Kirjoittaja Aihe: Keltaisuus pois hiuksista  (Luettu 237524 kertaa)

Poissa Salamanteri

• HAIRahtanut
  • 2b/2c/3a M ii
Vs: Keltaisuus pois hiuksista
« Vastaus #255 : 23.04.10 - klo:19:46 »
Komppaan Paka-08:a, näyttää sen verran vaalealta, joten ellet tosiaan halua vieläkin vaaleampaa niin ei pitäisi vaatia värinpoistoa alle.
Luonnonkihara 7-8-asteinen käsittelemätön hiuksisto, kasvatus käynnissä. Nyt lyhyt polkka, tavoitteena solisluumitta. Pääasiassa käytössä luonnonkosmetiikkaa.

Poissa PlatineBlond

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #256 : 23.04.10 - klo:21:44 »
Okei, kiitos! :) Ja joo tosiaan en halua vaaleampaa, ainoastaan tuhkaisempaa väriä. :)

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #257 : 27.04.10 - klo:19:06 »
Eilen lätkäisin pituuksiin seoksen hoitoainetta, viva color moussea (67 suklaanruskea) ja violettia shokkiväriä. Nyt latva on huomattavasti lähempänä juuren sävyä, mutta edelleen keltaisempi. Pitää koittaa vielä aavistus lisätä tuota violettia.
Pelkäsin vähän miten vivan kanssa käy, kun oli niin kiven alla ylipäänsä löytää sävytettä ja kun löytyi, niin värivalikoima oli tosi suppea. Tuohan olisi sellaisenaan aivan liian tumma, mutta hoitoaineen kanssa laimennettuna tulos on parempi kun uskalsin odottaa. Toivottavasti tästä löytyi ratkaisu mun latvojen haalistumis-kellastumis ongelmaan.

Ot: Onko toi sävytteiden kato yleinen ongelma, vai vaan mun lähikaupoissa? Hyllyt notkuu kestovärejä, mutta sävytettä on vaan se joku "sävytysshampoo", jossa kumminkin on erikseen väri ja hapete. Mä kun kaipasin tollasta missä on kaikki samassa putelissa. Ainakin olen kuvitellut että se on se hellävaraisin vaihtoehto.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977

Poissa tragedia

• HAIRahtanut
  • recovered hair dye junkie
« Vastaus #258 : 28.04.10 - klo:03:11 »

Ot: Onko toi sävytteiden kato yleinen ongelma, vai vaan mun lähikaupoissa? Hyllyt notkuu kestovärejä, mutta sävytettä on vaan se joku "sävytysshampoo", jossa kumminkin on erikseen väri ja hapete. Mä kun kaipasin tollasta missä on kaikki samassa putelissa. Ainakin olen kuvitellut että se on se hellävaraisin vaihtoehto.
Jep, tuo ongelma on musta Suomessa ainakin nykyisin kaikkialla.  :-\
Hyllyt notkuu kestoväreistä, mutta kevytväriä on yhtä tai kahta lajia ja sävytteitä yhtä merkkiä muutama hassu sävy ja nekin jotain sinimustaa ja mahonkia.
Mä oon tulkinnut asian niin, että kun on perinteisesti vallalla mentaliteetti, että kauneudenhoitoon saa mennä mahdollisimman vähän aikaa ja rahaa, on asia ymmärretty niin, että "kannattaa kestovärjätä kun siten se väri sitten kestää" ja sitten läimitään kerran kuussa kestoväri koko kuivuuttaan rutisevaan hamppukasaan.  ::)
Suoraväreillä ei ole kysyntää kun niiden ajatellaan olevan tilapäistä totaalista värinvaihdosta varten eikä ymmärretä, että niillä voisi ylläpitää väriä. Ja juurekset kärsivät kun tarjonta valikoidaan massojen ostokäyttäytymisen mukaan.
Oon niin monesti ajatellut, että peruskouluun pitäisi sisältyä pakollisena jokin "totuus kosmetiikkatuotteista ja niiden oikeaoppinen käyttö" -kurssi.
1cFii
Sikses iha nätti naine.

Poissa octagon

• HAIRahtanut
« Vastaus #259 : 28.04.10 - klo:14:33 »
Lainaus

Luulen että kuitenkin loppujen lopuksi aika pieni osa kuluttajista kaipaa suoravärejä muuta kuin ehkä satunnaisesti shokkivärisen biletukan laittoon. Useimmille ei-juureksille  ;) hellävaraisuus ei kuitenkaan ole niin tärkeä asia, kun ei ne tavalliset kestoväritkään tukkaa ihan täysin räjäytä, ja kestävät värit on kätevämpiä kun ei tarvitse ihan jatkuvasti värjätä kuitenkaan. Itse en myöskään ole ikinä löytänyt suoraväriä joka oikeasti toimisi hyvin. Joskus nuorena oli niitä Melody-suoravärejä jotka eivät tehneet oikein mitään näkyvää muutosta, eikä nuo Goldwellin vaahdotkaan mulla ainakaan oikein mitään tee ainakaan värjäämättömään tukkaan. Se lähes huomaamaton tulos jonka niillä saa aikaan valahtaa seuraavan pesun yhteydessä lavuaariin. Tosi kärsineeseen tukkaan kyllä ottavat kiinni kovastikin, joskus värinpoiston jälkeen olen sen kokenut.

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #260 : 29.04.10 - klo:10:59 »
Tosi kärsineeseen tukkaan kyllä ottavat kiinni kovastikin, joskus värinpoiston jälkeen olen sen kokenut.

Tässä toivossa mä sävytteeseen päädyinkin. Kestovärit kun ei pysy latvassa yhtään.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977

esve

• Vieras
« Vastaus #261 : 27.09.10 - klo:11:43 »
Tai ehkä kuitenkin oranssisuus pois hiuksista, enivei, ongelmani on, että latvoissa väri on juuri oikeanlainen. Raidoitettu ja vivahteikas tuhkainen 8-9 asteinen vaalea, juurissa taas monien haaveilema 8-asteinen toffeinen ja hunajainen sävy..joka taas omaan naamaani ei sovi ollenkaan, se näyttää mielestäni epäonnistuneelta värinpoistolta.. Kysymys kuuluukin, miten saan sävyeron tasoitettua? En mitenkään? Jos lähmin hopeashampoon kanssa, latvat pärähtää mummoharmaiksi? Kotivärjäilyn kanssa en haluaisi kikkailla, kampaajalle en viitsisi taas mennä (vasta 1,5 viikkoa sitten kävin), ainakaan samalle, kun eihän tämä varsinaisesti ole epäonnistunut kuontalo, tuo hunajainen väri ei vaan loppujen lopuksi mulle sovi.

On tää taas vaikeeta...  :-\

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #262 : 27.09.10 - klo:12:10 »
^ Pystytkö levittämään suoraväriä pelkästään juuriin niin, ettei väriä mene latvaan levitys- tai vaikutusvaiheessa? Juurivärjäyksellä saisit tuhkaisuutta juuriin, eikä latvat imaisisi liikaa väriä. Ainakin vaahtovärit pysyvät hyvin juurissakin, koska ovat sen verran tuhteja koostumukseltaan, etteivät valu.

esve

• Vieras
« Vastaus #263 : 27.09.10 - klo:12:22 »
Hmm, ehkäpä.. Tähän hätään kaapista löytyisi Goldwell Colorance vaahtosävyte 6A dark ash blonde, mutta sehän on hyvin pitkälti ihan liian tumma, pystyisikö sitä blandailemaan hoitoaineella, vai pitäiskö suosiolla käydä ostamassa joku vaaleampi suoraväri/sävyte?

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #264 : 27.09.10 - klo:13:25 »
^ Mie ostaisin vaaleamman tuhkaisen suoravärin, johon sekottaisin sitä 6A:ta, sillä tuo 6A on todella tymäkkää tavaraa. Hoitoaineeseen sekoitettuna saattaa olla ehkä hiukan vaikeampaa värjätä vain juuret, jos hoitis on yhtään lirua ja valuvaa, pelkällä vaahdolla se juurien värjääminen onnistuisi helpommin.

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #265 : 27.09.10 - klo:16:02 »
Mulla meneen just päinvastoin noi värit kuin esvellä. :D Tai no juuri on se perus 7-8 tuhka, mutta muuten olen raidoitellun hiukseni 8-9 asteiseksi toffeisen hunajaisen lämpimän vaaleaksi. Ongelmana on kuitenkin ollut liian kellertävät latvat vs. tuhkainen tyvi. En siis halunnut oikein tukeutua hopeashampooseen minäkään. Nyt ostin Biozellin Viileä Vaalea suoravärin ja se pärjäsi ainakin ensi testissä hyvin. Sekoitin sitä latvoihin ja pituuksiin menevään hoitoaineeseen ja muualle levitin pelkkää hoitoainetta. Muhittelin aineita päässä n. 1.5 tuntia, eivätkä pituudet ole enää kellertävät.  :)
Hunajainenhan sävy tietty edelleen on, muttei keltainen. Aika neutraali. Saisikohan tuolla esven haluaman tuloksen jos käyttäisi säännöllisesti?
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #266 : 02.12.10 - klo:16:07 »
Miten ihmeessä saisin hiuksiin tuhkaisuutta lisää ilman, että raidat muuttuu vihertäviksi? Raidat voivat olla oikeasti sinertävät vähän aikaa, koska se kuitenkin lähtee pesuissa pois, mutta mua vaivaa se vihertävyys, joka iskee mun hiuksiin, kun laitan tuhkaista suoraväriä. Vihertävä väri näkyy varsinkin raidoissa.

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #267 : 05.12.10 - klo:10:14 »
Mulle on joskus pistetty tota ongelmaa vastaan ihan hyvin pieni hitunen punaista suoraväriä taittamaan vihreää pois.

Poissa Arnella

• Tukkaguru
« Vastaus #268 : 17.01.11 - klo:18:29 »
^ Mielenkiintoista.  :) Olisi kiva kuulla tuosta lisää käyttökokemuksia, jos löytyy. Saakohan sillä tasaisen tuloksen ja lähteekö taitto pois heti seuraavassa pesussa?
1bMii, vaalennettu.

Poissa BlueBerry

• Tukkaguru
« Vastaus #269 : 17.01.11 - klo:19:19 »
Millainenkohan mahtaa olla tuon INCI... Kuulostaa kyllä varsin lupaavalta tuotteelta  :P
Vaalennetut, lantio -pituiset hiukset. Tavoitteena vielä pidempi, hyväkuntoinen letti... iHerb -alennuskoodi ensitilaajalle: VAP865