Kirjoittaja Aihe: Sulfaatittomat shampoot  (Luettu 134043 kertaa)

Poissa kleio

• Tukkaguru
Vs: Sulfaatittomat shampoot
« Vastaus #90 : 08.03.10 - klo:13:40 »
Kuopiossa kun ei Ruohonjuurea ole, niin onkohan joku löytänyt tuota Urtekramin Baby shampoota täältä jostain muualta?

Yks vaihtoehto voisi olla se maailmankauppa/kehitysmaakauppa Aurinko (tms), Sokokselta vaan eteenpäin sinne toiseen suuntaan... ::)  Ehkä tiedät missä se on. Itse olin teininä ihan hulluna siihen kauppaan ja kävin siellä aina kun pääsin pyörähtämään Kuopiossa naapurikaupungista käsin, mutta ei ole aavistustakaan että mikä se katu on. Kävin siellä kai nyt kesällä ja siellä oli aika paljon samaa tavaraa kuin Ruohonjuuressa, voisi olla Urtekramiakin siis. Toinen vaihtoehto on pyytää sitä vaikka Sokoksen valikoimiin, niillähän on joitain Urtekramin shampoita siellä luontaisosastolla. Voihan siellä olla tuota vauva-juttuakin.

Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v

Poissa katajainen

• HAIRahtanut
  • Utelias pupu
« Vastaus #91 : 08.03.10 - klo:13:47 »
^Juu, toi on nykyään Elämän Lanka. Muutama viikko sitten kävin siellä ja näytti  isot pinot olevan urtekramin hiustuotteita, mut en tiedä oliko just sitä Baby Shampoota. Kantsii kuitenkin käydä kattoo. Toinen paikka josta saattas löytyä, on siinä Puijonkadulla Anttilaa katottaessa vasemalle jonkin matkaa oleva luontaistuotekauppa. Sieltä löytyy paljon kaikkea luonnonkosmetiikkaa  :)
1cCii,18.6.2010 pituus 34cm

Poissa kleio

• Tukkaguru
« Vastaus #92 : 08.03.10 - klo:13:52 »
Ahaa, Elämän Lanka! Joo, ja jos siellä kerran on joitain Urtekrameja, sinne voi varmasti pyytää tilaamaan vauvashampoota jos sitä jo ei ollut. Mä olen pyytänyt ihan normikauppoihinkin ottamaan valikoimaan jotain ja aina näin on tapahtunut. Kerran jopa entisen kotikuntani Alko tilasi valikoimiinsa yhtä viiniä minun pyynnöstäni. Luulisi että Kuopiossakin on tiedostavia äitejä vaikka kuinka.
« Viimeksi muokattu: 08.03.10 - klo:16:29 kirjoittanut kleio »
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #93 : 08.03.10 - klo:15:53 »
Löytyyköhän tuota Urtekramin baby shampoota (turun) Ruohonjuuresta?

Ainakin aikaisemmin löytyi, mutta tuo on erillään niistä muista Urtekramin tuotteista, siellä vauvatarvikehyllyssä. Sama vinkki Hilipalle Elämän Langan suhteen ja muihinkin kauppoihin.

Poissa WilloTheWisp

• HAIRahtanut
« Vastaus #94 : 09.03.10 - klo:04:19 »
Löytyipä tällainen kuin Evolve multi protein moisture shampoo, mikä on sulfaatiton (ainakin mainoksen perusteella  :)).
Inci näyttää seuraavalta:
Aqua (water), aloe barbadensis leaf juice, lauryl glucoside, sodium cocoamphoacetate, parfum, cocamidopropyl betaine, hydrolyzed wheat protein, citric acid, glycerin, phospholipids, helianthus annuus (sunflower) seed oil, prunus amygdalus dulcis (sweet almond) protein, mannitol, sodium chloride, sodium benzoate, limonene.

Kertokaahan nyt mitä kaikkea tuossa incissä on "vikana", kun itse en noista oikein mitään ymmärrä :D onko silikooneja tai jotain kuivattavia aineita?

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #95 : 09.03.10 - klo:10:25 »
Aqua (water), aloe barbadensis leaf juice, lauryl glucoside, sodium cocoamphoacetate, parfum, cocamidopropyl betaine, hydrolyzed wheat protein, citric acid, glycerin, phospholipids, helianthus annuus (sunflower) seed oil, prunus amygdalus dulcis (sweet almond) protein, mannitol, sodium chloride, sodium benzoate, limonene.

Kertokaahan nyt mitä kaikkea tuossa incissä on "vikana", kun itse en noista oikein mitään ymmärrä :D onko silikooneja tai jotain kuivattavia aineita?

Ainakin hajustetta on todella paljon, ja se ei tee hyvää herkälle päänahalle tai nenälle. Sitten sampoo sisältää suoloja (kaksi viimeistä tummennettua termiä), jotka saattavat kuivattaa hiuksia. Silikoneja ei ole. Ei varmaankaan ole ylettömän kosteuttava sampoo, eli paremmankin sampoon voisi valita.

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
« Vastaus #96 : 21.03.10 - klo:16:26 »
Mun mielestä bonacuren sulfaatiton on tosi pesevä shampoo. Mietin että jos ton laimentais.. Oliskohan hoitoaine vai vesi parempi vai molemmat ihan huono idea?
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

Poissa kleio

• Tukkaguru
« Vastaus #97 : 21.03.10 - klo:17:31 »
Ostin Urtekramin Henna-shampoon. Ilmeisesti se on vaihtanut koostumustaan, koska mä en ainakaan mitenkään onnistunut bongaamaan siitä minkäänlaista sulfaattia. Jostain vanhasta inci-listauksesta huomasin, että vielä muutama vuosi sitten siinä on sulfaattia ollut. Tuo hectorite on ilmeisesti rhassoul-savea siis. Saas nähdä miten toimii.

Aqua, hectorite, aloe barbadensis gel*, cocamidopropyl betaine, glycerin, coco-glucoside, sodium cocoyl glutamate, lawsonia inermis extract*, eanthan gum, citric acid, hydroxypropyl guar hydroxypropyltrimonium chloride, cupressus sempervirens oil*, citrus aurantium bergamia oil*, citrus aurantium amara oil (aroma*), limonene, linalool

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #98 : 21.03.10 - klo:17:40 »
^ Oi mahtavaa, jos on muuttaneet sulfaatittomiksi! Voi kunpa ois sitten muidenkin Urtekramin shampoiden kohdalla niin, varsinkin hajusteettoman. No Perfume Baby shampoo on ainakin sulfaatiton. Hämää vain, kun siinä suomalaisessa INCI-listauksessa mainitaan saippioitu kookosöljy, tanskalaisessa myös, mutta ei kansanvälisessä INCI:ssä ??? Ja se hämää mua tosi paljon. Tosin luotan tuohon kansainväliseen INCI:in, koska tuo muutenkin tuntuu hellävaraisemmalta kuin normaali No Perfume shampoo.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa kleio

• Tukkaguru
« Vastaus #99 : 21.03.10 - klo:17:44 »
^ Joo. Tutkin nyt asiaa ja Lavendel-shampoon kyljessä lukee sulfaatti, mutta Henna-shampoon purkin kyljessä ei. Laventeli on ostettu noin viisi kuukautta sitten, pitäisi varmaan tsekata että onko niissäkin jätetty nuo vähätkin sulfaatit veks. Eilen olisin ostanut sen Baby-shampoon, mutta tietysti se oli Ruohonjuuresta loppu. Onneksi Stockalta löytyi tuo Henna, alle kuuden euron jopa vielä.
« Viimeksi muokattu: 21.03.10 - klo:17:49 kirjoittanut kleio »

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
« Vastaus #100 : 21.03.10 - klo:22:01 »
Mua alkoi heti kiinnostaan toi henna shampoo! Mitäs tummentaakohan sen mun hiuksia, jotka on siis avattaressa näkyvän sävyiset?
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

Poissa Kronia

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • Turpea alkuasukas
« Vastaus #101 : 21.03.10 - klo:22:11 »
^Mun mielestä siinä purkissakin on maininta, että ei värjää. Hennalla yleensäkin on vain tietty aika, minkä säilyy "aktiivisena".
“Another belief of mine: that everyone else my age is an adult, whereas I am merely in disguise.” -Margaret Atwood

Poissa WilloTheWisp

• HAIRahtanut
« Vastaus #102 : 22.03.10 - klo:22:01 »
Miten Henna shampoo eroaa tavallisesta shampoosta, onko se vain erityisesti hennatuille suunnattu?
Onko kukaan keksinyt mistä saisi Joensuusta tuota paljon kehuttua Urtekramin vauvashampoota?

Poissa kleio

• Tukkaguru
« Vastaus #103 : 23.03.10 - klo:07:14 »
^ Tuo henna-shampoo on suunnattu kuiville ja käsitellyille hiuksille, ja uskon että sillä voi pestä hennaamattomiakin hiuksia. Se on sellaista ruskeaa tököttiä, jonka pesuteho perustuu esimerkiksi rhassoul-saveen. Ei se värjää mitenkään, mutta on tosi hellävarainen ja ainakin mun tukka näyttää pysyvän ihan yhtä puhtaana kuin normishampoolla. Kun siirryin Urtekrameihin, hilseily loppui tykkänään.

En tiedä tarkalleen Joensuun kauppoja, mutta Sokoksella, luontaistuotekaupoissa, ekopuodeissa, maailmankaupoissa ja voisi olla. Jos ei löydy mistään, kannattaa kysyä jostain liikkeestä (jossa myydään Urtekrameja), että voisiko sitä tilata valikoimiin. Usein tilaavatkin.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #104 : 23.03.10 - klo:11:41 »
Mun on pakko hehkuttaa tekemääni löytöä, eli Nubian Heritagen mangosuihkusaippuaa. Käytän tuota suihkusaippuaa sampoona, sillä se on sulfaatiton, kosteuttaa todella hyvin, pesee hellävaraisesti, mutta tarpeeksi paljon ja tuoksuu taivaalliselta. Tuolla suihkusaippualla olen voinut pestä hiukset joka päivä tai joka toinen päivä ilman, että päänahka rasvoittuu ylettömästi, kuten se tekee MOPin kosteuttavan sampoon kanssa useamman päivän käytössä. Pesuaine ei myöskään tunnu niin pesevältä kuin Chagrin Valleyn Marshmallow & Babassu -palasampoo, joka pesee mielestäni ihan liikaa ja rasvoittaa taas päänahkaa. Suihkusaippua on kuitenkin inasen pesevämpää kuin Urtekramin No Perfume -vauvasampoo, joka pesee ehkä liian vähän ja rasvoittaa päänahkaa.

Nyt oon selvästi löytänyt sellaisen pesuaineen hiuksille ja päänahalle, joka on täydellisessä tasapainossa kosteutuksen ja pesevyyden kanssa <3 !