Kirjoittaja Aihe: Sulfaatittomat shampoot  (Luettu 134186 kertaa)

Poissa Vivi

• Tukkaguru
Vs: Sulfaatittomat shampoot
« Vastaus #15 : 15.06.07 - klo:16:28 »
Sain vain sellaisen kuvan tästä keskustelusta, että ne olisivat olleet sulfaattomeja. No mutta eivätpä ainakaan sisällä kovia ja todella peseviä sulfaatteja kuten yleistä Sodium Laureth Sulfate -ainesosaa.
Joo mä luin kanssa tuota ketjua. Olisi pitänyt sinnekin korjata. :)  Mä olen kokeillut vain tuota Aloe Vera -shampoota näistä uusista Urtekrameista ja se on kyllä hellävarainen ja miedosti pesevä (kuten varmaan muutkin, kun ei nuo incit niin paljoa eroa), mutta sulfaattia tosiaan sisältää, vaikkei ihan incin alkupäässä, kuten melkeinpä kaikissa muissa sulfaatillisissa shampoissa.
Oma väri takaisin.

Poissa Kuuku

• Tukkaguru
« Vastaus #16 : 16.06.07 - klo:12:10 »
Olisi kyllä kiva tietää että mitä muita sulfaatittomia shampoita on olemassa kun nää MOP:n c-systemit. Ja onko esim. päänahkaa hoitavia, silikonittomia olemassa muitakin? Mun tietääkseni jotkut Lanzan shampoista taitaa olla sulfaatittomia, miten vertaisitte niitä MOP:n shampoisiin?

Poissa Merial

• HAIRahtanut
« Vastaus #17 : 17.06.07 - klo:01:22 »
Onko nämä "merisuola"shampoot sitten sulfaatittomia vai ei? ??? Hämmentää, kun omassa Ole Hyvän pullossani lukee suomeksi notta "merisuola", ja sitten englanninkielisessä incissä "Sodium Laureth Sulfate". Tarkoittaako sitten englanniksi tuo kaikkia peseviä aineosia vai mitä ihmettä? Valistakaa tyhmää.

Ediittiä. Otin silmän käteen suihkussa ja korjaankin nyt epähuomion: Ei siis merisuolaa nimitetty tuolla, vaan kookosöljyä.
« Viimeksi muokattu: 18.06.07 - klo:02:32 kirjoittanut Merial »
Tukka hyvin, kaikki hyvin!

Poissa Deadly Nightshade

• Tukkaguru
  • Omaa pääkarvastoa
« Vastaus #18 : 17.06.07 - klo:01:57 »
Elokuu-shampoissa on myös "merisuolaa" eli sulfaattia pieni pisara (incin lopussa), mutta tuskin niin paljon että se väriä kuluttaisi. Ainakin rutkasti vähemmän mitä Elvitalit.

Eikös merisuola ole INCIssä Maris Sal -nimellä? Ja tuo Sodium Chloride on muuten siis usein sama asia INCIssä kuin Natrium Chloride, eli ruokasuola, mistä täällä aiemmin oli jotain juttua. Noin luki jossain kemiallisten aineiden selityksiä sisältävällä sivulla. OT, mutta esim. tämä hyaluronihappo on INCIssä nimellä Hyaluronic Acid ja sen suola hyaluronaatti on Sodium Hyaluronate.

Poissa Jonsu

• Tukkaguru
« Vastaus #19 : 17.06.07 - klo:08:54 »
Olisi kyllä kiva tietää että mitä muita sulfaatittomia shampoita on olemassa kun nää MOP:n c-systemit. Ja onko esim. päänahkaa hoitavia, silikonittomia olemassa muitakin? Mun tietääkseni jotkut Lanzan shampoista taitaa olla sulfaatittomia, miten vertaisitte niitä MOP:n shampoisiin?

Nykyään kaikki Alternat taitavat olla sulfaatittomia, tai ainakin LF:n sivuilla mainostettiin näitä uudistuneita sulfaatittomina. Lisäksi Lanza colorcare ja anti aging ovat sulfaatittomia.

Poissa pinkfrank

• HAIRahtanut
« Vastaus #20 : 17.06.07 - klo:09:56 »
Lanzan Healing Moisturekin taitaa olla sulfaatiton.

Poissa Nienna

• Tukkaguru
« Vastaus #21 : 17.06.07 - klo:12:28 »
Deadly Nightshade, tuossa purkissa itseasiassa lukee "Sodium Chloride(sea salt)" ja tietääkseni se Sodium Lareth sulfate yms. on suolaa.

Poissa Deadly Nightshade

• Tukkaguru
  • Omaa pääkarvastoa
« Vastaus #22 : 17.06.07 - klo:14:40 »
Deadly Nightshade, tuossa purkissa itseasiassa lukee "Sodium Chloride(sea salt)" ja tietääkseni se Sodium Lareth sulfate yms. on suolaa.

Niin tuo Sodium Chloride onkin suolaa, mutta mielestäni Sodium Laureth Sulfate ei ole. Tässä tarvittaisi nyt groven tietämystä enemmän, mutta sen verran ainakin tuosta tiedän, että tuo Sodium Laureth Sulfate sisältää esim. rikkiä/sen ioneita tai nimestä veikaten asetaattia, joka siis on kyllä suola, mutta ei siis mikään tavallinen ruokasuola. Grovee! Jelppaas vähän. :)

Tai no, tällä sivulla Ishamael ja Angus vähän selventävät asiaa: http://juurikasvu.org/smf/index.php?topic=43.30

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #23 : 20.03.08 - klo:10:47 »
ABBAn kaikki sampoot ovat sulfaatittomia.

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
« Vastaus #24 : 21.03.08 - klo:09:31 »
Laveralta löytyy myös sulfaatittomia shampoita, jos sulfaatilla tarkoitetaan vain niitä tavanomaisia ALS/SLS -yhdisteitä. Mango Milkiä oon käytellyt, joka pesuteholtaan on MOP:n Cleaniä miedompi, mutta ei kuitenkaan niin mieto ja hoitava kuin MOP:n Hydrating. Laverat ei niin kamalan kalliita ole ja saatavuus koto-Suomesta on ihan hyvä.

Toinen sulfaatiton tuttavuus on Dr. Hauschkan aprikoosi-tyrni-shampoo. Ei ole kallis, saatavuus hyvä, vastaa mun mielestä MOP:n Cleaniä. Kummastakaan en itse tykkää liiallisen pesutehon ja takuttavuuden takia. Samaan suohon juoskoon Aubreyt ja Urtekramit. Varsinaista mäntysuopaa...

ABBAn Crème Moist -shampoon ohella mun ehdoton lemppari sulfaatittomista on Kiehl's Amino Acid (INCI FAQ:n puolella), joka on jo vähän tyyriimpää, mutta myös tosi riittoisaa. Amino Acid on mun mielestä melkein yhtä hellävaraista ja hoitavaa kuin MOP:n Hydrating. Amino Acidillä peseminen on vaan paljon helpompaa, koska useampia vaahdotuksia, vaikutusaikoja tai muita kikkailuja ei tarvita. Ihan hyvä lohdutuspalkinto sitrusallergikolle, joka joutui Hydratingista kutinan takia luopumaan...   :-\
Ara jo estic molt bé, gràcies! :: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix

Poissa marrriik

• Hiushörhö
« Vastaus #25 : 21.03.08 - klo:14:11 »
Mihin noita sulfaatteja shamppoossa edes tarvitsee? Joku virkahan niillä kuitenkin vissiin on  ???

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #26 : 21.03.08 - klo:14:20 »
Mihin noita sulfaatteja shamppoossa edes tarvitsee? Joku virkahan niillä kuitenkin vissiin on  ???

Sulfaatit ovat peseviä ainesosia, mutta yleensä melko vahvoja ja kuivattavia käytettäväksi jo valmiiksi kuiville/kärsineille hiuksille. Hiukset voi siis puhdistaa myös ilman sulfaatteja muilla miedommilla tensideillä. :)
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #27 : 03.05.08 - klo:14:47 »
Bonacurellakin on näköjään joku sulfaatiton shampoo, enpäs oo ennen tiennytkään. Onko kukaan kokeillut? :)
3a F ii

Poissa Kaisa

• HAIRahtanut
« Vastaus #28 : 03.05.08 - klo:14:54 »
^ Bonacuren värisarjan shampoo on ilmeisesti uudistunut ja on nykyään sulfaatiton.
1c F ii

Poissa Herya

• Tukkaguru
« Vastaus #29 : 03.05.08 - klo:15:13 »
^Minkä niminen se on siis? Huijui oispa hyvä inci?! Joku saa heti naputella tuon inci ketjuun kun saa putelin kätösiinsä  8)