Kirjoittaja Aihe: Sulfaatittomat shampoot  (Luettu 134579 kertaa)

Poissa sonjis

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Sulfaatittomat shampoot
« Vastaus #195 : 01.09.11 - klo:16:04 »
Alaffian ja Everyday Shean sampoot ovat todella simppeleitä ja olen tykästynyt varsinkin Alaffian karite- ja kookosöljysampooseen. Se pesee hellävaraisesti, mutta ei jätä hiuksia öljyisiksi. Sampoo ei takuta, vaikka se peseekin hiukset vähäsen narskuvaksi asti. Tämä sampoo ei anna ihan niin paljon volyymiä kuin esim. Everyday Shean vanilja-minttusampoo, mutta lopputulos on silti oikein kiva.

Alaffian shampoot vaikuttaa kyllä tosi kiinnostavilta, kiitos vinkistä! Enriching-vaihtoehdon lisäksi myös Alaffia Nourishing Shampoo, Shea & Honey vaikutti hyvältä. Ei kai tuo Enriching shampoo tuuheuta paljoa, itse kun pyrin nimenomaan minimoimaan luonnonkiharani villiä volyymiä?
2b/c-3a/b olosuhteista, muotoilusta ym riippuen, M ii, medium/high porosity, värjäämätön
- kuiva, kuriton, pörröisyyteen taipuvainen luonnonkihara
- tavoitteena kosteutetut, silkkiset, sileät, pehmeät, raskaasti laskeutuvat ja hoidetut hiukset, vähemmän volyymia

ensitilaajan iHerb-koodi: OTE827

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #196 : 01.09.11 - klo:19:47 »
^ Alaffian sampoiden INCI-listoissa ei ollut kovin suuria eroja. Tuoksuina käytetyt eteeriset öljyt vain vaihtelivat ja öljyjen määrä sekä laji vaihtelevat. Ei tuo sampoo selkeästikään ole mikään tuuheuttava sampoo, ei tarvitse pelätä mitään älytöntä volyymilisää.

Poissa Missy

• Tukkaguru
« Vastaus #197 : 01.09.11 - klo:20:30 »
^ellen, koska sulla tuntuu olevan kokemuksia useista sulfaatittomista shampoista, niin mikä sun suosikki on ylipäätään ja erikseen Iherbin valikoimasta, jos paras ei ole sieltä?
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #198 : 02.09.11 - klo:13:55 »
^ Nyt kysyit kyllä vaikeita, sillä monet tuotteet ovat niin hyviä ja mun suosikit tuppaavat vaihtelemaan uusien tuotekokemusten myötä ;D . Ennen rrrrrakastin MOP:n kosteuttavaa sampoota, mielestäni se on kaikkein paras kosteuttava sampoo todella kuiville hiuksille. Nykyään käytän paljon Nubian Heritagen ja muidenkin merkkien pesunesteitä hiustenpesussa ja joskus kokeilen uusia tuotteita niin kuin tällä hetkellä Alaffian sampoota.

Jos olisi aivan pakko valita joku suosikkisampooksi, niin valitsisin Nubian Heritagen mangopesunesteen, koska siinä on paljon erilaisia kosteuttavia öljyjä, se pesee hellävaraisesti, mutta kuitenkin tarpeeksi tehokkaasti, se vaahtoaa todella hyvin, mutta ei takuta, se ei ärsytä kutiamiseen altista päänahkaani ja se on todella riittoisaa.

Poissa Missy

• Tukkaguru
« Vastaus #199 : 04.09.11 - klo:21:40 »
^Mulla tuo mango ei jostain syystä toiminut, jätti hiukset lähmäiseksi vaikka kuinka huuhtelin. Papaya & coconut toimii sen sijaan hyvin ja tykkään koostumuksestakin enemmän, tuoksu ei tosin kuulu suosikkeihin. MOPin hydrating on kiva mutta epäilen, ettei se jatkuvassa käytössä puhdistaisi mun hiuspohjaa kunnolla.

Shampoiden suhteen en ole niin kokeilunhaluinen kuin hoitoaineiden ja haluaisin löytää "the"-shampoon, jota voisin tyytyväisenä käyttää tästä eteenpäin eikä tarttisi enää muihin koskea.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #200 : 05.09.11 - klo:06:59 »
Huoh. Mä taidan luovuttaa ja pidän jatkossa näppini erossa sulfaatittomista shampoista. Olen kokeillut jo ennestään ainakin Urtekramia ja Bonacurea ja paria muutakin. Viimeisin kokeiluni on LaCoupe Orgnx color care jota ostin Tallinnan Kaubamajasta. Käyttelin sinnikkäästi puoleenväliin mutta nyt mä luovutan... Plussaa ihana tuoksu ja vaahtoaakin ihan hyvin sulfaatittomaksi. Tuntuu pesevältä pesuhetkellä mutta siihen se sitten jääkin. Jos pesen illalla, niin jo seuraavana päivänä puolenpäivän jälkeen on lähmäinen tukka ja tekisi mieli vetää kuivashampoota tai pestä kokonaan jollain "oikealla" shampoolla. ::) Voisin kuvitella tämän sopivan vähän vähemmän rasvoittuvammalle päälle.

Lynnei

• Vieras
« Vastaus #201 : 08.10.11 - klo:09:58 »
Suositellaanko aitohiuspidennyksille sulfaatitonta shampoota? :o

Poissa almiros

• Tukkaguru
« Vastaus #202 : 13.11.11 - klo:23:35 »
Aion varmaan jossain vaiheessa kokeilla MOPia ja katsoa voisiko se mahdollisesti kosteuttaa pituuksia. Mutta onko kellään suositella jotain sulfaatitonta shampoota taliköhnäiselle päänahalle? Mielellään joku sellainen joka ei takuta.
Olisi vielä kiva jos viitsisitte mainita mistä kyseistä tuotetta saa.  :)
hennaaja
iherb alekoodi DUW569

Poissa pitkätukka

• Tukkaguru
« Vastaus #203 : 19.11.11 - klo:13:04 »
Kokeilin sulfaatittomuutta aikaisemmin, jolloin mulla oli vielä pitkät kestovärjätyt hiukset. Kokeilu oli aika vaatimaton, koska se rajoittui Urtekramin Ruusu- ja Aloevera-shampoisiin. Kumpikaan niistä ei tuntunut hyvältä useamman kerran peräkkäin käytettynä. Ne takuttivat pituuksia tavallisia shampoita enemmän. Vaikutti siltä että pituudet kuivuivat tavallistakin enemmän.

Annoin sulfaatittomuudelle uuden tilaisuuden tänä syksynä, kun hiukseni ovat alle 50 cm pituiset ja käsittelemättömät. En tykkää kaapissani lojuneesta Urtekramin Aloeverasta edelleenkään, mutta ajattelin käyttää sen kuitenkin loppuun. Se tuntuu edelleen takuttavalta, mutta hiukset likaantuvat kuitenkin tyvestä nopeasti.

Löysin yllättäen iHerbistä hiuksilleni hyvin sopivan sulfaatittoman shampoon:

Jason Natural, Pure Natural Shampoo, Long & Strong Jojoba'

INCI löytyy shampoiden inci-ketjusta.

Pesee hyvin, vaahtoaa runsaasti sulfaatittomaksi shampooksi, ei takuta, pullo on isohko (473 ml) ja tuoksukin on kivan kukkaishunajainen. Olen pystynyt käyttämään tätä useissa peräkkäisissä pesuissa ilman että siitä olisi tullut ongelmia. Ei ole edes paha hinta. Pesen hiuksiani tarpeen mukaan vaihtelevasti 4-7 päivän välein. Jos Jason toimii jatkossakin näin hyvin, voi olla etten palaa ainakaan ihan heti takaisin sulfaatillisiin shampoisiin jotka kuivattavat hiuksiani enemmän.

En osaa sanoa, miten hyvin se sopisi taliköhnäiselle päälle, joten en ota siihen kantaa.
« Viimeksi muokattu: 19.11.11 - klo:13:13 kirjoittanut pitkätukka »
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.

Kunis

• Vieras
« Vastaus #204 : 12.02.12 - klo:00:34 »
Olen taas jotenkin umpikujassa pääni kanssa. Sulfaatittomilla piti aina tehdä säännöllinen syväputsarikäsittely, joka lannisti minua ja ajauduin ennenpitkää pesemään joka kerta jollain perustökötillä. Miten kuukausittainen tms. välipesu voi ollakaan niin vaikea käsite?
Nytkös öljyä ja hilsettä taas pukkaa, ja kaikkialta kutittaa. Tosin ehkä osuutensa talvellakin. No, ehkä opin tästä vähän ja palaan ruotuuni. Raportoin sitten myöhemmin testailujani.

Poissa hairwreck

• HAIRahtanut
« Vastaus #205 : 16.08.12 - klo:10:11 »
Siis onkos tuo Urtekramin aloe shampoo muka sulfaatiton? Ajattelin nyt kuitenkin sitten vielä niitäkin kokeilla (hiuspohja ei vieläkään vaan tunnu ihan superhyvinvoivalta). Eli ilmeisesti marketistakin saa sulfaatitonta? Kauhea markettihirmu olen, mutta en vaan jaksa ikinä odottaa nettitilauksia ja tällä budjetilla pitää tyytyä peruskamaan  ::)
2b C ii mittana bsl, tavoite hyväkuntoinen mid-back

chai

• Vieras
« Vastaus #206 : 16.08.12 - klo:10:33 »
^ Ei ole, siinä on sodium coco sulfatea.

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #207 : 16.08.12 - klo:10:46 »
Oon käyttäny sitä urtekramin perusshampoota, jossa ei oo mitään hajusteita tai muutenkaan paljoa mitään ja eikä toi coco sulfate ärsytä ainakaan mun päänahkaa.Eikä se takuttanu tai mitään. Pesin myös muutaman viikon hiukset tervapalasaippualla ja oli oikeen mukava tapaus. Se ei vaan oo jatkuvassa käytössä tarpeeksi pesevä mulle.
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

Poissa hairwreck

• HAIRahtanut
« Vastaus #208 : 16.08.12 - klo:11:08 »
Okkei elikkä toi Urtekramin no perfume tai baby shampoo siis kokeiluun. Ongelma mulla yleensä on toi liika pesevyys missä tahansa shampoossa.
2b C ii mittana bsl, tavoite hyväkuntoinen mid-back

Adina

• Vieras
« Vastaus #209 : 29.08.12 - klo:22:47 »
Apua! Olenko ymmärtänyt oikein: jos tuotteessa lukee ettei se sisällä parabeeneja onko se silloin myös sulfaatiton? ??? Googletin aiheesta ja YR:n shampoot hyppäsivät esille, en kuitenkaan löytänyt sivulta tarkempaa tietoa erään shampoon ainesosista, ainoastaan maininnan siitä, ettei ko. tuote sisällä parabeeneja.