Kirjoittaja Aihe: Sulfaatittomat shampoot  (Luettu 134168 kertaa)

Poissa Miiia

• Haiven
  • *
Vs: Sulfaatittomat shampoot
« Vastaus #210 : 29.08.12 - klo:23:22 »
Apua! Olenko ymmärtänyt oikein: jos tuotteessa lukee ettei se sisällä parabeeneja onko se silloin myös sulfaatiton? ??? Googletin aiheesta ja YR:n shampoot hyppäsivät esille, en kuitenkaan löytänyt sivulta tarkempaa tietoa erään shampoon ainesosista, ainoastaan maininnan siitä, ettei ko. tuote sisällä parabeeneja.

parabeenit ovat säilöntäaineita, sulfaatit peseviä ainesosia. Niillä ei ole tietääkseni mitään tekemistä toistensa kanssa, mutta viisaammat korjatkaa jos olen väärässä.

Säihke

• Vieras
« Vastaus #211 : 30.08.12 - klo:11:22 »
Huoh. Mä taidan luovuttaa ja pidän jatkossa näppini erossa sulfaatittomista shampoista. Olen kokeillut jo ennestään ainakin Urtekramia ja Bonacurea ja paria muutakin. Viimeisin kokeiluni on LaCoupe Orgnx color care jota ostin Tallinnan Kaubamajasta. Käyttelin sinnikkäästi puoleenväliin mutta nyt mä luovutan... Plussaa ihana tuoksu ja vaahtoaakin ihan hyvin sulfaatittomaksi. Tuntuu pesevältä pesuhetkellä mutta siihen se sitten jääkin. Jos pesen illalla, niin jo seuraavana päivänä puolenpäivän jälkeen on lähmäinen tukka ja tekisi mieli vetää kuivashampoota tai pestä kokonaan jollain "oikealla" shampoolla. ::) Voisin kuvitella tämän sopivan vähän vähemmän rasvoittuvammalle päälle.

Aika jännä, mulla on kans tosi rasvoittuva päänahka ja iho, mutta mä olen löytänyt avun sulfaatittomista shampoista (ja kuivashampoosta toki...). Jos pesen jollain superpesevällä sulfaatillisella niin mun tukka on juuresta rasvainen jo samana päivänä (pesen yleensä aamulla). Sitten "miedolla" shampoolla pestessä ne pysyy puhtaina 1,5 vrk, sitten alkaa olemaan sellainen tunne että pitää laittaa kuivashampoota vaikka ei ne vielä likaiselta näytäkään.

-EDIT- En tiiä voinko puhua käyttäneeni täysin sulfaatittomia shampoita kun monessakin kokeilemassani "sulfaatittomassa" on jotain vastaavaa ainetta. Uusimassa "sulfaatittomassa" on Olefin sulfonatea joka käsittääkseni on samaa huttua ja pesee narskuvaksi.  :-\ Ainakin sodium laureth sulfate lisää minulla hiusten rasvoittumista, mutta noiden muiden sulfaattien käyttö ei niinkään. Tilasin nyt tuota Alaffiaa ja Nubian Heritagen pesunestettä, katsotaan mitä niillä tapahtuu.

Voi että nuo sulfaatit on hämmentäviä, vielä kun shampoita mainostetaan sulfaatittomina, mutta ne ei kuitenkaan sitä ole!
« Viimeksi muokattu: 01.09.12 - klo:09:22 kirjoittanut Säihke »

Poissa Monty

• HAIRahtanut
« Vastaus #212 : 13.09.12 - klo:08:49 »
Jopas nyt, kun ostin MOP:n C-systemin hydrating shamppoon+hoitoaineen keskustelujen inspaamana, kun tukassa on pari värinpoistoa+suoraväriä eli kuivaa+rääkättyä tukkaa. Suurin odotuksin lutrasin mömmöjä suihkussa tukkaan (hyhhyh mikä sitruunan haju!)

Yllätys oli suuri, kun mielestäni shampoo takutti ihan hirveästi ja hoitoaineesta huolimatta tukka jäi kuivan tuntuiseksi. Koitin kerran oikein muhittaa tuota hoitista saunassakin, mutta ei tulos ollut sen kummoisempi.

Kaipa sitten vaan normi silkkarimömmöt toimii mulle paljon paremmin, nää oli tosi pettymyksiä.   :-\
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t

Poissa WilloTheWisp

• HAIRahtanut
« Vastaus #213 : 24.09.12 - klo:04:12 »
Mistä saisi (muualta kuin iHerbistä) sulfaatittoman syväputsaavan shampoon missä ei ole tietenkään silikoneja?

Säihke

• Vieras
« Vastaus #214 : 27.09.12 - klo:12:06 »
Tuo Nubian on positiivinen yllätys, vaahtoaa aivan järjettömästi mutta vaahto on ihanan kevyttä. Pesee tehokkaasti. Alaffiasta jää semmoinen saippualla pesty olotila tukkaan, mutta incissä onkin african soap. Nubiania pitää tilata muitakin sortteja, alaffiaa en ehkä kokeile uudelleen. Tukka jää tosi puhtaaksi näiden jälkeen, takkuuntuu kyllä jos ei läträä hoitsikkaa.

Poissa cocos

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #215 : 09.10.12 - klo:00:23 »
Onko Moroccanoilin moisture shampoosta kokemuksia? Olisi lookfantasticissa tarjouksessa 500 ml pullo, houkuttaisi.
1c F ii

Poissa anilliini

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #216 : 15.12.12 - klo:02:28 »
Olisi mielenkiintoista kokeilla taas sulfaatitonta shampoota. Urtekramista jäi vähän huono kuva kun sillä rasvoittui nopeasti. Täällä on kuitenkin vastakkaisiakin mielipiteitä tuosta rasvoittumisesta. Olen käyttänyt erittäin hienoa suomalaista shampoota paljon viimeaikoina, kun sillä tulee niin ihanan puhdasta. Sitäkin tosin saa joskus vaahdottaa pari kertaa ennenkuin tulee puhdasta. Kummalliset hiukset minulla.
2a/2c M ii bsl (Edestä kiharammat)

Poissa piste

• HAIRahtanut
« Vastaus #217 : 01.01.13 - klo:17:49 »
Eli onko sulfaatti "pahasta"? Et jos alkaisin käyttää EHS -shampoota, nii onko se sit huono...  :-[

Poissa kleio

• Tukkaguru
« Vastaus #218 : 01.01.13 - klo:17:59 »
^ Sulfaatit sopii toisille, toisille ei. Minun hiuksilleni ne ei yleensä sovi, kuivattaa latvoja ja aiheuttaa hilseilyä. Toisaalta käytän sulfaatillista shampoota noin kerran kahdessa viikossa poistamaan epäpuhtaudet hiuksista: liian hellävarainen sulfaatiton shampoo ei poista esim. katupölyn jäämiä (mitä täällä Helsingissä tulee paljon keväästä syksyyn) tai silikonia.

EHS-shampoot lienevät ihan hyvää tavaraa, aika peseviä siis ovat, mutta koska sulla on värjäämätön ja käsittelemätön tukka, se varmaan sen kestää. Itsellä on niin hauraat latvat että pitää olla mahdollisimman hellävaraiset tuotteet.

Aloita sillä EHS:llä vaan, mutta jos tuntuu että se rasittaa hiusta niin vaihda hellävaraisempaan. Ja kuten keskusteluista huomaat, ei nuo sulfaatittomatkaan sovi kaikille. Jotkut vaan tarttee sen pesevämmän.
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v

marsuzioni

• Vieras
« Vastaus #219 : 02.01.13 - klo:13:25 »
Cocos, mulla oli pieni pullo kyseistä hoitsikkaa. Aluksi olin et wau ku on pehmeet hiukset. Sit muutaman pesukerran jälkeen se alkoi olemaan vaan kuivempi.. Ite en enää Moroccanoilia osta koska tuntuu et se ei tee omalle tukalle ainakaan hyvää oli se mitä tahansa brändin tuotetta. Suosittelen et jos saat jostai travel kokoisia pulloja niin kokeile eka niillä. Ei mene sitten se kauhea hinta kankkulan kaivoon jollei sovikaan ( itsellä öljy pölyyntymässä kaapin perällä..)

Poissa peruna

• Haiven
  • *
« Vastaus #220 : 03.01.13 - klo:17:44 »
Olen alkanut harkitsemaan sulfaatittomiin shampoisiin siirtymistä, mutta vähän epäilyttää ovatko ne riittävän peseviä. Tällä hetkellä esimerkiksi päässä on puoli pulloa lakkaa, reeeilusti TRESemmén silikonista lämpösuojaa ja latvoissa silkkitippoja, saako sulfaatiton tällaisen määrän mömmöjä veks? Toki käyttäisin edelleen säännöllisen epäsäännöllisesti syväputsaria, mutta täytyyköhän sen käyttöä lisätä jos siirtyy esim. Urtekramin käyttämiseen? Miten paljon te sulfaatittomien kannattajat käytätte muotoilutuotteita?

Poissa nysimum

• HAIRahtanut
« Vastaus #221 : 04.01.13 - klo:11:21 »
Olen alkanut harkitsemaan sulfaatittomiin shampoisiin siirtymistä, mutta vähän epäilyttää ovatko ne riittävän peseviä. Tällä hetkellä esimerkiksi päässä on puoli pulloa lakkaa, reeeilusti TRESemmén silikonista lämpösuojaa ja latvoissa silkkitippoja, saako sulfaatiton tällaisen määrän mömmöjä veks? Toki käyttäisin edelleen säännöllisen epäsäännöllisesti syväputsaria, mutta täytyyköhän sen käyttöä lisätä jos siirtyy esim. Urtekramin käyttämiseen? Miten paljon te sulfaatittomien kannattajat käytätte muotoilutuotteita?
Täysin sulfaatiton ei melko varmasti pese noita muotoilutuotemääriä pois. Urtekramin shampoot eivät kuitenkaan ole sulfaatittomia, vaan niissä on kookossulfaattia. Kannattaa ehkä kokeilla sillä + säännöllisellä syväputsauksella. Jos tuntuu, ettei riitä, sitten varmaan täytyy tehdä paluu sulfaatillisiin.

Itse käytän muotoilutuotteina Paul Mitchellin Sculpting foam -muotovaahtoa ja Kinky-Curlyn Curling custard -kiharavoidetta ja otsatukkaan sekä silikonista lämpösuojaa että hiuslakkaa. Kiharavoiteesta ei kummemmin pitäisi jäämiä jäädä hiuksiin, noista muista varmaan jonkin verran. Siitä huolimatta olen pysynyt sulfaatittomissa (MOP Hydrating/Curl shampoo, Tigi Foxy Curls -shampoo) ja hyvin pärjää. Syväputsarilla pesen kerran tai kaksi kuussa.

Päänahkani voi nykyään älyttömän hyvin ja rasvoittuminen on rauhoittunut huomattavasti verrattuna aiempaan. Aiemmin pesin hiukset melkeinpä joka päivä, nyt 1–2 kertaa viikossa. Joku aika sitten testasin olosuhteiden pakosta Urtekramin shampoota ja voi kääk, minkä takkupesän se sai aikaseksi! Hiukset meni ihan rahisevan kuiviksi ja narskuvan puhtaaksi, aivan liian tujua tavaraa mulle näemmä. Ihan kauhistuttaa ajatella, että aiemmin olen ihan surutta pessyt SLS-shampoolla päivittäin... 0_0 No, eipä ne järin hyväkuntoiset silloin olleetkaan, shampoo oli melkeinpä vähäisin huolenaihe silloin, huhhuh.
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
– Daniil Harms: Uusi anatomia

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #222 : 04.01.13 - klo:15:56 »
^ Ruohonjuuressa myydään Urtekramin Baby shampoota ja se on täysin sulfaatiton ja toki silikonitonkin. Ja on siis hajustamaton. Ruohonjuurestaa löytyy varmasti muitakin sulfaatittomia!
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa nysimum

• HAIRahtanut
« Vastaus #223 : 04.01.13 - klo:17:03 »
Myös Body Shopissa on muistaakseni nykyään sulfaatittomia shampoita ja suihkusaippuoita :)
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".

Poissa nysimum

• HAIRahtanut
« Vastaus #224 : 04.01.13 - klo:21:30 »
Joo, löytyy näköjään ainakin tällainen kosteuttava shampoo. Muistaakseni inci oli hyvä, mietin jopa että olisi ostanut itselleni testiin. Eikun tuossahan se inci komeileekin! Ainakin mun silmään näyttää edelleen hyvältä, huomaako joku jotain huomautettavaa?