Kirjoittaja Aihe: Sulfaatittomat shampoot  (Luettu 134582 kertaa)

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
Vs: Sulfaatittomat shampoot
« Vastaus #45 : 17.01.09 - klo:15:11 »
^ Sulfaatiton on!
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Poissa Kaisa

• HAIRahtanut
« Vastaus #46 : 17.01.09 - klo:16:12 »
Muistankohan väärin, että Tigin superstar shampoo olisi sulfaatiton? Siis se sellaisessa vaaleanpunaisessa tuubissa oleva. Sisältää kyllä ihan hillittömiä määriä silikonia valitettavasti.

Superstar-shampoo on sekä sulfaatiton että silikoniton.

Tässä INCI kopioituna: aqua, sodium c14-18 olefin sulfonate, isopropylamine dodecylbenzenesulfonate, lauramide dea, glycol stearate, hydrolyzed vegetable protein pg-propyl silanetriol, peg-150 distearate, panthenol, polyquaternium-11, hydrolyzed wheat protein, hydrolyzed keratin, simmondsia chinesis (jojoba) seed oil, helianthus annuus (sunflower) seed extract, ppg-2 hydroxyethyl cocamide, parfum, lecithin, caprylic/capric triglyceride, peg-12 oleate, propylene glycol, butylene glycol, phosporic acid, sodium chloride, methylcloroisothiazolinone, methylsothiazolinone, ci 17200 (red 33), ci 60730 (ext. violet 2)

edit. hydrolyzed vegetable protein pg-propyl silanetriol taitaa olla jokin silikoniyhdiste(?), muuten INCIssä ei näyttäisi silikonia olevan. Tigin shampoot -ketjussa Superstar on joskus mainittu silikonittomaksi, mutta näköjään ei kuitenkaan täysin silikoniton ole.
« Viimeksi muokattu: 17.01.09 - klo:16:37 kirjoittanut Kaisa »
1c F ii

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
« Vastaus #47 : 17.01.09 - klo:16:23 »
Superstar-shampoo on sekä sulfaatiton että silikoniton.

Tässä INCI kopioituna: aqua, sodium c14-18 olefin sulfonate, isopropylamine dodecylbenzenesulfonate, lauramide dea, glycol stearate,hydrolyzed vegetable protein pg-propyl silanetriol, peg-150 distearate, panthenol, polyquaternium-11, hydrolyzed wheat protein, hydrolyzed keratin, simmondsia chinesis (jojoba) seed oil, helianthus annuus (sunflower) seed extract, ppg-2 hydroxyethyl cocamide, parfum, lecithin, caprylic/capric triglyceride, peg-12 oleate, propylene glycol, butylene glycol, phosporic acid, sodium chloride, methylcloroisothiazolinone, methylsothiazolinone, ci 17200 (red 33), ci 60730 (ext. violet 2)

Hydrolyzed vegetable protein pg-propyl silanetriol eikös ole jonkinlainen silikonijohdannainen? MOPin Hydrating -hoitiskin tätä sisältää, eikä täten ole silikonittomaksi mainittu.
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Poissa Iida

• HAIRahtanut
« Vastaus #48 : 18.01.09 - klo:14:41 »
Oliskohan tuossa hoitiksessa sitten ollut silikonia runsaasti, kun oon sellaisen liittänyt mielessäni tuohon shampooseen..  ::) Minua ei sinäänsä silikonit haittaa ja olen tuota ajatellut ostaa itselle testiin. (enkä vähiten sen tuoksun takia)

Ramona

• Vieras
« Vastaus #49 : 19.01.09 - klo:02:27 »
Magia: Ihan totta, hyvä tietää :)
« Viimeksi muokattu: 19.01.09 - klo:02:29 kirjoittanut Ramona »

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
« Vastaus #50 : 30.01.09 - klo:14:49 »
Onko Bonacuren sulfaatiton Color Save -shampoo siis myös hopeashampoo? Eli onko sinistä/liilaa pigmenttiä?

Edit. Jonkun googletuksen perusteella oletan olevan hopeashampoo. Onko pigmenttiä teidän mielestänne riittävästi, eli ajaako hopeashampoon asian? Etsin ensisijaisesti siis sulfaatitonta shampoota, mutta hopeashampoon jos saisi kaupan päälle niin mikäs siinä!
« Viimeksi muokattu: 30.01.09 - klo:14:54 kirjoittanut Roksane »

Poissa Melisande

• HAIRahtanut
« Vastaus #51 : 30.01.09 - klo:17:30 »
^ Käsittääkseni ei ole. Sulfaatittomana on kahta eri Color Safe shampoota, tavallinen ja Color Safe Blond. Näiden lisäksi on erikseen Color Safe Silver shampoo, mikä on siis mielestäni sarjan ainoa hopeashampoo ja sisältää sulfaatteja. Blond shampoon sanotaan sisältävän jotain blonde reflex -pigmenttejä, kun taas Silver shampoon väripigmenttejä.. ota näistä selvää.

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
« Vastaus #52 : 30.01.09 - klo:22:30 »
^ Olet ihan oikeassa. Kävin tänään katsastamassa nuo Bonacuren shampoot ja tosiaan noita Color Save -shampoita oli useita eri versioita. Ainoastaan tämä yksi, erikseen nimetty Color Save Sulfate Free -shampooksi, oli sulfaatiton. Ostin nyt sitten tuon sulfaatittoman shampoon, hopeashampoo pitää ostaa vielä erikseen. Harmi kun ei saanutkaan molempia samassa paketissa.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #53 : 07.05.09 - klo:17:01 »
Mites te jotka käytätte pelkästään sulfaatittomia shampoita, niin onko teillä riittänyt pelkästään ne vai käytättekö välillä myös sulfaattisia shampoita? Oon ajatellut siirtyä kokonaan sulfaatittomiin ja siksi kyselen, että riittäiskö vaikka kerran kuussa syväputsaripesu ja muuten sitten pesis vaan sulfaatittomalla. CO-pesua käytän kerran viikossa.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Kosmetiikkakissa

• HAIRahtanut
« Vastaus #54 : 07.05.09 - klo:21:02 »
L'Orealilta on tullut jenkkimarkkinoille sulfaatittomat shampoo ja hoitoaine nimellä Everpure sulfate-free color care system moisture shampoo ja mosture conditioner. Saas nähdä tuleeko nämä samat tällaisenaan Eurooppaan ja koska.

Poissa Heleena

• Tukkaguru
« Vastaus #55 : 07.05.09 - klo:22:04 »
Mites te jotka käytätte pelkästään sulfaatittomia shampoita, niin onko teillä riittänyt pelkästään ne vai käytättekö välillä myös sulfaattisia shampoita? Oon ajatellut siirtyä kokonaan sulfaatittomiin ja siksi kyselen, että riittäiskö vaikka kerran kuussa syväputsaripesu ja muuten sitten pesis vaan sulfaatittomalla. CO-pesua käytän kerran viikossa.

Mä olen käyttänyt tämän vuoden alusta pelkästään sulfaatittomia shampoita ja co-pesua, ja se on ainakin toiminut mun hiuksille hyvin (hiukset pysyy puhtaina). Käytän todella vähän muotoilutuotteita, joten syväputsarille on äärimmäisen harvoin työtä. Mulla on kuivahko hiuspohja ja hiuslaatu on luonnontaipusa ja vähän karhea, joten sulfaatittomuus on ollut hiuspohjankin kannalta hyvä vaihtoehto.
Meen eteepäi vaik ois pakki pääl!

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #56 : 08.05.09 - klo:07:29 »
Mites te jotka käytätte pelkästään sulfaatittomia shampoita, niin onko teillä riittänyt pelkästään ne vai käytättekö välillä myös sulfaattisia shampoita?

Mie käytän vain pelkästään sulfaatittomia sampoita ja mielestäni ne pesevät hiukset oikein hyvin siinä missä sulfaatillinenkin sampoo. En kylläkään käytä muotoilutuotteita ja välttelen suurta silikonimäärää, joten tarvetta voimakkaalle sampoolle ei edes ole. Ihan varmasti pelkällä sulfaatittomalla sampoolla ja CO-pesuilla pärjää ja saa puhdasta aikaan.

Poissa Kronia

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • Turpea alkuasukas
« Vastaus #57 : 09.05.09 - klo:12:22 »
^Mä olen taas omalla kohdallani huomannut, että ihan sulfaatiton shampoo (ei pelkästään sls-vapaa) ja CO eivät riitä mun hiuksia puhdistamaan. Käytän jotain mietoa sulfaatillista (esim. Urtekram) ehkä kerran kahdessa viikossa, mutta syväpuhdistavia en sitten käytäkään lainkaan. Erona elleniin mulla on kyllä se, että käytän pientä määrää hiuslakkaa etuhiuksiini lähes joka päivä.
“Another belief of mine: that everyone else my age is an adult, whereas I am merely in disguise.” -Margaret Atwood

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #58 : 09.05.09 - klo:18:10 »
Mun tukka voi parhaiten, kun pesen vaan MOP Hydratingilla ja co:lla. Pitäisikin oppia, etten tarvitse muuta shampoota kuin tuon MOPin ja sitten syväputsarin.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #59 : 04.07.09 - klo:23:49 »
Ostin eilen S-Marketista Urtekramin No Perfume ja Aloe Vera shampoot (oli ässässä päälle pari euroa edullisempia kuin Sokoksella!) ja eilen kokeilin No Perfume shampoota ja tuntui aivan ihanan hellävaraiselta eikä tosiaan haissut millekään, ei edes "sairaalamaisen hajusteettomalle". Huomenna pääsee testaamaan Aloe Veraa, toivottavasti on yhtä hyvä. Tässäkään ei häiritsevä tuoksu ollut lainkaan vaan mieto, mukava tuoksu. Toivottavasti eteerinen appelsiiniöljy (vai mikä olikaan) ei aiheuta ärsytystä päänahassa. Ainakin yhden testauksen perusteella No Perfume vaikuttais paremmalta kuin MOP C-System Hydrating, joka vähän kutittaa., mutta kyllä mä sen loppuun käytän lievästä allergiasta huolimatta, kun on niin ihanan tuoksuinen ja hellävarainen ::) ;D Taitaa Urtekrameista tulla mun HQ-shampoot, great! Onko ne muut Urtekramin shampoot yhtä hellävaraisia ja onko jossakin joku voimakas tuoksu, jota kandeis siksi karttaa?
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos