Kirjoittaja Aihe: Sulfaatittomat shampoot  (Luettu 134256 kertaa)

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
Vs: Sulfaatittomat shampoot
« Vastaus #180 : 15.03.11 - klo:14:29 »
Minulla on myös Pure Nuff Stuffin kuivien hiusten shampoo (ei psoriasis versio) ja tykkään minäkin tosi paljon. Se ei vie väriä tukasta juuri lainkaan. :D
5 dollarin alekoodi iHerbistä ensi kertaa tilaaville: VAM480.

Poissa WilloTheWisp

• HAIRahtanut
« Vastaus #181 : 15.03.11 - klo:17:31 »
Onko Frederic Fekkai Advanced Essential Shea Butter Shampoo kenellekään tuttu, mahtaako sisältää silikonia? Beauty baystä löysin tällaisen ja tämän pitäisi olla sulfaatiton. Jos jollain on kokemuksia tästä, saa kertoa :D

http://www.fekkai.com/products/essential-shea/essential-shea-shampoo

Poissa kiwi

• Tukkaguru
« Vastaus #182 : 12.04.11 - klo:21:37 »
En tiedä ollaanko tästä asiasta puhuttu aiemmin ketjussa, mutta kysyn sitten uudestaan.

Haalentaako sulfaatiton shampoo värjätyn (esim. tumman ruskean) hiuksen helpommin kuin jos käyttäisi sulfaatillista silikonista shampoota? Itse olen huomaavina tällaista. :( Kannattaako värjättyyn hiukseen siis käyttää sulfaatitonta shampoota kun värjäys menee hukkaan? Sopiiko sulfaatiton shampoo paremmin vaaleille hiuksille?

Poissa kleio

• Tukkaguru
« Vastaus #183 : 12.04.11 - klo:21:40 »
^ Sulfaatittomat shampoot on just hyviä värjätyille. Haalistaa monilla huomattavastikin vähemmän. Voi olla että se shampoon silikoni tuo hiukseen jonkinlaista kiiltoa, jolloin se hius sitten näyttää vähemmän haalistuneelta.

Riippuu toki myös shampoosta. Mitä sulfaatitonta olet käyttänyt?
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v

Poissa kiwi

• Tukkaguru
« Vastaus #184 : 12.04.11 - klo:21:46 »
^ Olen käyttänyt Ellenin suosimaa Nubian Heritagen coconut&papaya body washia. Mulla on ollut suuria ongelmia yleensäkin löytää sopiva sulfaatiton shampoo. Kaikilla kokeilemillani sulfaatittomilla shampoilla on tullut rasvainen tulos.

Poissa kuku

• Tukkaguru
« Vastaus #185 : 12.04.11 - klo:22:46 »
Mulla on värjätyt tummanruskeat hiukset ja sulfaatillinen shampoo ei haalenna väriä lähes ollenkaan, toisinkuin sulfaatillinen. Käytän Mop hydrating shampoota ja pesen joka toinen päivä. :) Oon kokeillut myös Nubian heritagen suihkusaippuaa (mango) hiustenpesussa, mutta se kyllä haalisti hiusväriä melko tehokkaasti, vaikka onkin sulfaatiton.
2a F ii – Iho: kuiva

Poissa kiwi

• Tukkaguru
« Vastaus #186 : 13.04.11 - klo:16:21 »
Minä olen kokeillut myös MOPin sulfaatitonta shampoota. Se toimi alussa hyvin, mutta lopussa tuli rasvainen tulos. Minulla oli silloin kyllä vaaleat hiukset. Käytetty on myös Everyday Shean vanilla & mint shampoota sekä Urtekramin shampoita. Niillä tulee siis rasvainen lopputulos, ainoastaan tämä Nubian on toiminut siinä suhteessa.

Poissa EllaBella

• HAIRahtanut
« Vastaus #187 : 13.04.11 - klo:17:30 »
En ole kyllä huomannut mitään merkitystä sillä, pesenkö hoitoaineella, sulfaatittomalla vai sulfaatillisella shampoolla hiukset, väri haalistuu kuitenkin.
Osa sulfaatittomista shampoista on aika peseviä, hiukset natisee pesun jälkeen. Mopin Hydrating onkin sulfaatittomien aatelia kun puhutaan hellävaraisesta shampoosta. Ainoa miinus tässä on, että ainakin minulla tämä shampoo alkaa rasvoittamaan hiuksia liian useassa käytössä.
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.

Poissa heijji

• HAIRahtanut
  • Feet don't fail me now Take me to the finish line
« Vastaus #188 : 23.04.11 - klo:16:52 »
Ostin tänään ensimmäistä kertaa sulfaatittoman shampoon, Bonacure Color Save Sulfate-Free Shampoo. Ei mitään käsitystä onko hyvää/huonoa, onko kenelläkään tuosta kokemusta? Ajattelin vain että sulfaatiton shampoo voisi olla hyvä juttu, nyt kun todella yritän saada tukkaa kasvatettua. Harmikseni tuossa kyllä on silikonia, PEG-12 Dimethicone löytyy 11. incistä. Tänään pääsee testaukseen, toivottavasti pelittää. :)
Ylikasvanut pixie omalla 8- asteisella värillä. Kasvatus käynnissä, tavoitteena hartiamitta.

Kunis

• Vieras
« Vastaus #189 : 05.06.11 - klo:21:44 »
Sulfaateista luopuminen auttoi minulla tosi nopeasti kuivan, kireän ja hilseilevän päänahan normalisoitumiseen. Vielä isomman avun sulfaatittomuus on kuitenkin tehnyt avon taliköhnäpäälle.
Siitä en osaa sanoa, kuivattivatko vanhat shampoot hiuksiakin, saattoivat olla hieman huonossa kunnossa jo muunkin elämän vuoksi. Tänhetkiset hiukseni eivät kuitenkaan ole nähneet kun mietosulfaatillisia ja kokonaan sulfaatittomia shampoita, joihin nyttemmin olenkin kokonaan siirtynyt. Käytössä on Everyday Shean vanilla mint. iHerbistä.

Edit: sanottakoon, ettei saman firman laventeli tee mitään, vaikka vaniljaminttu pitikin päänahan öljyyntymisen kurissa.
« Viimeksi muokattu: 12.02.12 - klo:00:19 kirjoittanut Kaarne »

Poissa Vovka

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #190 : 25.07.11 - klo:12:44 »
Urtekramin No Perfume Baby Shampoon INCI on näköjään muuttunut, ja aika korkealla listalla on noussut alkoholi.  :( Kyllähän tuolla todella puhtaan ja ilmavan tukan saa, mutta itselleni ilmaantui myös takkuja ja päänahka oli hieman kiristävä pesun jälkeen.

Uuden ja vanhan Baby Shampoon INCIt ovat lähes identtiset, ainoana vaan tuo lisätty alkoholi. En ymmärrä, miksi se on sinne pitänyt laittaa.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #191 : 25.07.11 - klo:13:53 »
^ Voisiko se alkoholin lisäys johtua Ecocert-sertifioinnista, eli alkoholia on lisätty säilyvyyden takaamiseksi? Kun mun mielestä juuri tuota sertifiointia ei ollut ennen tuossa sampoossa ja voihan se olla niin, että Ecocert vaatii tietynlaisia tuotesisältöjä sekä takuuta säilyvyydestä tai jostain muusta ja sen takia se alkoholi laitettiin sampooseen. En tiiä onko asia näin, kunhan vain arvelen :) .

Mie en ole saanut käytettyä Urtekramin No Perfume Baby Shampoo -pulloani loppuun, kun löysin iHerbistä Rainbow Researchin hajusteettoman pesunesteen. Pesuneste pesee paljon hellemmin, se ei takuta niin kamalasti ja mielestäni tuntuu paljon kosteuttavammalta kuin Urtekram. Pieni määrä pesunestettä vaahtoaa hyvin ja sampoo huuhtoutuu hiuksista helposti. INCI on kyllä vähän monimutkaisempi kuin Urtekramissa, mutta ainakaan mun herkästi oireilevaa päänahkaa se ei ole häirinnyt. Pullolla on myös mukava hinta-laatusuhde.

Urtekram No Perfume Baby Shampoo

Aqua, glycerin, coco-glucoside, alcogol, sodium cocoyl glutamate, cocamidopropyl betaine, glyceryl caprylate, glyceryl oleate, xanthan gum, citric acid

Rainbow Research Colloidal Oatmeal Bath & Body Wash Fragrance Free

Purified water, decyl glucoside (corn), coco betaine (coconut), avena sativa (oat) kernel flour, vegetable glycerine, aloe vera extract, chamomile flower extract, calendula flower extract, comfrey extract, sodium PCA, sodium benzoate, potassium sorbate, citric acid, xanthan gum, phenoxytol (green tea).

Poissa sonjis

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #192 : 31.08.11 - klo:18:43 »
Olen kohta puolitoista vuotta käytellyt sulfaatittomia shampooita ja löytänyt monta suosikkia.

Harley, olisi kiva tietää, mitkä ovat olleet suosikkejasi.

Lisäksi alkoi tämän ketjun perustella kiehtoa Pure Nuff Stuffin shampoot, vaikuttavat ainakin kyllin luonnonmukaisilta ja yksinkertaisilta täyttämään tiukahkot kriteerini :) Niitä käyttäneiltä olisi kiva saada tarkempia tietoja pesutuloksesta ja millaisen tuntuman ne jättävät hiuksiin, sekä tietty shampoita kokeilleilta taustatiedot että millaiset hiuksenne ovat. Kiitos raporteista jo etukäteen!

Ja toki muutkin sulfaatittomat luomu/ luonnonmukaiset shampoot kiinnostavat, joten käyttäjäkokemuksia niistäkin olisi kiva lukea  :)
2b/c-3a/b olosuhteista, muotoilusta ym riippuen, M ii, medium/high porosity, värjäämätön
- kuiva, kuriton, pörröisyyteen taipuvainen luonnonkihara
- tavoitteena kosteutetut, silkkiset, sileät, pehmeät, raskaasti laskeutuvat ja hoidetut hiukset, vähemmän volyymia

ensitilaajan iHerb-koodi: OTE827

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #193 : 31.08.11 - klo:19:37 »
Lisäksi alkoi tämän ketjun perustella kiehtoa Pure Nuff Stuffin shampoot, vaikuttavat ainakin kyllin luonnonmukaisilta ja yksinkertaisilta täyttämään tiukahkot kriteerini :) Niitä käyttäneiltä olisi kiva saada tarkempia tietoja pesutuloksesta ja millaisen tuntuman ne jättävät hiuksiin, sekä tietty shampoita kokeilleilta taustatiedot että millaiset hiuksenne ovat. Kiitos raporteista jo etukäteen!

Ja toki muutkin sulfaatittomat luomu/ luonnonmukaiset shampoot kiinnostavat, joten käyttäjäkokemuksia niistäkin olisi kiva lukea  :)

Alaffian ja Everyday Shean sampoot ovat todella simppeleitä ja olen tykästynyt varsinkin Alaffian karite- ja kookosöljysampooseen. Se pesee hellävaraisesti, mutta ei jätä hiuksia öljyisiksi. Sampoo ei takuta, vaikka se peseekin hiukset vähäsen narskuvaksi asti. Tämä sampoo ei anna ihan niin paljon volyymiä kuin esim. Everyday Shean vanilja-minttusampoo, mutta lopputulos on silti oikein kiva.

Poissa EllaBella

• HAIRahtanut
« Vastaus #194 : 01.09.11 - klo:14:55 »
Pistinpä tilaukseen nuo Alaffian shampoot. Tilasin myös lisää Mopin Cleania, purkki pääsi loppumaan kuin varkain ja koska on shampoo joka tekee melkein parempaa jälkeä kuin Hydrating, on sitä pakko oltava kaapissa.

Olen huomannut että sulfaatittomat shampoot tekevät ainakin minun hiuksiini parempaa jälkeä kuin sulfaatilliset. Tuntuu että sulfaatilliset shampoot kuivattavat ja takuttavat hiuksia. Mutta eivät kaikki sulfaatittomat shampootkaan tee hyvää jälkeä, osa kuivattaa ja kutittaa.
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.