Kirjoittaja Aihe: Sulfaatittomat shampoot  (Luettu 134167 kertaa)

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
Vs: Sulfaatittomat shampoot
« Vastaus #120 : 30.04.10 - klo:09:07 »
Seuraavassa tilauksessa meinaan ottaa Nubian Heritage body washin (kookos&papaija), ja aion kokeilla sitä myös shampoona. Inci on vallan mahtava, kun on pääasiassa orgaanista, ei silikonia eikä sulfaatteja! :-* Ellenin vinkistä tietty tämän idean bongasin; oon ymmärtänyt että se vastaava Mango/Shea/Coco toimii hyvin shampoona.

Toimii muuten erinomaisen hyvin sampoona, nykyään en muita sampoita edes oikein käytäkään, kun tykkään siitä Nubian Heritagen mangosuihkusaippuasta ihan hirmuisesti.

^ Mua on houkuttanut ostaa tuo sampoo ihan vaan sen kirsikan tuoksun takia, mutta en halua sampoossa olevan silikonia niin kuin tuossa valitettavasti on. Harmi, mie niin rakastan kirsikkaisia tuoksuja ja tuotteita.

Mäkin välttelen yleensä täysin silikonia shampoissa, mutta tässä tapauksessa tuotteen ainoa silikoni on Hydrolyzed Vegetable Protein PG-Propyl Silanetriol, joka on 'a copolymer of hydrolyzed vegetable protein and silicone' ja jolla ainakin väitetään olevan oikeasti hoitavia ja vahvistavia ominaisuuksia eli ei ole perinteinen meikkaava silikoni siinä missä vaikka Dimethicone.

Kieltämättä itseänikin mietitytti hieman, mutta tulin siihen lopputulokseen, että sulfaatit ovat kuitenkin mun päänahalle se suurempi pahis enkä oikein jaksa uskoa, että pitkähkön INCI-listan puolivälissä sijaitseva yksi molekyylipainoltaan pieni silikoniyhdiste muodostaisi sellaista kalvoa, etteivät hoitoaineen hoitavat ainesosat pääsisi vaikuttamaan, varsinkin kun vaihtelen kuitenkin shampoita.

Ja toistaiseksi kun ovat tukka ja päänahka tuosta tykänneet niin en aio stressata vaan käyttelen tämän tyytyväisenä, uskon vakaasti, että sulfaatiton shampoo pienellä määrällä silikoniyhdistettä on kuitenkin tukalle parempi vaihtoehto kuin silikonitonkaan ylipesevä sulfaattimyrkky - tosin on pakko myöntää, että mulle olisi luultavasti melko helppo myydä shampoona vaikka Tolua mikäli se tuoksuisi kirsikalle.  ;D

Jotenkin oon niin silikonikammoinen sampoissa, etten uskalla ostaa tuota sampoota, vaikka esittämäsi pointit ovat erittäin hyviä ja uskon, ettei noin pieni silikonimäärä hirveesti haittaisi. Erittäin hyvästä järkeilystä huolimatta jää kirsikkasampoo nyt ostamatta kuitenkin. Mutta tuo viimeinen lause on aivan kuin mun suustani, mieki ostaisin melkein mitä vain, jos se vain tuoksuisi kirsikalta :P.

Poissa Elliotta

• HAIRahtanut
« Vastaus #121 : 30.04.10 - klo:16:35 »
Tein testin Avalonin vauvasampoolla; hyvää oli ainakin äidin tukkaan  ;) Pesee hellävaroen (ei sisällä pesevimpiä sulfaatteja), on mukavan geelimäinen ja melko juokseva, eli ei siis mitenkään superriittoisa. Tuoksussa mieto appelsiinisuus, tai ainakin joku sitrus - sen vuoksi olenkin vähän kähden vaiheilla, että jääkö tuo kokonaan omaan käyttöön, vai kokeilenko joskus myöhemmin myös pojan kylpyvedessä.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #122 : 02.05.10 - klo:16:57 »
Muutaman viikon on ollut Urtekramin alue vera shampoo käytössä ja tykkään tosi paljon. Puhdistaa hyvin eikä kuivata hiuspohjaa. Hiuksista tulee myös tosi pehmeän tuntuiset :)

Poissa Henrietta

• Hiushörhö
  • My circus, My monkeys
« Vastaus #123 : 03.05.10 - klo:08:50 »
Muutaman viikon on ollut Urtekramin alue vera shampoo käytössä ja tykkään tosi paljon. Puhdistaa hyvin eikä kuivata hiuspohjaa. Hiuksista tulee myös tosi pehmeän tuntuiset :)

Onko tämä sulfaatiton? Mulla oli käsitys ettei olisi.. No kuitenkin kokeilin tätä ja en tykännyt. Puhdistaa kyllä mun makuuni liika ja takuttaa. Tässä se taas nähdään miten toimii eri päässä =)
1b Fii

Poissa hampiainen

• Tukkaguru
« Vastaus #124 : 03.05.10 - klo:09:10 »
^ Ei oo ainakaan tuossa alun listassa, missä on mainittu kaikki sulfaatittomat shampoot.

Itse ostin eilen Urtekramin No Perfume -shampoon kun pitkästä aikaa käytiin Prismassa. Mahdollisesti testaan tänään, mielenkiintoista. :)

Poissa Henrietta

• Hiushörhö
  • My circus, My monkeys
« Vastaus #125 : 03.05.10 - klo:10:30 »
^

Tarkistin omasta pullosta, että tuo  Urtekramin Alovera sisältää sodium coco-sulfatea.
1b Fii

Poissa Butterfly

• Tukkaguru
« Vastaus #126 : 03.05.10 - klo:10:40 »
^ Mutta eikös myös Urtekramin No Perfume -shampoo sisällä tuota? Itse olen ymmärtänyt, että Urtekramin shampoista täysin sulfaaniton olisi vain No Perfume Baby -shampoo ???

Edit. Kiitos kleio selvennyksestä :) Nyt pitäisi varmasti ensimmäisen sivun listaan sitten laittaa No Perfume -shampoon tilalle Henna-shampoo.
« Viimeksi muokattu: 03.05.10 - klo:11:12 kirjoittanut Butterfly »

Poissa kleio

• Tukkaguru
« Vastaus #127 : 03.05.10 - klo:10:58 »
^ Myös Urtekramin henna-shampoo on sulfaatiton. Toisaalta, olen vertaillut sulfaatittomia Urtekrameja ja helläsulfaatillisia, eikä minun hiuksissa ainakaan tunnu niissä eroa. Itse ajattelen siis myös ne vähäsulfaatilliset Urtekramit ovat tavallaan sulfaatittomia, kun ovat huomattavasti hellävaraisempia kuin normishampoot eivätkä kuivata paljon ollenkaan.

Siis: kaikissa muissa Urtekrameissa on jonkin verran "hellävaraisempaa" sulfaattia, mutta No Perfume Baby- shampoossa ja Henna-shampoossa ei. (ja täytyy ottaa huomioon että näissä myös Incit elää, esim. tuo hennashampoo oli vielä jokin aika sitten sulfaatillista.)

Toivottavasti tämä nyt meni oikein  :D
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #128 : 04.05.10 - klo:22:33 »
En oikein tiennyt mihin ketjuun tämän kysymykseni laittaisin, jotenkin nyt päädyin tänne. Eli, mua mietityttää kun Everyday Shea'lla on sekä shampoo että suihkusaippua kovin samankaltaiset inciltään, joskaan eivät identtiset, niin miten paljon ne eroavat toisistaan oikeasti käytännössä; ts kumpi olisi parempi yhteiskäyttöön (hiuksille sopivuus ensisijaista tietenkin), kun jotenkin tuntuisi hullulta hankkia molemmat.

Everyday Shea, Moisturizing Shampoo, Vanilla Mint:
Liquid Shea Butter Soap (Aqueous Shea Leaf (Butyrospermum parkii) Extract, Saponified Shea (Butyrospermum parkii) Butter* (and) Virgin Coconut (Cocos nucifera) Oil), Cocamidopropyl Betaine, Decyl Polyglucose, Vanilla Extract, Spearmint Essential Oil.

Everyday Shea, Moisturizing Body Wash, Vanilla Mint:
Neem Leaf (Azadirachta indica) Extract, Handcrafted Shea Butter Soap (Saponified Shea (Butyrospermum parkii) Butter* (and) Virgin Coconut (Cocos nucifera) Oil), Sucrose, Cocamidopropyl Betaine, Vanilla Extract Spearmint essential oil.
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #129 : 04.08.10 - klo:12:47 »
^ Mulle tuli tänään tuo Everyday Shea Vanilla & Mint Shampoo ja kyllä mie sitä ajattelin laittaa ihan suihkusaippua- sekä käsienpesukäyttöön, kun on sen verran kivan oloista tavaraa. Vaahtoaa ihan hyvin, ei pese hiuksia narskuviksi asti, ihan kiva spearmint-purkan tuoksu ja tuntuu kosteuttavalta myös. Pönikkä on kuitenkin sen verran iso ja edullinen, että voi holvata useammassakin käytössä.

Edit: nyt kun hiukset ovat kuivat, niin täytyy sanoa, että tuntuu olevan oikein mainiota sampoota. Hiukset ovat kuohkeat, pehmeät ja kiiltävät. Toivottavasti sampoo ei ärsytä päänahkaa, katsellaan ja kokeillaan.
« Viimeksi muokattu: 04.08.10 - klo:13:54 kirjoittanut ellen »

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #130 : 04.08.10 - klo:14:10 »
^ Kuulostaa hyvältä! Mä olen nyt vaan liian intopiukeena Dr Woodsien kanssa, ettei ihan heti ole tarvetta uusille shampoille. Ja nyt kun ajattelen asiaa, niin onhan se järkevämpää hankkia shampoo jota voi käyttää yleensä muuhunkin kuin suihkusaippua joka ei välttis sovellu hiustenpesuun lainkaan. En tiedä miksi se tuntui niin epäselvältä tuolloin toukouussa ::)

En muista kunnolla milloin oon viimeksi pessyt muulla kuin sulfaatittomalla (tai hyvin vähäsulfaattisella) shampoolla  -on siitä ainakin puoli vuotta. Hiukset voi hyvin, enkä suin surminkaan halua enää pestä sulfaateilla!! Hiusten kosteutus ei tunnu enää niin tähtitieteeltä. :-*
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #131 : 05.08.10 - klo:11:29 »
^ Eihän noissa INCI-listoissa ole kamalasti eroa, joten ihan varmasti se suihkusaippua sopii myös hiustenpesukäyttöön. Jos en muuta sampoota bongaa iHerbistä, niin hankin varmasti tuon hajusteettoman suihkusaippuan sampoo-, käsienpesu- sekä suihkusaippuakäyttöön.

Poissa HMK

• Haiven
  • *
« Vastaus #132 : 18.09.10 - klo:00:41 »
Olen tähän asti käyttänyt MOPin Hydrating shampoota säännöllisesti ja se onkin ollut kuiville ja värjätyille pituuksille loistotuote, nyt kuitenkin hiuspohja on alkanut rasvoittua entistä nopeampaan tahtiin. Päivittäin en haluaisi pestä, eikä satunnaisesta syväpuhdistavan tai muutoin narskuvaksi pesevän shampoon käytöstä ole apua lisääntyneeseen rasvoittumiseen.
Hakusessa onkin joku muu sulfaatiton (väriä säästävä) shampoo joka pitäisi hydratingia paremmin ja pidempään hiuspohjan rasvattomana. (Kuitenkaan kuivattamatta entisestään kuivia pituuksia.) Suosituksia?
Mietteissä on ollut jokin Urtekramin shampoo, mutta piakkoin on lähdössä tilaus iHerbiin, eli Giovanni ja Aubrey Organics ovat myös mahdollisia vaihtoehtoja.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #133 : 18.09.10 - klo:12:08 »
^ Urtekramin No Perfume Baby Shampoo on ainakin yksi hyvä vaihtoehto, iHerbistä taas Nubian Heritagen body washit toimivat hiuksissakin mainiosti ja tuo edellä mainitsemani Everydayn Shean sampoo sekä saman sarjan hajusteeton body wash toimivat myös hiuksissa hyvin. Pesutehot ovat hellävaraisia, joten eivät kuluta väriä, eivätkä tuotteet ole niin öljyisiä kuin MOP:n kosteuttava sampoo. Päänahan rasvoittuminen pitäisi pysyä paremmin kurissa, tai ainakin mulla pysyy, kun siirryin MOP:sta noihin toisiin sulfaatittomiin sampoisiin.

Poissa slala

• HAIRahtanut
« Vastaus #134 : 20.09.10 - klo:19:46 »
Tein yhden pullon pituisen harharetken Laveran Mango Milk -shampooseen, ja kyllä tuo MOP Hydrating vain on paras shampoo, mitä oon kokeillut. :) Mango Milk on pesevämpää, mutta paljon huonommin levittyvää eli sitä kuluu pakostakin enemmän. Mulle riittää MOP:inkin pesuteho oikein hyvin, joten Lavera on turhan pesevä. Jos MOP Hydrating lopetettais, niin käyttäisin varmaan ihan tyytyväisenä tuota mangomaitoakin, mutta onneks ei oo sellaisia huhuja kuulunut.