä sulfaatittomat shampoot eivät kerta kaikkiaan sovi minulle, tai sitten huuhtelin hoitoaineen (Addictiven) liian huolimattomasti pois.

Kerron myöhemmin - parin viikon kokeilujen jälkeen - miltä shampoo jatkossa on tuntunut.

Traitessa on lipidejä, mitka ovat nannaa käsitellyille hiuksille, mutta toisaalta olen lukenut, että lipidit saattavat tukkia hiuspohjaa. Ehkä olisi paras jättää lipidit hoitsikkoihin ...

Poissa Marylee

• HAIRahtanut
« Vastaus #6 : 28.04.06 - klo:13:57 »
En sitten suosittelisi tuota sulfaatitonta koskeuttavaa shampoota ainakaan sellaisille, joilla hiuspohja rasvoittuu nopeasti. Hiukset ovat jo iltapäivällä hieman rasvaisen oloiset ja minä ainakin sain hiuspohjaan siitä finnejä ...

Poissa Sandaali

• HAIRahtanut
« Vastaus #7 : 30.04.06 - klo:19:35 »
Mulla oli jotain Masteyn vanhan sarjan Hydrating Treatmentia. Tuoksui aivan jollekin miesten hajusteelle! Ja haju jäi vielä hiuksiinkin. Teho ei ollut kummoinen vaikka antoi vaikuttaa kauankin. Enää en ostaisi, tosin uusista versioistahan en tiedä mitään.

Maritahh

• Vieras
« Vastaus #8 : 15.06.07 - klo:14:27 »
Eli oon elumen-värillä tässä kohtapuoleen tukkani värjäämässä ja mulle suositeltiin sulfaatittomia shamppoita käyttämään värjäyksen jälkeen, jotta väri säilyisi paremmin. Onko teillä tiedossa mitään halpaa sulfaatitonta shampoota? Mulla ei ole varaa maksaa mitään 30 e shampoosta  ::)

Onko mitään muuta sellasta shampoota joka ihan oikeasti sopii värjätyille hiuksille, sellasia, jotka pidentää värin kestoa, ilman että hiustenpesua joutus rajoittamaan kahteen kertaan viikossa..? Oon koittanut näitä Glissin värjättyjen hiusten pesuaineita, mutta en oo yhtään varma, että kuinka ne sitten toimii. En oo ite huomannut ainakaan mitään ihmeellempää värin kestoa parantavaa vaikutusta..  ??? ei kiinnosta kokoajan olla värjäämässä ku värit kulahtaa hetikättelyssä .. mie oon ihan ulalla... ???

Edit. Tässä lista sulfaatittomista shampoista, jos listaan tulee lisäyksiä niin modeja voi pyytää muokkaamaan listaa!

Sulfaatittomia sampoita, jotka eivät sisällä tyypillisiä, kuivattavia SLS- ja ALS-tyyppisiä sulfaattiyhdisteitä:

ABBAn kaikki sampoot
[A'kin] kaikki sampoot
Aubrey Organicsin kaikki sampoot
Bonacure Color Save
Curl Harmony Hair Cleanser
Kiehl's Amino Acid Shampoo
L'anza Healing Colorcare Colorpreserving Shampoo
L'anza Healing Moisture Tamanu Cream Shampoo
L'anza Healing Strenght White Tea Shampoo
Laveran kaikki sampoot
MOP C-Curl Curl Enhancing Shampoo
MOP C-Straight Smoothing Shampoo
MOP C-System Clean Shampoo
MOP C-System Hydrating Shampoo
Urtekramin kaikki sampoot
« Viimeksi muokattu: 17.08.08 - klo:13:22 kirjoittanut Moderaattori »

Poissa Vivi

• Tukkaguru
« Vastaus #9 : 15.06.07 - klo:14:44 »
Onko teillä tiedossa mitään halpaa sulfaatitonta shampoota? Mulla ei ole varaa maksaa mitään 30 e shampoosta  ::)
MOPin S-system-sarjan shampoot Clean ja Hydrating taitaa olla täällä suurimmassa suosiossa. Lue vaikka MOP käyttäjäkokemukset-ketjusta niistä. 
Oma väri takaisin.

Maritahh

• Vieras
« Vastaus #10 : 15.06.07 - klo:15:03 »
Joo, kiitos. Huomasin tosiaan tuon toisen keskustelualueen vasta kun olin oman keskusteluni avannut.. :)

Mut ei se paljon siinä mieles auttanut, että siel ei ole (ei ainakaan osunut silmään) mitään hinnoista muuta ku kallis tai jotain.. Ja siitäkin olisin kovin kiinnostunut, että mistä näitä tuotteita sitten ihmiset on ostanut, nettikaupoista, suomesta, ulkomailta, kampaamoista, mistä? Hankalaa  :D

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #11 : 15.06.07 - klo:15:07 »
Myös joillakin luontaiskosmetiikkamerkeillä on sulfaatittomia sampoita, esim. Urtekramilla ja Elokuulla. Noita saa ihan luontaistuotekaupoista, hyvin varustetuista tavarataloista (Stokka, Sokos) ja ekokaupoista. Hintojenkaan ei pitäisi päätä huimata.

Toi Vivin mainitsema MOP C-System Hydrating Shampoo on sulfaatittomien sampoiden aatelia, ja tulee edulliseksi ulkomailta tilattuna, n. 30 € per litran pullo plus postituskulut. Litran pulloja saa esim. www.whataboutyourhair.com ja www.mop-heads.com. Kannattaa tosiaan lukaista läpi myös nuo Nettiostaminen-alaosaston ketjut, joissa puhutaan ulkomailta tilaamisesta ja kerrotaan kokemuksia eri nettikaupoista.

Maritahh

• Vieras
« Vastaus #12 : 15.06.07 - klo:15:22 »
jes, kiitos kovasti,nyt jopa minä löysin sen.  :D nyt sit vaan tilailemaan  :D

Poissa Vivi

• Tukkaguru
« Vastaus #13 : 15.06.07 - klo:15:42 »
Myös joillakin luontaiskosmetiikkamerkeillä on sulfaatittomia sampoita, esim. Urtekramilla ja Elokuulla. Noita saa ihan luontaistuotekaupoista, hyvin varustetuista tavarataloista (Stokka, Sokos) ja ekokaupoista. Hintojenkaan ei pitäisi päätä huimata.
Urtekramin shampoissa on sulfaattia. Vähän, mutta on kuitenkin. Tässä pari INCIä:

Urtekram Aloe Vera Shampoo kaikille hiustyypeille (uusi versio, läpinäkyvä pullo)

aqua, aloe barbadensis gel, glyserin, cocamidopropyl betaine, sodium coco sulfate, coco-glucoside, glyceryl oleate, citric acid, citrus aurantium dulcis peel, melissa offincinalis extract, mentha piperta extract, geraniol, linalool, linomene.

Urtekram Ohdake (Thistle) Shampoo kuiville hiuksille

Aqua, glyserin, aloe barnabensis gel, cocoamidopropyl betaine, sodium coco sulfate, coco-glucoside, glyseryl oleate, citric acid, silybum marianum, cupressus sempervirens, linomene
Oma väri takaisin.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #14 : 15.06.07 - klo:16:09 »
Sain vain sellaisen kuvan tästä keskustelusta, että ne olisivat olleet sulfaattomeja. No mutta eivätpä ainakaan sisällä kovia ja todella peseviä sulfaatteja kuten yleistä Sodium Laureth Sulfate -ainesosaa.