Kirjoittaja Aihe: Keltaisuus pois hiuksista  (Luettu 237408 kertaa)

Poissa lillamilla

• Tukkaguru
Vs: Keltaisuus pois hiuksista
« Vastaus #210 : 09.07.09 - klo:22:33 »
Päivittäisessä käytössä kaikki hopeashampoot tuntuvat kuivattavan hiusta kovasti. Hanki yksi näistäja pese sillä vaikka joka kolmannella pesulla tai tarpeen mukaan.

Itse vannon L´oreal Silver shampoon nimeen. Eikös tuo Blonde ole kullanvaaleille hiuksille? Mutta nyt kun mietin niin käsitteeäkseni moni noista mainitsemistasi on enempi tuota lämpimän vaaleaa korostava.....korjatkaa muut, jos puhun puuta heinää.
2a /b F ii. Harmaanvaalea, olkapäille ja himpun yli yltävä tukka. MOP C-system ha, Joicot. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #211 : 03.08.09 - klo:20:02 »
Mä löysin ehkä tehokkaimman keltaisuuden poistajan ever... Niin tehokkaan, etten voi itse käyttää sitä. Siis Igoran Color Glossin 8-1 Taikakristalli! Veti tukkani tosi harmaaksi yhdessä hujauksessa. Lähinnä raitakohdat, muu näytti ihan ok:lle. Eli en suosittele tosi vaalealle välttämättä, mutta tolla sitä tuhkaisuutta saa vähän liikaakiin, jos joku on vailla oikein tehotuotetta. Nyt olen tässä muhittanut ties mitä öljyä ja voita ja syväputsaria päässäni, ja se kauhea harmaa kukerrus on poissa. Huh-huh...
« Viimeksi muokattu: 04.08.09 - klo:19:08 kirjoittanut lynx »

akuna

• Vieras
« Vastaus #212 : 06.08.09 - klo:00:07 »
Minun 9-asteisiin hiuksiin ei ainakaan tule liian harmaa tolla taikakristallilla vaikka pitäisin kauankin. Jos on tosi vaaleat ja huokoiset hiukset, varmaan imaisee väriä liikaa.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #213 : 10.09.09 - klo:19:18 »
^ Aikoinaan, kun oon itse laittanut mustaan värinpoiston, niin sen jälkeen on riittänyt, että laittaa kylmän punaisen sävyn vain päälle. Ja ylläpitää sitä kylmänpunaisella suoravärillä :)
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #214 : 10.09.09 - klo:20:17 »
^ Mä en ikinä laittanut mitään sinistä sävyä punaiseen tukkaani, siihen vaikea valitettavasti kommentoida. Värjäsin aina vain suoraväreillä ja käytin näitä: Jean's Color (saa vain joistakin kampaamoista), sävy Deep Red ja Fudge Paint Box Red Corvette (sävy Cherry Bomb on myös viileä). Kannattaa lukea Suoraväri-ketjusta lisää, siellä on keskusteltu kylmistä punaisista väreistä enemmänkin :) Myös tästä ketjusta vois olla hyötyä: http://www.juurikasvu.org/smf/index.php?topic=1817.0 ja täällä lisää punaväreistä myös: http://www.juurikasvu.org/smf/index.php?topic=778.0

Suosittelen kirjottelemaan punaväri-ketjuihin, koska tämä painottuu lähinnä blondattujen/kellertävien hiuksien pohdintaan.
« Viimeksi muokattu: 10.09.09 - klo:20:20 kirjoittanut Chaos »
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa caessa

• Tukkaguru
« Vastaus #215 : 05.01.10 - klo:18:20 »
Menin vaalentamaan itse hiuksien pääliosan ja kellertävän oranssihan siitä tuli. No, ostin hopeashamppoon ja kellertävyys lähti, mutta oranssi jäi, eikä tunnu lähtevän millään :-\. Mitähän kannattaisi tehdä? En kehdannut mennä edes kouluun tänään tällä oranssilla tukallani... Hiusten pääliosassa on myös kampaajan laittamia raitoja, jotka alkaa jo hopeashamppoon takia olla valkoiset. Eli tukka on oranssi todella vaaleilla raidoilla.

Olen miettinyt seuraavia vaihtoehtoja.
- Laitan hiuksiini sinistä elintarvikeväriä ja toivon sormet ristissä, ettei raidat muutu sinisiksi.
- Laitan tuhkaanvivahtavaa suoraväriä (goldwell) tai kaupan kestoväriä ja edelleen toivon, ettei raidoista tule ihan harmahtavia.
- Yritän sietää oranssia tukkaani ja haalistelen sitä edelleen hopeashampoolla ja Goldwellin 6A vaahtosävyllä, jota löytyy hyllyltä valmiiksi.

Ja siis kun lopputuloksen ei olisi tarkoitus olla valkoinen, vaan sellainen luonnollinen oljenvaalea.
Olisiko kellään vinkkejä?

Poissa Nanette

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #216 : 06.01.10 - klo:19:05 »
^Älä laita sinistä väriä sillä sen jälkeen sinulla on sinisiä raitoja oranssilla pohjalla. Suoravärin käyttäminen on taas turhaa siinä mielessä, että eihän se oranssi siitä mihinkään lähde. Vaaleat raidat vain muuttuvat ehkä harmaiksi.
Eipä tuohon auta mikään muu kuin värinpoisto.
Parturi-kampaaja opiskelija jolla on ainainen ongelma omien hiusten kanssa.

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #217 : 06.01.10 - klo:19:09 »
Paranoia, ei tosiaan kannata laittaa tuohon nyt hopeashampoota tai sinistä elintarvikeväriä koska ne vain värjäävät vaaleimmat raidat sinertäviksi mutta oranssille osuudelle ei tapahdu luultavimmin mitään. Suoraväri ei myöskään mitenkään vaalenna oransseja kohtia. Sinuna tekisin vielä värinpoiston mutta koettaisin suojata vaaleimmat raitakohdat niin, ettei niihin menisi enää värinpoistoainetta, eli värinpoistoainetta kannattaisi laittaa mahdollisimman tarkasti vain oransseille alueille. Kun oranssisuus on vaalentunut pois voit laittaa päälle sitten sellaisen värin kuin haluat eli sen oljenvaalean.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa caessa

• Tukkaguru
« Vastaus #218 : 07.01.10 - klo:14:18 »
Kiitos vinkeistä! Mutta keksinpäs loistavan ratkaisun tähän tilanteeseen ;).
Ostin Garnierin Luonnolliset Sävyt nro 7 -värin ja tadaa, oranssisuus on poissa ja raidat pysyivät vaaleina! Olen lukenut niin monesti, kuinka nuo Luonnolliset Sävyt vetävät hiukset harmaiksi, joten päätin kokeilla sitä taittamaan oranssia. Väri on kyllä hieman "tunkkainen", mutta eipähän ole oranssi. Pelästyin ensin, että sain hiuksistani vihreät, mutta luonnonvalossa nämä ovat juuri hyvät. Toivottavasti ei vaan ihan heti lähde kulumaan pois.

Poissa Tohtori Sykerö

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • HC-hiussekoilija + kotikemisti
« Vastaus #219 : 16.02.10 - klo:13:59 »
Heippa! Ensinnäkin, kiitos tästä hienosta foorumista, joka vaikuttaa olevan todellinen tiedon runsaudensarvi hiuksiin liittyen! Olen jo jonkin verran lueskellut näitä keskusteluja täällä, mutta tunnuksen loin itselleni vasta hiljattain.

Mutta asiaan. Kysymykseni koskee elintarvikeväreillä sävyttämistä; en ole löytänyt siihen vielä tyhjentävää vastausta vaikka olen koittanut täältä kovasti etsiä tietoa aiheesta. Tilanteeni on siis se, että blondasin hiukseni (lyhyet), ja niistä tuli tietysti lämpimän kellertävät. Sävyä voisi luonnehtia sellaiseksi laimean k*sen väriseksi. ::) Väri ei siis ole aivan kirkkaan keltainen, vaan vähän oranssiin vivahtava, tummuusasteeltaan kai jotain 8-9 luokkaa (en osaa tuota kauhean hyvin arvioida). Päänuppini ei missään nimessä kestä enää uutta blondausta tai kestovärejä, joten päätin koittaa askarrella sävyn kimpussa punaisen ja sinisen elintarvikevärin avulla. Värien sekoittelu ylipäänsä on mulle tuttua puuhaa kuvataiteilun parista, joten siinä ei ole ongelmaa, mutta en oikein tiedä, että kuinka paljon tuota elintarvikeväriä pitäisi sekoittaa hoitoaineeseen ja kuinka kauan sen tulisi antaa vaikuttaa, jotta tulosta näkyisi, mutta letti ei värjäytyisi esim. violetiksi. Mulla on nyt siis hallussani nestemäistä, ihan k-kaupasta ostettua punaista ja sinistä elintarvikeväriä sekä XZ-xylitol-hoitoainetta. Kokeilin jo kertaalleen sekoittaa väriä hoitoaineeseen niin, että seos oli melko vaalean punaviolettia, ja lähmin sitä päähäni ja annoin muhia siinä kymmenkunta minuuttia. Mitään vaikutusta ei ollut näytävissä.

Kysymys yksinkertaisuudessaan kuuluu siis: kuinka paljon minun kannattaa sekoittaa elintarvikeväriä hoitoaineeseen, jotta keltainen sävy taittuisi harmaammaksi, mutta pää ei kuitenkaan muuttuisi violetiksi, ja kuinka kauan tämän seoksen olisi optimaalisinta antaa muhia päässä? Entä tulisiko hiukset peittää esim. muovikelmulla ja pyyhkeellä?

Olisin enemmän kuin kiitollinen hyvistä neuvoista, nimittäin olen tämän värin kanssa tunaroinut jo sen verran moneen otteeseen, että pitäis alkaa kohta ottamaan iisisti...  ;D ::)

Edit:  Kröhöm, tarkastelin äsken hiuksiani luonnonvalossa ja totesin, että tuo äskeinen kuvaukseni osui hintsusti metsään. Hiusteni sävy ei olekaan aivan niin lämmin ja kylläinen kuin miltä sen muistin kylppärin keltaisessa valossa näyttävän, vaan väriä voisi paremminkin luonnehtia vaalean oljen sävyiseksi. Vaalean kellertävä, jossa on pieni kylmä vivahde. Mutta joka tapauksessa, haluaisin sävyn huomattavasti harmaammaksi. (Älkää kysykö miksi, mutta haluan tosiaan mieluummin vaikka aivan harmaat kuin keltaiset hiukset.. ::) )
« Viimeksi muokattu: 16.02.10 - klo:14:29 kirjoittanut Tohtori Sykerö »
Kutakuinkin 1b M ii - kuontalo, jossa chelsea cut -tyyppinen leikkaus. Värjätty rehuilla sinimustaksi. Kasvattelu käynnissä, tavoitteena klassinen bob.

Paka-08

• Vieras
« Vastaus #220 : 16.02.10 - klo:16:10 »
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että ne elintarvikevärit ei ole kovin hyvä vaihtoehto hiusten sävyttämiseen, koska itselläni ei ole koskaan tarttunut kunnolla ne hiuksiin vaikka olisi kuinka blondattu ja pullosta suoraan kaatanu tukkaan. Suosittelen keltaisen taittoon mielummin ihan suoraväriä tai violettia pigmenttiä sisältävää hoitoainetta (hopeahoitikset) ja hopeashampoota. Suoraväriä voit sekoittaa myös hoitoaineeseen, mutta jos tuntuu, että tarvitsee tukka runsaammin sitä pigmenttiä niin en laimentaisi sitä hoitoaineella. Tästä osiosta löytyy kyllä tietoa enempi, mutta unohtaisin ne elintarvikevärit jos eivät näkyneet sinulla tukassa ollenkaan. Goldwellin 10 V- vaahto ja Igora Dualityn Crystal Ice 9½ -1 suoravärit olen kokenut tehokkaaksi keltaisuuden taittajaksi. Dualityssä on runsaasti pigmenttiä ja sattaa vetäistä hiukan sinertävänvioletiksi huokoiset latvat, mutta siinä on sellainen moniosainen tuubi mistä samalla puristuksella sekoittuu mukaan hoitoainetta. Se on tuota 10V:tä hoitavampi, mutta jos ajatus niistä violeteista latvoista puistattaa niin käyttäisin mielummin 10V:tä vaikka tosi äkkiä se sinerrys/violettisuus lähtee pesuissa pois. Eikä se Duality välttämättä kovin violetiksi vedä.
« Viimeksi muokattu: 16.03.10 - klo:17:29 kirjoittanut Paka-08 »

Poissa Tohtori Sykerö

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • HC-hiussekoilija + kotikemisti
« Vastaus #221 : 16.02.10 - klo:16:22 »
Kiitos vastauksesta! Suoraväreihin en ihan äkkiseltään uskalla koskea, sillä kun jonkun aikaa sitten värjäsin blondatun letin mukamas hopeanvärisellä suoravärillä (Crazy Color silver), niin osa tukasta jäi kellertäväksi, osa taas värjäytyi sinertäväksi ja osa vaaleanpunertavaksi.  :#  Siihen ei sitten muu auttanut kuin uusi blondaus. :P Nyt on tukka pätkitty sen verran lyhkäseksi, että hiusten laatu lienee joka paikasta aika samanlainen (juuret siis yhtä paskassa kunnossa kuin latvatkin ::) ) lukuunottamatta otsatukkaa ja "pulisonkeja", jotka ovat vähän pidemmät, joten epätasaisuusondelma ei ehkä muodostuis niin suureksi... Mutta joo, noita Crazy Color- tai Star Gazer-värejä en kyllä enää päähäni tunge, ellei mulle iske joku regressio ja paluu teini-ikään. :P  Ehkäpä pitää tutustua noihin tökötteihin, joita Paka-08 suosittelit.

Joku kirjoitti myös jostain hoitavasta värimaskista, jolla oli saanut kivan hopean sävyn aikaiseksi, täytynee tonkia se viesti esiin ja perehtyä siihen uudelleen, jos vaikka itsekin kokeilisin kyseistä ihmeainetta...
Kutakuinkin 1b M ii - kuontalo, jossa chelsea cut -tyyppinen leikkaus. Värjätty rehuilla sinimustaksi. Kasvattelu käynnissä, tavoitteena klassinen bob.

Poissa sommarsnö

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #222 : 16.02.10 - klo:17:44 »
^ Mä käyttelin blondiaikoina hyvällä menestyksellä Crestolin Color Gloss -naamiota sävyssä 01 helmenvaalea. Se on siis juurikin tollanen sekä hoitava että sävyttävä tapaus. :) Hopeashampoon rinnalla silloin tällöin käytettynä taittoi tosi näppärästi keltasuutta pois.

Poissa Lemmy

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #223 : 09.03.10 - klo:19:56 »
Heippa, mä olen ihan pihalla näistä kaikista keltaisuuden poisto -jutuista ja kaipaisin apua tukkaani. Mulla on tyypilliseen tyyliin latvat eli suurin osa hiuksista kellertävät ja sellanen 10 cm tyvestä on kivan vaalea, mutta ero on aika näkyvä muuhun kasvustoon. Eli kokeilin noihin latvoihin ja pituuksiin Joicon violet shampoo -hopeashampoota ja pidin sitä 20 min, mutta se ei mielestäni vaikuttanut mitenkään latvoihin, tyvi kyllä meni jo liilahtavaksi. Mutta mutta, jos hopeashampoo ei siis toimi keltaisuuden poistoon mulla (mikäli tuo joicon shampoo on yksi tehokkaimmista?), niin toimiikohan suoraväritkään (eli jos olen oikein tajunnut, niin goldwellin 10 v ja tuo igora on suoravärejä)? Kampaaja meinasi, että sellanen vaalentava tai siis kirkastava matalahapetteinen "vaalennus" noihin pituuksiin olisi ainoa mikä auttaa, jos ei raitaa laita. Eli kuinka tehokkaita nuo suoravärit ovat? Ja ovatko hullun haitallisia hiuksille, toi joico teki hiukset ainakin ihan kauheiksi moneksi pesuksi!
Vaalennetut/raidoitetut, puoleen selkään olevat hiukset. Tukkamaniaa jo muutama vuosi, eikä loppua näy!

Poissa maxfactor

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #224 : 09.03.10 - klo:20:16 »
en usko että auttaa suoravärit jos ei toi joicocaan kerta auttanu. kannattaa tosiaan harkita jotain kevyttä vaalennusta niihin latvoihin. Vinkkinä esimerkiksi Wellan color touch sunlightsin kylmän vaalea sävy vois auttaa eikä tee tukalle suurta hallaa, mutta sen käsittelyn saat vain kampaajalta eli sitä ei myydä kotiin.