Laveralta löytyy myös sulfaatittomia shampoita, jos sulfaatilla tarkoitetaan vain niitä tavanomaisia ALS/SLS -yhdisteitä. Mango Milkiä oon käytellyt, joka pesuteholtaan on MOP:n Cleaniä miedompi, mutta ei kuitenkaan niin mieto ja hoitava kuin MOP:n Hydrating. Laverat ei niin kamalan kalliita ole ja saatavuus koto-Suomesta on ihan hyvä.
Toinen sulfaatiton tuttavuus on Dr. Hauschkan aprikoosi-tyrni-shampoo. Ei ole kallis, saatavuus hyvä, vastaa mun mielestä MOP:n Cleaniä. Kummastakaan en itse tykkää liiallisen pesutehon ja takuttavuuden takia. Samaan suohon juoskoon Aubreyt ja Urtekramit. Varsinaista mäntysuopaa...
ABBAn Crème Moist -shampoon ohella mun ehdoton lemppari sulfaatittomista on Kiehl's Amino Acid (INCI FAQ:n puolella), joka on jo vähän tyyriimpää, mutta myös tosi riittoisaa. Amino Acid on mun mielestä
melkein yhtä hellävaraista ja hoitavaa kuin MOP:n Hydrating. Amino Acidillä peseminen on vaan paljon helpompaa, koska useampia vaahdotuksia, vaikutusaikoja tai muita kikkailuja ei tarvita. Ihan hyvä lohdutuspalkinto sitrusallergikolle, joka joutui Hydratingista kutinan takia luopumaan...