Kirjoittaja Aihe: Sulfaatittomat shampoot  (Luettu 134183 kertaa)

marsuzioni

• Vieras
Vs: Sulfaatittomat shampoot
« Vastaus #225 : 04.01.13 - klo:21:52 »
mitä noi Sodium alkuiset on?  :o Muuten munki silmää näyttää hyvältä! Täytyy huomenna mennä kattomaa jos ois paikallisessa myymälässä hyllyllä

Poissa nysimum

• HAIRahtanut
« Vastaus #226 : 04.01.13 - klo:22:41 »
^ Sodium on natrium englanniksi eli ei siitä vielä kauhean hätiköityjä johtopäätöksiä kannata tehdä ;)

Disodium Cocoyl Glutamate

This tenside is among the mildest amino acid tensides from natural, renewable materials. Derived from coconut oil and fermented sugar, this gentle cleanser has excellent cleansing and foaming properties, is environmentally-friendly and is well-tolerated by sensitive and allergic skin types. It is also BDIH-approved.

Sodium Chloride = natriumkloridi = ruokasuola

Sodium Benzoate on säilöntäaine, joka voi olla haitallista hengitettynä tai nautittuna yhdessä suurten C-vitamiinimäärien kanssa. Tässä tapauksessa siis merkityksetöntä.

Sodium Hydroxide = natriumhydroksidi = lipeä. Käytetään myös mm. luomusaippuoissa (lipeähän on se perinteisin pesuaine). Varsinkaan toiseksi viimeisenä ainesosana en olisi tästäkään huolissani.
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
– Daniil Harms: Uusi anatomia

Poissa Nemilie

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #227 : 05.01.13 - klo:18:20 »
Minulla on tuo Rainforest Moisture -shampoo ja olen ihan tyytyväinen, tosin se on ensimmäinen sulfaatiton shampooni joten ei ole kauheasti vertailukohteita. :D Mietin tässä että onko sulfaatitonkin shampoo kuitenkin paha, paha shampoo vai onko hiusystävällisyydeltään verrattavissa CO-pesuun?

Poissa Shirley

• HAIRahtanut
« Vastaus #228 : 08.01.13 - klo:11:20 »
Nyt lähti tilaukseen Mopin Hydrating -shampoo, joka on jo pitkään ollut ostoslistalla  :) Päänahka alkaa ikävästi tuntumaan kuivalta ja kiristää, joten hellävaraisempi shampoo taitaa olla paikallaan. Pesevämpien shampoiden käyttö tuntuukin melko turhalta, kun en käytä mitään muotoilutuotteita. Ja jos saisi pesuväliäkin hieman pitemmäksi.  :) Harmi vaan, kun oon vähän hamstraillut tarjouksista sulfaatillisia shampoita, mutta ehkä niille on taas käyttöa keväämmällä, kun päänahka ei enää kuivu niin pahasti. Toivottavasti tämä Mop nyt sopisi mulle. Pitäisi varmaan myös kokeilla pitkästä aikaa CO-pesua.
1aFii, mid back -mittaiset, punaruskeat hiukset.

Poissa WilloTheWisp

• HAIRahtanut
« Vastaus #229 : 08.01.13 - klo:11:57 »
Marsuzioni, ylempänä Shirleyn mainitsema Mopin Hydrating shampoo on vallan mainio sulfaatiton ja silikooniton shampoo. Itse pidän siitä paljon, ei kuivata tai takuta ollenkaan eikä sen sitruksinen tuoksukaan ole kamala! ;) Tätä ei nykyään enää saa luottokaupoistani Beautybaystä eikä Lookfantasticistä (taitaa tosin olla entinen luottokauppa jo tämä  ;D)  mistä Shirley ostit omasi?

Poissa peruna

• Haiven
  • *
« Vastaus #230 : 08.01.13 - klo:13:45 »
Niin joissain Urtekrameissa on tuota kookossulfaattia, mutta muistelin tästä ketjusta lukeneeni että osa (No Perfume ja Henna?) olisivat täysin sulfaatittomia? En nyt jaksa tarkistaa, paljon mahdollista että muistelen / olen käsittänyt väärin.
Eniveis, Ruusu shampoo kuitenkin tarttui kaupasta mukaan, vaikka se ei ainakaan täysin sulfaatiton olekaan. Ajattelin käyttää sitä aina niinä pesukertoina kun päässä on vähemmän muotoiluaineita. Pesuvälin olen saanut venytettyä 2-4 kertaan viikossa, mutta tavoitteena olisi 1-3. Jo harvemmat pesukerrat tuntuvat parantavan hiusten kuntoa, niin ajatella mitä hellävaraisemmat aineet voisivat saada aikaan. :)

Poissa WilloTheWisp

• HAIRahtanut
« Vastaus #231 : 08.01.13 - klo:14:20 »
^ No perfumessa on sodium coco sulfatea eikä siis ole täysin sulfaatiton. Baby, henna ja rasaul-savi (rhassaul lukee purkissa) shampoissa ei sulfaatteja ole  :)

Poissa Shirley

• HAIRahtanut
« Vastaus #232 : 08.01.13 - klo:15:06 »
Feeluniquesta tilasin tuon Mopin Hydrating shampoon. Ei oo aikaisempaa kokemusta siitä kaupasta, mutta ilmeisesti aika monet täällä on sieltäkin tilailleet. Tuo shampoo kuulostaa kyllä hyvältä tuotteelta ja kiva kuulla myös, ettei sen pitäisi takuttaa. Pitää kertoa kokemuksista, kunhan saan pullon käsiini  :)
1aFii, mid back -mittaiset, punaruskeat hiukset.

Ponpon

• Vieras
« Vastaus #233 : 08.01.13 - klo:18:42 »
Aion alkaa käyttämään sulfaatitonta ja silikonitonta shampoota  :) (sulfaatit kuivattavat hiuksia ja hiuspohjaa, silikonit aiheuttavat ihan älytöntä kutinaa päänahkaan, joskus raavin ihon rikki kun se on niin sietämätöntä)

Hiukseni puhdistuvat melkein millä tahansa aineella (paitsi flow:n kehäkukkashampoopalalla), aina pesun jälkeen ne ovat "liian puhtaat" ja leijuvat vaikka käytän kosteuttavaa shampoota jota olen laimentanut puolet vedellä (sulfaatillista) :D Toivottavasti hiuksista tulisi "ei-niin-puhtaat" ja raskaammat ilman sulfaatteja.

Varsinainen ongelma on se, että pesen hiukseni joka toinen päivä ja toisena päivänä hiukset tuntuvat puhtailta mutta näyttävät jo likaisilta  :-\ En voi käyttää kuivashampoota sillä kaikista kokeilemistani kuivashampoista, hiuspuutereista ym. tulee allerginen reaktio (järjetön kutina, päänahan näppylät ja punoitus). Jos sulfaatiton shampoo olisi ratkaisu ongelmaan  ;D CO-pesut vain lyhentävät pesuväliä.

Tilasin kokeiltavaksi MOP:n clean shampoon missä ei pitäisi olla sulfaatteja eikä silikoneja (?). Jospa se toimisi  :)

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #234 : 08.01.13 - klo:20:48 »
Oisko kenelläkään ehdotuksia, mikä olisi todella kosteuttava sulfaatiton shampoo (ja silikoniton/sulfaatiton hoitoaine)? Mun hiukset imee itseensä ihan kaiken mitä niihin lykkään, enkä ole vielä löytänyt sellaista kosteuttavaa shampoota tai edes jätettävää hoitsikkaa, joka sais mun hiukset lähmäseksi  ;D

Poissa nysimum

• HAIRahtanut
« Vastaus #235 : 08.01.13 - klo:22:31 »
Oisko kenelläkään ehdotuksia, mikä olisi todella kosteuttava sulfaatiton shampoo (ja silikoniton/sulfaatiton hoitoaine)? Mun hiukset imee itseensä ihan kaiken mitä niihin lykkään, enkä ole vielä löytänyt sellaista kosteuttavaa shampoota tai edes jätettävää hoitsikkaa, joka sais mun hiukset lähmäseksi  ;D
Mä kyllä lähtisin shampoon osalta siitä, että sen pitäisi olla mahdollisimman ei-kuivattava, ja jättäisin sen varsinaisen kosteutuksen kunnon hoitoaineen huoleksi. Sanoisin, että mahdollisimman ei-kuivattava shampoo on ainakin täysin sulfaatiton (ei edes kookossulfaattia eikä ainakaan SLS/ALS:ää) eikä sisällä silikonia, sillä se saattaa kosteuden lukitsemisen lisäksi myös estää kosteuden pääsemisen sisään.

Olen itse todennut MOPin hydrating-shampoon olevan todella hyvä (omaan tukkaani jopa paras), samaten about samansisältöisen kiharille tarkoitetun shampoon (MOPin siis). Clean olisi luultavasti omaan kuontalooni liian tujua.
« Viimeksi muokattu: 08.01.13 - klo:22:48 kirjoittanut nysimum »
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #236 : 08.01.13 - klo:22:40 »
Joo olen jo pitemmän aikaa käyttänyt sulfaatittomia shampoita ja aina on ollut tarvetta käyttää kostettavia hoitoaineita, jätettäviä ja huuhdeltavia. Olen nyt käyttänyt kuiville hiuksille tarkoitettua shampoopalaa pari kuukautta ja olen kyllä ollut siihen tyytyväinen, joskin vieläkin kaipaisin vieläkin kostettuvampaa shampoota, koska kerta kaikkiaan mikään hoitsikka ei tunnu olevan tälle kuontalolle tarpeeksi  :P

Olen myös koittanut shampoopalan käytön myötä vähentää jätettäviä joissa on silikoonia, välillä tulee sellaista vielä laitettua päähän mutta huomaa kyllä, että suurimman osan kertymistä olen saanut hiuksista pois ja latvat on paljon paremman näköiset ja tuntuiset.

Poissa nysimum

• HAIRahtanut
« Vastaus #237 : 08.01.13 - klo:22:51 »
Suosittelen, että testaat tuota MOPin hydrating-shampoota :) Tai jos joku osaa vinkata samantyylistä iHerbistä? Oma shampoo-ostokseni sieltä meni niin täydellisesti huti, etten lähde edes veikkailemaan mitään ;D

Ja sitten kosteutukseen auttaa ainakin mulla pitkät ja perinpohjaiset muhittelut öljyineen päivineen, mutta oletan että se on sulla jo repertuaarissa?

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #238 : 08.01.13 - klo:22:59 »
Jep, olen käyttänyt arganöljyä jo pari vuotta latvoihin mutta kun tuntui ettei sekään riitä, aloin syksyllä käyttämään kookosöljyä sekä rypäleensiemenöljyä muhitteluihin.

Ehkä paras kikka tähän mennessä on ollut shampoopesu + poishuuhdeltava hoitsikka ja sitten vielä sen jälkeen huuhtelu omenaviinietikalla. Yksinään hoitsikka tai etikkahuuhtelu ei tuntunut olevan tarpeeksi.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #239 : 09.01.13 - klo:09:39 »