^ Oletko kokeillut palashampoita? Mulla on melko rasvoittuva päänahka, mutta palashampoilla olen saanut pesuväliä pidennettyä ja olen muutenkin tykännyt tosi paljon. Esim. Flow kosmetiikalla on paljon erilaisia paloja, ja niissä pesevä ainesosa on aina saippuoitua kasviöljyä, esim. kookosöljyä (useimmissa on just se kookosöljy, vauvasaippuassa oliiviöljy) eli ei sisällä tavallisia sulfaatteja kuten SLS. Tuoksut noissa tulee eteerisistä öljyistä, mutta ne ei tuoksu mitenkään voimakkaasti.
Oma lempparini on hamppu-turve-shampoopala, joka vaahtoaa tosi tehokkaasti ja pesee myös - yleensä olisin jo tänään tai eilen joutunut pesemään tukan, mutta tällä palalla tukka on vieläkin puhdas! Lisäksi tukasta tulee kivan pehmeä ja ilmava, varsinkin silloin kun menen märällä tukalla nukkumaan (en kyllä suosittele hirveen pitkille hiuksille, saattaa tulla vaan takkuja). Ei sisällä silikonia, eikä hintakaan ole paha.
Sori jos ei olis saanu vinkata palashampoita, kun ei olla palashampootopicissa, mutta mun mielestä ne on hyviä ja onhan nekin sulfaatittomia, ainakin flow kosmetiikan palat.