Kirjoittaja Aihe: Sulfaatittomat shampoot  (Luettu 134040 kertaa)

Poissa Henrietta

• Hiushörhö
Vs: Sulfaatittomat shampoot
« Vastaus #105 : 10.04.10 - klo:13:57 »
Mistä ihmeestä löydän Urtekramin No perfume baby shampoota?
Olen kolunnut nettikauppoja ja ei löydy.. Aduki oy joka maahantuo No Perfumea niin heidän sivuiltaan en löytänyt kuin perusshampoota.
Mieluusti tilaisin netistä kun esim. stokka/sokos ei ole ihan nurkilla.
1b Fii

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #106 : 10.04.10 - klo:14:05 »
^ Mä olen löytänyt tuota Ruohonjuuresta, oisko sitä sun lähellä? Nettikauppoja en osaa valitettavasti sanoa. En edes ole tuota nähnyt Sokoksella enkä Stockalla.

Mä oon huomannut, ettei mun päänahka kestä sulfaatteja ollenkaan. Kookossulfaatti käy kyllä, muttei ainakaan Sodium Laureth Sulfate. Mä eilen pesin LV:n kosteuttavalla shampoolla ja nyt on päänahka haavoilla :-\ Eli mä sitten käytän vain noita Urtekramin hajusteettomia. Onneksi ovat edullisia.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Henrietta

• Hiushörhö
« Vastaus #107 : 10.04.10 - klo:14:13 »
^
Eipä ole ruohonjurikaan kovin lähellä, mutta täytyy joskus käydä kun kulkua kaupunkiin.
Vähän kyllä mietityttää et mitä tekee mun hienoiselle tukalle kun olen ymmärtänyt et olis aika emäksinen tuote..

1b Fii

Poissa Vivi

• Tukkaguru
« Vastaus #108 : 10.04.10 - klo:19:53 »
Tästä nettikaupasta löytyy:
http://www.luomukauppa.fi/fi/410

On myös Urtekramin kahta muuta sulfaatitonta shampoota, eli Rhassoul ja Henna.
Oma väri takaisin.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #109 : 12.04.10 - klo:14:47 »
Hei mikä se apteekissa myytävän lasten shampoon nimi / merkki on? Oliko ACO vai Natusan? Oon yrittäny ettiä Yliopiston Apteekin sivuilta, mutten millään löydä! Ei kai vaan lopetettu, kun ei löydy tuolta.

Edit. Löyty! Onkin tämä: http://www.aconordic.fi/lapset_ja_vauvat/hudvard.aspx

Kukaan testannut, kokemuksia? Sen sisältö on:

Aqua              Liuotinaine
Glycerin          Kosteutta sitova
Polysorbate 20    Puhdistava
Potassium Cocoate Puhdistava
Sodium Oleate     Puhdistava
Sorbitol          Kosteutta sitova
« Viimeksi muokattu: 12.04.10 - klo:14:53 kirjoittanut Gorgotha »
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
« Vastaus #110 : 12.04.10 - klo:15:02 »
Olen tykännyt kovasti Terax Delicato -shampoosta. Se pesee hyvin mutta ei kuivata eikä vie pahasti väriä. Lisäksi se on tosi riittoisaa. Muistuttaa paljon Urtekramin Baby -shampoota. Sitä saa ainakin täältä: http://fi.strawberrynet.com/haircare/terax/delicato-classic-shampoo/98462/
5 dollarin alekoodi iHerbistä ensi kertaa tilaaville: VAM480.

stroke

• Vieras
« Vastaus #111 : 13.04.10 - klo:01:08 »
Mitäs sanotte tästä:
Crabtree & Evelynin La source seaweed shampoon kyljessä mainostetaan sen olevan "sodium lauryl sulfate-free". INCIssä kuitenkin on sodium laureth sulfate ja sodium lauryl sulfoasetate.

Ovatko nuo myöhemmin mainitut sitten jotenkin vähemmän kuivattavia/kutittavia? Vai mikä tekee tuosta, ettei ole sodium lauryl sulfatea, mainostamisen arvoisen kun noita muita siinä kuitenkin on?.. harhaan johtaminen... ???

Poissa maatis

• HAIRahtanut
« Vastaus #112 : 13.04.10 - klo:10:48 »
^ Onhan se just se sodium lauryl sulfate (SLS) se isoin pahis ja muut ovat paljon pienempiä pahiksia. Ei tuo minusta siis harhaanjohtava ole. On sitten yksilöllistä, tykkääkö hiukset&päänahka noista muistakaan sulfaateista.

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
« Vastaus #113 : 22.04.10 - klo:19:48 »
Mä oon nyt käytellyt BC sulfaatitonta shampoota kuukauden verran ja suoraväri on pysynyt merkittävästi pidempään. Ehdottomasti suosittelen kaikille suhteellisen kalliilla suoraväreillä sävyään ylläpitäville sulfaatitonta shampoota! Kun tuo purtilo loppuu aijon ostaa urtekramin henna shampoon.

Niin ja hilseongelmakin on poistunut!
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

Poissa Liitura

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #114 : 23.04.10 - klo:15:58 »
Mullahan se kävi taas tuuri ;D Lähdin tämän ketjun innoittamana metsästämään Urtekramin shampoota ja Prismastahan niitä löytyi, hintaan 2e :T

Viimeksi samoin kävi NG:n kanssa, kun löysin niitä Haaparannalta 3,90e.

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #115 : 29.04.10 - klo:13:21 »
Päivitin listan sulfaatittomista shampoista ketjun ensimmäiseen viestiin. Kiitos ellenille listasta! :) Jos tulee täydennyksiä niin ilmoitelkaa modeille ja lisäämme uudet tuotteet listaan.

Edit. Tragedialle kiitos lisäyksistä!
« Viimeksi muokattu: 29.04.10 - klo:22:44 kirjoittanut Hunajapupu »
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa tragedia

• HAIRahtanut
  • recovered hair dye junkie
« Vastaus #116 : 29.04.10 - klo:22:05 »
Listaan voisi lisäillä Tigin S-factorin Color Savvy ja Health Factor Daily Dose -shampoot sekä Pure & Basic, Natural Moisturizing Shampoo, Cherry Almond:in 

Jälkimmäisen tilasin iHerbistä kirsikka-manteli -tuoksun houkuttelemana

Tuoksu tosiaan on aivan ihana ja hinta todella edullinen (6,11$/350ml) ja peseekin mukavan hellävaraisesti, mutta kuitenkin puhtaaksi. Varjopuolena on todella tiivis ja tahmea koostumus, tuntuu kuin levittäisi tukkaan jotain tahmeaa jätskikastiketta  ;D Erityisen riittoisaa tämä ei jähmeän koostumuksen vuoksi ole, mutta toisaalta eipä tuolla hinnalla tarvitse ollakaan, MOP:in Hydratingille tästä ei ole haastajaksi, mutta kiva ja edullinen shampoo kyllä, saatan hyvin ostaa uudelleenkin (edellyttäen, että tätä edelleen valmistetaan silloin vuonna 2025, jolloin uuden shampoon hankkiminen saattaa tulla taas ajankohtaiseksi..)

INCI:
Water, Sodium C14-16 Olefin Sulfonate, Sodium Cocoamphoacetate, Cocamidopropyl Betaine, Cocamidopropyl Hydroxysultaine, Acrylates Copolymer, Sodium Lauroyl Sarcosinate, Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride, Citric Acid, Ethylhexylglycerin, Panthenol (Vitamin B3), Hydrolyzed Vegetable Protein PG-Propyl Silanetriol, Simmondsia Chinensis (Jojoba) Seed Oil, Aloe Barbadensis (Aloe Vera) Leaf Extract, Vaccinium Macrocarpon (Cranberry ) Fruit Extract, Rosmarinus Officinalis (Rosemary) Leaf Extract, Camellia Sinenesis (White Tea) Leaf Extract, Sodium Chloride, Glycerin, Brassica Oleracea Capitata (Cabbage) Leaf Extract, Botanical Fragrance, Phenoxyethanol.
1cFii
Sikses iha nätti naine.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #117 : 29.04.10 - klo:22:39 »
^ Mua on houkuttanut ostaa tuo sampoo ihan vaan sen kirsikan tuoksun takia, mutta en halua sampoossa olevan silikonia niin kuin tuossa valitettavasti on. Harmi, mie niin rakastan kirsikkaisia tuoksuja ja tuotteita.

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #118 : 29.04.10 - klo:23:34 »
Mä olen aivan tohkeissani iHerbistä tilaamani shampoon takia: Avalon Organics, Lemon Clarifying Shampoo with Shea Butter. On sulfaatiton, mutta silti syväputsari! Ja se jopa toimii loistavasti! Hiusten väri on aina tuon käyttämisen jälkeen hehkuvampi eikä se kuivata sinnepäinkään mitä muut shampoot, joita olen tähän asti käytellyt (O&H, BG, Dermon 8T, Herbinan syväputsari). Urtekramin Aloe Vera tuntui ihan kivalta shampoolta, mutta ei tarpeeksi tehokkaalta.

Seuraavassa tilauksessa meinaan ottaa Nubian Heritage body washin (kookos&papaija), ja aion kokeilla sitä myös shampoona. Inci on vallan mahtava, kun on pääasiassa orgaanista, ei silikonia eikä sulfaatteja! :-* Ellenin vinkistä tietty tämän idean bongasin; oon ymmärtänyt että se vastaava Mango/Shea/Coco toimii hyvin shampoona.
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa tragedia

• HAIRahtanut
  • recovered hair dye junkie
« Vastaus #119 : 29.04.10 - klo:23:45 »
^ Mua on houkuttanut ostaa tuo sampoo ihan vaan sen kirsikan tuoksun takia, mutta en halua sampoossa olevan silikonia niin kuin tuossa valitettavasti on. Harmi, mie niin rakastan kirsikkaisia tuoksuja ja tuotteita.

Mäkin välttelen yleensä täysin silikonia shampoissa, mutta tässä tapauksessa tuotteen ainoa silikoni on Hydrolyzed Vegetable Protein PG-Propyl Silanetriol, joka on 'a copolymer of hydrolyzed vegetable protein and silicone' ja jolla ainakin väitetään olevan oikeasti hoitavia ja vahvistavia ominaisuuksia eli ei ole perinteinen meikkaava silikoni siinä missä vaikka Dimethicone.
Kieltämättä itseänikin mietitytti hieman, mutta tulin siihen lopputulokseen, että sulfaatit ovat kuitenkin mun päänahalle se suurempi pahis enkä oikein jaksa uskoa, että pitkähkön INCI-listan puolivälissä sijaitseva yksi molekyylipainoltaan pieni silikoniyhdiste muodostaisi sellaista kalvoa, etteivät hoitoaineen hoitavat ainesosat pääsisi vaikuttamaan, varsinkin kun vaihtelen kuitenkin shampoita.

Ja toistaiseksi kun ovat tukka ja päänahka tuosta tykänneet niin en aio stressata vaan käyttelen tämän tyytyväisenä, uskon vakaasti, että sulfaatiton shampoo pienellä määrällä silikoniyhdistettä on kuitenkin tukalle parempi vaihtoehto kuin silikonitonkaan ylipesevä sulfaattimyrkky - tosin on pakko myöntää, että mulle olisi luultavasti melko helppo myydä shampoona vaikka Tolua mikäli se tuoksuisi kirsikalle.  ;D
1cFii
Sikses iha nätti naine.