Kirjoittaja Aihe: Keltaisuus pois hiuksista  (Luettu 237504 kertaa)

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
Vs: Keltaisuus pois hiuksista
« Vastaus #150 : 10.05.08 - klo:13:21 »
^Elvitalin Blonde -naamiota ei taida enää olla saatavilla muualla kuin hyvässä lykyssä jossain halpiskaupoissa, se on lopetettu tietääkseni. Jos keltaisuus on voimakasta, niin parempi ostaa suoraan hopeashampoo, tuo Elvital kuten hopeahoitikset useimmiten on kuitenkin vain vaaleanliilaa sävyltään ja tumman violetti hopeashampoo taittaa keltaisuutta enemmän. Hopeashampoota kannattaa pitää hiuksissa vaikuttamassa jonkin aikaa, niin se ehtii vaikuttaa paremmin. Hopeahoitoaineen käyttäminen ei ole välttämätön lisä.

Nexxuksen Simply Silver on esimerkiksi todella tehokas hopeashampoo, mutta sitä ei ole myynnissä Suomessa, pitää tilata ulkomailta. Matrixin hopeashampoon tiedän myös toimineen monilla. Lorealin Serie Expert hopeashampoo on myös ihan toimiva tuote.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa Serena-82

• HAIRahtanut
« Vastaus #151 : 16.05.08 - klo:23:34 »
Kävin parturissa vaalentamassa piiiitkän juurikasvun ja tuloksena oli vaalennetulta alueelta lähinnä keltainen. Samoja värejä kuin ennen (mukana raitoja) käytettiin mutta ero muuhun hiukseen oli aika selvä  :-\ Puhdasta vaaleaa tavoiteltiin.

Cutrinin Catch&Keep the coloria käytetty suht lyhyillä vaikutusajoilla ilman tehoja. Tänään sit vedin catch the color-shampoon nyt vaalennettuun alueeseen (suunnilleen)  puoleks tunniks ja muualle Goldwellin Live Blonde hoitoaineen. Lopputulos kosteana ainakin tosi hyvä.

Goldwellin Live Blondia en käyttäis keltaiseen hiukseen vaan korkeintaan keltaisuuden ehkäisyyn. Uudistetuista tuotteista en sit tiedä. Omasta kokemuksesta kannatan enemmän Cutrinin shampoota kuin hoitoainetta. Shampoolla saa tähän päähän isomman eron. Ihme kyllä et tuntunut tällä kertaa ees kuivattavan liikaa. Jätetäviä roiskin kyllä sit päälle huolella.

Noin kymppiaste on tukan vaaleus raitojan lukuunottamatta.

Sori mahdolliset kirjotusvirheet, oli ihan pakko ottaa vähän siideriä Suomi-Venäjä -peliä katsoessa  ;D

kissamiau

• Vieras
« Vastaus #152 : 23.05.08 - klo:20:37 »
Onko kukaan kokeillut Goldwell soft color 6A -vaahtoa, eli dark ash blonde muistaakseni, keltaisen/oranssin taitossa? Tummahan se on mutta jos ei tavoite olekaan blondi, vaan joku maantienväri, voisko tota kokeilla pitää hetken päässä? 10A ei taittanut tarpeeksi mun tukkaa, ajattelin kokeilla tummempaa, jos se pikkasen helpottas tukkaoloa...

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #153 : 23.05.08 - klo:21:06 »
^ Mie käyttelyn tuota Goldwellin 6A:a säännöllisen epäsäännöllisesti, ja vaikka se kyllä kylmentää väriä, se on ainut suoraväri tai muu keltaisuuden taittaja, joka värjäsi vaaleat raitani ihan sinisen harmaaksi. Oon kirjoittanut tuosta sävystä ennenkin, joten haulla löytyy lisää infoa. Eli jos hiuksissa ei ole vaaleita raitoja, voi tuota 6A:a käytellä varovaisesti.

Poissa Nihnaana

• Hiushörhö
« Vastaus #154 : 29.06.08 - klo:22:45 »
Tein äsken värinpoiston päähän ja keltaiseksi jäi niin kuin odotinkin. Nyt mietin mitä teen. Mulla olisi sellainen garnierin uusi (?) luonnolliset sävyt "erittäin kirkas tuhkanvaalea". Laittaisiko sen... Tai sit mulla on ihan hopeashampoota  (lifetex color reflex silver shampoo)  ja goldwellin vaahtosävytettä 10V tai 7N. Vai hakisinko jotain muuta väriä?  ???
« Viimeksi muokattu: 29.06.08 - klo:22:47 kirjoittanut Nihnaana »

Poissa lillamilla

• Tukkaguru
« Vastaus #155 : 03.07.08 - klo:11:59 »
Mulla paras konsti on ollut taittaa keltaisuutta hiuksista sinisellä elintarvikevärillä. Pari tippaa lempihoitoaineen sekaan ja muutamaksi minuutiksi päähän. Hopeashampoot tuntuvat kuivattavan hiuksia ja tällä saa näkyvämmän tuloksen. Kuten ketjussa mainittu niin joillakin toimii ja toisilla ei.
2a /b F ii. Harmaanvaalea, olkapäille ja himpun yli yltävä tukka. MOP C-system ha, Joicot. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.

nappu

• Vieras
« Vastaus #156 : 31.07.08 - klo:19:31 »
(Saako tänne laittaa kuvia? No, laitan nyt kuitenkin, modet varmaan siirtävät jos tarpeen..)

Tilanne värinpoiston ja raidoituksen jälkeen:

Eli iloisen oljenkeltainenhan tuo on. Kokeiltu on tuhkanvaalea kestoväri, teki melko vihertäväksi eikä pysynyt kauan. Hopeashampoo ei auta pätkääkään. Kumman tekisitte, värinpoiston vai vaalennuspesun, kun tavoitteena on kirkas vaalea (ennemmin tuhkaan kuin kultaan taittava)?

kuukkeli

• Vieras
« Vastaus #157 : 01.08.08 - klo:23:35 »
Osaisiko kukaan selittää mistä johtuu tai onko ylipäätänsä mahdollista vai kuvittelenko vain, kun olen nyt 3 päivää sitten tehnyt aika rankan vaalennuksen hiuksiin ja käynyt sen jälkeen joka päivä pesemässä ne ja tuntuu kuin väri vaalenisi vieläkin joka pesun jälkeen? Saman on kyllä huomanneet muutkin. Vai onkohan tästä sitten pelkästään kiittäminen hopeashampoolle jonka tehoa aluksi epäilin  :D kellertävät kohdat ovat häipyneet oikeastaan kokonaan..

Poissa Beatrix

• HAIRahtanut
  • Off to never-never land...
« Vastaus #158 : 02.08.08 - klo:16:51 »
Minulla on samanlaisia kokemuksia kuin lootalla, eli välillä hopeashampoota ja -hoitista käytettyäni olen saanut kyselyitä hiusten vaalenemisesta. Minulla ei koskaan ole edes ollut mitään voimakasta keltaisuutta hiuksissa, joten en oikein tiedä, miten hopeatuotteet saa hiukset näyttämään vaaleammilta...
2c F ii

kuukkeli

• Vieras
« Vastaus #159 : 02.08.08 - klo:19:14 »
Nyt tarkemmin eri valaistuksissa näiden hiusten tutkimisen jälkeen selvästi vielä huomaa siellä sun täällä ympäri päätä kellertäviä länttejä, varsinkin edessä. Niin olenkin nyt tullut siihen tulokseen että taidan vielä tässä ensi viikolla laittaa jonkun tuhkan värisen kestovärin tähän päälle, esim. ferian silverin tai preferencen vaaleista vaaleimman tuhkan.. Niin siksi kysyisinkin että olisiko tohon värjäämiseen mitään järjestystä/kikkoja miten kannattaisi värjäillä sitten mahollisimman tasaisen värjäystuloksen saamiseksi, kun tyvikasvua on omaa vaaleanruskeaa väriä noin puolen sentin verran joissain kohti (huonosti levitetyn viime värin jäljiltä) ja sitten on noita kellertäviä kohtia. Muuten hiukset ovat melko puhtaan vaaleat muualta. Tyveen varmaankin pitää laittaa ensin toi väri vaikuttamaan joksikin aikaa ennen kuin alan laittamaan muualle tukkaan mutta olisko noihin keltasiin kohtiin hyvä laittaa kanssa sitä väriä ennen muualle hiuksiin laittamista? tai sitten jos niihin koittaisi jotenkin saada enemmän sitä väriainetta laitettua tai jotain menisiköhän jo liian vaikeaksi  ::) Aikamoista säätöä näiden vaaleitten hiusten kanssa kyllä  :D

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #160 : 04.08.08 - klo:22:05 »
Minulla on samanlaisia kokemuksia kuin lootalla, eli välillä hopeashampoota ja -hoitista käytettyäni olen saanut kyselyitä hiusten vaalenemisesta. Minulla ei koskaan ole edes ollut mitään voimakasta keltaisuutta hiuksissa, joten en oikein tiedä, miten hopeatuotteet saa hiukset näyttämään vaaleammilta...

Mikä hopeashampoo sulla on käytössä?

Mulla on Bonacuren hopeshampoo ja näyttäisi poistavan keltaisuutta jonkin verran.
I wake up, it's a bad dream,

Poissa Sylver

• HAIRahtanut
  • Kissojen ystävä
« Vastaus #161 : 04.08.08 - klo:23:34 »
SP:n Silver saver shampoo toimii mulla. Laitan sitä joskus kuivaan tukkaankin ja annan vähän aikaa vaikuttaa. Siinä on niin paljon pigmenttiä että taittaa mun mielestä tosi hyvin ja mua ei haittaa vaikka hiusten väri taittus violettiinkin. Parempi vaan mitä valkoisempi/violetin hohtoisempi.

Poissa Beatrix

• HAIRahtanut
  • Off to never-never land...
« Vastaus #162 : 05.08.08 - klo:11:05 »

Mikä hopeashampoo sulla on käytössä?

Mulla on Bonacuren hopeshampoo ja näyttäisi poistavan keltaisuutta jonkin verran.

Minulla on Nexxus Simply silver -hopeashampoo, joka on ihan huippu, sekä Cutrin Keep the color -hopeahoitis, joka toimii kohtalaisesti. Seuraavaksi ajattelin kokeilla Crestolin hopeahoitista. :)
2c F ii

ashlee

• Vieras
« Vastaus #163 : 25.08.08 - klo:09:12 »
kysymys: kun eilen värjäsin hiukset sillä liven ice blondella ja nyt ne sit on hiukan keltaset ni voinkohan laittaa nyt lähipäivinä siihen päälle sen poly blonden silver shimmerin, ku eiks se oo vaa väri?
jäivät keltasiks ku en uskaltanu pitää sitä ice blondee ku jonku 35min... iski jokin ihmeen pakokauhu et hiukset tippuu vaiks olisin voinu huoletta antaa olla loppuun asti..vähä keljuttaa ku piti olla nii hätänen;)

edit. laitoinkin jo sen silver shimmerin ja onneks laitoinkin..pidin sitä 30min ja väristä tuli tosi hyvä, ehkä hiven kellervää mut se varmaa tasottuu ja lähtee hopeeshampoolla pois:) hiukset on nyt latvoista jonkun verran kuivat mut tiuhaan tehdyillä tehiksillä ja muilla härpäkkeillä varmaan tulevat kuntoon.

editedit. täytyy muuten sanoa että se igoran vibrance kit 9,5-1 taittaa tosi hyvin keltasta. jätin aiemmin päältä pienen osion hiukset värjäämättä sillä livellä kun päällä tosi paljon raitaa ni piti varmistaa ettei ne tipu ja nyt eilen värjäsin sen päälliosan ja taitoin kaapista löytyneellä igoralla, kuivat on hiukset mutta onneks omistan hyviä hoitoaineita.

millähän sais tyven yhellä kertaa vaaleeks kun noi 4-6 astetta vaalentavat jättää keltaseks jonkin verran? ei ennen ollu kyllä tämmöstä tää vaaleen ylläpito, -yks väri vaa tyveen ja sillä hyvä-meiningillä mentiin;)
« Viimeksi muokattu: 27.08.08 - klo:08:51 kirjoittanut ashlee »

Jane_O

• Vieras
« Vastaus #164 : 06.09.08 - klo:01:37 »
Nyt tarvitaan apuja!

Eli blondiksi olen halunnut taas jo jonkin aikaan. Hiukseni olivat keväällä punaiset (alta hieman tummemmat) ja siitä ne ovat haalistuneet, kesäkuussa laitoin garnierin raita-aineella raidat. Nyt sitten ostin jo Liven vaalentavan värin (ei se absolut platinum, vaan yhden "miedompi" blondi), mutta en uskaltanutkaan laittaa sitä päähäni, koska ohjeessa kovasti puhuttiin ettei saa värjättyihin laittaa. Äidiltäpä kuitenkin löytyi kaapista samainen Grarnierin raita-aine (vaalentaa 4-6 astetta), ja mepä sitten fiksuina oltiin että koko päähän vaan, kun eiköhän se samaa ainetta ole kun tavallinenkin värinpoisto. Kun aine oli mun päässä, aloin oikein kunnolla tavaamaan ohjetta, ja huomasin kohdan "varottava aineen joutumista päänahkaan"  :o (mikä ero muuten tällaisella 4-6 astetta vaalentavalla raita-värinpoistolla ja tavallisella värinpoistolla on??). Annoin aineen olla vielä hieman aikaa ja sitten huuhtelin, kauimmillaan aine ehti olla n. 0,5h (levityksen aloittamisesta). Nyt hiukseni ovat seuraavanlaiset: alta oranssihtavan sävyiset (vähän kuparihtavat), juuresta ja päältä ihan latvoista aivan vaaleat, muualta suurimmaksi osaksi keltaiset. Eli mitenköhän esim. tuo oranssihtava alaosa reagoi, jos tähän lyö huomenna päälle Preferencen Helsingin? Vai mitä nyt pitäis tehdä? Su:na juhlat (joo, fiksua alkaa sähläämään värinpoiston kanssa juuri NYT), joten huomenna tekisin mielelläni hiuksilleni jotain. Eli sanomattakin selvää, nyt tarvitaan teidän fiksumpien apuja!