Kirjoittaja Aihe: Sulfaatittomat shampoot  (Luettu 134291 kertaa)

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
Vs: Sulfaatittomat shampoot
« Vastaus #135 : 05.10.10 - klo:19:32 »
Eikös öljyt kuluta hiusväriä? Laveran Mango Milkissä taitaa olla öljyä, joten eikö se haalista hiusväriä?

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #136 : 06.10.10 - klo:10:18 »
^
Jaa,  en tiedä onko se niin mustavalkoista. Pitkät öljymuhitukset vievät kyllä väriä (musta tuntuu kyllä että melkein minkä vaan pitkä muhittaminen kuluttaa väriä), mutta shampoohan on päässä vain hetken.
Ja oikeastaan kaikki pesu/käsittely tuntuu haalistavan väriä, toiset tuotteet vaan toisia hitaammin.  :P
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt

Diamond

• Vieras
« Vastaus #137 : 07.10.10 - klo:09:52 »
Eikös öljyt kuluta hiusväriä? Laveran Mango Milkissä taitaa olla öljyä, joten eikö se haalista hiusväriä?

Luulisin, että vähän haalistaa, mutta tuskin hirveän paljoa.

Poissa kuku

• Tukkaguru
« Vastaus #138 : 07.10.10 - klo:15:48 »
Mä ekaks pelkäsin, että öljyiset hoitikset ja shampoot veis paljon väriä, mutta ei ne mulla vie yhtään enemää kuin öljyttömätkään! Oma väri siis vaalea, suklaanruskeaksi värjätty. :)
2a F ii – Iho: kuiva

luomuystävä

• Vieras
« Vastaus #139 : 07.10.10 - klo:21:17 »
Australian Biologika Luomu Kookos Shampoo 500ml (olipas pitkä nimi)  Tuote parasta mitä tiedän.

Ingredients: Organic herbal blend of lavender, Nettle & Burdock. Coco polyglucose, Decyl glucoside, Coconut oil , Organic aloe vera, Organic birch extra, Organic jojoba oil, Guar gum, Citrus seed extract, Olive leaf extract, Sodium Hydroxymethylglycinate & Citric Acid.

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #140 : 09.10.10 - klo:20:40 »
^
Mistä tuota muuten saa?
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt

luomuystävä

• Vieras
« Vastaus #141 : 10.10.10 - klo:10:37 »
www.organicformulations.fi Kysy sieltä lisää näistä tuotteista. 

Poissa Georgina

• Hiushörhö
« Vastaus #142 : 04.12.10 - klo:15:01 »
Everyday Shea, Moisturizing Shampoo, Vanilla Mint:
Liquid Shea Butter Soap (Aqueous Shea Leaf (Butyrospermum parkii) Extract, Saponified Shea (Butyrospermum parkii) Butter* (and) Virgin Coconut (Cocos nucifera) Oil), Cocamidopropyl Betaine, Decyl Polyglucose, Vanilla Extract, Spearmint Essential Oil.

Everyday Shea, Moisturizing Body Wash, Vanilla Mint:
Neem Leaf (Azadirachta indica) Extract, Handcrafted Shea Butter Soap (Saponified Shea (Butyrospermum parkii) Butter* (and) Virgin Coconut (Cocos nucifera) Oil), Sucrose, Cocamidopropyl Betaine, Vanilla Extract Spearmint essential oil.

Nämä Everyday Shean tuotteet kuulostavat hyviltä niin INCInsä, hintansa kuin kokonsakin puolesta. Kuulisin mielelläni kokemuksia suoravärien kanssa käytettäessä. Ovatko pidentäneet värin kestoa? Entä onko kokemusta Vanilla Mint-hoitoaineesta? Toimiiko pitkässä tukassa?

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #143 : 05.12.10 - klo:20:32 »
^ Mielestäni Everyday Shean Vanilla Mint -sampoo ja hajusteeton nestesaippua ovat mainioita perussampoita, kosteuttavat ja pesevät hellävaraisesti. Suoravärien kanssa käytöstä en osaa sanoa, mutta molemmat ovat kuitenkin sulfaatittomia, joten sen puolesta pitäisivät olla hellävaraisia värille.

Poissa EllaBella

• HAIRahtanut
« Vastaus #144 : 05.12.10 - klo:20:51 »
Minä taas olen ihan rakastunut Mopin Clean-sh. En tiedä toista niin hyvää shampoota joka tekee noin ihanan tuntoisiksi hiukset. Pesuväli on joka kolmas päivä eikä sittenkään hiukset ole likaiset, mutta latvat alkavat janoamaan hoitoainetta.

Toinen mistä kovasti tykkään on Hydratin samalta sarjalta. Sillä tuntuu kuin hoitoaineella pesis hiukset. Se on pakollinen sh mun kaapissani.

Urtekramin nokkonen tuntuu myös hyvältä mun hiuksiin. Hieman hellempi tuntuisi olevan kuin saman sarjan Ruusu-sh.
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.

Poissa SannaS

• HAIRahtanut
    • Team Sanna & Schapet
« Vastaus #145 : 07.12.10 - klo:03:27 »
Mä laitoin kanssa tilaukseen MOPin Hydratingia, ei olekaan tullut viitsittyä tilata sitä aikoihin vaikka sen pitäis kyllä ehdottomasti kuulua mun hiustuotevalikoimaan koko ajan! Hellävaraisempaa shampoota en ole löytänyt ja sulfaatittomana varmaan kasvattajalle oikein hyvä valinta. Shampoopesun jälkeen tuntuu kuin olis hoitoaineen huuhtonut pois. Litran pullo tulossa, nam :)
Hiustenhoito - mikä ihana tekosyy.

Poissa Georgina

• Hiushörhö
« Vastaus #146 : 07.12.10 - klo:14:21 »
^ Mielestäni Everyday Shean Vanilla Mint -sampoo ja hajusteeton nestesaippua ovat mainioita perussampoita, kosteuttavat ja pesevät hellävaraisesti. Suoravärien kanssa käytöstä en osaa sanoa, mutta molemmat ovat kuitenkin sulfaatittomia, joten sen puolesta pitäisivät olla hellävaraisia värille.

Todella hyvä kuulla! Laitoin tilaukseen Vanilla mint-shampoon ja -hoitoaineen. Olen kaivannut pitkään tuotetta jota myytäisiin isoissa pulloissa ja olisi edullinen,  mutta silti kosteuttava, hyviä aineita sisältävä ja hellävarainen värille.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #147 : 09.01.11 - klo:21:14 »
Nyt mun olo on aivan huijattu. 8)

Jos kerran Sodium Coco Sulfate on samaa ainetta (ehkä hiuksen hienolla erolla?) kuin Sodium Lauryl Sulfate, niin Laveran kaikki shamppoothan ovat tavallisia sulfaatillisia shampoita. Myös monet Urtekramin shampoot sisältävän Sodium Coco Sulfatea (Aloe Vera, No Perfume, Orapihlaja, Ruusu, Tea Tree, Nokkonen, Kamomilla, Rosmariini). Toisaalta taas Sodium Lauryl Sulfate (SLS) (eli myös Sodium Coco Sulfate) on turvallisempi vaihtoehto kuin miedommaksi kehitelty Sodium Laureth Sulfate (SLES), joka voi sisältää epäpuhtautena karsinogeenista ainesosaa.

Tavallisissa shampoissa pesevänä aineena käytettävä natriumlauryylisulfaatti kuivattaa ihoa ja herkkäihoisilla se voi pahentaa ihon oireilua. Natriumlauryylisulfaatti on anioninen tensidi, joka aiheuttaa tuotteen vaahtoamisen ja pienentää veden pintajännitystä helpottaen puhdistamista. Sen ei ole todettu olevan karsinogeeninen, mutta hammastahnoissa käytettynä sen on todettu aiheuttavan monille aftahaavaumia. Natriumlauryylisulfaatin herkistävyyden vuoksi sille on yritetty kehittää miedompia vaihtoehtoja, joista yksi yleisesti käytössä oleva on on natriumlauryylieetterisulfaatti (sodium laureth sulfate), joka itseasiassa on yhtä ärsyttävä mutta mahdollisesti vielä vaarallisempi, koska sen valmistuksen yhteydessä joukkoon voi jäädä epäpuhtautena 1,4-dioksaania, joka puolestaan on karsinogeeni. http://altereko.wordpress.com/

------------------------------------------------

Entäs sitten Cocamidopropyl Betaine, jota käytetään monissa tuotteissa korvaamaan SLS/SLES-ainesosia (esimerkiksi Nubian Heritagen Body Washeissa, Mill Creekin Keratin Shampoossa, Urtekramin Hennashampoo ja No Perfume Baby Shampoo).

Cocamidopropyl Betaine on kookosöljystä saatavien rasvahappojen amidien ja trimetyyliglyseenin sekoitus ja tensidi. Cocamidopropyl Betaine ei ole juuri sulfaatteja turvallisempi, vaan voi myös aiheuttaa ärsytystä ja allergiaa, mutta on sulfaatteja hellävaraisempi sekä luonnonmukainen.

Tämä on aivan pohjaton suo!
« Viimeksi muokattu: 09.01.11 - klo:21:17 kirjoittanut Emi-lyn »
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #148 : 10.01.11 - klo:09:48 »
Minulla on nyt käytössä tuo Vanilla Mint-hoitoaine ja ei se tunnu sen enemmän vievän suoraväriä pois kuin muutkaan hoitoaineet.  :) Tukka jää jämäkäksi tuon jälkeen, eikä ainakaan mulla ole latistunut. Toisin kuin AO:n honeysuckle & rose-hoitoaineella. Tuoksu on tuossa aika tylsä. Odotin jotakin Tigin Headshotin tyypistä, mutta sainkin vain tylsän hammastahnan  ;D Se vanilja ei siinä tuoksu.

Poissa WilloTheWisp

• HAIRahtanut
« Vastaus #149 : 10.01.11 - klo:17:16 »
Nyt mun olo on aivan huijattu. 8)

Jos kerran Sodium Coco Sulfate on samaa ainetta (ehkä hiuksen hienolla erolla?) kuin Sodium Lauryl Sulfate, niin Laveran kaikki shamppoothan ovat tavallisia sulfaatillisia shampoita. Myös monet Urtekramin shampoot sisältävän Sodium Coco Sulfatea (Aloe Vera, No Perfume, Orapihlaja, Ruusu, Tea Tree, Nokkonen, Kamomilla, Rosmariini). Toisaalta taas Sodium Lauryl Sulfate (SLS) (eli myös Sodium Coco Sulfate) on turvallisempi vaihtoehto kuin miedommaksi kehitelty Sodium Laureth Sulfate (SLES), joka voi sisältää epäpuhtautena karsinogeenista ainesosaa.

.....

Cocamidopropyl Betaine on kookosöljystä saatavien rasvahappojen amidien ja trimetyyliglyseenin sekoitus ja tensidi. Cocamidopropyl Betaine ei ole juuri sulfaatteja turvallisempi, vaan voi myös aiheuttaa ärsytystä ja allergiaa, mutta on sulfaatteja hellävaraisempi sekä luonnonmukainen.

Tämä on aivan pohjaton suo!

Miten tässä enää voi välttää sulfaatteja ollenkaan?   :-\  pitäneen siirtyä pelkkään CO-pesuun. Vai onko hoitoaineissakin jotain näitä SLS:n sukulaisia?