Kirjoittaja Aihe: Sulfaatittomat shampoot  (Luettu 134293 kertaa)

Poissa Ananas

• HAIRahtanut
Vs: Sulfaatittomat shampoot
« Vastaus #300 : 31.08.17 - klo:12:57 »
Olen kuukauden ollut käyttämättä sulfaatteja. Käytössä Xz Persikkanektari sekä Yves rocherin Low shampoo sekä co-pesut. Ensin mainittu on kohtuudella vaahtoavaa ja hieman lirua, pesuteho hyvä. Isot miinukset parabeeneista, niiden takia käytän harvoin ja todennäköisesti lopetan käytön kokonaan, kun löytyy muita vaihtoehtoja. Low shampoo on hoitoainemaista eikä vaahtoa. Puhdistanut kuitenkin hyvin. Käytän aikaa ja huolellisuutta sulfaatittomien kanssa, jotta varmasti levittyvät joka paikkaan. Olen ollut tosi tyytyväinen, päänahka ei kutise niin paljoa kuin ennen ja pörröisyys sekä rasvoittuminen ovat vähentyneet.

Poissa Xhex0879

• Haiven
  • *
« Vastaus #301 : 31.08.17 - klo:16:50 »
Itsellä kutina loppui mutta rasvoittuminen lisääntynyt. Vaikka pesisi kaksi kertaa shampoolla. Otsalta  ja päälaelta on hiukset rasvaiset jo ekan päivän jälkeen. Eli pesisin tavan shampoolla jos vain voisin, sulfaatitomat ihan onnettomia pesuteholtaan.

Poissa Henrietta

• Hiushörhö
  • My circus, My monkeys
« Vastaus #302 : 02.09.17 - klo:09:45 »
Olen käyttänyt hetken aikaa kahta eri sulfaatitonta shampoota, molemmat kotimaisia -  Oliivi shampoo ja toinen on Sim DS color shampoo. Oliivin löysin ihan Prisman hyllyltä ja Simin ostin kampaajaltani.
Päänahkani on ollut huonossa kunnossa ja nyt olen saanut sitä parempaan suuntaan, toki sulfaatittoman shampoon lisäksi olen joutunut käyttämään päänahalle hoitonesteitä ja naamioitakin.

Tykkään molemmista shampoista, Oliivi tuntuisi pesevämmältä ja Sim taas on hoitavampi. Hiukseni rasvoittuvat suht nopeasti oli sulfaatteja tai ei. Kahteen kertaan vaahdotus on auttanut hieman, mutta suurempaa eroa en ole huomannut joten menen vähän fiiliksen mukaan. Joka toinen päivä on pakko pestä jos on työpäivä.
1b Fii

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #303 : 03.09.17 - klo:08:47 »
Olen oikeastaan aika tykästynyt Dermosil Nature koivunmahlashampooseen. Jopa niin, että tekaisin ensimmäisen tilaukseni Dermolle. Sulfaatittomaksi tuo vaahtoaa ihan kivasti. Jos hiukset ovat kovin muotoiluaineissa tai muuten likaiset, niin ensimmäinen yritys ei kyllä vaahtoa helposti - mutta näissä tilanteissa pesenkin poikkeuksetta tukan kaksi kertaa, ja toisella kerralla shampoo todellakin vaahtoaa. Tuoksu on erittäin onnistunut, raikkaanpehmeä, kesäinen, hennon hedelmäinen ja vihertävä.
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa Xhex0879

• Haiven
  • *
« Vastaus #304 : 20.09.17 - klo:09:15 »
Edelleen taistelen saman ongelman kanssa. Pesin hiukset pojan volume shampoolla ja hiuksista tuli ihanat, pysyneet pari päivää puhtaina. MUTTA, päänahka ei vain tykkää:  kiristää ja kutisee =(
Sulfaatittomat shampoot ei vain toimi, hiukset pitäisi pestä joka päivä että ilkeäisi ulos mennä. Onneks nyt ei töitä niin kukaan ei nää jos olenkin rasvapäänä välillä.
En vain tiedä mitä tehdä, kampaamossakaan ei osattu auttaa.

Poissa Ananas

• HAIRahtanut
« Vastaus #305 : 20.09.17 - klo:13:07 »
^Minkälaisia muita tuotteita käytät? Onko esim. hoitoaineessa tai muotilutuotteissa silikonia, mikä aiheuttaisi kutinaa? Tuli vaan mieleen, kun silikonit tarvitsee sulfaatteja pesytyäkseen kunnolla pois, sulfaatittominen kanssa saattavat alkaa kerrostumaan päänahkaan ja hiuksiin.

Poissa Xhex0879

• Haiven
  • *
« Vastaus #306 : 20.09.17 - klo:18:00 »
bonacure hiusnaamio ja latvasuoja. Kokeilin silikoonittomiakin välillä, mutta ei eroa huomannu. Paitsi hiukset ei tykänny, bonacure hiusnaamio ainut millä hiukset pysyy kunnossa.
En laita hiusnaamiota koskaan päänahkaan ja pesen syväpuhdistavalla shampoolla aina välillä.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #307 : 20.09.17 - klo:18:37 »
^Pystytkö käyttämään kuivashampoita apuna pesuvälin pidentämiseen?

XZ Persikkanektari on sulfaatittomaksi ihan hyvää tavaraa, kahdella vaahdotuksella tulee puhdasta ja jälkimmäinen kerta vaahtoaa hienosti. Hellävaraista on, eli pesuvälin pidemtämistä tai narskuvaa loputulosta ei tällä saa aikaan. Poistaa kuitenkin useammankin päivän muotoilutuotteet ja talin ihan ookoosti.

Poissa Xhex0879

• Haiven
  • *
« Vastaus #308 : 20.09.17 - klo:19:22 »
Kuivashampoo kuivattaa hiuksia pitemmässä käytössä.  Viimeisin kokeilu oli juuri tuo XZ shampoo, kahdella vaahdotuksella olen pessyt kun käyttänyt sulfaatitonta shampoota. Kalliiksi tulee eri kokeilutkin, tähän shampoo viidakkoon eksyy...

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #309 : 20.09.17 - klo:19:53 »
^Täytyykö tuotteen löytyä Suomesta vai onnistuuko ulkomailta tilaaminen? Iherbistä saatava kinky curlyn come clean on sulfaatiton shampoo, mutta aika pesevä sellainen. Itselle tuli turhan narskuvan puhdas lopputulos kyseisellä tuotteella. Tuoksu on raikas sitruksinen ja vaahtoaa hyvin.

Jos rasvoittuminen on ongelma, niin miten pidät hiukset yöllä? Onko ne vapaana vai jotenkin kiinni? Jos kokeilisit laittaa etummaiset ja päälaella olevat hiukset kahdella suurella tarrarullalla pään päälle, mikä pitäisi hiukset yön aikana päästä irti joka saattaisi hidastaa rasvoittumista. Kun tarrarullan halkaisija on tarpeeksi suuri niin se ei tee hiuksesta kuitenkaan kiharaa. Itse usein laitan etuhiukset tarrapapiljotilla ylös sen vuoksi ettei yön aikana käyttämäni tuhdit ihovoiteet rasvoita etuhiuksia.

Hiusten tyven pieni tupeeraus myös nostaa hiusta vähän päänahasta irti mikä ainakin itsellä hidastaa rasvoittumista.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #310 : 21.09.17 - klo:08:54 »
Oletko käynyt näyttämässä kiristävää ja kutisevaa päänahkaa ihotautilääkärillä? Pään ihonhoitoakin voi toki lähteä kokeilemaan yritys- ja erehdysmenetelmällä, mutta sekin tulee kalliiksi.

Perussysteemi päänahan hoitoon on ajoittainen kuorinta jollain salisyylihappopitoisella tuotteella, erityisesti jos päänahka hilseilee tai hiukset rasvoittuvat nopeasti. En suoralta kädeltä osaa sanoa kotimaasta mitään valmistetta, mutta on niitä. Toinen juttu on päänahan ihon kosteutus. Olen tuohon käyttänyt itse aloegeeliä (mitä litkumaisempi tuote, sitä paremmin sopii päänahalle, itselläni myös hiukset tykkäävät) - ja uusin löytöni on Dermosilin rasvaton kosteusgeeli, loistotavaraa!
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa Ananas

• HAIRahtanut
« Vastaus #311 : 06.11.17 - klo:19:55 »
Oletteko huomanneet mainoksia tai jopa itse tuotteita nähneet; Loreal Elvital -sarjaan on tullut ilmeisesti kahta low shampoota? Kiva sinänsä, koska helposti saatavat sulfaatittiomat shampoot ovat tervetulleita. Mutta... Mikäli CosmEthicsistä löytämäni incit pätee, sisältävät nuo ihan rehellistä silikonia. Pöh ja pah.

Edit. Näitä olikin jo kaupassa ja tokihan siellä silikoni komeili. Eivät pääse mun ostoslistalle.
« Viimeksi muokattu: 07.11.17 - klo:21:22 kirjoittanut Ananas »

Poissa FairyC

• Hiushörhö
« Vastaus #312 : 08.11.17 - klo:21:56 »
Kokeilin tänään Varpu Tyrnishampoota ja ainakin alkutuntuma shampoosta oli hyvä. Pesi yhdelläkin vaahdotuksella tarpeeksi hyvin hiukset. Eikä takuttanut niin paljon kuin normishampoot. Hintaakin oli vain 3,95 ja pullo oli vielä 500ml. Jatketaan testailuja.

^Edit. Mitään älytöntä hiustuotemäärää minulla ei tänään ollut hiuksissa, joten hyvin puhdisti ainakin nuo kuivashampoot pois.
« Viimeksi muokattu: 08.11.17 - klo:22:03 kirjoittanut FairyC »

Poissa Lecat

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
    • Kotikosmetiikkaa
« Vastaus #313 : 10.11.17 - klo:15:33 »
Kokeilin tänään Varpu Tyrnishampoota ja ainakin alkutuntuma shampoosta oli hyvä. Pesi yhdelläkin vaahdotuksella tarpeeksi hyvin hiukset. Eikä takuttanut niin paljon kuin normishampoot. Hintaakin oli vain 3,95 ja pullo oli vielä 500ml. Jatketaan testailuja.

^Edit. Mitään älytöntä hiustuotemäärää minulla ei tänään ollut hiuksissa, joten hyvin puhdisti ainakin nuo kuivashampoot pois.

Nyt kyllä kiinnostus heräsi, mistä ostit tuon? Näyttäisi olevan hoitoaineitakin, oletko niitä kokeillut?
-2c F i- Hiuskuva

Poissa FairyC

• Hiushörhö
« Vastaus #314 : 10.11.17 - klo:21:30 »
Ostin MiniManista. Hoitoainetta en ole kokeillut, mutta ainakin ensivaikutelma shampoosta oli hyvä.
« Viimeksi muokattu: 10.11.17 - klo:21:32 kirjoittanut FairyC »