Kirjoittaja Aihe: Keltaisuus pois hiuksista  (Luettu 237527 kertaa)

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
Vs: Keltaisuus pois hiuksista
« Vastaus #270 : 17.01.11 - klo:19:20 »
^^ Mulle laitettiin tuota violettiä "jätettävää" tänään kampaajalla, enkä ole hirveän vaikuttunut tuosta aineesta. Sisälsi useita silikoneja, eikä se ollut erityisen violettia. Näkyi myös huuhtoutuvan heti pois seuraavassa pesussa (joudun aina pesemään hiukset heti kotiin tultuani, koska kampaamoiden sampoot ja hoitikset ärsyttävät päänahkaani). Tuotteen sanotaan sisältävän rakennepaikkaavia ainesosia, mutta ei siinä ollut keratiinia tai muutakaan paikkaavaa ainesosaa. Aika turha ostos mielestäni.

Poissa Arnella

• Tukkaguru
« Vastaus #271 : 17.01.11 - klo:19:47 »
^ Ok, kiitos kommentista. Minulla keltaisuus tulee eniten esiin lähellä juuria ja silikonipitoisen jätettävän suihkiminen lähelle päänahkaa ei tule minun kohdallani kyseeseen eli jätän tuon kokeilun suosiolla väliin. 
1bMii, vaalennettu.

Poissa Tuikku

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #272 : 19.02.11 - klo:18:56 »
Ostin purkin lilaa elintarvikeväriä ja meinaan kokeilla taittaako se lämpimyyttä/ keltaisuutta pois.
Teoriassa täydellinen ratkaisu; van muutama euro  ja voi lisätä itselleen sopivan määrän lempituotteisiinsa. Saa nähdä osoittautuuko käytäntö yhtä hyväksi kuin kuvitelma.

Ketään kokeilleita?

Poissa Luciana

• HAIRahtanut
« Vastaus #273 : 26.02.11 - klo:13:33 »
^ Kerro sitten miten kävi :)

Kokeilin jotakin Cutrinin lilaa hoitoainetta/naamiota ja KC Color Mask silveriä. Laitoin molempia puolikuiviin hiuksiin ja annoin vaikuttaa tunnin verran. Ensimmäinen toimi mainiosti kun taas jälkimmäinen ei tehnyt mitään.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #274 : 26.02.11 - klo:15:53 »
Mä oon kokeillut! Tai siis en elintarvikevärillä, vaan Crestolin suoravärillä. Elikkä sekoitin liilaa suoraväriä shampooseen ja hoitoaineeseen. Toimi, mutta annostelun kanssa kannattaa olla tosi varovainen, ettei väri ota kiinni liian tiukasti. Ainakin kerran onnistuin värjäämään latvat niin sinertäviksi, että niille piti näyttää saksia.

Jos keltaisuutta on enemmän juuressa kuin latvassa, kannattaa väri sekoittaa shampooseen. Jos keltaisuutta taas on enemmän latvassa, niin sitten hoitoaineeseen.

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #275 : 26.02.11 - klo:16:05 »
Miten saisi keltaisuuden pois ilman, että tukasta tulee tuhkainen harmahtava tai jopa vihertävä? Lähinnä siis mielessä on mahdollisimman valkoinen tukka. Mulla kuitenkin on niin paljon tuhkaiseksi vetäviä tuotteita, että käyttelen ne varmaan ensin pois. Olis kuitenkin hienoa jos sais kirkkaan vaalean valkoisen tukan. Latva on tällä hetkellä märkänä vähän harmahtava, siihen on varmaan kertynyt ties mitä.

Poissa Vivianna

• Tukkaguru
« Vastaus #276 : 26.02.11 - klo:16:12 »
Tehokas keltaisuuden poistaja on myös Crestolin Hopeanharmaa. Mulla oli puolisen tuntia päässä ja veti jo sinertäväksi, mitä mulla ei tosiaankaan ole tullut millään muulla sävyllä.

^Igoran vaahtosävytteissä on myös paljon hyviä sävyjä ja yksi niistä on kirkkaanvaalea, se ei ainakaan tee harmaaksi.
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.

Poissa cenadra

• HAIRahtanut
« Vastaus #277 : 12.03.11 - klo:13:37 »
Muakin kiinnostaisi miten toi elintarvikeväri toimi. :)
Ja toimiskohan keltaisuuden poistoon jos tehohoitoon sekottaisi vähäsen Crazy Colorin Violette-sävyä? Tulisi halvemmaksi, kuin käyttää pelkiltään esimerkiksi Silveriä.

Ja mulla on toi  Silver Mist ja ihan hyvin mun mielestä taittaa keltaisuutta! Lähtee kyllä pesussa pois, että joka pesun jälkeen suihkuttelen uudestaan, mutta on tosi riittoisaa. :)
Blondattu, kerrostettu, luonnonkihara BSL-pituudessa. Tavoite: Hyväkuntoinen vyötäröpituus, kerrostuksia lievemmäksi.

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #278 : 12.03.11 - klo:16:05 »
Periaatteessa mistä tahansa violetista suoraväristä (tai elintarvikeväristä) voi sekoittaa shampoon tai hoitoaineen kanssa taittoväriä. Ja kun seos vielä osuu kohdilleen, saattaa saada tehokasta ainetta. Mutta annostelu onkin se hankalin juttu. Jos sitä violettia laittaa liikaa, tuloksena on ihana pastellilila. Eli kannattaa laittaa ensin todella pieni nokare ja lisätä vaikka sitten kunnes toivottu vaikutus on saavutettu. Siis ei mitään 1/2 osa annostelua, vaan sitä shampoota/hoitoainetta saa olla moninmoninkertaisesti enemmän kuin suoraväriä.

Poissa cenadra

• HAIRahtanut
« Vastaus #279 : 12.03.11 - klo:16:14 »
^Okei, sehän on vaan parempi jos paljoa ei tarvitse laittaa, niin purnukka ei lopu niin nopeasti. ;) Jos tuo elintarvikeväri toimii, niin sitä voisi ehdottomasti kokeilla. :)
Blondattu, kerrostettu, luonnonkihara BSL-pituudessa. Tavoite: Hyväkuntoinen vyötäröpituus, kerrostuksia lievemmäksi.

iso-pebe

• Vieras
« Vastaus #280 : 14.03.11 - klo:12:11 »
Pitipä nyt rekisteröityä tänne että saisia juuri omaan tapaukseen neuvoa... Eli, lähtötilanne on jotakuinkin tämä ja tavoite on tämä. Kampaajan vaalennus/väripigmentti samassa -käsittelyn jälkeen oli hiukset lähes violetit, mutta vaikka joka ikisen kerran olen pessyt ne L'orealin hopeashampoolla ja ~15min vaikutusajalla, veti väri itsensä takaisin tuollaiseksi tummaksi jotakuinkin heti kun violetista oli päässyt eroon. Aiemmin kokeiltua on KC Color Mask Silver (ei mitään vaikutusta) ja Goldwellin V10 (ei mitään vaikutusta), suoraväreistä Igoralta meni jääkukkaa (vai millä nimellä nykyään kulkeekin) ja senkin vaikutus oli hädin tuskin näkyvä.

Tuo ensimmäinen esimerkkikuva on sikäli osuva, että itselläkin on sivuilta selkeästi vaaleammat (lähes valkoiset) ja päältä tummempi. Hiukset ovat hieman tuosta lyhyemmät. Ideoita..?  ???

Poissa Heitu

• Haiven
  • *
« Vastaus #281 : 14.03.11 - klo:17:35 »
^Värinpoistoa laittaisin itse. Tossa jälkimmäisessä kuvassahan noi hiukset on ihan valkoset hopeisella hohteella, joten noin keltasista/tummista hiuksista ei pelkkä hopeashampoo saa ton värisiä, valitettavasti :/ Itsellä oli juurikin sama ongelma, ja yksi värinpoisto korjasi ongelman. Ostin kokeiluun Crestolin Hopeanharmaa-hoitsikkaa, täytyy katsoa mitä väriä se antaa, itse kun tykkään että hiukset sais olla tosi hopeiset.
1cMii, vyötärömittaa lähenevä omaa väriä tavoitteleva mutta aikoinaan puhkiblondattu tukka

iso-pebe

• Vieras
« Vastaus #282 : 15.03.11 - klo:11:23 »
Tuolta saitilta löytyi vielä tämä, joka ei myöskään ole kauhean kaukana nykyisestä - vaikka kontrasti tuohon toiseen esimerkkiin taas on huomattava (olisi helpompaa omistaa digikamera ehkä...)

Mutta siis jos tähän vedän nyt vielä värinpoiston, millä taitan sen sitten tuollaisen kylmän hopeaksi, lähes harmaaksi, ilman että se menee violetiksi?

Poissa Heitu

• Haiven
  • *
« Vastaus #283 : 17.03.11 - klo:12:35 »
^Jollakin hopeisella sävytteellä. Esimerkiksi Goldwellillä on kaksi hopeasävytettä, sävyt 10V ja 10BS. Crestolilla on myös Hopeanharmaa-sävytehoitoaine. Tuota violetiksi muuttumista ei auta oikein kuin kokeilla... Kannattaa aloittaa lyhyemmällä vaikutusajalla. Ja hopeashampoo sitten ylläpitämään sitä hohtoa!
1cMii, vyötärömittaa lähenevä omaa väriä tavoitteleva mutta aikoinaan puhkiblondattu tukka

iso-pebe

• Vieras
« Vastaus #284 : 18.03.11 - klo:22:31 »
No niin, kaksi värinpoistoa/vaalennusta peräjälkeen ja oikeastaan kellertää enemmän kuin ennen ensimmäistäkään... :/ Katsotaan mitä loput Igora-tuubista sanoo tähän ennen ensimmäistäkään hoitoaine kertaa, ei hyvältä näytä kyllä.