Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 3510 kertaa)

Poissa elly

• HAIRahtanut
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #165 : 31.12.19 - klo:18:37 »
Tuli yhtäkkiä mieleen, että mitähän oman värin kasvattajille kuuluu? Moniko on pysynyt omassa värissä ja onko elämä yhden värin kanssa sujunut ilman hiuskriisejä? Mulla on nykyään melkein alaselkään asti ulottuva värjäämätön tukka ja oon edelleen tosi tyytyväinen päätökseeni lopettaa värjääminen. Oma väri istuu sävyihini täydellisesti, ei juurikasvua/väärää taittoa hiusvärissä sekä iso kevennys kehon kemikaalikuormassa. Matka on ollut opettavainen ja vaikka olenkin ollut oman värini kanssa jo useamman vuoden, niin olen opetellut hiusteni ominaisuudet ja hoitamisen monta kertaa uudelleen tämän aikana. Pitäisi varmaan pitkästä aikaa myös napata kuva hiuksista tänne.

Poissa Aaa

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #166 : 01.01.20 - klo:22:58 »
Kävin juuri napsaisemassa viimeiset raidan rippeen latvoista, ja nyt on tällainen long bob omalla värillä. En ole vielä oikein varma, mitä olen mieltä väristä. Tai väri itsessään on mielenkiintoinen, mutta en vielä tiedä, sopiiko se mulle  ::). Todennäköisesti sopii, kuten mielestäni kaikille sopii oma väri, mutten vielä ole päässyt perille, miten se esimerkiksi vaikuttaa parhaaseen huulipunan tai vaatteiden sävyyn... Ja mietin, että tarviikohan hoitoainetta käyttää enää ollenkaan  ??? ? Käytän luonnonkosmetiikan shampoota, jotka ei vedä hiusta niin "takkuun", kuin normi shampoot.

Mielenkiintoista elly, että olet joutunut muutamaankin otteeseen vaihtamaan hiustenhoitotapaa. Mitkä on ollut isoimmat jutut tai "ongelmat"? Mitkä metodit nyt käytössä?

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #167 : 05.01.20 - klo:20:47 »
Aika sama kuin ellyllä. Hiukset hipoo vyötärömittaa ja monta vuotta on nyt mennyt omalla värillä (mikä on siis perus maantie, eli aikalailla vaaleanruskea). Hiukset on hyvässä kunnossa ja päänahka vielä oirehtii vähän.

Oma väri on helppo, kun ei tarvi huolehtia juurikasvusta ja hiusten huonosta kunnosta. Sävy sopii, eikä ole tosiaan koskaan liian keltainen / punainen / vihertävä.

Välillä kyllästyttää ja kriiseilen, mutta helppous on vielä voittanut.  ;D Joitakin harmaita on tullut ja se houkuttaisi ottamaan vaikka vaaleita raitoja sekaan. Onni on ihana kampaaja, joka kannustaa pitämään oman värin.

Jonkin verran on myös tullut positiivista kommenttia luonnollisuudesta ja omasta väristä.

Piti ihan laskea, niin reilu 6 vuotta sitten aloitin oma väri takaisin projektin.  0_0
« Viimeksi muokattu: 05.01.20 - klo:21:05 kirjoittanut Lilli »
1c/2a M iii waist length. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvatus 09/13-17. Omalla värillä mennään.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #168 : 13.01.20 - klo:17:25 »
Isoin muutos on varmaankin ollut pesuvälin venyttäminen. Värjäämätön hiukseni on niin terve, että sen tuntuma on pesun jälkeen ihan erilainen kuin värjätyillä. Luulin pitkään, että terve (=sileä ja kiiltävä) hius olisi sama kuin likainen hius, ja siinä luulossa pesin hiukset joka päivä. Kuiva ihohan ei tuosta tykännyt ja alkoihan se käydä ihan työstäkin, kun pesi pitkää tukkaa joka päivä. Nykyään pesen hiukset kahdesti viikossa ja päänahka voi hyvin, kun se saa levätä välillä. Myös hiukset ovat paremmassa kunnossa.

En olisi uskonut myöskään sitä, että palaan silikonien käyttäjäksi. Shampoo ja huuhdeltava hoitoaine ovat kyllä silikonittomia, mutta pesupäivien välissä suihkin latvaan silikonia sisältävää jätettävää. Se helpottaa merkittävästi seuraavaa pesua ja ei tarvitse tapella takkujen kanssa. :)