Kirjoittaja Aihe: Sulfaatittomat shampoot  (Luettu 134301 kertaa)

Poissa nysimum

• HAIRahtanut
Vs: Sulfaatittomat shampoot
« Vastaus #240 : 09.01.13 - klo:10:13 »
ellen, kiitos listasta! Jaksaisitko vielä tarkentaa lähmäävyyttä? ;D Itselläni olisi hakusessa joku kosteuttava, mutta ei kuitenkaan lätsäyttävä hellävarainen shampoo. Jos antaa jotain osviittaa, niin tosiaan tuo MOPin hydrating on toiminut hyvin, ja vastaavasti se mun iHerb-hutiostos oli Beautiful Curlsin Shea Butter Curl Enhancing Shampoo, joka lähmäytti mun tukan täysin.

Lisäisin jätettävien listaan myös Kinky-Curlyn Knot Todayn. Vaikka se onkin tarkoitettu kiharille hiuksille niin eiköhän sitä muutkin kuivahiuksiset voi käyttää :) Mun HG tuote!
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
– Daniil Harms: Uusi anatomia

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #241 : 09.01.13 - klo:10:25 »
^ Itsekin käytin pitkään MOP C-System Hydrating -sampoota, se olikin mun HG pitkän aikaa, ja mielestäni kaikkein lähellä vastaavaa tuotetta on Beauty Without Cruelty Moisture Plus Shampoo tai tuo Acuren sampoo. BWC:n sampoo on mielestäni noista parempi, sillä vaikka pesuteho on ehkä hieman voimakkaampi, se antaa kiiltoa ja tuntuu kosteuttavalta. Acuren sampoon on mukavan öljyisen tuntuista ja fiilis on mielestäni todella paljon samanlainen kuin MOP:n sampoon kanssa, mutta jostain syystä mun hiukset alkaa menettämään kiiltoa, jos käytän sampoota jatkuvasti.

En lisännyt BWC:n sampoota tuohon äskeiseen listaan sen takia, koska vaikka se onkin mielestäni kosteuttava sampoo, ei se silti ole kuitenkaan todella öljyinen tai lätsäyttävä :D .

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #242 : 09.01.13 - klo:17:03 »
Kiitos ellen, mahtavasta listasta! Pitääpä kokeilla noita kun seuraavan kerran teen iHerbistä tilauksen :)

Poissa nysimum

• HAIRahtanut
« Vastaus #243 : 18.01.13 - klo:00:02 »
ellen, jes, kiitos! :) Lähti molemmat suosittelemasi shampoot tilaukseen ja kylkeen vielä Mill Creekin paljon kehuttu rekku. Jäi alle 22 euron \o/
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
– Daniil Harms: Uusi anatomia

Poissa EllaBella

• HAIRahtanut
« Vastaus #244 : 18.01.13 - klo:16:13 »

Lisäisin jätettävien listaan myös Kinky-Curlyn Knot Todayn. Vaikka se onkin tarkoitettu kiharille hiuksille niin eiköhän sitä muutkin kuivahiuksiset voi käyttää :) Mun HG tuote!

Aivan loistava jätettävä, tuoksuukin herkulliselle. Olen vuoden ajan tätä käyttänyt, voi myös käyttää syvähoitona ja tuo hienoja tuloksia. Joku kaipaili joskus hieman lisäinfoa jätettävästä jossa ei ole humektantteja/vähän humektantteja ja tässäpä yksi sellainen.
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.

Poissa Shirley

• HAIRahtanut
« Vastaus #245 : 22.01.13 - klo:20:59 »
Olen nyt käyttänyt muutaman kerran Mopin hydrating shampoota ja ihan hyvältä vaikuttaa. Rasvoittumisen kannalta en ole havainnut suurempaa eroa entiseen, edelleenkin on pestävä joka toinen päivä, jos on tarvetta liikkua ihmisten ilmoilla ilman pipoa. Mutta silloin kuin ei ole tarvinnut välittää hiusten rasvoittumisesta, olen pitkittänyt väliä kolmeen päivään. Ja mikä on positiivista, niin Mopilla pestessä rasvoittuva päänahka ei ala kutisemaan parinkaan päivän päästä. Muita shampoita käyttäessä kutina oli sen verran ärsyttävää, ettei pesuväliä viitsinyt väkisin pitkittää.

Shampoo pesee puhtaaksi, mutta jättää hiukset pehmeän ja takuttoman tuntuiseksi. Erityisesti tykkään sen raikkaasta sitrushedelmäisestä tuoksusta. Ja plussaa pirtsakasta oranssista pullosta!  :)
1aFii, mid back -mittaiset, punaruskeat hiukset.

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #246 : 23.01.13 - klo:00:01 »
Olen nyt käyttänyt muutaman kerran Mopin hydrating shampoota ja ihan hyvältä vaikuttaa. Rasvoittumisen kannalta en ole havainnut suurempaa eroa entiseen, edelleenkin on pestävä joka toinen päivä, jos on tarvetta liikkua ihmisten ilmoilla ilman pipoa. Mutta silloin kuin ei ole tarvinnut välittää hiusten rasvoittumisesta, olen pitkittänyt väliä kolmeen päivään. Ja mikä on positiivista, niin Mopilla pestessä rasvoittuva päänahka ei ala kutisemaan parinkaan päivän päästä. Muita shampoita käyttäessä kutina oli sen verran ärsyttävää, ettei pesuväliä viitsinyt väkisin pitkittää.

Shampoo pesee puhtaaksi, mutta jättää hiukset pehmeän ja takuttoman tuntuiseksi. Erityisesti tykkään sen raikkaasta sitrushedelmäisestä tuoksusta. Ja plussaa pirtsakasta oranssista pullosta!  :)

Sen jälkeen kun rupesin käyttämään sulfaatittomia shampoita ja shampoopaloja, huomasin saman asian: eli pesuväli ei nyt kauheasti pidentynyt, se on 2-3 päivää, mutta ei todellakaan ole enää sitä samaa kutinaa 1-2 päivän jälkeen ja tunnetta että on ihan -pakko- pestä hiukset vaan pesua voi venyttääkin, hiukset vaan näyttää likaiselta.

Poissa Suvivilja

• HAIRahtanut
« Vastaus #247 : 23.01.13 - klo:11:35 »
Löysin yllättäen iHerbistä hiuksilleni hyvin sopivan sulfaatittoman shampoon:

Jason Natural, Pure Natural Shampoo, Long & Strong Jojoba'

INCI löytyy shampoiden inci-ketjusta.

Ainakin tässä iHerbissä olevassa INCI:ssä on aineosina sekä sodium coco sulfate että sodium sulfate: http://www.iherb.com/Jason-Natural-Pure-Natural-Shampoo-Long-Strong-Jojoba-16-fl-oz-473-ml/6217?at=0

Eli ei voi sulfaatittomaksi sanoa  :-\
« Viimeksi muokattu: 23.01.13 - klo:11:40 kirjoittanut Suvivilja »
* 1b F ii *

Poissa anilliini

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #248 : 01.03.13 - klo:20:18 »
Shampoo lähtee taas vaihtoon. Löysin pesevän sulfaatittoman, mutta iho alkoi oireilemaan siitä. Veikkaan hajusteita ja jotain luonnonainesosia syypääksi. Olisiko jotain allergikoille sopivaa sulfaatitonta (ei urtekram)? Voi olla että siirryn takaisin sulfaatillisiin, jos on vaikeaa löytää sopivaa. Ei mulla yleensä tule allergisia reaktioita mutta nyt vaikuttaa siltä.
« Viimeksi muokattu: 01.03.13 - klo:20:20 kirjoittanut anilliini »
2a/2c M ii bsl (Edestä kiharammat)

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #249 : 01.03.13 - klo:21:57 »
^ Urtekramillahan olisi se Baby Shampoo, joka on tosi yksinkertainen INCI-listaltaan:

Aqua, glycerin, coco-glucoside, sodium cocoyl glutamate, cocamidopropyl betaine, glyceryl oleate, xanthan gum, citric acid.

Rainbow Researchin pesuneste on myös sulfaatiton sekä hajustetoon ja sopii todella hyvin myös hiustenpesuun, mutta sisältää yrttiuutteita. Samoin Thornen sampoo on sulfaatiton sekä hajusteeton, mutta sisältää sekin erilaisia kasvi-, yrtti- ja hedelmäuutteita.

Lisäksi iHerbistä löytyy muitakin hajusteettomia ja sulfaatittomia sampoita, kannattaa hakea hakusanoilla unscented shampoo sekä fragrance free shampoo ja tutkia INCI-listoja, jos sieltä löytyisi joku sopiva sampoo.

Poissa anilliini

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #250 : 01.03.13 - klo:23:23 »
Kiitos. urtekramilla tosiaan olisi hajusteetonta, mutta se mitä viimeksi kokeilin on aika ohutta ja heikkotehoista. Saatan silti kokeilla uudelleen. MOPiahan kaikki kehuu. Kallista, mutta jossain vaiheessa saatan ostaa. Oon vähän laiska tilailemaan, marketeissa saisi olla paremmat valikoimat sulfaatittomia  :D

kiksi

• Vieras
« Vastaus #251 : 04.04.13 - klo:21:15 »
Mites kun miltei kaikissa shampoissa joissa ei ole sulfaatteja, on noita sulfonaatteja? Onko ero oikeasti ratkaiseva? Mulla on nimittäin hiuksissa keratiinikäsittely, ja sulfaatit on hiustuotteissa kiellettyjen listalla. Kampaaja ei puhunut sulfonaateista, enkä oikein tiedä uskaltaako sitä sisältäviä shampoita käyttää  ???

Poissa anilliini

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #252 : 25.06.13 - klo:16:58 »
Olen muutaman kuukauden pessyt sulfaatittomilla shampoilla ja hiukset on hyvässä kunnossa. En silti osaa sanoa onko ne yhtään paremmassa kunnossa kuin tavallisella silikonittomalla shampoolla pestessä. Yhtä sähköiset ainakin. Sain kuitenkin pesurutiinin toimimaan ja urtekramin hajusteeton pitää pari päivää puhtaana hiukset, mikä on mulle ihan normaali pesuväli.

Seuraavaksi taidan ostaa sitä baby-shampoota testiin. Siinähän ei ole ollenkaan sulfaatteja. Jospa siinä huomaisi jotain eroa.
« Viimeksi muokattu: 25.06.13 - klo:17:02 kirjoittanut anilliini »

Poissa Shirley

• HAIRahtanut
« Vastaus #253 : 07.07.13 - klo:19:27 »
Mua kiinnostaisi kokeilla Urtekramin Henna-shampoota. Mulla hennaaminen auttaa päänahan rasvoittumiseen ja kutinaan ja värjäyksen jälkeen hiukset pysyy selvästi pidempään puhtaina ja jotenkin kuohkeina. Mietinkin, et jos hennashampoolla voisi saada samanlaisen vaikutuksen aikaiseksi. Onko kommentteja tästä shampoosta tai sitten muista hennashampoista?
1aFii, mid back -mittaiset, punaruskeat hiukset.

Poissa Evakkosiili

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #254 : 02.10.13 - klo:17:59 »
Aiemmat kokemukset sulfaatittomista shampoista on selektiiviseltä puolelta Kevin.Murphylta ja Pureologylta, jotka on molemmat aivan ihania sarjoja, mutta opiskelijan on nöyrryttävä.

(Edit. Ainiin ja Schwartzkopf BC Bonacure Color Freeze, mut tää ei mun mielestä ollu 15 euron arvonen vaikka ihan kiva ja hellävarainen onkin)

Lähdin sitten pari viikkoa taaksepäin Prismaan shampoometsälle ja päädyin SYOSSin Color Seal Hair Bath Shampooseen pinkissä tuubissa, koska se oli halvinta. Ihan ok, mutten rakastunut.

+ vaahtoaa nätisti
+ varsinkin jos vaahdottaa valmiiksi käsissä, suht pieni määrä riittää
+ tuntuu pesevän hellävaraisesti (punaväriä ei irtoa yhtä pahasti kuin jollain toisilla putsareilla)
- koostumus oudon tönkkö
- sisältää silareita
- teollinen haju
- tuntu päänahassa on jälkikäteen mun makuun liian hoidettu ja raskas => hiuspohja rasvoittuu nopeasti uudestaan

Osaisko kukaan juureksista vinkata rasvoittuvalle hiuspohjalle sopivaa sulfaatitonta joka jättää hiukset ilmaviksi, ei sisällä silareita, ja on hinnaltaan alle parikymppiä?
« Viimeksi muokattu: 02.10.13 - klo:18:19 kirjoittanut Evakkosiili »
Hiusmäärittelyn mukaan 1b, M, iii. Tällä hetkellä värinä 7.43 ja pituutta hartiamitan verran.